Miken 2*6 lyhyt oppimäärä. 20vko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalimero
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Usein sanotaan että se tyyli millä et tee on paras. Eka auttaa lähtöön hyvin. Mike on suositellu tota toista tyyliä täällä pakkiksella aika useasti. Kolmas ja erittäin tehokas ja hyvä tyyli on laskea nopeasti (ilman pomppuja) ja räjähtävästi ylös, tietenkin puhtaasti. Nopea lasku muodostaa kineettistä energiaa (liike-energia), jonka avulla saat enemmän rautaa. Nopea lasku, ja nopea suunnan vaihto ilman pysätyksiä aiheuttaa myös suuren venytysrefleksin, minkä avulla saa enemmän rautaa kuin hitaalla laskulla tai stopeilla. Lihasta tolla tyylillä ei kyllä tulee ne vaatii hitaita negoja enempi.

Jos haluaa stoppi nostajaksi(joissain kisoissa vaadittava -tyyli) niin harjoittelee kunnon stoppia rinnalle(liikkeen ala-asennossa) ja sitten ylösnostovaihe...

Miken 2X6 ehkä toimii paremmin, kun tekee liikkeen räjähtävästi mutta rinnalle laskun suht. kontrollissa...

Tai niin ite tuli tehtyä, parhaimmillaan tein: 2x6x92.5 kg , mutta tästä on monta wuotta... =)
Paino taisi olla 80 kg, ja suht. kireänä...(n. 12 % BF)

Mitäs noi negatiiviset pakkotoistot on jota Kalimero käytti 2x6 toistojen jälkeen ? Oon tehny tota Miken 2x6 suositusohjelmaa täs 4kk ja hyvin tuloksin. 2x6 toistojen jälkeen oon vielä tehnyt 1x8 sarjan noin 80%max.painoista. ja toi 2x6 liikkuu siin 90% kohdalla melko lailla. Vois itekkin sitä negatiivista pakkotoistoa koittaa ottaa mukaan, kunhan tietäis mikä se on.

Mitäs noi negatiiviset pakkotoistot on jota Kalimero käytti 2x6 toistojen jälkeen ? Oon tehny tota Miken 2x6 suositusohjelmaa täs 4kk ja hyvin tuloksin. 2x6 toistojen jälkeen oon vielä tehnyt 1x8 sarjan noin 80%max.painoista. ja toi 2x6 liikkuu siin 90% kohdalla melko lailla. Vois itekkin sitä negatiivista pakkotoistoa koittaa ottaa mukaan, kunhan tietäis mikä se on.

Otetaan sen verran kovat painot, ettet niitä saa ylös enää punnerrettua. Lasketaan tankoa hitaasti ja kontrolloidusti samalla punnertaen vastaan. Ala-asennosta kaveri sitten jeesaa ylöspäin. Joku korjatkoon, jos tässä nyt muuta haetaan.

Siis pakko herättää tää vanha threadi henkiin kun alko niin kiinnostaan. Niin eikö tosiaan tuo KALIMERO ollut koskaa aijemmin tehnyt penkkiä? Ja silti kuitenkin lähtötaso oli tämä 2x130kg? Helvetisti on tullut maksimiin lisää. Ja jos suopi kysyä niin onko naturaalina menty??

Siis pakko herättää tää vanha threadi henkiin kun alko niin kiinnostaan. Niin eikö tosiaan tuo KALIMERO ollut koskaa aijemmin tehnyt penkkiä? Ja silti kuitenkin lähtötaso oli tämä 2x130kg? Helvetisti on tullut maksimiin lisää. Ja jos suopi kysyä niin onko naturaalina menty??

Ensimmäiseltä sivulta kun luet niin saat vastaukset melkein kaikkiin ylläoleviin kysymyksiisi.

Elikkä toimiiko tämä 2x6 dietillä eli tuottaako tämä ohjelma tulosta samalla tavalla kuin +-0 tai joku 500 plussalla

Sen verran kysyisin tästä sulta Mike, kun sanoit tehneesi tätä monta vuotta. Teit siis aina pelkästään 2x6 ilman minkäänlaista vaihtelua sen koko ajan? Yleensä kun sanotaan, että pitäis vaihdella sarjojen tai toistojen määrää ettei lihakset totu jnejne. Itse tein tätä 2x6 systeemiä n. 5kk jonka aikana maksimitulos nousi n. 15kilolla, jonka jälkeen vaihdoin pidempiin sarjoihin.

Selkeästi meni treeni perille myös 2x6 systeemillä kun tulokset nousivat, mutta en saanut lihoja kunnolla kipeiksi asti koskaan. Pidemmillä sarjoilla tuntuu seuraavina päivinä, että rinta on saanut kunnolla hittiä, koska lihat ovat kipeät.

Kyllä sitä yleensä kaikkensa annettiin vinopenkissäkin! Vinopenkki tuli tehtyä smithissä, omalla salilla jäätävän huonot mahdollisuudet tehdä vapaalla tangolla vinopenkkiä. Pitäisi varmaan koittaa vaikka käsipainoilla tai jotain. Mutta jokatapauksessa aion nyt pari kuukautta bodailla vähän pidemmillä sarjoilla ja sitten taas vaihtaa tähän kun siltä tuntuu. On tämä systeemi lunastanut paikkansa mun treeniohjelmassa kun on lyhempien sarjojen aika. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tissit saa vuoren varmasti kipeäksi kun tekee jotakin rajusti venyttävää superina sen vinopenan kanssa.
Eli vaikka raskas vinopenkki käsipainoilla 2x 8-15 ja heti perään tauotta flyes eli vipunostot rinnalle 10-16 kovaa toistoa.
pitäkää siis kahdet kässärit vierekkäin siinä vinopenkin vieressä suuret vinopenkkiin ja kevyemmät vipareita varten.

2 supersarjaa tauotta mutta valissä noin 3 minuutin tauko, vinopenkki hyvin loivassa kulmassa(lähes alhaalla).

Niin varmasti, mutta sitten puhutaan jo ihan jostain muusta kun tästä Miken treenisysteemistä. Ainaki mun käsityksen mukaan :)

Kyllähän tämä antaa aikalailla vapauden muun ohjelman toteutukseen, kunhan penkkiä tehdään ensimmäisenä liikkeenä 2*6.

Kuuluuhan siihen vino-, sekä lattiapenkkiäkin. Eikä mun mielestä se, että ohjelmaan ei ole kirjoitettu lisäliikkeitä rinnalle, tarkoita sitä että niitä voidaan lisätä miten itse haluaa. Luen ohjelmaksi sen kokonaisuuden jonka siihen kuuluvat, sekä siitä puuttuvat liikkeet muodostavat. En tiedä Mike tän on tarkoittanut enkä tiedä mitä te muut ajattelette, mut mä ajattelen näin. :)

vielä semmosta piti kysyä,että kun rintatreeni on kerranviikosa niin entäs ojentajat voiko niitä treeta 2 kertaa viikossa voimapainotteisesti kun tuntuvat olevan rinnasta jäljessä.
vai riitääkö ojentajille se yksi kova voimareeni .:D

Kuuluuhan siihen vino-, sekä lattiapenkkiäkin. Eikä mun mielestä se, että ohjelmaan ei ole kirjoitettu lisäliikkeitä rinnalle, tarkoita sitä että niitä voidaan lisätä miten itse haluaa. Luen ohjelmaksi sen kokonaisuuden jonka siihen kuuluvat, sekä siitä puuttuvat liikkeet muodostavat. En tiedä Mike tän on tarkoittanut enkä tiedä mitä te muut ajattelette, mut mä ajattelen näin. :)
No mitään tuollaista kokonaisuuttahan ei vain ole missään ja bodytreeneissä siitä ei välttämättä olisikaan mitään hyötyä vaan päinvastoin, sillä vaihtelu on tärkeää. Miken ainut suosittelu on, että ohjelmassa on viikon kierto ja vinopenkkiä tehdään kutosten jälkeen.

Ihme selittelyä ja lässyttämistä täynnä koko tää ketju. Jokainen joka on ikinä lukenut voimaharjoittelun teoriaa yhtään tajuaa jo kokeilematta, että 2x6 toimii ihan varmasti kun siellä pelataan about 80-85% alueella maksimista joka on erittäin tehokasta voiman kehittämisen kannalta. Tavallaan hermostollisen ja hypertrofisen treenin kompromissi. Tuo ei ole niin kovin kaukana vaikka jto:n 3x4->6x6 jutusta, erona on lähinnä se että sarjakestävyyttä/volyymiä ei tule niin paljon, mutta sen voi helposti korvata apuliikkeillä.

Apuliikkeinä treeneissä tehtiin yleensä vinopenkkiä ja vipunostoja. Voimaa varsinaista ykkösnostoa varten vähän kiusattiin esiin tekemällä toisen kutosen viimeinen toisto pitkästä merkistä ja itselleni tuntui sopivan hyvin kutosten jälkeen tehtävät negatiiviset pakkotoistot esim 130kg.lla, joissa sai hyvintreenattua räjähtävää lähtöä alhaalta.

Kylläpäs sitä nyt tuntee olonsa uunoksi ja varmaan kuuluisi tonne tyhmien kysymyksien palstalle, mutta kysynpähän täällä nyt kuitenkin (sori).. Sen verran riitti kärsivällisyys lukea noita sivuja, että kyse ei siis ollu varsinaisesti apuliikkeistä vaan lämppäreistä (?) ja varmana jollain noista sivuista näihin munkin kysymyksiin on vastattu, mutta mimmosta sarjaa noita tehtiin? Pitkä merkki :nolo: ? Ja apuliikkeenä täällä on mainittu ojentajat (mitä siis ei tehty, jos ymmärsin oikein), onkos jotain tiettyä tapaa millä niitä kannattaa tehdä penkkituloksia ajatellen..? Tota 2x6 sarjaa penkissä tehny muistista uintiajoilta (olin siis silloin 12-vuotias, että kaikkea, mitä sillon opetettiin en muista, siksi kysynkin). Vinopenkki on jäänyt tyystin osittain siksi, että kun en näistä juuri mitään tiedä, niin en ole tiennyt sen vaikuttavan penkkituloksiin niin paljon (olen saanut keskustelun perusteella käsityksen, että se on aika olennainen juttu) ja osittain siksi, että tarttis mennä alakerran miesten salille sitä tekemään niillä minimaalisen noloilla painoilla.. :nolo: Selittääköhän tuo vinopenkin puuttuminen treeniohjelmasta painojen jumahtamista vai/ja onko ojentajien kunto treenistä huolimatta rajoittava tekijä? Ja kannattaako siis tehdä ylätaljalla latsit ennen penkkiä (ainakin niin muistan jostain lukeneeni)? Tosiaan alotin saliharrastuksen joku 2 kuukautta sitten ja entinen urheilutausta kilpauinnista, niin olen lähtenyt puhtaasti "nollasta" liikkeelle.. Anteeksi kauheesti tietämättömyyteni, mutta eipä oo ketää keneltä näitä kysellä.. :(

Suositut

Back
Ylös Bottom