Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
tomorrow man sanoi:
Alotin kans tämän 2x6 systeemin tuossa nelisen viikkoa sitten. Lähdin suht kevyesti liikkeelle että varmasti tulee mutta nyt tuli jo eka stoppi, 105 kilolla tuli ekalla kuusi ja toisella viisi toistoa. Kai se pitää vaan yrittää ens kerralla uudestaan. Harmittaa vain olla näin paska juuri penkkaamisessa.

Tuleekos teille muille koskaan "stressiä" nuista painoista, että alkaa tulemaan sellanen olo ennen reeniä "ei se paino kuitenkaan tule ylös..."? Tällästä oon huomannu ainaki penkin ja kyykyn osalta..

Usein tulee ja se on todella vittumaista, huonontaa treenin laatua paljon. Mulla nyt 2x6- systeemissä kolmatta viikkoa samoilla painoilla, ja jo nyt sellanen tunne aina kun menee tekemään että pelottaa ettei saa sitä 2x6 ja taas ens kerralla joutuu vetää samoilla painoilla

Ite tein tota joskus puol vuotta sitten, ja meni edellisen 2x6:sen jälkeen 4ja 3 toistoa seuraavalla painolla! Tuli niin paha lannistuminen että jätin sen systeemin sikseen, ja nyt kun aloitin taas ja oon saanut tekniikan kuntoon, niin saa taas uudet painot joka viikko. Ei toi yks viikko vielä mitään meinaa...

Oon kans vetäny penkkitulosta nousuun tällä 2x6 reenillä ja hyvin tuntuu toimivan.
Reenaan seuraavasti:
maanantai
pena 2x6
vinopena 2x8

torstai
kapee pena 2x6
ranskalainen 2x8

Alotin tänä talvena taas penan 95:llä ja joka viikko on saanut lisätä 2,5 kiloo. Tänään otin 107,5:llä 2 kutosta - ja kevyttä oli.
Vinopenan alotin 70:llä ja tänään 2x6x85 tuli heittämällä.
Elopainokin on noussut tänä aikana 84:stä 91:een ja jatkaa nousua vielä pitkään...

Sovellus naisille?

Eli miten tätä systeemiä kannattaa soveltaa naisille, joiden kuuden toiston sarjamaksimi on vaikkapa 35kg? Kannattaako ottaa esimerkiksi kilon korotuksilla aluksi? Ajattelisin, että näin kannattaa, koska naisilla kehitys on hitaampaa ja noin alhaisilla painoilla 2,5kg korotus on prosentteina huomattavasti suurempi kuin vaikkapa 100kg painoon tehty lisäys.

Pesupallo sanoi:
Eli miten tätä systeemiä kannattaa soveltaa naisille, joiden kuuden toiston sarjamaksimi on vaikkapa 35kg? Kannattaako ottaa esimerkiksi kilon korotuksilla aluksi? Ajattelisin, että näin kannattaa, koska naisilla kehitys on hitaampaa ja noin alhaisilla painoilla 2,5kg korotus on prosentteina huomattavasti suurempi kuin vaikkapa 100kg painoon tehty lisäys.

Ihan hyvä idea jos mahdollisuus tuollaisiin kilon korotuksiin on. Meidän salilla ainakin ne 1,25 lätkät on pienimmät, joten 2,5 kg on pienin korotus mitä pystyy tekemään.

Olen lukenut tätä topikkia ties kuinka monta sivua ja välissä on ollut puhe 2x6:n soveltamisesta pystypunnerruksiin käsipainoilla tehden, eli suositteleeko hc-treenaajat tuollaista? Entäs jos teen "tahalleen" 2x6:sta hieman pienemmillä painoilla useamman viikon ajan, vaikka papua riittäisi isompaankin? Toimiiko tuo metodi tuossa tapauksessa vai pitäisikö vaikka tehdä 3x8? (kyse edelleen pystypunnerruksesta)

Mihin tähtäät tolla kevyellä treenillä? Ei ole kyllä mitenkään optimaalista mun mielestä tehdä 2x6 samalla painolla jolla pystyy tekemään 3x8
Mutta kokeile ihan tuota 2x6 systeemiä normaalisti, saattaa hyvinki sopia sulle.

Mäkin sain tolla 2x6 tekniikalla sarjapainot yli 100kg, mutta sitten jostain kumman syystä lopetin sen tekemisen... Voisin alottaa sen tekemisen taas.

Miten on toimisko tää rintatreeni?

Penkki 2x6
Vinopenkki 2x6
Vinopenkki käsipainoilla 2x6 (vai teenkö suoraan vaan makuultaan?)
Peckdeck 3x10, koska siihen ei saa tarpeeks painoja.

Kuullostaako huonolta?!?

Juu no syynä on yksinkertasesti se että ne käsipainot alkaa käydä sen verran raskaiksi että se siihen alkuvaiheeseen pungertaminen on _helvetin_ vaikeeta. Kyllä jaksaisi painavemmillakin päkistää, mutta se miten ne käsipainot jaksaa kikkailla siihen olkapäiden yläpuolelle, on eri juttu. :jahas:
Kuulostaa kyllä naurettavalta, tiedän sen. Kannattaa varmaan siirtyä siihen 3x8:iin...

EDIT: ELi alunperin oli tarkotuksena että ämmäilen niillä askelta pienemmillä painoilla, kunnes jaksaa niitä isompia nostela edes siihen alkuvaiheeseen. =) Huhhuh, ottipas kovilla pukea ajatukset sanoiksi.

Slarto sanoi:
Juu no syynä on yksinkertasesti se että ne käsipainot alkaa käydä sen verran raskaiksi että se siihen alkuvaiheeseen pungertaminen on _helvetin_ vaikeeta. Kyllä jaksaisi painavemmillakin päkistää, mutta se miten ne käsipainot jaksaa kikkailla siihen olkapäiden yläpuolelle, on eri juttu. :jahas:
Kuulostaa kyllä naurettavalta, tiedän sen. Kannattaa varmaan siirtyä siihen 3x8:iin...

EDIT: ELi alunperin oli tarkotuksena että ämmäilen niillä askelta pienemmillä painoilla, kunnes jaksaa niitä isompia nostela edes siihen alkuvaiheeseen. =) Huhhuh, ottipas kovilla pukea ajatukset sanoiksi.
Heheh, ehkä tämä ei paras vaihtoehto siis tosiaan 2x6 :) koska ideanahan on juuri saada woimaa =) itse teen pystärin tyyliin 2x4-8 + 2x8-12 (eli 4sarjaa)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No voimaa olisi itsekin tarkoitus saada, mutta siirryn siis vaikkapa tuota 3x8:ia tekemään.

Penkissä olen tehnyt tuota 2x6:sta tehnyt leveällä ja kapealla otteella ja nyt olisi tarkoitus soveltaa tuota ylätaljaan, että selkään saataisi vähän poweria. Kai se tuohonkin sopii?

Joo vois se sopia, en kyllä tie miten sitte korotukset menee, mutta jos ottaa vaikka kahdella eri tangolla ylätaljan; 2x6 ja sitte vaikka kaks pidempää sarjaa ehken.. Tuntuis ainakin itselle liian vähältä 2sarjaa.. tosin voi sulle sopia.. kokeilemalla ainoastaan tiedät!:thumbs:

J_mp sanoi:
Mäkin sain tolla 2x6 tekniikalla sarjapainot yli 100kg, mutta sitten jostain kumman syystä lopetin sen tekemisen... Voisin alottaa sen tekemisen taas.

Miten on toimisko tää rintatreeni?

Penkki 2x6
Vinopenkki 2x6
Vinopenkki käsipainoilla 2x6 (vai teenkö suoraan vaan makuultaan?)
Peckdeck 3x10, koska siihen ei saa tarpeeks painoja.

Kuullostaako huonolta?!?

En nyt sanois että huonolta kuulostaa, mutta mä en tekis noin. Mä tein ennen kaksijakoiseen siirtymistä rinnat näin -> penkki 2x6, vinopenkki, kp 3x8 ja vinopenassa otin aina isommat hanttelit, kun toi 3x8 meni puhtaasti. Jos sä haluat ton peck deckin lisäksi, ni toi olis tollein ihan ok. Toisaalta 3x10 on aika paljon mun mielestä peckdeckiä, 1-2x10 olis ehkä parempi, mutta ei sillä suurempaa merkitystä ole. :)

Tein ennen 4-jakoisessa kerran viikossa ton 2x6 penkissä eli maanantaina 2x6+apuliikkeet ja torstaina 2x6 kapeeta+apuliikkeet ojentajille. Nyt olen siirtynyt 2-jakoiseen ohjelmaan ja teen joka toinen kerta penkkiä 2x6+vinopena 2x8 ja joka toinen kerta 2x6 kapeeta+2x8 jokin apuliike ojentajille, eli siis yhteensä 8:ssa päivässä rinta ja ojentajat kaksi kertaa läpi. Täytyy sanoa, että on toiminut ehkä jopa paremmin kuin tuo kerran viikossa, painoja on saanut lisätä samaa tahtia kuin ennenkin, mutta kehitys on paljon nopeampaa. Kannattaa kokeilla, mikä itselle sopii parhaiten!

Juu tätä 2x6 -systeemiä on nyt vedetty jokunen kuukaisi FAQ:eistä poimitun 4-jakoisen ohjelman mukana. Aluksi tuo penkkitulos nousi huimasti tuosta n. 50kg tuonne 70 kiloon aika lyhyessä ajassakin. Mutta nyt on iskenyt seinä vastaan ja vieläkin yli kuukauden pyristelyn jälkeen jumitetaan 72.5kg paikkeilla. (Jep aloittelija olen.) Se nousee ensin kuudesti ja sitten aina 2. sarjassa se 6. toisto ei vaan mene vaikka kuinka painaisi ja aina saa treenin jälkeen kirota vaikka minkä syvimpään hornaan ja viellä sieltä syrjäisempään reikään. Onko ihan normaalia ettei tää toimi? Penkkithreadit on luettu ja "kunnon" tekniikalla ollaan liikkeellä. Auttaisko vaikka pidempien sarjojen teko, esim. 10 toistoa tai jotain? Ainoastaan penkissä tehdään kuutosia ja muita vaihdellen 6-12. Huolettaa kun kohta menee kapea penkki tuosta ohi.

olen nyt tehnyt tolla systeemillä n. 10kk sarjapainot alussa 2*6 90kg ja tällä hetkellä 2*6 107,5kg. alussa sai heittää koko ajan painoa lisää mutta nyt junnannut joku 2kk paikoillaan, ajattelin nyt hiukan muuttaa treeniä:
2*4 n.4viikkoa, sitten taas 2*6 tai
2*8 n.4viikkoa, sitten taas 2*6
kumpi tapa olisi parempi kun tavotteena on saada just tolla 2*6 systeemillä mahdollisimman paljon ylös? tai yleensäkin mikä olisi paras tapa taas saada toi 2*6 treeni "heräämään"?

höllää vaikka viikko penkkiä ja tee sitten sen jälkeen 2x4:llä niin kauan kuin nousee, sitten taas 2x6, sitten 2x8. tosin mikehan tais sanoa että juuri tuo ankara yrittäminen nostaa sitä maksimia pikkuhiljaa.

MIKE! Mitäs niksejä sulla olisi heittää mun probleemaan.
Eli olen nyt muutaman kuukauden vääntänyt tota 2*6 sydeemiä ja jonkin verran on tulokset parantuneet sinä aikana.
Aloitin tekemään kutoset sellaisilla painoilla jolla sain tehtyä toistot suht helposti, tässä tapauksessa 110kg:lla.
Siitä sitten sain laittaa sen 2.5kg lisää joka viikko, ensimmäinen stoppi tuli 127.5kg:n kohdalla, siitäkin päästin jo seuraavalla viikolla 130 kiloon, sitten 132.5kiloon, MUTTA nyt on tullut seinä vastaan!...
Eli tangossa on ollut 135 kiloa jo monta viikkoa ja tuntuu että tulokset menee vain alaspäin.
Ensimmäistä kertaa kun oli tarkoitus kokeilla 135 kilolla, sain tehtyä yhden nelosen, seuraavalla viikolla sama nelonen, tästä taas viikko niin tuli jo vitonen, mutta viikon päästä tuli taas se nelonen, tästä viikko niin meni enää kolmonen.
Eilen kun oli penkki päivä niin en enää kokeillut 135 kilolla tehdä, vaan laitoin 120kg ja tein sillä omat enkat 10 toistoa.
Jätänkö nyt penkin kokonaan pois pariksi viikoksi ja jatkan sitten tota 2*6 ohjelmaa vai mikähän tässä auttaisi?

Teen tuon penkin lisäksi tisseille vinopenkkiä 2 sarjaa, toistot 8-10.
Tissi päivänä treenan myös selän.

Kahden päivän huilin jälkeen treenaan olkapäät + kädet.
Olkapäille pari sarjaa pystypunnerrusta + viparit sivulle.
Ojentajille pari sarjaa ranskalaisia taljassa ja alastyönnöt taljassa.
Jalat treenaan seuraavaksi yhden huilipäivän jälkeen.
Eli 3treeniä viikossa.

Back
Ylös Bottom