Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Mitenhän toi HulluKoo:n penkkiprokkis on jatkunut?

Mutta tohon lainaukseen, että itse veikkaisin samaa mitä maltsu. Mies on kohta kuukauden painanut kovaa ja vire muuttunut nopeasti korkealennosta sakkaukseen. Kuulostaa alkavalta hermostolliselta ylirasitukselta. Ja on tosi yleistä voimaa treenatessa, että kevennyksen tarve on tosi yleisesti joka neljäs tai joka viides viikko. Volyymia ei paljon ole, mutta tuollainen joka treenissä intensiivisesti puskeminen kuitenkin kuormittaa kovin. Eli oma veikkaukseni on, että tuosta ei enää siihen hyvään kulkuun ja kehirykseen pääse, mikäli ei kevennä ja ota pari taka-askelta. Ja jos jatkaa sitä parhaimmillaannin keskinkertaista kulkua niin joidenkin viikkojen jälkeen on sitten kunnolla tiltissä kroppa ja voimatasot kääntyy laskuun.
Tai noin sen diagnosoisin itselleni. Ylirasitus alkaa varoittelemaan muilla merkeillä ennen kun suorityskyky romahtaisi tuolla tavalla. Vaikka kokeilematta ei pitäisi mitään sanoa niin tuosta syystä 2x6 vaikuttaa aika raskaalta tehdä pidemmän aikaa, joka sitten palaakin tuohon säännölliseen keventelyyn

Mitenhän toi HulluKoo:n penkkiprokkis on jatkunut?

Sen näkee huomenna kun menen ottamaan lattiapenkkiä. Optimaalisinta olisi varmaankin ottaa penkki maanantaina ja lattiapenkki torstaina, mutta aikataulut on torstain osalta aina sellaisia etten salille pääse. Olen useampaan kertaan maininnut, että tässä sali/voimaharjoittelussa olen todella kokematon, mutta muuta urheilutaustaa kyllä löytyy jonkin verran.

Heinäkuussa kun aloitin treenaamisen niin tangossa oli 65kg ja sillä otin kolmosia. Koitin 80kg ja se ei liikkunut yhtään. Aloin pumppaamaan 3x10 2kertaa viikossa ja sain kasvatettua sarjapainot 77.5kg joulukuun loppuun mennessä millä suoritin mielestä todella puhtaasti. Painojen lisääminen ei ollut tavoitteellista vaan tuli siinä mukana. Tätä kyseistä 2x6 ohjelmaa tosiaan nytten niin vähän takana, että yhdestä huonosta treenistä en muuta tekemistä. Kuitenkin muut salitreenit on tällä viikolla sujuneet todella hyvin. Jos huomenna tuntuu lattiapenkissä pahalta ja rauta ei liiku niin sitten otan kevyen viikon kyllä. Tai vaihtoehtoisesti jos maanantaina penkkaaminen tuntuu kamalalta niin kevennän hetkeksi kuormaa ja treenaan kevyempää sarjaa.

Mainittakoon vielä, että maanantaina mulla oli salilla mukana uusi todella kokematon treenikaveri jonka kanssa en ole treenannut, kiirettä töissä ja huono suoritus salilla. Kaikki on asioita jotka vaikuttavat, mutta kuten sanoin niin en juurikaan näistä asioista tiedä ja koitan oppia tekemisen ohessa. Kevennettyä viikkoa vietän kuuden viikon välein koska silloin on päivystysviikko ja salille ei silloin aina kerkeä tai edes halua mennä.

Mainittakoon vielä tähän se, että teen itse omat treeniohjelmani, kopioiden siihen palasia kuten tämän penkkiohjelman ja vaikka jonkinlainen käsitys, mulla saattaa olla siitä mitä hyvä treeni pitää sisällään niin ei mulla ole hajuakaan miten ne pitäisi suunnitella kokonaisuudeksi ja toimivaksi ohjelmaksi.

Treenaan salilla 5kertaa viikossa. Puolet treenamisestani on moninivelliikkeitä ja puolet eristävää harjoittelua. Mutta vaikka osaankin mielestä suorittaa esim. Kyykyn todella puhtaasti niin ei mulla juurikaan ole hajua minkälaisilla sarja tai toisto määrillä sitä olisi järkevää treenata.

