Miksei salille hankita isompia käsipainoja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iivili
  • Aloitettu Aloitettu
XXL sanoi:
Vino-, tasapenkki ja selkäliikkeet.
Ei saa unhoittaa olankohotusta....siinäkin kunto kässärit vähintään 60kg:set olisivat aika passelit.
Tangolla tehdessä ei liike ole aivan samanlainen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
neutraali sanoi:
Tee niihin tällaisia, tohon riittää kyllä pelkkä pidempi pulttikin(harmaasta osasta ei tarvi välittää) ja lintit sitten siihen ja taljaan tollanen mihin linttejä voi latoa molemmille puolille tai jos erillainen pakka kun kuvassa niin se hoituu myös pitkällä pultilla.

Ja meidän salilla on laitteissa sellaset hiton muovit, että 90% tapauksista ei tollaset viritykset edes onnistu, raivostuttavaa... :curs: No onneks ne taljat pystyy suurimmaksi osaksi korvaamaan muilla...

Mutta jalkatreenit alkaa pikkuhilja kusaseen kun ei ole kunnon prässiä ja ojennus ja koukistusvehkeistä loppuu painot, mun selällä kun ei kovia kyykkyjä tehdä.

Reilu vuoden kitiseminen autto saamaan meidän salille isommat käsipainot!Vakiona oli kässäreitä 40kg:n asti,lisää tuli 46kg,51kg ja 56kg.Nyt pärjää ihan hyvin...

Timba79 sanoi:
Ja meidän salilla on laitteissa sellaset hiton muovit, että 90% tapauksista ei tollaset viritykset edes onnistu, raivostuttavaa... :curs: No onneks ne taljat pystyy suurimmaksi osaksi korvaamaan muilla...

Mutta jalkatreenit alkaa pikkuhilja kusaseen kun ei ole kunnon prässiä ja ojennus ja koukistusvehkeistä loppuu painot, mun selällä kun ei kovia kyykkyjä tehdä.

Vyö käyttöön. Mulla on selkä kiero kahteen eri suuntaan (ryhti + skolioosi) ja välilevy lytyssä. Kyykkyä pystyy tekemään, mutta mave on liian rankka. Hack- tangolla on hyvä etureisiliike, jossa selän liike ei tunnu olevan kovin vaarallinen.

VelttoV sanoi:
Vyö käyttöön. Mulla on selkä kiero kahteen eri suuntaan (ryhti + skolioosi) ja välilevy lytyssä. Kyykkyä pystyy tekemään, mutta mave on liian rankka. Hack- tangolla on hyvä etureisiliike, jossa selän liike ei tunnu olevan kovin vaarallinen.

Mulla on reilusti yliliikkuvat nivelet ja mavea pystyy tekemään kunhan ei mitään ykkösiä edes haaveile tekevänsä. Kyykyssä taas tilttaa selkä sitten niin helposti vaikka ihan lämmittelytason painoilla mentäisi.

Timba79 sanoi:
Mulla on reilusti yliliikkuvat nivelet ja mavea pystyy tekemään kunhan ei mitään ykkösiä edes haaveile tekevänsä. Kyykyssä taas tilttaa selkä sitten niin helposti vaikka ihan lämmittelytason painoilla mentäisi.

Mulla on taas toisinpäin. Mave tekee kipeää ja jätin sen kokonaan ohjelmasta. Kykkyy kyllä tuntuu isommilla romuilla, mutta ei niin paha. Hyvää huomenta- liike tuntuu olevan ihan kiva, mutta on pakko tehdä varovasti.

Koeta tuota hack-kyykkyä tangolla. 10-15 sarjoja ja tunnet reisissä ihanan polteen ja romut pysyy asiallisen kokoisina. Mielestäni paljon parempi kun koneessa.

Joo, käsipainojen loppuminen 50 kiloon on kyllä ärsyttänyt minuakin jo viimeiset 10-vuotta. Ei sillä muuten niin väliä, mutta kulmasoutua käsipainolla olisi kiva tehdä joskus ihan tosissaan. Ei toi yhden käden alataljasoutu kuitenkaan ihan sama liike ole. Varsinkin silloin kun alaselkä on kipeänä olisi kiva vaihtaa raskas levytankosoutu käsipainoihin, mutta tuntuu siltä että 99% saleista ei vaivaudu hankkimaan kuin korkeintaan 60 kiloisen käsipainon (yleensä n. 50kg).

Oli muuten Bodaus-lehtikin 5/2004 ihan luettava pitkästä aikaa. Mä ihan jo luulin että siitä oli tullut Fitness-lehti. Nyt oli taas kiintoisaa luettavaa bodaajillekin. En kyllä vielä yhden numeron parantumisen perusteella ala tilaamaan. B&K-lehti saa vielä toistaiseksi riittää.

neutraali sanoi:
Tee niihin tällaisia, tohon riittää kyllä pelkkä pidempi pulttikin(harmaasta osasta ei tarvi välittää) ja lintit sitten siihen ja taljaan tollanen mihin linttejä voi latoa molemmille puolille tai jos erillainen pakka kun kuvassa niin se hoituu myös pitkällä pultilla.

Mites tollasen taljan köydet/remmit kestää noita lisäpainoja? Ei olis kivaa jos laite menis palasiksi kesken sarjan.

Mconen sanoi:
Mites tollasen taljan köydet/remmit kestää noita lisäpainoja? Ei olis kivaa jos laite menis palasiksi kesken sarjan.
On mulla vaijjereita napsunut poikki, mutta voi ne napsua ilman lisäpainojakin kun vaijjerit väsyy, myös sillain on käynyt.
v-selkä76 sanoi:
Joo, käsipainojen loppuminen 50 kiloon on kyllä ärsyttänyt minuakin jo viimeiset 10-vuotta..
Oletko kokeilliut tehdä tangolla, laita tanko pitkittäin penkin viereen ja linttejä siihen tangon nokkaan ja alat siitä veteleen, tangon toisen pään laitat esim jotain nurkkaa vasten ettei se lähde miten sattuu heilumaan.

neutraali sanoi:
On mulla vaijjereita napsunut poikki, mutta voi ne napsua ilman lisäpainojakin kun vaijjerit väsyy, myös sillain on käynyt.

Tietenkin voi, eiväthän ne mitään ikuisia ole. IMO on kuitenkin pöljää lähteä säätämään minkään omien lisäpainoviritysten kanssa, siinä voipi meinaan olla vitsit vähissä (ja korvausvaatimukset niskassa), jos salilaitteen onnistuu sellaisella hajottamaan... ne kun eivät ymmärtääkseni ole ihan mitään halpoja, ne laitteet nimittäin...

Gillyanne sanoi:
IMO on kuitenkin pöljää lähteä säätämään minkään omien lisäpainoviritysten kanssa, siinä voipi meinaan olla vitsit vähissä (ja korvausvaatimukset niskassa), jos salilaitteen onnistuu sellaisella hajottamaan... ne kun eivät ymmärtääkseni ole ihan mitään halpoja, ne laitteet nimittäin...
Siis miten voit tollasen laitteen muuten hajoittaa lisäpainoilla kuin sen vaijjerin?
Kyllä siihen ylätaljaankin on pakko jotain viritellä ei se 100kg siinä paljoa tunnu vaikka kuinka keskitetysti vetelet tai hitaasti. Onneksi meillä on porukan kans omat vermeet niin ei tarvi tollasii asioita murehtia.

edit
Omskakas sanoi:
Ratkaisu alkuperäiseen onkelmaan:

Säädettävät käsipainokahvat! :D
Meillä on tollaiset mutta ne jotka valittavat käsipainojen pienuudesta eivät jaksa kasailla noita :jahas:

Olympic_DB_Handle.jpg

neutraali sanoi:
Oletko kokeilliut tehdä tangolla, laita tanko pitkittäin penkin viereen ja linttejä siihen tangon nokkaan ja alat siitä veteleen, tangon toisen pään laitat esim jotain nurkkaa vasten ettei se lähde miten sattuu heilumaan.

Mä koitin eilen tuota ja hyvältähän tuo tuntui... ainoastaan sillä erolla että maassa olevassa päässä oli lukko ja vastaava määrä painoa kuin nostettavassa...!

Omskakas sanoi:
Olympic_DB_Handle.jpg

Jum... lauta kun noi on kalliit... näin siis autotallireenarina mutta täytyy laittaa puikkokone laul-lammaan.... :D

neutraali sanoi:
Siis miten voit tollasen laitteen muuten hajoittaa lisäpainoilla kuin sen vaijjerin?
Kyllä siihen ylätaljaankin on pakko jotain viritellä ei se 100kg siinä paljoa tunnu vaikka kuinka keskitetysti vetelet tai hitaasti. Onneksi meillä on porukan kans omat vermeet niin ei tarvi tollasii asioita murehtia.

Tarkoitin siis tietenkin juuri sitä vaijeria. Ja kaikilla kun katsos ei ole omia laitteita ja systeemejä, vaan valtaosa joutuu kuitenkin turvautumaan joko kaupallisiin tai kunnallisiin kuntosaleihin, enkä oikein usko että näillä saleilla katsottaisiin kovin hyvällä noita kuvaamasi kaltaisia extraviritelmiä.

Mut onneksi mä olen niin pieni ja heikko, ettei tarvii tollasii asioita murehtia. :jahas:

Omskakas sanoi:
Olympic_DB_Handle.jpg

Näissä on paljon huonoja puolia:
- Kokoaminen pienistä levyistä todellakin kestää kauan.
- Kahvat on niin pitkät että esim. vinopenkkiä tehdessä kädet eivät pääse edes puolen metrin etäisyydelle toisistaan ylhäällä.
- Kahvojen pituus haittaa myös tasapainoa. Vaikea löytää oikea kohta ja tuntuma.
- Painot on vaikea nostaa vinopenkissä polville, koska päät ovat suhteellisen terävät verrattuna tavalliseen käsipainoon. Aina tulee mustelmat ja tasapaino ei pidä.

Kaikenkaikkiaan on sellaista kikkailua ettei itse nostoon panostaminen oikein enää onnistu.

Sitäpaitsi alkuperäinen ongelma on muutamien reenareiden välinpitämättömyys ja typeryys, jonka takia niitä isompia painoja ei hankita ko salille (L-maan liikuntahallin sali Oulusa, yhdellä ässällä kirjoitettuna tarkoituksella).

Eli koska eräät jättävät niitä painoja lojumaan lattialle, eivät pistä telineeseen takaisin reenin jälkeen, joutuvat paikan työntekijät (nekin ei-liikunnalliset ja fyysisesti heikot) ne järjestelemään takaisin telineeseen. Tämä nyppii heitä (syystäkin :curs: ),koska painot, jotka olisivat RHP-kuuporeenarillekin (jollaisia painoja levälleen jättävät selkeästi ovat) kevyitä laittaa takaisin telineeseen reeninsä jälkeen, ovat näille työntekijöille erittäin raskaita.

Gillyanne sanoi:
enkä oikein usko että näillä saleilla katsottaisiin kovin hyvällä noita kuvaamasi kaltaisia extraviritelmiä.

:
No kannattaa salin pitäjältä kysyä suostuukohan niihin ja jos ei suostu niin ehdottaa että josko ostettais lisäpainoja pakkaan, kun hän huomaa kuinka kalliita ne lisäpainot pakkaan on niin luulen että hyväksyy viritelmät mutta "omalla" vastuulla eli jos itsensä niillä loukkaa niin saliomistaja e ota siitä vastuuta.
iivili sanoi:
Sitäpaitsi alkuperäinen ongelma on muutamien reenareiden välinpitämättömyys ja typeryys, jonka takia niitä isompia painoja ei hankita ko salille (L-maan liikuntahallin sali Oulusa, yhdellä ässällä kirjoitettuna tarkoituksella).
Miks niitä isoja kässäreitä ei voida pitää esim lattialla jossain nurkassa niin ne "heikotkin" sais ne vyörytettyä sinne, luulen että tuo selitys(joidenkin välinpitämättömyys) on salipitäjän teko syy olla vain hankkimatta niitä, kun niitä ehkä niin harva käyttää ja se olisi salille ylimääräinen meno erä.

neutraali sanoi:
Miks niitä isoja kässäreitä ei voida pitää esim lattialla jossain nurkassa niin ne "heikotkin" sais ne vyörytettyä sinne, luulen että tuo selitys(joidenkin välinpitämättömyys) on salipitäjän teko syy olla vain hankkimatta niitä, kun niitä ehkä niin harva käyttää ja se olisi salille ylimääräinen meno erä.

Linnanmaan sali on ymmärtääkseni kaupungin sali, joten tuskin on rahasta kyse - en oikein usko, että muutaman käsipainon hankkiminen kaataisi Oulun kaupungin budjettia.. :rolleyes:

Ja luuletko ihan oikeasti, Neutraali, että nuo ko. idioottitreenarit viitsisivät niitä isoja puntteja sen enempää sinne nurkkaan vyöryttää? Pointtihan oli siis alunperin se, että jo alkeellisimpaankin salietikettiin kuuluu laittaa käyttämänsä painot ja välineet paikalleen, kun on treeninsä lopettanut. EI siinä, miten ei-treenaavien salinhoitajien olisi helpointa siivota näiden pahviaivojen jälkiä kerta toisensa jälkeen.

Dopey sanoi:
Totta hemmetissa otat ne pois ja laitat telineisiin. Vaimo ainakin valittaa kun on aina prässissä 100kg plus kelkka "pohjina", ei kaikki noita jaksa nostaa eikä viitsi alkaa ruinata jotain jeesaamaan niitä poiskaan siitä koneesta.

Siis mitä...tuo määrä rautaa prässissä vastaa suunnilleen samaa kuin että keskivertonaisen painoinen henkilö kyykkäisi 15-20kg tanko harteillaan. Kyllä kai tähän kaikki salille selviytyvät kykenevät? Jos sinne jää vain 50 kg pohjalle, jo tuolista nouseminen on kovempaa harjoitusta.

Suurimmalla osalla naisia on vain prässi-illuusio, eivät ymmärrä sitä, että omaa painoa ei tarvitse nostaa ylös. Muuten olen samaa mieltä, että ilman muuta kaikki painot telineisiin tai porttikielto salille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom