Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Useasti kysytty kysymys varmasti, mutta en pikaisella ja summittaisella etsimisellä vastausta löytänyt, kysyn sen siis itsekkin:
Miten tämä soveltuu lihasmassan kasvatukseen voiman ohella? Omalla kohdalla päätavoite on lihasmassa, toisena tulee voima. 2-jakoista ohjelmaa kun alan tuossa kohtapuoleen pyörittämään, niin yläkroppa päivinä tulisi tälläiset liikkeet rintalihakselle:

1. Penkki ja dipit

2. Vinopenkki ja kapea penkki

Jos siis teen tuon penkin 2x6 tyylillä, ja muut liikkeet esim 3x10 menolla, onko lihaskasvu noinabout yhtä tehokasta kuin jos tahkoaisin myös penkin 3x10 tämän 2x6 sijasta?

Kuinka usein te tällä 2x6 (penkissä) joudutte jäätämään ens viikkoon samat painot tai pudottamaan?

Siis normaalisti puhutaan 2,5 kg kuukaudessa tahdista, mutta jos 2x6 menisi aina, tulisi kuukaudessa 10 kg lisää :D

Nyt kun oli tarkoitus tehdä sarja sillä maksimilla mitä se oli ennen 2x6:den aloittamista, niin toinen sarja ei kyllä halunnut nousta ylös... Pari kuukautta meni ilma faileja.

Useasti kysytty kysymys varmasti, mutta en pikaisella ja summittaisella etsimisellä vastausta löytänyt, kysyn sen siis itsekkin:
Miten tämä soveltuu lihasmassan kasvatukseen voiman ohella? Omalla kohdalla päätavoite on lihasmassa, toisena tulee voima. 2-jakoista ohjelmaa kun alan tuossa kohtapuoleen pyörittämään, niin yläkroppa päivinä tulisi tälläiset liikkeet rintalihakselle:

1. Penkki ja dipit

2. Vinopenkki ja kapea penkki

Jos siis teen tuon penkin 2x6 tyylillä, ja muut liikkeet esim 3x10 menolla, onko lihaskasvu noinabout yhtä tehokasta kuin jos tahkoaisin myös penkin 3x10 tämän 2x6 sijasta?

IMO Ei ole mitään yksiselitteistä ratkaisua voiko 3x10 saada paremmin lihasmassaa kuin 2x6
Mutta voimatasot luultavasti kasvavat nopeammin 2x6:ssa, ainakin itsellä on noussut kun olen sitä
alkanut tehdä, joten varmaan se vaikuttaa positiivisesti myös lihaskasvuun.

Metallica: Itse aloitin 2x6x95kg, joka oli siis suhteellisen helppo ihan tarkoituksella. Eka stoppi tuli 107,5kg:n kohdalla ( joka oli viime viikolla). Tällä viikolla sain 2x6x107,5kg. Luultavasti itselläni alkaa tässä olla paljonkin enemmän duunia kuin tuossa alkutaipaleessa.
Voin laitella vaikka kehitystä tännekin jos jotain kiinnostaa :)

Mitenhän tässä ois järkevintä lämmitellä ennen tota 2x6:tta? Ihanko kepeästi vaan tangolla joku 20-30 toistoa vai käyttää jotain painoa jolla saa työnnettyä vaikka 1x10 tai 1x15 suht hyvin?
Miten te lämmittelette lihat enne penkkireeniä?

Mitenhän tässä ois järkevintä lämmitellä ennen tota 2x6:tta? Ihanko kepeästi vaan tangolla joku 20-30 toistoa vai käyttää jotain painoa jolla saa työnnettyä vaikka 1x10 tai 1x15 suht hyvin?
Miten te lämmittelette lihat enne penkkireeniä?

Itselläni menee lämmittely aina näin ennen penkki treeniä
Ensin ylätaljaa pari sarjaa ja pari sarjaa pushdownia taljassa, sitten kiertäjäkalvosimia muutamia sarjoja, sitten itse penkkiä pari 20 toiston sarjaa pelkällä tangolla ja sitten lähen laittamaan rautaa tankoon, yleensä 10kg korotuksilla ja sitten loppuun ehkä yks kokeilu sarja joka on ihan lyhyt, tyyliin kolme toistoa jollain painolla joka on lähellä itse sarjapainoja. Eli lämmittelen vähän yläselkää ja ojentajia ja kiertäjäkalvosimia ennen penkkiä, ja itse penkissä teen n.4-5 lämmittely sarjaa.

Ite oon saanu penkki enkkaa 5kg per kuukaus lisää tällä ohjelmalla:

3x5 penkki

3x8 pystypunnerrus (käsipainoilla)

3x7 dippiä (tän jätin välillä pois)

Nyt aijon alottaa tällätavalla tekemää:

3x5 penkki

3x6 vinopenkki (käsipainoilla)

3x8 pystypunnerrus (käsipainoilla)

3x6 dippi
Mietin tossa että jaksaakohan sitä tehä noin vai meneekö sitä ylikuntoon?.. Teen nuo liikkeet 2x viikossa.

Kuinka usein te tällä 2x6 (penkissä) joudutte jäätämään ens viikkoon samat painot tai pudottamaan?

Siis normaalisti puhutaan 2,5 kg kuukaudessa tahdista, mutta jos 2x6 menisi aina, tulisi kuukaudessa 10 kg lisää :D

Nyt kun oli tarkoitus tehdä sarja sillä maksimilla mitä se oli ennen 2x6:den aloittamista, niin toinen sarja ei kyllä halunnut nousta ylös... Pari kuukautta meni ilma faileja.
Mun mielestä täytyy kyllä olla aika armoton kehitys, jos joka viikko saa painoja nousemaan. Mulla meni alussa ehkä viikossa tai kahdessa 2,5kg lisää, mutta nykyään menee kolme tai neljä viikkoa siihen 2,5kg lisäykseen penkissä. Painoja en ole vielä kertaakaan joutunut laskemaan, vaan aina se kuusi toistoa ekalla on mennyt. Arviolta viidessä kuukaudessa oon saanut 12,5kg lisää sarjapainoja tankoon. Itsellä tosin sarjapainojen valossa kehitystä hieman hidastaa se, että aika harvoin saan varmistajaa värvättyä, joten jätän suosiolla sen viimeisen toiston varastoon, mikäli sen aloittaminen tuntuu epävarmalta. Kaksi kertaa viikossa teen penkin.

Kuinka nopeaan tahtiin muut on saanut rautaa lisättyä?

Noh, viimeisten 8 vuoden kehitys penkin 2x6 sarjoissa on -5 kg. En tiedä onko natun raja tullut vastaan mutta kehittyminen penkissä on äärimmäisen hidasta vaikka treenaan säännöllisesti ja syön melko hyvin. Mikä tahansa kupru kuten lomareissu laskee tasoa noin 10 kg ja sen kurominen takaisin vie kuukausia.

Olisikohan hyvä siirtyä välillä pois 2x6 systeemistä vaikka määräajaksi? Mikä olisi hyvä vaihtoehto?

Keskitynkin lähinnä jalkojen, selän ja olkapäiden kehitykseen. Niissä on vielä varaa parantaa. Rintatreeni on vain ylläpitoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
XXL- Tuolla voimapuolella on noita ohjelmia niin kokeile vaikka sitä jto:n 5x5sta, sen muunnelmaa, venäläist penkkiä tms. Itse ton venäläisen otin kokeiluun kun vähän jumitti ja hyvin tuntuu pelittävän. Sarjaennätykset rikottu jne.

Ja mielenkiinnosta: Missä sun penkkipainot liikkuu?

XXL- Tuolla voimapuolella on noita ohjelmia niin kokeile vaikka sitä jto:n 5x5sta, sen muunnelmaa, venäläist penkkiä tms. Itse ton venäläisen otin kokeiluun kun vähän jumitti ja hyvin tuntuu pelittävän. Sarjaennätykset rikottu jne.

Ja mielenkiinnosta: Missä sun penkkipainot liikkuu?
Sarjapainot 2x6 systeemissä kulkee 120-130 kg välillä. Olen kokeillut välillä tehdä pääliikkeenä vinopenkkiä käsipainoilla tai smithissä mutta peruspenkki ei ole kohentunut.

Pitänee tutustua noihin muihin ohjelmiin.

Joo elikkäs laittelenpa tähän tuota kehitystä ku jotain kiinnosti :)

Viime viikolla tuli 2x6x110kg ylös. Olen tehnyt lisäksi vinopenkkiä kp rinnalle silleen kevyesti pumppaillen. Huomasin että kun tein liika kovaa tota vinopenkkiä niin tuntu menevän paikat kipeiksi. Eli olen nyt tehnyt vinopenkkiä vain jotain 3-4x12x20-25kg. Ja hyvin on toiminut!

Toisena penkkipäivänä tein aluksi nopuspenkkiä, mutta nyt olen kuukauden päivät tehnyt lattiapenkkiä. Tuntuu että kun otin lattiapenkin mukaan, niin nostoihin on tullut huomattavasti tukevuutta, johtuen varmaankin vahvistuneista ojentajista. Eli suosittelen ainakin kokeilemaan :)

Toi on jotenkin epäselvä, että jos eka sarja ei esim. 72,5kg:lla nouse, toiseen sarjaan pudotetaan 5 kiloa, eli 67,5kg:hen. No tämä nousee, niin mikä on ensi viikon paino?

hei, en laiskuuttani jaksa kahlata koko threadia läpi, ettäkun toimiiko tässä ohjelmassa ton lattiapenkin tilalla lankkupenkki ihan yhtälailla?

hei, en laiskuuttani jaksa kahlata koko threadia läpi, ettäkun toimiiko tässä ohjelmassa ton lattiapenkin tilalla lankkupenkki ihan yhtälailla?

En keksis syytä miksei toimis, ei ne sun ojentajas varmaan sitä huomaa käytätkö lankkua laskumatkan lyhentämiseen vai makaatko lattialla.:dance:

Treenaan aika perus 4-jakoisella ohjelmalla ja oon rinta päivänä aina tottunu ottamaan 4 sarjaa penkkiä, niin mitenköhän toimis jos ottaisin ekat 2 sarjaa tolla 2x6 systeemillä ja sen jälkeen vielä 2 sarjaa vähän pienemmällä painolla ja niin monta ku menee ?

Treenaan aika perus 4-jakoisella ohjelmalla ja oon rinta päivänä aina tottunu ottamaan 4 sarjaa penkkiä, niin mitenköhän toimis jos ottaisin ekat 2 sarjaa tolla 2x6 systeemillä ja sen jälkeen vielä 2 sarjaa vähän pienemmällä painolla ja niin monta ku menee ?
Kyllä sekin varmasti toimii, mutta se ei ole Miken 2x6 -systeemi. Jos haluat tehdä tämän systeemin mukaan niin teet sitä penkkiä vain ne kaksi työsarjaa ja sen lisäksi sitten normi rintatreeni eli vaikka vinopenkkiä ja jotain eristävää liikettä vielä rinnalle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom