Sen näkee huomenna kun menen ottamaan lattiapenkkiä. Optimaalisinta olisi varmaankin ottaa penkki maanantaina ja lattiapenkki torstaina, mutta aikataulut on torstain osalta aina sellaisia etten salille pääse. Olen useampaan kertaan maininnut, että tässä sali/voimaharjoittelussa olen todella kokematon, mutta muuta urheilutaustaa kyllä löytyy jonkin verran.
Heinäkuussa kun aloitin treenaamisen niin tangossa oli 65kg ja sillä otin kolmosia. Koitin 80kg ja se ei liikkunut yhtään. Aloin pumppaamaan 3x10 2kertaa viikossa ja sain kasvatettua sarjapainot 77.5kg joulukuun loppuun mennessä millä suoritin mielestä todella puhtaasti. Painojen lisääminen ei ollut tavoitteellista vaan tuli siinä mukana. Tätä kyseistä 2x6 ohjelmaa tosiaan nytten niin vähän takana, että yhdestä huonosta treenistä en muuta tekemistä. Kuitenkin muut salitreenit on tällä viikolla sujuneet todella hyvin. Jos huomenna tuntuu lattiapenkissä pahalta ja rauta ei liiku niin sitten otan kevyen viikon kyllä. Tai vaihtoehtoisesti jos maanantaina penkkaaminen tuntuu kamalalta niin kevennän hetkeksi kuormaa ja treenaan kevyempää sarjaa.
Mainittakoon vielä, että maanantaina mulla oli salilla mukana uusi todella kokematon treenikaveri jonka kanssa en ole treenannut, kiirettä töissä ja huono suoritus salilla. Kaikki on asioita jotka vaikuttavat, mutta kuten sanoin niin en juurikaan näistä asioista tiedä ja koitan oppia tekemisen ohessa. Kevennettyä viikkoa vietän kuuden viikon välein koska silloin on päivystysviikko ja salille ei silloin aina kerkeä tai edes halua mennä.