Opettelen, luen aiheesta ja koitan oppia.

Viimeksi muokattu:
Mainittakoon vielä tähän se, että teen itse omat treeniohjelmani, kopioiden siihen palasia kuten tämän penkkiohjelman ja vaikka jonkinlainen käsitys, mulla saattaa olla siitä mitä hyvä treeni pitää sisällään niin ei mulla ole hajuakaan miten ne pitäisi suunnitella kokonaisuudeksi ja toimivaksi rytmiksi.

Treenaan salilla 5kertaa viikossa. Puolet treenamisestani on moninivelliikkeitä ja puolet eristävää harjoittelua. Mutta vaikka osaankin mielestä suorittaa esim. Kyykyn todella puhtaasti niin ei mulla juurikaan ole hajua minkälaisilla sarja tai toisto määrillä sitä olisi järkevää treenata.

Kuuntelen fiksumpia, luen aiheesta ja koitan oppia.

Mainittakoon vielä tähän se, että teen itse omat treeniohjelmani, kopioiden siihen palasia kuten tämän penkkiohjelman ja vaikka jonkinlainen käsitys, mulla saattaa olla siitä mitä hyvä treeni pitää sisällään niin ei mulla ole hajuakaan miten ne pitäisi suunnitella kokonaisuudeksi ja toimivaksi ohjelmaksi.

Opettelen, luen aiheesta ja koitan oppia.

Lue jto:n ketjua ja 3x4-6x6 voimailupuolelta, jos naturaali voimailun ymmärtämys kiinnostaa.(y)

Hyvin toimii itselle tämä 2x6 systeemi. Eilen meni yksi sarja kutosia 120 kg ja toinen sarja jäi vitoseen. Ensi maanantaina siis kerrataan samoilla painoilla ensimmäisen kerran siitä lähtien kun 7.12.2020 aloitin treenit uudelleen 6x80 kg painoilla mitkä oli sen hetkiset maksimit. Lihasmuisti on hieno asia ja tämä systeemi toimii (y).

Sen näkee huomenna kun menen ottamaan lattiapenkkiä. Optimaalisinta olisi varmaankin ottaa penkki maanantaina ja lattiapenkki torstaina, mutta aikataulut on torstain osalta aina sellaisia etten salille pääse. Olen useampaan kertaan maininnut, että tässä sali/voimaharjoittelussa olen todella kokematon, mutta muuta urheilutaustaa kyllä löytyy jonkin verran.

Heinäkuussa kun aloitin treenaamisen niin tangossa oli 65kg ja sillä otin kolmosia. Koitin 80kg ja se ei liikkunut yhtään. Aloin pumppaamaan 3x10 2kertaa viikossa ja sain kasvatettua sarjapainot 77.5kg joulukuun loppuun mennessä millä suoritin mielestä todella puhtaasti. Painojen lisääminen ei ollut tavoitteellista vaan tuli siinä mukana. Tätä kyseistä 2x6 ohjelmaa tosiaan nytten niin vähän takana, että yhdestä huonosta treenistä en muuta tekemistä. Kuitenkin muut salitreenit on tällä viikolla sujuneet todella hyvin. Jos huomenna tuntuu lattiapenkissä pahalta ja rauta ei liiku niin sitten otan kevyen viikon kyllä. Tai vaihtoehtoisesti jos maanantaina penkkaaminen tuntuu kamalalta niin kevennän hetkeksi kuormaa ja treenaan kevyempää sarjaa.

Mainittakoon vielä, että maanantaina mulla oli salilla mukana uusi todella kokematon treenikaveri jonka kanssa en ole treenannut, kiirettä töissä ja huono suoritus salilla. Kaikki on asioita jotka vaikuttavat, mutta kuten sanoin niin en juurikaan näistä asioista tiedä ja koitan oppia tekemisen ohessa. Kevennettyä viikkoa vietän kuuden viikon välein koska silloin on päivystysviikko ja salille ei silloin aina kerkeä tai edes halua mennä.
Joo ei tietenkään yhteen huonoon treeniin kannata luovuttaa. Niitä huonoja päiviä tulee ja tosiaan taustavaikuttajia (uni, ravinto + satunnaiset muuttujat) löytyy, jotka siihen hetkelliseen suorituskykyyn vaikuttaa. Nopeasti olet kyllä kehittynyt. Tuollainen omatoiminen treenien ohjelmointi yleensä vaatiikiin vuosien treenikokemuksen, että ylipäänsä voi päästä oikeille jäljille, kuinka se oma kroppa reagoi kuormitukseen ja erilaisiin treenimetodeihin. Ja juuri esimerkiksi treenikevennyksien optimointi, mitä tulee kevennyksen asteeseen ja frekvenssiin, on täysin yksilöllinen asia ja sen tulee perustua kokemuspohjaan. Heitin vain oman veikkauksen asiasta kirjoituksiesi perusteella tuosta suorituskyvyn notkahtamisesta. Mitään faktapohjaahan sillä veikkauksella ei ole, eikä ole tarkoituskaan yrittää aukottomasti kenenkään tekemistä alkaa diagnosoimaan. Tietenkin mielenkiintoista lueskella, kun joku päivittelee treeniensä etenemistä systeemillä x tehdessä.

Tänään lattiapenkkiä 95kg ja todella hyvältä tuntui. Painoi kyllä melkoisesti, mutta suoritteet tuntui todella puhtaalta. Hallitusti alas, seis ja ylös. Painojen noustessa huomaa valitettavasti myös puolieroa kun nosto käy hieman toispuoleiseksi. Vasen käsi jonkin verran heikompi siis.

Tänään lattiapenkkiä 95kg ja todella hyvältä tuntui. Painoi kyllä melkoisesti, mutta suoritteet tuntui todella puhtaalta. Hallitusti alas, seis ja ylös. Painojen noustessa huomaa valitettavasti myös puolieroa kun nosto käy hieman toispuoleiseksi. Vasen käsi jonkin verran heikompi siis.
Muista punnertaa sitten lattiapenkissä totaaliseen lukkoon saakka mahdollisimman kovaa se loppuosa.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Muista punnertaa sitten lattiapenkissä totaaliseen lukkoon saakka mahdollisimman kovaa se loppuosa.

En edes osannut ajatella tätä, että ylhäällä haetaan vielä puristus. Laittaisin facepalmin, mutta en osaa. Kiitos tiedosta. Testataan sitten ensi kerralla.

En edes osannut ajatella tätä, että ylhäällä haetaan vielä puristus. Laittaisin facepalmin, mutta en osaa. Kiitos tiedosta. Testataan sitten ensi kerralla.
Ajattele se loppuojennus ruoskana joka sinne napsahtaa. Nopeiden lihassolujen rekrytointi ei vaadi absoluuttisesti nopeaa liikettä, vaan sen räjähtävän liikkeen yrittäminen rekrytoi niitä jo.

Eipä tuosta penkkaamisesta oikein tullut tänäänkään yhtään mitään. Ekalla setillä sain rimpuiltua kutosen, mutta kaunista se ei ollut ja tekniikka hajoaa. Liikaa kuormaa liian aikaisin. Toisessa setissä tuli neljä nättiä ja viidennessä nostossa tuli seinä vastaan ja tanko jäi rinnalle. Miinus kalorit ja kesäkunnon hakeminen ei taida olla sittenkään itsellä se sopivin hetki koittaa vääntää maksimeita joka treenissä. Jätän toistaiseksi tämän ohjelman testaamisen tähän ja palaan asiaan kunnes pääsen tavoite tiukkuuteen kropan osalta. Nostelen penkissä vähän kevyempää ja pidempää sarjaa hakien varmuutta tekemiseen.

Eipä tuosta penkkaamisesta oikein tullut tänäänkään yhtään mitään. Ekalla setillä sain rimpuiltua kutosen, mutta kaunista se ei ollut ja tekniikka hajoaa. Liikaa kuormaa liian aikaisin. Toisessa setissä tuli neljä nättiä ja viidennessä nostossa tuli seinä vastaan ja tanko jäi rinnalle. Miinus kalorit ja kesäkunnon hakeminen ei taida olla sittenkään itsellä se sopivin hetki koittaa vääntää maksimeita joka treenissä. Jätän toistaiseksi tämän ohjelman testaamisen tähän ja palaan asiaan kunnes pääsen tavoite tiukkuuteen kropan osalta. Nostelen penkissä vähän kevyempää ja pidempää sarjaa hakien varmuutta tekemiseen.
Miinuskaloreilla pitäisin ennemmin intensiteetin kovana ja voluumin matalana.

Miinuskaloreilla pitäisin ennemmin intensiteetin kovana ja voluumin matalana.
Ajattelin kokeilla yhdistellä näitä. Kerta viikossa volyymilla ja toisella kertaa vähän raskaampaa rautaa. Aion kuitenkin penkata jatkossa 2x viikkoon.
Empiirisen tutkimuksen mukaan penkki korreloi lineaarisesti kehonpainon kanssa, eli miinuskaloreilla penkki menee takaperin ja sen treenaaminen on ihan toivotonta.

Eilen meni ne normi penkkisarjat 2x6 120 kilolla ja kapea penkki (oteleleys karhennuksen reunasta) uusi ennätys 1 sarja 6x110 kg. Torstaina 122,5 kg normi penkkiin ja kapea penkki tavoite toinenkin kutosen sarja samalla 110 kilolla. Ei nämä ole monelle isoja painoja, mutta itselle nämä on ennätyspainoja (y).

Vedit turhaan rajotinta vasten tossa lopussa mun mielestä, oisit jo keventäny jos heti... Yks mistä tuo homman vaihe oli kans arvattavissa oli se, miten hyvin sulla meni tossa aiemmin. Mä luulen että tää ohjelma kuitenkin alkuun kevensi aika paljon sun tekemistä, niin sait mahtavan nousukiidon päälle. Sen kiidon ja liidon ja tulessa olemisen fiiliksen vaalimistahan se kevennys on, eikä väsähtävien nössöjen ja nyhveröiden lepäilyä muuten vaan. Eli overreaching talletetaan omaan lihaspankkiin ja samalla otetaan ne tarvittavat askeleet taaksepäin, että saadaan maksimaalinen kiihdytys ylös uudestaan. Mutta hyvää dataa sait tossa ittestäs, nyt tiedät minkä yli ei kantsi mennä.

Jep. Rakennellaan nytten varmuutta vähän alempaa. Asetin tän vuoden tavoitteeksi 120kg penkistä ja aion sen kyllä sieltä napata. Enkä millään perse ilmassa mahapompulla vaan puhtaalla nostolla. Positiivista on se, että nyt tietää vähän rajoja ja aikaa on roimasti. Ja ettei toi tavoite 120kg olisi aivan liian ilmainen niin tarkoitus tehdä se alle 85kiloisena. Mieluiten lähempänä 80kg.

Eilen meni ne normi penkkisarjat 2x6 120 kilolla ja kapea penkki (oteleleys karhennuksen reunasta) uusi ennätys 1 sarja 6x110 kg. Torstaina 122,5 kg normi penkkiin ja kapea penkki tavoite toinenkin kutosen sarja samalla 110 kilolla. Ei nämä ole monelle isoja painoja, mutta itselle nämä on ennätyspainoja (y).
Tänään nämä tavoitteet täyttyi. Raskaita oli kyllä nostaa, mutta niinhän niiden pitääkin olla. Yhtään enempää toistoa tai kiloa ei olisi tänään tullut. Normi penkissä siis 2 raskainta sarjaa kutosia 122,5 kg ja kapeassa penkissä kaksi raskainta sarjaa kutosia 110 kg. Nyt lepoa ja ensi maanantaina tavoite 2 raskainta sarjaa kutosia normi penkkiä 125 kilolla ja kapeassa penkissä samat sarjat kuin tänään eli 2 raskainta sarjaa kutosia 110 kilolla. Pyrin nostamaan aina noi kapean penkin sarjat mahdollisimman isolla nopeudella tai ainakin niin, että ajattelen nostavani ne niin räjähtävästi kuin mahdollista. Tietysti raskaimmat sarjat on sellaisia ettei se tanko nyt enää ”lennä” ylös.

Suositut

Back
Ylös Bottom