Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Millä tavalla jalkojen asento vaikuttaa penkkaukseen? Kun muistaakseni Miken penkkivideoissa youtubessa hänellä oli jalat penkin päällä koukussa jalkapohjat penan päällä. :) Ite kokeilin samalla tyylillä ja tuntu jotenkin paremmalta kuin että jalat olisi maassa. Saatta johtua siitäkin, kun ei tuota pituutta ihan pirusti ole ja helpompi saada koko ruho liikkeeseen mukaan tuolla tyylillä.

Millä tavalla jalkojen asento vaikuttaa penkkaukseen? Kun muistaakseni Miken penkkivideoissa youtubessa hänellä oli jalat penkin päällä koukussa jalkapohjat penan päällä. :) Ite kokeilin samalla tyylillä ja tuntu jotenkin paremmalta kuin että jalat olisi maassa. Saatta johtua siitäkin, kun ei tuota pituutta ihan pirusti ole ja helpompi saada koko ruho liikkeeseen mukaan tuolla tyylillä.
Jalat tukee sitä nostoa ja se on oleellinen osa penkkipunnerrusta. Tottakai se tuntuu painavemmalta jos jalat ei ole tukevasti maassa. Eihän kukaan ota solttutyylillä enempää kuin jalat maassa jos osaa penkata.

Terve! Olen jo pitempään lueskellut tätä pakkiksen foorumia, ja saanutkin paljon tärkeitä vinkkejä treenaukseen ja ravinto-asioihin, kiitokset siitä!:)
Sitten itse kysymykseen. Eli millaiset lämmittelyt otatte ennen kuin teette tuon 2X6 ?

Terve! Olen jo pitempään lueskellut tätä pakkiksen foorumia, ja saanutkin paljon tärkeitä vinkkejä treenaukseen ja ravinto-asioihin, kiitokset siitä!:)
Sitten itse kysymykseen. Eli millaiset lämmittelyt otatte ennen kuin teette tuon 2X6 ?

Pari pitkää sarjaa pelkällä tangolla, 40 kilolla pari 15 toiston sarjaa ja siitä sarjapainoihin 5-10kg lisäyksin per sarja. Toistoja vähennän kokoajan sitä mukaa miltä tuntuu.

Lämmittelyt myös hyvällä tekniikalla ja kontroloidusti.

15x20kg
6x30kg
3x40kg
2x50kg
1x60kg

2x6 70kg

Näin varmaan tekisin. Lisäksi venyyttelen sarjojen välissä aina sitä lihasta mitä treenaan.

Ite kysyin samaa vähän aikaa sitten, mutta nyt tein silleen että ihan tangolla hieman punaseks ihoa ja sitten omalla painolla n. 8 toistoa. Sitten suoraan 2x6:een. Ehkä kuhan päästään painavempiin rautoihin niin pitäs lämmitellä enemmän. Vaan toi vstaotteen lämmittely kuulostaa turhan aikaa vievältä hommalta. :)

Mun mielestä tässä on systeemissä on porsaanreikä. Siis jos samaan painoon päädytään siten, että ei saada toista sarjaa tehtyä, kuin että ei saataisi ensimmäistäkään.

Siis otan oman käytännön esimerkin.

6 toistoa 70 kg menee, mutta toinen sarja ei mennyt--> ensi viikolla samat painot.

Nyt menee 2x6x70----> ensi viikolla 72,5. Meni niin tiukalle toinen sarja että käytännössä oli selvää ettei seuraavalla viikolla nouse.

Eka sarja menee vain 4x72,5--> toiseen sarjaan pudotetaan 67,5kg. No se menee tietysti helposti--> Ensi viikolla jälleen 72,5kg.

No sitten ei enää menekkään ensi viikolla kuin 3x72,5 (ehkä sama 4)---> toiseen sarjaan 67,5kg ja nousee taas helposti---> ensi viikolla JÄLLEEN 72,5kg.

Eli kun kehitystä ei tule enää kymmenen kiloa kuukaudessa, niin sitähän voi joutua nyvään kk - 2kk samalla painolla. Koska 2,5kg sarjaan voi tarkoittaa painoista (ja äijästä) riippuen 2,5-10kg maksimiin.

Treeni jää siis penkissä tosi vähiin jos saa vain yhden onnistuneen sarjan viikossa. Ja toinen on kaiken lisäksi failure.

Parannus ehdotus: jos ensimmäinen sarja ei nouse niin, sitten pudotetaan 5 kg toiseen sarjaan. Jos nyt nousee, niin ensi viikolla 2,5 kg pienempi paino kuin edellinen tavoite. (Tässä tapauksessa 70kg).

Mun mielestä tässä on systeemissä on porsaanreikä. Siis jos samaan painoon päädytään siten, että ei saada toista sarjaa tehtyä, kuin että ei saataisi ensimmäistäkään.

Siis otan oman käytännön esimerkin.

6 toistoa 70 kg menee, mutta toinen sarja ei mennyt--> ensi viikolla samat painot.

Nyt menee 2x6x70----> ensi viikolla 72,5. Meni niin tiukalle toinen sarja että käytännössä oli selvää ettei seuraavalla viikolla nouse.

Eka sarja menee vain 4x72,5--> toiseen sarjaan pudotetaan 67,5kg. No se menee tietysti helposti--> Ensi viikolla jälleen 72,5kg.

No sitten ei enää menekkään ensi viikolla kuin 3x72,5 (ehkä sama 4)---> toiseen sarjaan 67,5kg ja nousee taas helposti---> ensi viikolla JÄLLEEN 72,5kg.

Eli kun kehitystä ei tule enää kymmenen kiloa kuukaudessa, niin sitähän voi joutua nyvään kk - 2kk samalla painolla. Koska 2,5kg sarjaan voi tarkoittaa painoista (ja äijästä) riippuen 2,5-10kg maksimiin.

Treeni jää siis penkissä tosi vähiin jos saa vain yhden onnistuneen sarjan viikossa. Ja toinen on kaiken lisäksi failure.

Parannus ehdotus: jos ensimmäinen sarja ei nouse niin, sitten pudotetaan 5 kg toiseen sarjaan. Jos nyt nousee, niin ensi viikolla 2,5 kg pienempi paino kuin edellinen tavoite. (Tässä tapauksessa 70kg).
Otat vaan reiluti kymmenen kiloa pois. Sitten vaikka vitosen korotuxilla 70:een ja siitä 2,5 ylös päin ja menet heittämällä entisestä jumituskohdasta yli. Onhan tuota puitu ketjun alussa muistaakseni jo.

Otat vaan reiluti kymmenen kiloa pois. Sitten vaikka vitosen korotuxilla 70:een ja siitä 2,5 ylös päin ja menet heittämällä entisestä jumituskohdasta yli. Onhan tuota puitu ketjun alussa muistaakseni jo.

Joo, siis eihän tämä mitään rakettitiedettä ole, mutta halusin vain tuoda tämän esiin, jos mietitään sitä ihan alkuperäistä kaavaa. Sitä voisi vähän muuttaa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ite teen näin, ainakin tällähetkellä: Viime viikolla 2x6*87,5 - Eilen 2x7*87,5 - Ensi viikolla 2x8*87,5 (jos siis menee, eiköhän). Ton jälkeen 2x6*90...

Tosin ei tota ehkä 2x6:ksi voi enää kutsua :D Jokainen tavallaan

minusta tuo jokuvaan1 tapa tehdä 2x6 on maltillinen ja hyvä tapa. en sano että paras mutta tuo kuulostaa softille ja myös varmasti toimivalle! ei pidä liikaa tuijotella prosentteja ja numeroita vaan voi olla luova itsekin :david:

Ite teen näin, ainakin tällähetkellä: Viime viikolla 2x6*87,5 - Eilen 2x7*87,5 - Ensi viikolla 2x8*87,5 (jos siis menee, eiköhän). Ton jälkeen 2x6*90...

Tosin ei tota ehkä 2x6:ksi voi enää kutsua :D Jokainen tavallaan
Näin olen itsekin pyrkinyt tekemään, eli ensin 2x6 ja seuraavalla kerralla 2x8. seuraavalla kerralla vähän omista fiiliksistä riippuen joko nostan painoa sen 2,5kg tai sitten teen vielä 2x10 ja sen jälkeen nostan sitä painoa viimeistään. Nämä tietysti, mikäli kaikki menee kuten suunnittelee - aina ei välttämättä paranekaan, mutta tähän asti on toiminu. :rock:

teettekö myös kapeen penkin tolleen sovellettuna, vaipelkän normi penkin
Kyllä minä ainakin siinä olen tuota sovellettua versiota suosinut myös, jotenkin saa vain varmemmin aina noita tuloksia vähän parannettua. Koska onhan se mukava poistua salilta, kun on saanut taas vähän paremmat tulokset kuin viime kerralla. :)

Nyt on tauon jälkeen sarjapainot noussu 10 kg. Aattelin jo tänään että tiukkaa kyllä tekee jo 80kg mutta kyllähän se vaan nous jopa yllättävän kevyesti. Saa ny nähä kuin kauan vielä tällä systeemille nousee. Voi olla että kohta tyssää ja joutuu vähä soveltamaan. Muuten on aivan erinomainen systeemi. :thumbs:

Oliskos tässä systeemissä nyt oleellista tehdä ojentaja eri päivänä kuin rinta? Ajattelin vaan kun treenaan nyt kaksjakosella jossa ojentajat+rinta on samana päivänä...

Savolainen sanoi että kannattaa tehdä sarjoja aina 1-2/liike, korkeintaa 3. Itse tykkään kuitenkin tehdä 2-4 sarjaa (välillä 1) /liike. 5 alkaa olla jo liikaa jos toistoja on jokaisessa sarjassa yli 5. Enempi ei oo aina parempi. Pitää antaa aikaa kehittymiselle.

Suositut

Back
Ylös Bottom