Miksi aloitit bodauksen/voimailun?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mase
  • Aloitettu Aloitettu
Itse aloitin treenaamaan vasta lukion toisella luokalla, eli viime keväänä. Koitin silloin ekaa kertaa penkkipunnerusta ja 45kg nousi just ja just... Salilla käymisen aloitin armeejaa varten, mutta nyttemmin se syy on jo jäänyt. Treenaan siksi, että se on mukavaa ja on kiva pitää omasta kunnosta huolta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aloin treenaan, koska pentuna mun mielest kovimmat tyypit oli:
1. Elvis
2. Uuno Turhapuro
3. Arnold

"Siitä se ajatus sitten lähti". Nyt mä oon noitten sekotus...
No olin minäkin se pienin aina kaikista, mutta jostain syystä voimaa on aina ollut ja kaipa sekin edesauttoi lajivalintaa.

191/69...hmm eiköhän se riitä syyksi.

Niin ja tietty kun autotallissa oli vehkeet ja isäukko nosteli (nostelee vieläkin 54w ) puntteja niin pitihän sitä itsekin kokeilla.

Enkä jumankaut ole katunut, ihan loistavaa tämä on ollut. En varmaan lopeta ikinä.

tavoitteena oli kasvaa ja vahvistua ettei pidetä iha rukkasena ja että tytöt tykkäis..taitaa olla yleisin syy tässä iässä :D :rock: mut harrastuksen myötä muuttui myös syyt..nyt bodaan lähinnä omaksi iloksi/hyödyksi :)

Meikäläistä aikoinaan jurppi aika tavalla suurin piirtein kaikki, ja sitten kun mä aikanaan rupesin miettimään, että mistä se johtuu, niin lopputulos oli se, että meikäläisen minäkuva oli paska. Siitä asti kun olen salilla reenannut, olen arvostanut itseäni enemmän sekä sisältä että ulkoa. Tämä on toivoakseni heijastunut jossain määrin kanssaihmisiinikin.

Hävettää olla heikko. Ei minusta vahvaa taida koskaan tulla, mutta olen luvannut itselleni , että en lopeta ennen kuin penkistä nousee 150kg , maasta 250kg ja kyykystä 200kg. Olen niin laiska paska, että mätänen sohvan pohjalle, jos en pidä lupaustani.

Lähti varmaan siit kun selkä oli kipeä paskojen vatsalihasten takia :P ja osa syy se kun olen pienikokonen et kai sitä johonkin suuntaan on hyvä kasvaa :D

Ensimmäisen kosketuksen voimaharjoitteluun sain about 6-luokalla kun isä osti penkin kotia(tais nousta 30-40 kg :D ). Ollessani 8-luokalla yhden kaverin kanssa tehtiin sillon tällön meidän autotallissa penkkiä, haukkaa, kyykkyä, pystypunnerrusta yms. Tähän innostus löytyi siitä, että kun isäpappa aikoinaan veivaili painoja, hän sitten neuvoi ja kertoi omista tuloksistaan ( 17v 90 kg penkki 132,5 kg , työntö 120 kg , tempaus 107 kg), päätin että nostan enemmän penkissä ennen kun täytän 18 v. :D

Tämä alakerran pumppailu vaihtui 9-luokan alussa sitten ihan salireeniin.

Halusin alkaa harrastamaan jotakin, ja bodaus on todella mieluisaa puuhaa. :)

Varmaan siitä, kun päätin metallitöissä väsätä penkin ja rupesin sillä sitte penkkaamaan. painoa oli varmaankin n. 50kg ja pituutta <180

Syyt olivat 174cm/57kg mitat ja 40kg penkki"tulos" :rolleyes:

v. 1988. 15-v. 175cm ja 57kg. Judoa takana 3 vuotta. Voimaa piti saada. Alkoi salihommat kiinnostaa. Lainasin kirjastosta Bodaa Arnoldin kanssa -kirjan.

Helsingin nuorisoasiainkeskus järjesti sopivasti tällaisille potentiaalisille tuleville pahiksille muutakin tekemistä kuin tuolla kulmilla hengailun, vetämällä nuorisobodauskursseja. Vetäjä oli aika iso setä, jolle ei viittiny aukoo päätään. Opetti hyvin oikeat tekniikat liikkeisiin ja näytti välillä treenaamisen mallia. Hitto, kun en muista nimeä. Äijä on nyt jo varmaan viiskymppinen.

No kun tälläinen rauhaton luonne olen, en oikein ole koskaan jaksanut mihinkään kovin kauan kunnolla satsata. 17 vuotta vaihtelevaa treeni-intoa ja olen jo peräti 76kg :D . Tosin on tässä välissä tullut harrastettua potkunyrkkeilyä, thainyrkkeilyä, xc-pyöräilyä ja kokeiltua muitakin urheilulajeja. Mutta tuo punttien kolistelu on pysynyt koko ajan jollain tavalla kuvioissa. Varmaan pisin aika poissa salilta on ollut vajaa vuosi koko aikana.

Koska olin niin pieni, en muista mittoja, mutta pieni. Pieni pieni pieni pieni pieni. Olen vieläkin liian pieni. Olen varmaan aina liian pieni. Pieni pieni pieni pieni pieni. Siksi.

näitä syitähän nyt löytyy monia.

-olen aina ollut laiha, aloittaessa n. 163cm ja 51kg. nykyisin jopa keskinkertaisen hoikassa kunnossa, jotain 167 pitkä ja 58kg (aamupaino)
-pidän urheilusta, mutta esim. en lenkkeile siksi, koska minulla ei ole motivaatiota kyseiseen hommaan. punttailussa saan kokoa lihaksen muodossa ja voimaa.
-heikkous, penkistä jotain 35 aloittaessa. muita ei tullut kokeiltua
-kehityksen seuraaminen on konkreettista
-naiset

sporteme sanoi:
Olin toinen koulun liikuntatunnilla, joka ei saanut yhtäkään leukaa vedettyä, 30 koulukaveria katsoi vieressä ja nauroi :itku:
Anteeksi nyt kun kaivelen ikivanhoja viestejä, mutta miten on mahdollista että vain kaksi tyyppiä liikuntaryhmästä _ei_ saa yhtään leukaa? siis meidän ryhmässä on sellainen tilanne että ehkä alle puolet saa vedettyä edes sen yhden toiston, eikä edes olla niin tarkkoja tekniikasta.

Ennen armeijaa pituutta oli 180 cm ja painoa karvan yli 50 kg. Neljän vuoden pizza-kaljadieetti toi 15 kiloa ihraa ja raskausarvet perseeseen. Ei hyvä.

Aika samoja syitä, kuin muillakin. Kasiluokalla muistaakseni pituus 162 ja paino 48... Hävisin pikkusysterille kädenväännössä... Totinen paikka.. En halua enää juosta ketään karkuun sen pelossa, et saa turpaan.. En halua olla se, jolle aina vittuillaan, koska ei voi pistää vastaan fyysisesti. Isommille vastaan vittuilu, noh. Jokainen kai tietää miten siinä käy.. Ainainen kukkakepiksi haukkuminen.. Ei prkle.... Itsetunto ihan raunioina yläasteen jälkeen. Salilta saa itseluottamusta, voimaa ja kokoa. Just niitä luulin saavani, kun aloitin ja myös vähäsen saanut.

Ribee sanoi:
Anteeksi nyt kun kaivelen ikivanhoja viestejä, mutta miten on mahdollista että vain kaksi tyyppiä liikuntaryhmästä _ei_ saa yhtään leukaa? siis meidän ryhmässä on sellainen tilanne että ehkä alle puolet saa vedettyä edes sen yhden toiston, eikä edes olla niin tarkkoja tekniikasta.

Etkös lue lehtiä? Poikien fyysinen kunto on laskenut näinä vuosina, sporteme on kuiteskin aika paljon sinua vanhempi.

Eipä tainnut olla meidänkään ala-asteella kuin yksi joka ei saanut yhtään leukaa...

http://www.slu.fi/verkkolehti/artikkeli/?ARTIKKELI_NUM=21579

no joo tuntuu et suurin osa on ollu alottaessaan enemmän tai vähemmä tikkuja meikällä oli just toisin päin, mitat oli 173/110 ja salibandyä neljästi viikossa ja sit meni polvi ja sillä välin ku sitä kuntoutin niin joukkuekin hajos:) sit mä jäin sinne salille.. onha niitä muitakin syitä, esim jos joskus vaikka olis yhtä vahva ku isukki on aikoinaan ollu ja ainaha veljeksistä vanhimpana pitää olla vahvin.. noh alkoha ne pikku veljetkin sit käymään salilla ja kohta aletaan olla ahtaalla eli ei muuta ku lisää reeniä :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom