Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla olisi :david: kysymys koskien tätä 2x6 penkkausta. Mä tein tota inttityylillä reilun kuukauden, kun normi penkki tökki vähän ja sain ainakin ton "inttipenkin" hyvään nousuun ja joka kerta sai lisätä painoa. Nyt kysyn siis, onko mulla odotettavissa läheskään samanlaista tulosten nousua tuossa normipenkissä? Taisi olla sekava kysymys.. ?

Mike sanoi:
Jos haluaa laskea nopeampaa, niin tarkoitus on kuitenkin hidastaa radikaalisti viimeiset 5-10 senttiä. Eli lujaa alas, mutta se tärkein kohta mikä tuo voimaa rinnaltalähtöön, tehdään kontrollissa.
Tämä kyseinen tyyppi minun mielestä pompautti ainakin 20cm tankoa ilmaan.

Omasta mielestä vauhti on suht normaali, mutta viimeiset sentit hitaasti ihan vain turvallisuuden kannaltakin, ja monesti olkapäihin sattuu sen verta, ettei viitsi kovin nopeasti tehdä.

Mike sanoi:
Rauhallinen alaslasku. Katso mitä se neuvoja on ottanut penkistä ja päätä sitten. Mä olen tehnyt ok raw kisatulokset tuolla systeemillä ja painotan nimenomaan negatiivisen vaiheen tärkeyttä voimantuotossa.
No se teki varmaankin omalla painolla, eli 110kg pomppu kutosen, ja minä teen omapaino 82.5kg+25kg=107.5kg 2x6 rauhallisesti, niin varmaankin mulla sitten on suhteessa paljonkin kovempi penkki.

niklas86 sanoi:
Mulla olisi :david: kysymys koskien tätä 2x6 penkkausta. Mä tein tota inttityylillä reilun kuukauden, kun normi penkki tökki vähän ja sain ainakin ton "inttipenkin" hyvään nousuun ja joka kerta sai lisätä painoa. Nyt kysyn siis, onko mulla odotettavissa läheskään samanlaista tulosten nousua tuossa normipenkissä? Taisi olla sekava kysymys.. ?
Eiköhän se normipenkkikin ole tullut/tulee ylös

On toki tullut ylös normi penkkikin mutta inttityylillä vedän melkein samoilla painoilla tällä hetkellä, sen takia kysyin..

niklas86 sanoi:
ite tein jonkin aikaa solttu penkkiä ja sain siinä nostettua sarja painoja lyhyessä ajassa noin 15kg, sitten kun siirryin takas normaali penkkiin niin se oli aivan hukassa(tulokset tippui) ja on sitä vieläkin. eli keskity tekemään jompaa kumpaa, tää on mun mielipide.

edit:
abcd sanoi:
Neutriskin nyt vaan pusaamaan tota 2x6 ni menee se 200 rikki :)
tekisin kyllä mielelläni aina isoilla painoilla lyhyttä satsia, mutta alaselkä rajoittaa aika paljon penkki reenejä, joutuu keveillä nitkutteleeen ja vain välillä voi käyttää isompia rautoja. hidasta kehittymistä(tai ei oikeestan kehity ollenkaan) tuolla tyylillä, muttei voi mitään. kyllä se 200 on nyt vain haaveissa näillä näkymin :)

neutraali sanoi:
ite tein jonkin aikaa solttu penkkiä ja sain siinä nostettua sarja painoja lyhyessä ajassa noin 15kg, sitten kun siirryin takas normaali penkkiin niin se oli aivan hukassa(tulokset tippui) ja on sitä vieläkin. eli keskity tekemään jompaa kumpaa, tää on mun mielipide.

Kiitos. :) Tuota mä tavallaan yritin tarkoittaa kysyessäni, kun jalat ilmassa tuntuukin nykyään jo paljon luonnollisemmalta, kuin normaali. Kai mä sitä sitten jatkossakin runnon.

Testasin tuossa lattiapenkkiä viime treenissä, siinä tein 1x12 ja 1x10 sarjat. Ovatko muut tehneet lattiapenkissä pidempiä sarjoja kuin 6?
edit. Treenaan siis 2-jakoisella ohjelmalla, jossa ojentajille tulee 2 suoraa sarjaa/kierto. Otan mahdollisesti tuon lattiapenkin mukaan, toisena päivänä teen ojentajapunnerruksen. Hieman hämärästi kirjoitettu mutta jospa joku tajuaisi pointin...

A.t.K sanoi:
Testasin tuossa lattiapenkkiä viime treenissä, siinä tein 1x12 ja 1x10 sarjat. Ovatko muut tehneet lattiapenkissä pidempiä sarjoja kuin 6?edit. Treenaan siis 2-jakoisella ohjelmalla, jossa ojentajille tulee 2 suoraa sarjaa/kierto. Otan mahdollisesti tuon lattiapenkin mukaan, toisena päivänä teen ojentajapunnerruksen. Hieman hämärästi kirjoitettu mutta jospa joku tajuaisi pointin...
oon tehnyt, tein muutaman viikon 3x15 :eek: sarjoja kunnon löysäyksillä ala asennossa, en suosittele. itselläni meni muutamassa viikossa ojentajat aivan sika juntturaan ja vaikutti todella negatiivisesti normaalipenkin tekemiseen sitä kautta. eli jos tekee niin 6 on ihan maksimi pituus IMO. itselle jäi kammo koko liikkeeseen :)

eikö toi pompauttaminen rinnalla oo vähän niinku ittensä huijaamista? tulee vain hätänen nosto joka ampasee vähän minne sattuu saamatta kunnon tuntumaa rintaan? itsekin tuli sitä joskus harrastettua mutta oon huomannu nykysin että paljon paremman tuntuman saa rauhallisesti laskemalla tangon rinnan päälle ja sit räjähtävä lähtö.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kannattaa tosiaan kokeilla ainakin aloittelijoiden tätä systeemiä :)
Mulla maksimi kehittyny 50kg --> 105kg noin 7 kuukaudessa.. Ois se varmaan muutenkin kehittyny mut tää on sen verran helppo systeemi.

kun en millään jaksaisi koko threadia lukea niin kysyn..
onko joku tehny tätä systeemiä 2-jakosessa ohjelmassa?miten?miten on toiminut?

Alec sanoi:

Minä olen.

Jako oli työntävät/vetävät.

Työntävissä oli 2 päivää:
päivä 1:kyykkäilyt
penkki 2x6 sitten vinopenkki massaliikkeenä 3x10
pystypunnerrus 2x6 ja viparit etunojassa 3x10.
Sitten ojentajille ranskalaisia 3x10.

Toisena päivänä
kyykkäilyt
vinopenkki 3x10, kevyehköä
kapea penkki 2x6 ja ranskalaisia 3x10.
viparit etunojassa 3x10

Eli 8 päivän välein tulee normipenkissä tuo 2x6.

Itselläni toimi tosi hyvin, penkki 2x6x55-->2x6x80 @ 3kk (välissä vielä viikon vai kahden tauko, kyykyt ja mavet nousi samana aikana jopa enemmän :evil: )

Alec sanoi:

Minäkin olen tehnyt, jako oli työntävät vastaan vetävät ja työntävät aloitettiin rinnasta jossa penkki ykkösliikkeenä. Tein siis tämän 2x6 kahdesti viikossa. Toimi mielestäni ihan yhtä hyvin kuin 4-5 jakoisissakin, niissähän tehtään yleensä se toinen treeni kapealle penkille.

Itse en nyt ole taas niinpaljon penkkaillut, kun teen kokeeksi rinnalle ristitaljan ennen punnerruksia, mutta tuo 2x6 periaate on käytössä muissakin liikkeissä. Esim. kulmasoudussa teen 2x8 ja tuntuu toimivan hienosti.

Timba79 sanoi:
Minäkin olen tehnyt, jako oli työntävät vastaan vetävät ja työntävät aloitettiin rinnasta jossa penkki ykkösliikkeenä. Tein siis tämän 2x6 kahdesti viikossa. Toimi mielestäni ihan yhtä hyvin kuin 4-5 jakoisissakin, niissähän tehtään yleensä se toinen treeni kapealle penkille.
Teitkö 2-jakosella apuliikkeitä tuon 2*6:n lisäksi?

ebeni sanoi:
Eli 8 päivän välein tulee normipenkissä tuo 2x6.

joo noin mäkin sen alustavasti suunnittelin

passenger sanoi:
Teitkö 2-jakosella apuliikkeitä tuon 2*6:n lisäksi?

Juu, tein toisen liikkeen aina. Eli vaikka rinatreenissä penkille 2x6 ja sitten esim. vinopenkkiä 2 x 8-12. Eli neljä sarjaa teen rinnalle käytinpä tuota 2x6 systeemiä tai en ja aina kaksi eri liikettä.

Tänään lähtee kokeiluun nelijakoisen kanssa. Saa nähdä miten miehen käy. Eli tissipäivänä tuon penan lisäksi 2x 8-10 vinopena + pec-deck x 2 8-10

Ojentaja hauiksien kanssa samana päivänä ja silloin kapea penkki 2x 6, roomalainen x 3 8-10 ja taljassa x 2 8-10

Alotin kans tämän 2x6 systeemin tuossa nelisen viikkoa sitten. Lähdin suht kevyesti liikkeelle että varmasti tulee mutta nyt tuli jo eka stoppi, 105 kilolla tuli ekalla kuusi ja toisella viisi toistoa. Kai se pitää vaan yrittää ens kerralla uudestaan. Harmittaa vain olla näin paska juuri penkkaamisessa.

Tuleekos teille muille koskaan "stressiä" nuista painoista, että alkaa tulemaan sellanen olo ennen reeniä "ei se paino kuitenkaan tule ylös..."? Tällästä oon huomannu ainaki penkin ja kyykyn osalta..

Back
Ylös Bottom