Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kannattaa näemmä näitäkin lueskella kun tulee taas hyviä neuvoja:). Ei oo tosiaan ikinä mitenkään erityisemmin puristettua (ainakaan tiedostetusti) eikä kyllä ole pena-tuloksessakaan kehumista:down:

Aloittelen 3-jakoista-ohjelmaa ja haluaisin kokeilla tuota 2x6 penkille.
Onko ok, että teen rintapäivänä aluksi tuon 2x6 penkin, sitten 3x10-12 vinopenkkiä ja vielä lopuksi 3x10-12 vipareita rinnalle?
Viikon päästä sama ja jossain välissä muutan tositomääriä.

Aloittelen 3-jakoista-ohjelmaa ja haluaisin kokeilla tuota 2x6 penkille.
Onko ok, että teen rintapäivänä aluksi tuon 2x6 penkin, sitten 3x10-12 vinopenkkiä ja vielä lopuksi 3x10-12 vipareita rinnalle?
Viikon päästä sama ja jossain välissä muutan tositomääriä.

Ite oon tehny noin paitsi vinopenkki kp 2x10 ja vipareita myös 2x10. ei tosin oo kun muutaman viikon kokemus, mutta rinnan on saanut kipeeks(siis mukavalla tavalla kipeäksi ;))

Ajattelin aloittaa tällä 2x6:lla, mutta pelottaa että hetken päästä jumitetaan taas samoissa painoissa kuin tälläkin hetkellä :(

Onko teillä jotain prosentti määrää antaa painoista, millä tulisi aloittaa?

turha sitä paikallaan junnaamista on pelätä ennenkun on edes ko. ohjelman alottanut. varmasti pidemmän päälle tehdessä tulee jumituksia, mutta pienellä hölläämisellä taaksepäin siihenkin saadaan uutta puhtia. tässä kannattaa ajatella pidemmän päälle avaralla katseella, 2.5kg lisäys kuukaudessa voi vaikuttaa junnaamiselta, mutta vuodessa se tarkottaa jo 30kg, joka varsinkin pidempään treenanneelle on ihanne tulos.

olen lukenut koko jutun läpi mutta en kunnon vastusta ole saaanut että saapiko/kannattaako 2x6 tehdä normaalissa penkissä kuin 1x vko. kun itsestä tuntuu että sitä voisi tehdä 3x viikossa ?????

Kyllä. Puristaminen aktivoi ojentajia ja siten ne toimivat nostossa paljon voimakkaammin mukana.

Mielenkiintoista. Aktivoituvatko hauikset sitten vetoliikkeissä kunnon puristuksesta?

Olen viime aikoina tykästynyt tekemään penkkiä myötäotteella, eli heikolla puristuksella. Näin saan rasituksen rinnalle, pois olkapäiltä ja ojentajilta.

Samoin olen tehnyt jo pidempään vetoliikkeitä myötäotteella, jolloin selkä on toiminut paremmin ja haukkarit jääneet vähemmälle.

Tällä hetkellä mietinkin, miten jatkaa käsien käyttämistä liikkeissä.

olen lukenut koko jutun läpi mutta en kunnon vastusta ole saaanut että saapiko/kannattaako 2x6 tehdä normaalissa penkissä kuin 1x vko. kun itsestä tuntuu että sitä voisi tehdä 3x viikossa ?????
miksi ei saisi? siis jos tuntuu että palaudut hyvin. itse en tekisi ainakaan jatkuvasti 3x viikkoon maksimi 2x6:sta, ei mun paikat kestäis enkä palautuisi. kokeilemalla se selviää:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tällä hetkellä mietinkin, miten jatkaa käsien käyttämistä liikkeissä.

Teinpä tänään huvikseni puolet sarjoista myötäotteella, kuten olen viime aikoina tehnyt. Sen jälkeen loput sarjat samoilla painoilla apinaotteella ja täysillä puristaen. Otteen muutoksesta johtuen ne painot lensivät kattoa kohden! :rock: Tästä tulikin lisää energiaa penkkauksen treenaukseen! Kiitos Pakkis!

miksi ei saisi? siis jos tuntuu että palaudut hyvin. itse en tekisi ainakaan jatkuvasti 3x viikkoon maksimi 2x6:sta, ei mun paikat kestäis enkä palautuisi. kokeilemalla se selviää:)

Itse tein tuon kolme kertaa viikossa yksijakoisella treenatessani ja ihan hyvin meni. Itseasiassa aiemmin kipuilleet olkapäät lopettivat vittuilun kun saivat useammin runtua ja omalla kohdallani sama pätee jostain syystä muuhunkin palautumiseen.
Esim. tekemällä kyykyn kerran viikossa kintut huutavat armoa kolme-neljä päivää, mutta kyykkäämällä kolme kertaa viikossa ne jotenkin tuntuvat pienen totuttelun jälkeen alistuvan tilanteeseen. Tietenkään se viikon viimeinen satsi ei yleensä ole se irtonaisin, mutta väliäkö hällä.

Tylsäksi tuo tosin alkaa jossain vaiheessa noin tehtynä käymään.

Mike sanoi että kerran viikossa pitää tehdä, jos käyttää myös tota painonlisäys menetelmää oikein.

Siis:

"Jos tulee kokonaisuudessaan 2x6, niin seuraavalla kerralla 2,5kg lisää.

Jos ekalla tulee 6, mutta toisella ei, niin seuraavalla kerralla samat painot.

Jos ekalla ei tule 6, nin toiseen sarjaan 5 kiloa pois. Jos nyt tulee 6, niin seuraavalla kerralla sama tavoite.

Jos ekalla ei tule 6, eikä 5 kilon pudotuksen jälkeenkään tule 6, niin seuraavalla kerralla 5 kiloa pienempi tavoite.

2x6 on siis tähtäimenä, ei enempää eikä vähempää. Vaikka ekalla menisi 200 toistoa, niin tehdään vain 6."

Itse tein tuon kolme kertaa viikossa yksijakoisella treenatessani ja ihan hyvin meni. Itseasiassa aiemmin kipuilleet olkapäät lopettivat vittuilun kun saivat useammin runtua ja omalla kohdallani sama pätee jostain syystä muuhunkin palautumiseen.
Esim. tekemällä kyykyn kerran viikossa kintut huutavat armoa kolme-neljä päivää, mutta kyykkäämällä kolme kertaa viikossa ne jotenkin tuntuvat pienen totuttelun jälkeen alistuvan tilanteeseen. Tietenkään se viikon viimeinen satsi ei yleensä ole se irtonaisin, mutta väliäkö hällä.

Tylsäksi tuo tosin alkaa jossain vaiheessa noin tehtynä käymään.
mutta tuskin lisäsit joka treeniin 2,5kg niinkuin mike neuvoi, paitsi jos aloitit pelkällä tangolla?

mutta tuskin lisäsit joka treeniin 2,5kg niinkuin mike neuvoi, paitsi jos aloitit pelkällä tangolla?

Ite tekisin tossa näin (oletus, että 2x6 max 100kg)

3vkn pätkissä:

1. 92,5kg
2. 82,5kg
3. 95kg
4. 85kg
5. 97,5kg
6. 87,5kg
7. 100kg
8. 90kg
9. 102,5kg

Ideana nousta koko ajan ylemmäksi, mutta ottaa joka toinen kerta kevyemmin.

Itsellä toimii ylivoimasesti parhaiten, että sitä penkkiä tekee paljon. Se on avain sana.

No en tietenkään lisännyt joka treeniin 2,5kg. Kukaan ei luultavasti lisää pidemmän päälle - ei vaikka tekisi yhden kerran/kk.

Mutta käytännössä tein ihan juuri silleen kun homma etenee muutenkin. Tein vaan 3xviikko. Lisäsin aina kun sain 2x6. Ja jos en saanut seuraavalla painolla kun 5, niin otin pakkia 2,5kg-10kg ja lähdin tulemaan uudestaan ylös, jos sain 6 & <6, niin yritin seuraavassa treenissä samalla painolla jne.

Tuon yksijakoisen aikana muutamassa kuukaudessa n. 20kg maksimiin. Se ei omalla kohdallani tietty ole kun 120kg, joten jollain pidempään treenanneella homma ei lähellekään yhtä nopeasti toimi - tai näin ainakin otaksuisin.

Edit. Kevennystä tulee aina kun joutuu ottamaan pakkia.

Tätä muuten en ymmärrä täysin:
"Jos ekalla ei tule 6, nin toiseen sarjaan 5 kiloa pois. Jos nyt tulee 6, niin seuraavalla kerralla sama tavoite."

Jos vaikka kokeilee 60kg:lla, eikä tule, mutta 55kg tulee, niin mikä on ensiviikon paino. Eli mitä meinataan "tavoitteella"?

Ja minkä lihasryhmien liikkeet ovat sellaisia että ne eivät vie merkittävästi puhtia pois penkistä?

Tämä siksi että yleensä ei penkkiin aluksi pääse, mutta silti haluaa siihen panostaa...
Jalat tietty, mutta ne on eripäivänä....

Tätä muuten en ymmärrä täysin:
"Jos ekalla ei tule 6, nin toiseen sarjaan 5 kiloa pois. Jos nyt tulee 6, niin seuraavalla kerralla sama tavoite."

Jos vaikka kokeilee 60kg:lla, eikä tule, mutta 55kg tulee, niin mikä on ensiviikon paino. Eli mitä meinataan "tavoitteella"?

Ja minkä lihasryhmien liikkeet ovat sellaisia että ne eivät vie merkittävästi puhtia pois penkistä?

Tämä siksi että yleensä ei penkkiin aluksi pääse, mutta silti haluaa siihen panostaa...
Jalat tietty, mutta ne on eripäivänä....
Seuraavalla viikolla 2*6*60kg(näin luulisin, luetun ymmärtäminen ei tosin ole vahvoja puoliani).

Toiseen: Selkä, olkapäät, ojentajat. Ei jalat nyt niin paljoa vaikuta(riippuu toki jaostakin ja sarjamäärästä koiville, 30 jalkasarjan jälkeen voi olla tympeää vääntää penkkiä).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom