Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Savolainen sanoi että kannattaa tehdä sarjoja aina 1-2/liike, korkeintaa 3. Itse tykkään kuitenkin tehdä 2-4 sarjaa (välillä 1) /liike. 5 alkaa olla jo liikaa jos toistoja on jokaisessa sarjassa yli 5. Enempi ei oo aina parempi. Pitää antaa aikaa kehittymiselle.

Luulen et joitain liikkeitä teen vieläki 5 sarjaa mutta joo vois ainaki tohon 3-4 pienentää, huomasin että viidessä menee vähä turhan paljo aikaa ja paukut meinaa loppua..

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Savolainen sanoi että kannattaa tehdä sarjoja aina 1-2/liike, korkeintaa 3. Itse tykkään kuitenkin tehdä 2-4 sarjaa (välillä 1) /liike. 5 alkaa olla jo liikaa jos toistoja on jokaisessa sarjassa yli 5. Enempi ei oo aina parempi. Pitää antaa aikaa kehittymiselle.

Tuo riippuu omasta mielestäni täysin treenijaosta. Kyllähän jollain 4 tai 5-jakoisella voi jättää 2 sarjaa per liike kun niitä liikkeitä sille lihakselle tehdään kuitenkin 5 tai 6 eriä.
2-jakoisessa kun tehdään 1-2 liikettä per lihasryhmä on sellainen fiilis että sarjoja tekee mielellään 3-4 ja toistoja 8-12. Muuten ei vaan saa sitä lihasta sillä tavalla kunnolla väsymään. Toki sen sais jos ottais hirveät hanttelit ja tekis ne viparit riuhtomalla 6 toistoa/sarja mutta ei siitä samanlaista poltetta saa. Tämä siis oma mielipide, en tiedä onko kehittymisen kannalta paras mahdollinen mutta tuota tykkään noudattaa.

Tuo riippuu omasta mielestäni täysin treenijaosta. Kyllähän jollain 4 tai 5-jakoisella voi jättää 2 sarjaa per liike kun niitä liikkeitä sille lihakselle tehdään kuitenkin 5 tai 6 eriä.
2-jakoisessa kun tehdään 1-2 liikettä per lihasryhmä on sellainen fiilis että sarjoja tekee mielellään 3-4 ja toistoja 8-12. Muuten ei vaan saa sitä lihasta sillä tavalla kunnolla väsymään. Toki sen sais jos ottais hirveät hanttelit ja tekis ne viparit riuhtomalla 6 toistoa/sarja mutta ei siitä samanlaista poltetta saa. Tämä siis oma mielipide, en tiedä onko kehittymisen kannalta paras mahdollinen mutta tuota tykkään noudattaa.
Joo, koitin antaa sen kokoisen haarukan, että siitä tajuaa että ohjelman mukaan päätetään sarjamäärät, mutta 5 sarjaa/liike alkaa olemaan jo liikaa.

Kun aloittelin maksimi oli 50kg..nyt 80 joka meni melko kevyesti vieläpä, sarjaa oon tehny 2x6 70kg.. oon kyllä tyytyväinen että näin nopiasti on noussut :)

Varsinaiseen penkkiohjelmaan ei tämä liity, mutta 2*6 ohjelmaan kylläkin. Yli puolen vuoden totaalisen treenitauon jälkeen alottelin salitouhut uudelleen koko kehon 2*6 ohjelmalla 2-3krt viikossa aamulla ennen töihin menoa. Ja hyvin on toiminut, toki treenitauon jälkeen kaikki toimii ja kehitysta tulee, mutta tällä olen saanut menetetyn ajan nopeammin takaisin kuin perinteisellä kerran viikossa-lihasryhmä-treenillä. Varmaan olisin 2*6 ohjelmassa pystynyt nopeampaakin nostamaan sarjapainoja, mutta uskon vakaaseen tasaiseen kehitykseen ja kuormituksen kasvuun.

Liikkeinä vinopenkki, kulmasoutu, pystypunnerrus, maastaveto(4-6 toistoa), hauis käsip. ja ranskalainen punnerrus vinopenkissä. Jalkoja en juurikaan voi treenata pahan polvivamman takia, ainoastaan satunnaisia koukistusliikkeitä, kaikki ojennukset on nou nou. Parissa kuukaudessa reenipainot on nousseet mukavasti ottaen huomioon perheellisen miehen rajoittavat tekijät treenille ja levolle. Kolotuksia ja väsymisiä ei tunnu ja salilla käynti on mukavaa vaikka se rautamäärässä on höntsäilyä nykyään.

Vinopenkissä lähtötason tiukka 2*6 60kg on nyt 2*6 80kg, kulmasoudussa alun tuskanen 60kg on nyt 100kg sarjat, pystypunnerrus noussut 40kg->65kg jne. Edelleen näyttää jatkuvan tasaisesti eteneminen. Kerran olen pitänyt totaalisen viikon tauon treenistä ja sen perään nousikin vinopenkistä max 100kg. Kyllähän se lämmittää ukkoutuvan miehen mieltä:rolleyes: Mutta mikä tärkeintä, treenaaminen ei ole väkisin vääntämistä, vaan se tuntuu oikeasti hyvältä ja työpäiväkin lähtee paremmin käyntiin. Vielä kun saisi polven pikkuhiljaa kuntoutettua kyykkykuntoon, niin ohjelma olisi täydellinen.

^ Onnittelut!

Sen verran on kyllä todettava, että kyllä siellä lähtötasollakin on pitänyt jo jotakin olla, että kulmasoudussa liikutellaan yli markan rautoja ja vinopenkissäkin noustu jo 100-kastiin. Eipä muuta, kovia treenejä!

Itse testasin tätä ja muunsin itselleni enemmän sopivaksi. Teen 4x6 normipenkkiä kaksi kertaa viikossa. Lisäksi teen vinopenkin toisena päivänä ja toisena vinopenkin käsipainoilla. Vinopenkit menee 4X8-10 systeemillä.

Joskus käytän ketjuja myös lisänä penkissä.

Zone-sarja -42%
En jaksnut lukee jos tata on kysytty jo aikasemmin sori. Ajattelin laittaa tan mun kaksjakosee ohjelmaan niin voiko tan teha iha huolet kaks kertaa viikos?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kunnia elaston kaikenkattavalle vastaukselle :worship:

Hyvä on, en kysele tuosta enempää. Miltäs kuulostaa treeni, jossa yhdistettäisiin Miken 2x6 ja 20 toiston kyykkyohjelma? Eli ensimmäisenä liikkeenä olisi joku mahdollisimman raskas ja kokonaisvaltainen liike (kyykky, mave, askelkyykky) jota tehtäisiin yksi saatanan raskas 20 toiston sarja. Sitten 2-3 liikettä, esim. penkki/pystyp., leuat/kulmis ja voimapyörä/pohjenousut, joissa noudatettaisiin Miken systeemiä. Ohjelmaa tehtäisiin kolme kertaa viikossa, ja ensimmäistä liikettä lukuunottamatta liikkeitä vuoroteltaisiin, eli esim. ensimmäisenä päivänä penkki, toisena pystyp., kolmantena penkki jne. Sikäli ei mentäisi aivan Miken ohjeiden mukaan, että tässä treenattaisiin hieman tiheämmin: originaalissa 2x6:ssa liike treenataan 2 kertaa 2 viikossa, minun versiossani 3 kertaa 2 viikossa. Eli esimerkiksi:

Kyykky 1x20
Penkki/pystypunnerrus 2x6
Leuanveto/kulmasoutu 2x6
Voimapyörä/pohjenousut 2x6

?

no kylläs se sinne vaan painetta asettaa ja niitä rassaa. Tietolähteenä toimii Jim Wendler Elitefts:stä ja pakkotoiston tietopankki jto. Vurkille taas että kyllähän kaikki haluaa aina kaikessa kehittyä :). Kyllä se kyykky nousee ylös vaikka tekis penkin jälkeenkin. Tosin tollasessa 1 x 20 jutussa tulee seinä vastaan ennemmin tai myöhemmin. Tietenkin voi vaihdella että vuorotellen kyykky ja penkki tai pystäri ekana.

Suositut

Back
Ylös Bottom