Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Tänään kapella otteella 6x137,9 kg ja toinen sarja 5x137,9 kg. Poikkean seuraavan treenin osalta tästä 2x6 menetelmästä ja tavoite 5x140 kg ja 5x140 kg. Perjantainen treeni on aina vähän raskaampi kun tiistaista perjantaihin on lyhyempi aika kuin perjantaista tiistaihin. Vähemmän palautumisaikaa. Uudet enkat taas kuitenkin! :rock:

Voisiko tämä 2x6 -ohjelma olla toimiva konsepti myös jalkakyykyssä tai maastavedossa? Kokemuksia?

Itse olen tehnyt penkissä 2x6, kyykyssa ja vedossa 1x5-6. Ja hyvin on toiminut mihänkään muuhun ohjelmaan verrattuna. Vedossa tulee ongelmaksi tosin se, että siitä tulee liian raskas hermostolle ja veto ei enää kehity vaan taantuma tulee jossain vaiheessa. Toki taantuma tulee myös muissakin liikkeissä jossain vaiheessa,mutta vedossa ensin.

Ihan kivat sarjat olen saanut kyykyssä (6x230kg) ja vedossa (6x270kg) näin. Pena vähän heikompi luonostaan ja siinä 2x6x140kg.

Itse olen tehnyt penkissä 2x6, kyykyssa ja vedossa 1x5-6. Ja hyvin on toiminut mihänkään muuhun ohjelmaan verrattuna. Vedossa tulee ongelmaksi tosin se, että siitä tulee liian raskas hermostolle ja veto ei enää kehity vaan taantuma tulee jossain vaiheessa. Toki taantuma tulee myös muissakin liikkeissä jossain vaiheessa,mutta vedossa ensin.

Ihan kivat sarjat olen saanut kyykyssä (6x230kg) ja vedossa (6x270kg) näin. Pena vähän heikompi luonostaan ja siinä 2x6x140kg.
Tuleeko apuliikkeitä päälle?

Tuleeko apuliikkeitä päälle?

Mave päivänä high-bar kyykky ja kyykkypäivänä jalkojen ojennus,koukistus,lähentäjät ja pohkeet. Kaikkia yksi sarja paitsi pohkeita kaksi.
"Penapäivänä" teen myös leuat ja pumppaan käsiä taljassa...

JP-75:lle, ei treenikierron pakko ole olla viikko. Voisi kokeilla 8pv.tms. Niin saisi palautumiset tasaiseksi, jos vaan aikataulut sopii...
Joo nimenomaan ei tarvitsisi ja aiemmin kun en treenannut työpaikan salilla niin treenasin nelijakoisella ohjelmalla joka toinen päivä eli treenikierto läpi 8 päivässä. Nyt tilanne on vielä hetken aikaa erilainen, koska mahdolliset treenipäivät on vaan arkipäivät ma-pe työpaikan salilla. Kesälomalla hommaan salikortin oman paikkakunnan paikalliselle salille, niin pääsee salille fiksummin.

Vanha penkkiohjelma vedetty läpi ja ensi viikolla olisi tarkoitus aloittaa uusi. Tämä 2x6 kuulostaa tällä hetkellä eniten houkuttelevalta ohjelmalta, joskus 2015 tätä kokeilin ja tämän avulla sainkin penkkimaksimii kohennettua hieman. Olen viime aikoina tehnyt perus-penkkipunnerrusta tangolla, lisäksi vinopenkkiä ja myös penkkiä käsipainoilla. Voisiko esim tämäntyyppinen kierto olla toimiva:
Ti: Penkki 2x6 To: Vinopenkki Su: Penkki käsipainoilla

Tai vaihtoehtoisesti:
Ti: Penkki 2x6 To: Penkki käsipainoilla Su: Vinopenkki

Vanha penkkiohjelma vedetty läpi ja ensi viikolla olisi tarkoitus aloittaa uusi. Tämä 2x6 kuulostaa tällä hetkellä eniten houkuttelevalta ohjelmalta, joskus 2015 tätä kokeilin ja tämän avulla sainkin penkkimaksimii kohennettua hieman. Olen viime aikoina tehnyt perus-penkkipunnerrusta tangolla, lisäksi vinopenkkiä ja myös penkkiä käsipainoilla. Voisiko esim tämäntyyppinen kierto olla toimiva:
Ti: Penkki 2x6 To: Vinopenkki Su: Penkki käsipainoilla

Tai vaihtoehtoisesti:
Ti: Penkki 2x6 To: Penkki käsipainoilla Su: Vinopenkki

Ottasin mielummin vinopenkki penkin jälkeen ja torstaina kapean penkin ja olkapäitä.

Ota se vino vain sen penkin päälle ja jos ojentajat ovat heikko lenkki, niin sitten kolme päivää penkin jälkeen otat lattiapenkin kovaa.
Mites ny parhaiten saan selville onko ojentajat heikko lenkki? Mitäs jos ojentajat ovat tosi vahvat? Mitäs toisena punnerruspäivänä/viikko tehtäis siinä tapauksessa?

Mites ny parhaiten saan selville onko ojentajat heikko lenkki? Mitäs jos ojentajat ovat tosi vahvat? Mitäs toisena punnerruspäivänä/viikko tehtäis siinä tapauksessa?
Jos ojentajat on vahvat, niin et tarvitse varsinaista apuliikettä penkille. Penkin apuliikkeet on nimenomaan suunniteltu ojentajien takia ettei nosto feilaa puolessa välissä. Kun otat lähelle maksimiykköstä noston, huomaat missä kohtaa tanko alkaa hidastamaan liikettä ja siitä voi päätellä onko tarvetta loppuojennukselle vai koko liikeradan ojentajapunnerrukselle.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Näkisitkö tarvetta tehdä kaks kertaa viikossa vinopenaa kässäreillä? Eli normipenkin päälle ja kapeen päälle?
Ei sitä rintaa tässä systeemissä tarvitse kahta kertaa tehdä, eikä kässäreillä ole juurikaan tekemistä penkkipunnerruksen kanssa. Tarpeeton liike jos haetaan penkkimaksimia.

Hauskaa että tää ketju nostettiin nyt kun otan ekaa kertaa testiin tätä systeemiä. Voiko tätä toteuttaa tuloksekkaasti siinä tapauksessa että on käyttänyt kuurina tuotteita jotka huomattavasti kasvattavat voimatasoja, ja nyt suurin tavoite on säilyttää saavutettu lihasmassa ja -voima, jota tällä em. kuurilla hankittiin? Eli nk. Palauttelu kyseessä.

Hauskaa että tää ketju nostettiin nyt kun otan ekaa kertaa testiin tätä systeemiä. Voiko tätä toteuttaa tuloksekkaasti siinä tapauksessa että on käyttänyt kuurina tuotteita jotka huomattavasti kasvattavat voimatasoja, ja nyt suurin tavoite on säilyttää saavutettu lihasmassa ja -voima, jota tällä em. kuurilla hankittiin? Eli nk. Palauttelu kyseessä.
No ihan yhtä tuloksekkaasti kuin voit säilyttää lihasmassaa, ei se systeemin vika ole jos voimat ei nouse tai pysy kuurin tasolla kun se nyt on hyvin epätodennäköistä, ellei sitten setit päällä ollut joku onneton ohjelma, jolla ei voimaa tullut.

Ootteko miten saanu taas lähtemään kun tullut jumitus? 2x6 loistava systeemi, viimeksi toukokuussa kuitenkin saanut sillä enkan eikä 2,5kg korotuksella saanut edes yhtä kiitosta sen jälkeen.

Ootteko miten saanu taas lähtemään kun tullut jumitus? 2x6 loistava systeemi, viimeksi toukokuussa kuitenkin saanut sillä enkan eikä 2,5kg korotuksella saanut edes yhtä kiitosta sen jälkeen.
Huilaamalla, syömällä hyvin ja tarvittaessa tiputtamalla kuormia sen 5-10 kg alemmas ja sieltä uudestaan vauhtia, tekniikkaan keskittyen. Yhtään ei passaa tekniikan kustannuksella ahnehtia romua tankoon.

Sitä systeemiä pitää vaan noudattaa, jos ekalla ei tule 6 toistoa, pitää ohjeen mukaan pudottaa alaspäin. Se seilaa lääkkeet päälläkin sillai, että on monta viikkoa samassa, sitten ponkasee yhtäkkiä 5kg ylös. Natikalla pidempi frenvenssi noissa.

Sitä systeemiä pitää vaan noudattaa, jos ekalla ei tule 6 toistoa, pitää ohjeen mukaan pudottaa alaspäin. Se seilaa lääkkeet päälläkin sillai, että on monta viikkoa samassa, sitten ponkasee yhtäkkiä 5kg ylös. Natikalla pidempi frenvenssi noissa.
Joo täytyy kokeilla! Itellä pomppas (olen natikka) kanssa tossa keväällä just yhtäkkiä kaikkien aikojen parhaaseen 5kg kerralla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom