Miksei salille hankita isompia käsipainoja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iivili
  • Aloitettu Aloitettu
XXL sanoi:
Vino-, tasapenkki ja selkäliikkeet.
Ja nuitahan ei tietenkään missään nimessä tangolla voi tehdä vai loppuuko lätkät kesken :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Neutraali, sinä kun olet oikeasti iso ja vahva, etkä vain leikisti (niinkuin minä), niin voitko rehellisesti sanoa, ettei reenejäsi rajoittaisi mitenkään se, jos salilla olisi vain 30kg asti käsipainoja? Tottakai voi (ja pitääkin) improvisoida ja tehdä suurimman osan liikkeistä tangolla (esirasittaa, jottei tarvitse niin isoja käsipainoja), mutta joskus olisi kiva reenata joitakin liikkeitä hieman isommillakin käsipainoilla ja lyhyempää sarjaa.

Toistaiseksi mulle ei ole kuin kolme liikettä, missä tarvitsisin joskus 40-45kg:n painoja, eli penkkipunnerrus ja vinopenkkipunnerrus käsipainoilla sekä kulmasoutu käsipainoilla. 30kg:n painoilla noita liikkeitä pystyn toki tekemään, mutta lähinnä vain pitkää pumppisarjaa ja joskus tekisi mieli muunkinlaista reeniä tehdä, myös käsipainoilla. Arvelen, että noin 40-45kg:n käsipainot riittävät lähes kaikille ja olisihan se parannus, jos hankkisivat vaikkapa 35 ja 40kg:n käsipainot (tod.näk. riittäisivät ko salilla 99% reenaajista hienosti, myös minulle toistaiseksi), mutta turha toivo niin kauan, kuin eräät idiootit jättävät nykyisetkin puntit lattialle lojumaan ja salihenkilökunta joutuu niitä sieltä aamuisin siivoamaan. :curs:

Kyseessä siis kaupungin pieni sali. Rahaa on kuulemma rajallisesti, mutta ovat alustavasti suunnitelleet pienimuotoista laajennusta. Pistäisivät nyk. pukkareiden ja salin väliltä seinät nurin ja pukkarit salitilaksi, mikä laajentaisi salia melkoisesti. Pukkareina toimisivat tällöin viereisen palloilusalin (samaa rakennusta siis) pukkarit, mikä olisi ihan pätevä ratkaisu. Samalla voitaisiin ostaa joitakin uusia reenivälineitä, koska niille olisi tilaa.

Ja on selvää, että prässistä pitää aina tyhjentää reenin jälkeen kaikki levyt pois, myös ne 50kg:n. Älkää viittikö mussuttaa, että "Noku noon siellä aina paikoillaan, ku mä meen prässiä tekeen...", ei kelpaa selitykseksi! Jos joku on tarpeeksi piittaamaton (esim. naispuolisten reenaajien suhteen) ne sinne jättääkseen, niin ei sinun tarvitse olla. Noin ainakin Oulun L-maan salilla, jossa myös hintelämpiä naisreenareita käy, ehkä jossain muulla salilla jotenkin toisin.

Dopey sanoi:
Totta hemmetissa otat ne pois ja laitat telineisiin. Vaimo ainakin valittaa kun on aina prässissä 100kg plus kelkka "pohjina", ei kaikki noita jaksa nostaa eikä viitsi alkaa ruinata jotain jeesaamaan niitä poiskaan siitä koneesta.
Joo...

Tosin en oo naisen ikänä nähnyt laitteessa tekevän (johtuisko kiekoista :D), kun ne yleensä hipsivät vaakaprässille, jos sinnekkään. Voishan sen pohjapainonkin poiston tavaksi ottaa, tuskin siitä nyt kukaan suuttuu. Joku kyllä oli tehnyt todella kätevät kerran. Prässissä 2x20 + 2x20 ja uloimmaisena 2x50kg. :david:

iivili sanoi:
voitko rehellisesti sanoa, ettei reenejäsi rajoittaisi mitenkään se, jos salilla olisi vain 30kg asti käsipainoja? .
Varmasti häiritsisi ja oli tarkoitus editoida tuota viestiä että 30kg:n käsipainot on kyllä ehdottomasti liian pienet, en vain kerennyt, onneksi se on kuitenkin harvinaista, mutta jos vastaavaan tilanteeseen joutuisin niin miettisin tarkkaan millä liikkeillä pystyisin kässärit korvaamaan esim taljoilla tai tangolla mutta summa sumarum 30kg:n kässärit on todellakin liian pienet.
iivili sanoi:
Toistaiseksi mulle ei ole kuin kolme liikettä, missä tarvitsisin joskus 40-45kg:n painoja, eli penkkipunnerrus ja vinopenkkipunnerrus käsipainoilla sekä kulmasoutu käsipainoilla. 30kg:n painoilla noita liikkeitä pystyn toki tekemään, mutta lähinnä vain pitkää pumppisarjaa ja joskus tekisi mieli muunkinlaista reeniä tehdä, myös käsipainoilla. .
Ymmärrän toki että kässäreillä on mukava tehdä kyseisiä liikkeitä mutta tasapenkkiäkin voi tehdä sillain että sillä saa mahtavan tuntuman esim jalat ilmassa normaalia kapeammalla otteella(venyttää rintaa), isoilla painoilla ja v,penkkiä myös tuolla kapeemmalla otteeella. Kannattaa kokeilla kaikkea erillaista välillä jos siltä tuntuu :thumbs: . Ymmärrän toki tuon kässäri dilemman mutta sovellusta peliin niin kyllä se siitä.

Mua ottaa päähän just se, ettei painoja laiteta käytön jälkeen takasin niille tarkoitettuihin telineisiin, eli sinne mistä ne on otettukin... Meidänkin salilla ainakin neljä kylttiä, joka huomauttaa ko. asiasta, ja lopussa vielä teksti "kiitos". Vaikka päivän selväähän sen pitäisi olla että painot viedään takasin käytön jälkeen. Voin sanoa, että joka kerta kun tuun salille, niin aina johonkin on jätetty painolevyt, esim. kyykkytelineeseen. Välillä taas on painot vaan otettu tangosta pois ja jätetty lojumaan maahan. Käsipainojen kanssa on myös samoja ongelmia! En kyllä ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa!

iivili sanoi:
...ovat alustavasti suunnitelleet pienimuotoista laajennusta.
:eek: Asiaa. Toivottavasti kävijämäärä ei nouse samalla radikaalisti. Tosin tuskin edes treenaan enää edes tuolla kun moinen tapahtuisi.
Ja on selvää, että prässistä pitää aina tyhjentää reenin jälkeen kaikki levyt pois, myös ne 50kg:n. Älkää viittikö mussuttaa, että "Noku noon siellä aina paikoillaan, ku mä meen prässiä tekeen...", ei kelpaa selitykseksi! Jos joku on tarpeeksi piittaamaton (esim. naispuolisten reenaajien suhteen) ne sinne jättääkseen, niin ei sinun tarvitse olla. Noin ainakin Oulun L-maan salilla, jossa myös hintelämpiä naisreenareita käy, ehkä jossain muulla salilla jotenkin toisin.
ok ok ;)

nevahood sanoi:
oletko kuullut supersarjoista? siis eihän niitäkään pitäisi tehdä jos sali on täynnä ja laitteet varattuja, mutta...

Ja siellä tää supersarjasulttaani varaa penkkiä, vinopenaa ja jotain kolmatta paikkaa yhtäaikaa mulkoillen tyyliin "nää on mun". Jos on tarvetta tehdä useammassa laitteessa samaan aikaan, joka on muuten fyysinen mahdottomuus, niin sitten vois tulla salille vaikka niin myöhään ettei siellä ole muita ja nostaa ne levyt takaisin paikoilleen, oli pumppi kuinka kauhea tahansa.
:david: x 1000 kaikille tollasille. Ugh!

Nevahood, meikäläisen treeni perustuu tällä hetkellä hyvin pitkälti supersarjoihin, mutten silti varaa suorituspaikkoja yksin omaan käyttööni, vaan ihan tavalliseen tapaan odotan vuoroani/annan tilaa toisillekin, jos ovat samaa liikettä tulossa tekemään. Mielestäni tuo kuuluu jo ihan tavalliseen salietikettiin...?

Ja mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen, niin tuo kässäreiden/levyjen/tiessunminkäsalivermeiden ympäriinsä lojumaan jättäminen on kyllä TODELLA :david:-tason touhua. Salilla, jolla itse käyn, nuo käsipainot eivät onneksi ole ongelma ja prässissä/penkissäkään harvoin levyt viipyvät, mutta dippivyö majaileekin taas sitten tasaisin väliajoin ihan jossain muualla kuin pitäisi, samoin kuin sellainen 2,5 kg:n painoinen, esim. taljaan (tai mihin tahansa painopakkalaitteeseen) laitettava lisäpaino. :curs:

meidän salilla taitaa suurimmat kp:t olla 44kg. 30kg painot on jo käytössä mulla, mutta äkkiäköd nuo 44kg on kädessä ku jotaki tekee

Karvaiset, liian vähissä vaatteissa treenaavat kebabkokit varaavat meidän salilla koko "peilitilan". Varattuna on lisäksi mutkatanko, pari kulmapenkkiä (eri kulmille säädetty), käsipainot 5-40kg, painolevyjä 5-20kg ja tottakai jokaista liikettä varten oma tukivyö pitää olla. Sällit kyylää kainalot valuen kaikkia naisia eikä siihen kolkkaan salia niiden treenin aikana uskalla mennä kun silmät valuu jo sipulia leikatessa. Kun treeni on ohi kaikki kamat on missä sattuu, penkit on maalattu magnessiumilla valkoiseksi, hikilammikot lainehtii suorituspaikoilla ja kaikkia aisteja koetteleva hienhaju leijuu ympäri salia. Ollaan niin cooleja ja lähdetään moikkaamaan kaveria alakerran kebabravintolaan ilman suihkua tietenkin.. :curs:

neutraali sanoi:
Ymmärrän toki että kässäreillä on mukava tehdä kyseisiä liikkeitä mutta tasapenkkiäkin voi tehdä sillain että sillä saa mahtavan tuntuman esim jalat ilmassa normaalia kapeammalla otteella(venyttää rintaa), isoilla painoilla ja v,penkkiä myös tuolla kapeemmalla otteeella. Kannattaa kokeilla kaikkea erillaista välillä jos siltä tuntuu :thumbs: . Ymmärrän toki tuon kässäri dilemman mutta sovellusta peliin niin kyllä se siitä.

Kaikki eivät pysty tankopenkkiä saatikka sitten vinosellaista esim. olkapääkipujen/vammojen takia tekemään. Ja kyllä se kp-kulmasoutukin tangolla vähän hankalaa on... Juu juu, tiedetään, että kulmasoudun voi tehdä tangollakin, mutta kun sekään liike ei erinomaisuudestaan huolimatta kaikille sovi...

Viimeksi muokattu:
Gillyanne sanoi:
Juu juu, tiedetään, että kulmasoudun voi tehdä tangollakin, mutta kun sekään liike ei erinomaisuudestaan huolimatta kaikille sovi...
Tämän voi tehdä myös yhdellä kädellä tangolla samanlain kuin kp:kin ;) , vaikea selittää vaan. Ei ole edes hankalaa jos löytyy 10kg:n linttejä sitä isommilla se on jo vaikeeta.

Gillyanne sanoi:
Kaikki eivät pysty tankopenkkiä saatikka sitten vinosellaista esim. olkapääkipujen/vammojen takia tekemään.
Ehdit ensin. Itse olen tainnut saada toisen olkapään siihen kuntoon, ettei tankoon ole enää ikuna koskeminen kuin kapealla otteella. Vinopenkkiä voi tehdä käsipainoilla kivutta, mikä onkin sitten koko mun rintalihastreeni.

30 kilon hantteleilla ei tulis kyllä kuin itku simmuun. Meidän duunipaikan salillakin löytyy käsipainot 50 kiloon asti.

Joo itse olen kanssa elätellyt toiveita että tuonne hankittais kyykkyhäkki ja isompia käsipainoja mutta eipä taida tulla..... Mutta voisiko tosiaan "syynä" tuohon ettei niitä hankita yksinkertaisesti se että ko. työntekijällä ei ollut osaa eikä arpaa laitteiden hankkimiseen ja keksi nyt jotakin sanottavaa..

Meiän salilla käsipainot menevät sinne 60kg paremmalle puolelle ja levyjäkin on ihan tarpeeksi, mutta taljoissa ja muissa vehkeissä loppuu painot aika lyhyeen esim. jalanojentajalaitteessa maksimipainot ovat 75kg. Sama juttu mm. alataljassa.

Sukulaku sanoi:
taljoissa ja muissa vehkeissä loppuu painot aika lyhyeen esim. jalanojentajalaitteessa maksimipainot ovat 75kg. Sama juttu mm. alataljassa.
Tee niihin tällaisia, tohon riittää kyllä pelkkä pidempi pulttikin(harmaasta osasta ei tarvi välittää) ja lintit sitten siihen ja taljaan tollanen mihin linttejä voi latoa molemmille puolille tai jos erillainen pakka kun kuvassa niin se hoituu myös pitkällä pultilla.

Liitteet

• IMG_0006.jpg
    IMG_0006.jpg
    206 KB · Katsottu: 299
  • IMG_0003.jpg
    IMG_0003.jpg
    197,3 KB · Katsottu: 328
Ite otan painot aina pois tangosta ja laitan käsipainotkin paikalleen. Yksi homma mikä tuli juuri äsken mieleen voisi olla hyvä. Nimittäin TeknoHumppaJalkaprässi, missä pystyy näppäilemään digitaalisesti tai säätämään analogisesti, että paljonko siinä on vastusta. Keskivertoprässiin joutuu nimittäin kasaamaan niin paljon kiekkoja, että ihan vituttaa, ja varsinkin vituttaa ottaa niitä pois sarjojen jälkeen väsyneenä. Harvoin kyllä prässiä tulee edes tehtyä.

neutraali sanoi:
Tee niihin tällaisia, tohon riittää kyllä pelkkä pidempi pulttikin(harmaasta osasta ei tarvi välittää) ja lintit sitten siihen ja taljaan tollanen mihin linttejä voi latoa molemmille puolille tai jos erillainen pakka kun kuvassa niin se hoituu myös pitkällä pultilla.

Pitää varmaan sitten joskus alkaa vääntämään niitä levyjä siihen. On siellä pari sellaista ohuempaa pitkää keppiä joihin voi tunkea niitä. Ei vielä mitään ongelmia painojen kanssa, mutta tuskin nuo kovin kauaa kestävät.

Sama homma täälläkin eli käspainot loppuvat 27kg kohdalla tosin omalla kohdalla on vain kaksi liikettä joissa tarvitsisin enemmän kiloja, kulmasoutu käsipainoilla ja pystypunnerrus käsipainoilla. Mutta jos käsipainoja olisi edes 50kg saakka se riittäisi meidän salilla 99.9% punttaajista. Painojen jättäminen laitteisiin kyllä vituttaa ei niinkään sen takia että niitä itse joutuu poistamaan vaan sen takia ettei tiedä onko laite/tanko käytössä. Ja prässistä otan itse kaikki pois koska salilla käy myös sellaisia ihmisiä jotka eivät varsinkaan lämmittelynä tee 100kg painoilla.

Lappuja painojen pois ottamisesta on kyllä vähintään puolenkymmentä ja vielä kahdella kielellä mutta todennäköisesti nämä tampiobodaajat ovat sen verran tyhmiä ettei niiltä kannata odottaa lukutaitoa. :curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom