BB PRO Mika Sihvonen

Tuntuu, että juuri tuollaisten viestien takia täällä on nykyään aika tiukka linja. Pidät jotenkin selviönä sitä, että kun yksin lähdetään lomalle, niin siellä käydään sitten huorissa. Vaikka sinun täytyisi matkustaa toiselle puolen maapalloa uskaltaaksesi käydä huorissa, ei se välttämättä ole mitenkään yleinen asia.
No itse asiassa oli vähän huonosti muotoiltu kyllä... Pidän siis sitä huorissa käyntiä ehkä stereotypiana, mutta en todellakaan itsestäänselvyytenä.. itse en kävisi vaikka yksin ulkomailla olisikin MUTTA vankka uskomukseni on että yli 50% yksin naimisissa olevista Thaimaahan matkaavista ukkomiehistä näin tekisi.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No itse asiassa oli vähän huonosti muotoiltu kyllä... Pidän siis sitä huorissa käyntiä ehkä stereotypiana, mutta en todellakaan itsestäänselvyytenä.. itse en kävisi vaikka yksin ulkomailla olisikin MUTTA vankka uskomukseni on että yli 50% yksin naimisissa olevista Thaimaahan matkaavista ukkomiehistä näin tekisi.

Uskomuksia saa olla, mutta kannattaa myös miettiä mitä niistä sanoo ääneen tai kirjoittaa nettiin ettei käy niin kuin nyt ja annat itsestäsi idiootin kuvan.
 
Kova on kaverilla fysiikka, mutta hauiksen huippu sais olla terävämpi, ts. hauiksella ei ole semmoista "huippua", vertaa esim Marko Savolaisen tai Kai Greenen hauikseen.
Big Ramyllä on samanmallinen hauis kuin Sihvosella, eli semmonen pitkähkö jossa ei ole terävää "huippua".
 
Kiitos! Makuasioita sekä lähinnä toi on genetiikkaa ja pitkän hauiksen ”huonoja” puolia ja toki myös mieltymys asioita. Esim. en itse tykkää Kain käsistä, liian epäluonnolliset ja friikkimäiset kädet johtuen lihasten mallista. Mutta toivoisin, että minulla olisi enemmän sitä ”huippua” ja sitä yritetään tehdä ja työstää mutta se vain on niin, että jos sitä ei ole, niin sitä ei ole ja se mikä on lihaksen malli, niin sitä ei kovin paljoa muokata ellei sitten oteta kiellettyjä keinoja käyttöön (öljyjä) mikä taas ei kuulu minun mielestä kehonrakennukseen tai lihaksen kasvatukseen enää. Kokoa pystyy aina kasvattamaan ja hauiksen lyhyttä päätä priorisoimalla hieman sitä huippuakin pystyy saamaan.
 
Juu, hyvät ne hanskat on.
Kuten sanoin, niin tulevalla mr. olympialla on samanlaiset ja tarkoitan tietysti big Ramya.
Ja uskon että niiden muotoa voidaan vielä parantaa, olet kuitenkin vielä nuori, ja jos ei muuta sanottavaa ole kuin hauiksen huiput, niin silloin ollaan jo kovalla tasolla.
Jalat on uskomattomat, samoin "mid-section" on hyvässä hapessa, oikeastaan lähes täydellinen paketti.

Loistokasta, hyvää tulevaisuutta toivon sulle, ja eiköhän niitä pokaaleita ala kertymään.
 
Valoja päälle, johan niitä pokaaleja on kertynyt.
Niin, mitä nyt kirkkainta metallia joka kisasta, johon osallistunut ja parit overallit päälle. Mutta Mika tuli kyllä niin puskista ja semmoisella vauhdilla, että en yhtään ihmettele sitäkään ettei kaikki tiedä vieläkään näitä lyhyen ajan suuria saavutuksia. Mikalle itelleen tsemppiä vaan tuleviin kisoihin ja muuhunkin elämään :) Fiksun oloinen kaveri mitä näitä muutamia videoita katsellut, lisää vaan niitäkin, jos aikaa on.
 
Tästä olisi kiintoisaa kuulla tarkemmin. Eli minkälaisilla harjoitteilla käytännössä tuota lyhyttä päätä pystyy priorisoimaan?

Korjataan kun huomasin virheen, (hauiksen pitkä pää). Kuten sanoin niin lihasmallille ei voi juurikaan mitään tehdä, saattaa hieman muokkautua (ehkä) kasvaessa suuremmaksi ja tai jos saa kalvot venytettyä / löystytettyä, mutta kiinnityskohdille ei yksinkertaisesti voi tehdä mitään.

Esimerkki liike joka on melko tuttu millä sitä ”huippua” pitäisi saada on keskitettyhaiuskääntö, maksimaalisella supinaatiolla eli uloskierrolla saadaan kohdennettua ja maksimoitua rasitus paremmin pitkälle päälle.

On myös teorioita, jos kasvattaa brachialis lihasta, joka on ojentajan ja hauiksen välissä, käden ulkosyrjällä joka teorioiden mukaan kasvaessaan ”työntäisi” hauislihaksen pidempää päätä ylöspäin...voin faktana omalla kohdalla sanoa, että se on myytti, uskomus ja mutuilua! Koska minulla puuttuu toisesta kädestä brachialis lihas kokonaan ja ei ole huippu sen enempää kummassakaan kädessä ja asian on magneettikuvin todettu!

Ajoin nuorempana kolarin kevytmoottoripyörällä, tien sivusta lähteneen auton kylkeen (ei ollut oma vika) jolloin sain kovan iskun brachialis lihaksille joka ilmeisesti katkesi, eikä sitä hoidettu, kun ei sitä myöskään tutkittu, katsottiin vain, ettei luita poikki ja passitettiin kotiin.
 
Hyvin vaikeaa se on kohdistaa riittävästi rasitusta sille ulommalle päälle, koska silloin jos se lagaa, on se toinen pää paremmin hermottunut ja myös sitä helpommin se ottaa kuormaa hoitaakseen. Mahdollistahan se on, mutta hyvin hyvin tarkalla teknisellä suorittamisella tiettyyn pisteeseen saakka. Mutta fakta on se, että ne joilla huippu hyppää kunnolla, eivät sitä ole treenanneet siihen kuntoon, vaan sen on rakenteellista kuten Mika mainitsi.
 
Mikä tai mitkä liikkeet ylipäätänsä kasvattavat mahdollista huippua? Vai onko se vain tekniikkaa, liikkeestä huolimatta. Esim kun kääntää rannetta niin että pikkurilli pyrkii kääntymään ylöspäin?
 
Mikä tai mitkä liikkeet ylipäätänsä kasvattavat mahdollista huippua? Vai onko se vain tekniikkaa, liikkeestä huolimatta. Esim kun kääntää rannetta niin että pikkurilli pyrkii kääntymään ylöspäin?
En tiedä puhunko paskaa, mutta itse olen kuullut, että tuplahauis ristikkäistaljassa
 
No se huippu ei sinne hauikseen kasva kyllä yhtään millään erikoisliikkeellä, jos sulla on vääränmallinen/-muotoinen hauis.

Näin se hyvin pitkälti on. Kaikenmaailman teorioita löytyy, että tietyillä liikkeillä voi vaikuttaa lihaksen muotoon jollain tavalla, mutta kyllä ne blueprintit(piirustusket) siitä lihaksen muodosta on geeneissä ja ne rakentuvat tasan sen näköisiksi mitä siellä geeneissä lukee.
 
Tollanen pitkän mallinen hauis, mikä Mikalla on, on just bodauksessa ihanteellinen, kun jännitettäessä ei jää rakoa kyyner- ja olkavarren väliin. Muutenkin tuo paljon paksumman lookin ja 3D-vaikutelmaa. Olisipa itselläkin tuollaiset näiden paskojen kiinnityskohtien sijasta. En tule itse ikinä saamaan tollasia paksuja käsiä koska geenit on mitkä on.

Edit: Itse jonkun verran paneutunut näihin käsitreeneihin, koska itselläni ne ovat selvä heikkous yleisen lihasmassan riittämättömyyden lisäksi, ja voin pari vinkkiä antaa (jos ketään kiinnostaa). Jos sulla on pitkälle kiinnittyvä hauis, kuten Mikalla, keskity pitkän pään reenaamiseen. Pitkä pää ottaa parhaiten hittiä silloin, kun olkavarsi on lähellä kylkiä. Hyviä liikkeitä ovat esimerkiksi hauiskäännöt mutkatangolla tai käsipainoilla vinopenkissä. Jos sulla on taas lyhyen mallinen hauis, tee liikkeitä, jossa olkavarsi on edessä, kuten keskitettyä hauiskääntöä ja scott-hauista. Treenaa myös brachalista hammer-käännöillä ja forkkuja eri kulmista, jotta mahdollinen rako ei olisi niin suuri.
 
Viimeksi muokattu:
Tuotahan pystyy "testaamaan" niin, että kuinka monta sormea mahtuu hauiksen ja forkun väliin kun kyynärpää on 90 asteen kulmassa ja jännittää hauista :ROFLMAO: Broscience testi.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom