Ex-ukot tai muutama heistä ovat käyneet kasvohoidoissa ja jalkahoidoissa kosmetologilla ja ovat tykänneet. Lisäksi he ovat joskus lainanneet minulta kuorinta-ainetta ja kuorineet kasvoja/vartaloa. Kaikki ovat kehuneet sitä, kuinka hyvältä lopputulos tuntuu. Itse olen käynyt tässä paikassa
http://www.kauneushoitolasunrise.fi/
Olen jopa joskus nyppinyt joidenkin kulmakarvojen alueelta "hajakarvoja" ja siinäkään lopputulos ei ole heistä tuntunut huonolta. Tosin ovat kieltäneet kertomasta asiasta kellekkään... ;) Muutama viikko sitten näin kampaajalla erään naimisissa olevan suhteellisen miehekkään julkkismiehen, jolta nypittiin ihan avoimesti kulmia.
Puhdistusaineista suosittelen miehille jotain geelimäistä puhdistusainetta, siis sellaista ettei tarvitse lotrata monen eri aineen kanssa (esim. puhdistusmaito ja kasvovesi). Ja sitten sitä kuorinta-ainetta, jolla kuoritaan kuiva ja kuollut iho kasvoista pois. Monet kuvittelevat, että kuorinta lisää ihon kuivumista, mutta näin ei ole. Itse pesen kasvoni geelimäisellä Dermalogica -puhdistusaineella kerran päivässä illalla ja käytän ihon kuorimiseen samanmerkkistä ainetta (saa ostaa kauneushoitoloista).
Lisäksi kannattaa valita omalle iholle sopiva ihovoide. Talvisin ei kannata käyttää kauhean vesipohjaisia rasvoja, sillä vesi tuppaa jäätymään ihoon kiinni. Myyjät osaavat kyllä neuvoa näissä asioissa. Kesäisin voi käyttää jo sitten vähän kevyempiä rasvoja. Vartaloa kannattaa myös rasvata. Itse käytän Stockmannilta ostamia Phytomer -tuotteita rasvaamiseen.
Ja erityisen mahtavaa on se, jos myös miehet vaivautuvat raspaamaan ja rasvaamaan kuivuneita ja kovettuneita jalkapohjiaan. On tosi inhottavan tuntuista, kun miehen kuiva kantapää jää kiinni esim. johonkin vaatteeseen ja ne jalkapohjat vielä näyttävätkin inhottavilta ja ovat ihan varmasti kipeät, jos alkavat halkeilemaan.
Itse tykkään miehekkäistä miehistä ja pidän siitä, että he hoitavat itseään sopivassa mittakaavassa myös tämän tyyppisillä konsteilla.