Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ota rinnalle viel esim. ristitaljaa ja tee ojentajat jo torstaina.
Joo siis teen ristitaljassa 2x10 ja joskus myös vipareita maaten, mutta mielummin kävisin ma ke pe la niin ojentajat tulis pe, mutta voin toki ens viikolla vaihtaa :) Oon vaan tottunu G6 3x10 penkkii 3 kertaa viikossa nii tuntuu jotenki kevyeltä :D

- - - Updated - - -

Ota rinnalle viel esim. ristitaljaa ja tee ojentajat jo torstaina.
Joo siis teen ristitaljassa 2x10 ja joskus myös vipareita maaten, mutta mielummin kävisin ma ke pe la niin ojentajat tulis pe, mutta voin toki ens viikolla vaihtaa :) Oon vaan tottunu G6 3x10 penkkii 3 kertaa viikossa nii tuntuu jotenki kevyeltä :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nyt tarvii apuja! Aika kauan olen tällä systeemillä rintaa reenannu ja kehitystäkin on tullu tasasen hitaasti. Tein helpon 2x6 120kglla, kunnes jouduin pitämään kesällä parin viikon tauon reeneistä allergioiden takia. Tauon jälkeen alotin vähä kevyemmin ja tein 110llä 2x6, jonka jälkeen olen täysin jämähtänyt 112,5 kiloon. Edelliset 5 kertaa olen saanu tuolla painolla tehtyä 4,6 6,4 6,5 5,5 ja tänään tuli ainoastaan 5,3??? Missä voi olla vika? Ruokapuoli pitäisi olla kunnossa, painokaan yhtään tippunu. Lopetin röökin polton ja juomisen lähes kokonaan ja nostin salikerrat viikossa neljästä viiteen niin heti alko meneen kehitys alamäkeen. Kertokaa jotain missä se vika voisi olla, kun itse oon nyt aivan pihalla. Reeniohjelmassa ei mitään ihmeellisiä muutoksia oo tapahtunu

Ehkä rinta tai ojentajat eivät kerkeä palautumaan kunnolla edellisestä treenistä? Koita Treenata sillä tavalla, että esimerkiksi olkapäät treenataan suht kaukana rintatreenistä, ettei raskaiden pystypunnerrusten välillinen rasitus ojentajiin haittaa penkkipunnerrusta seuraavina päivinä. Tai koita aloittaa vaikkapa 107,5:stä kilosta taas nostamaan ylöspäin.

2x6 hieman yksinkertasempi, tosin ei tuo pomminvarma penkkiohjelmakaan monimutkanen ole.. Kumpaakin kehuttu kovasti, tosta pomminvarmasta ohjelmasta ei ole kokemusta..

On varmaan muutaman tuhat kertaa kyseenalaistettu, mutta kysytään vielä:

Miten 2x6 voi riittää rinnalle? Itsellä on penkkimaksimi jumahtanut, eikä sarjapainotkaan tunnu nousevan. Alle satasen ollaan yhä. Olen etsinyt hyvää ja tulosrikasta penkkireeniä, ja tämä on tullut usein vastaan. Ihmetyttää vain kovasti tuo reenimäärä, 12 toistoa kerralla.

Väännän kolmijakoista noin 1,5-viikossa, eli tämä kai sopisi siihen ihan mainiosti?

Ymmärtääkseni ja ainakin itse toteutan niin, että 2x6 penkki on vaan pääliikkeenä ja tuleehan siinä useempi lämppäri sarja lisäks. Apuliikkeinä teen 3x10 vinopenkin ja perään 3x12 peckdeck/ristitalja. Teen 4-jakoista ohjelmaa viikon kierrolla. Maanantaina kun tekee kovaa, niin ei ennen torstaita/perjantaita pysty kuvittelemaankaan penkin tekemistä. Kyllä kerta viikkoon tommonen satsi riittää rinnalle.

Eli sopii hyvin kolmijakoseen rintapäivälle. Enemmän olisin huolissani apuliikkeitten kanssa palautumisesta, kuin riittämättömyydestä. Varsinkin jos teet alle 7pv. kierrolla.

Muista piitäää vaan huoli venyttelystä, syömisestä ja levosta, niin kyllä se penkkikin alkaa nousemaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllähän ton voi 1-jakoiseen periaatteessa lätkästä. Vaikka näin:

ma:penkki 2x6 tarvitsee luultavasti vaikkapa dipin tähän perään
ke:pystypunnerrus/vinopenkki/nopeuspenkki/kevyt penkki tms(EI KOVA PENKKI)
pe:kapea penkki

Tosta pitäisi palautua suht helposti vielä.

Zone-sarja -42%
Minä olen tehnyt 2x6 systeemillä penkkiä nyt lokakuun alusta lähtien ja 60 kilolla aloitin, ja nyt on 65 kiloa ja alkaa tuokin jo keveneen sen verran että saa kohta taas korottaa.

Blogin puolella kirjoittelinkin että tämän systeemin progressiolla mennään nyt jonkin aikaa. Aloitus oli 2*6*80, ja 2*6*82,5 tehty myös onnistuneesti. Tavoitteena tällä haavaa 2*6*90. Sitten voisi piikkailla ykköstä, jos 110 kiloa saisi ylös niin olisi mukavaa. Vielä kun omapaino pysyy korkeintaan 73 kilossa, niin penkki olisi jo ihan siedettävästi 1,5 x omapaino.

En voi, kun ihmetellä tämän 2x6 systeemin toimivuutta. Aikalailla päivätarkalleen noin vuosi sitten aloitin treenaamisen intin jälkeen "kunnolla". Muistaakseni 80KG lähdettiin silloin liikkeelle tällä 2x6 systeemillä ja oma paino 92kg. Nyt ruvetaan taas olemaan pikkuhiljaa voimakauden lopussa ja voi taas katsoa vähän, onko kehitystä tullut. Eilen pukattiin 2x6 120KG. :)

Löytyiskö tälle kakskutoselle jotain tarkempaa selitystä antavaa threadia tms? Tuntuu kaikki saavan helvetin kovia tuloksia tällä mutta kuulostaa oudolta tehdä vain 2 kuuden toiston sarjaa. Mikäs salaisuus tässä piilee ja mistä lisää infoa jos sellaista on ollenkaan. Kun en löydä edes sitä Miken alkup. 2x6 ohjelmaa. Kiitos.

Jäi kumminkin vähän epäselväksi. Mikä tässä 2x6 on niin maagista, tossa 2 sarjassa. Olen tottunut tekemään 4x6, 5x5, 5x6 tyylistä penkissä, eikä oma edistys ole lähelläkään monia jotka vetää 2x6:lla. Vähän tarkennusta kaipaisin niin vois lähteä kokeilemaan, eli miksi 2 sarjaa olisi parempi kuin 4 tai 5 sarjaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom