BB PRO Mika Sihvonen

Jos Smith toimii paremmin niin jatka siinä, itse en näe tarpeelliseksi tehdä kyykkyä välttämättä vapaalla mutta jokin kyykky variaatio kuitenkin olisi hyvä olla jos vain pystyy tekemään, vapaa, etu tai taka tai sitten Smith.

Polvi lämppäreitä suosittelen myös kokeilemaan, ei siteitä vaan hieman tukea tuovat neopreeni tai sitten kangasmateriaalista valmistetut joita käytän itse.
Kokeiltu on. Ei vaan polvet pidä. No paljon toistoja alle 150 pystyy tekemään, kun hyvät lämmöt alla ja sitä smithiä
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten realistisena pidät sitä, että pystyt kisaamaan vielä tämän vuoden jälkeen alle kasissa? Ja onko se sinun ja Teemun mielestä miten pitkään ylipäätään kannattavaa? Suomessa veisit joka tapauksessa jokaista alle ysin jannua kuin litran mittaa vaikka painaisit 80,1 kg puntarilla. Ja tämä ei millään pahalla alle ysin kisaajia kohtaan – on se Mika nyt vain yksinkertaisesti niin uskomaton friikki!!! :hyper:

En kovinkaan realistisena mutta eihän sitä koskaan tiedä. Nämä kisat ja sitten offia...tai niin suunnittelin jo edellisten jälkeenkin :hyper: näitä kisoja nyt vaan näyttää tulevan mutta kyllä näiden jälkeen on pidettävä jo vähän taukoa offimodessa, jos haluaa kehitystä.


Ollaan näistä Teemun kanssa puhuttu ja spekuloitu...seuraavaksi ehkä kisaan alle -90kg sarjassa Suomessa ja paino silloin alle -85kg jolloin voin kilpailla ulkomailla -85kg sarjassa jos jatkan tai joudun jatkamaan amatöörinä. Eniten mikä tällä hetkellä mielessä niin haluaisin kokeilla Classic Physiqueta ja se tarvitsee ainakin vielä tällä hetkellä sen PRO kortin ellei sitä tule amatööreihin ja siihen pystyn vielä kasvamaan muutamia kiloja ja hieman vedättämään painoa, että mahtuu sarjaan, aika näyttää mihin suuntaan tässä ollaa menossa mutta se on varma, että suunta on ylös, se että jatkuuko sitten kisailu amatöörinä vai jonain muun niin aika näyttää sen ja riippuu pitkälti myös tulevasta Arnoldista miten ne tulee menemään.
 
Pohkeita tulee tehtyä 2x/vk ja toinen low reps ja toimen high reps, aloitan joko seisten tai istuen ja toisella kerralla vaihdan aloitus liikettä ja yhdessä treeneissä teen kummatkin, istuen sekä seisten.

Jukan kanssa oltiin juttusilla asiasta mutta ilmeisesti ei hoidettu kumpikaan juuri silloin ajanpuitteissa liikkumaan suuntaan tai toiseen...ehkä saadaan vielä sovittua jokin ajankohta. Tässä on nyt tosi paljon kaikkea samaan aikaan niin ei vaan riitä aika kaikkeen juuri nyt kun pitäisi keskittyä pääasiassa tähän kiusaamiseen ja kaikkeen siihen liityvään.

Kiitos vastauksesta! Täytyypä itse samantien ottaa kokeiluun tuo, että selkeästi vaihtelee toistomääriä pohjetreenien välillä. Myös tuo vaihtelu aloitusliikkeen osalta on hyvä idea.

Voitko vielä kertoa, mitä sinulla käytännössä tarkoittaa high ja low reps, eli kuinka monta toistoa on pitkässä ja lyhyessä sarjassasi? Ja teetkö saman verran toistoja istuen ja seisten? Ja vielä, kuinka monta sarjaa per treeni teet istuen ja seisten?
 
Niinhän sen pitäis. Mulla ei kuitenkaan polvet pidä, kun ristisiteet yms. paskonut molemmista polvista. Siis "isoilla" romuilla alkaa tulla sivulle flappia ja menee se varmuus hommasta. Kipua ei kyllä tunnu

Ikävä juttu. Jos uskaltaa tai edes kannattaa tehdä niillä "isoimmilla" niin ihan kunnon voimanosto siteet varmaan fiksuimmat. Jotain ratkaisua tietysti voisi kysyä joltain spesialistilta onko mitään tehtävissä tai mitä suosittelisi, jos olisi jotain vahvistavia/stabiloivia harjotteita tukemaan polvea.
 
Kiitos vastauksesta! Täytyypä itse samantien ottaa kokeiluun tuo, että selkeästi vaihtelee toistomääriä pohjetreenien välillä. Myös tuo vaihtelu aloitusliikkeen osalta on hyvä idea.

Voitko vielä kertoa, mitä sinulla käytännössä tarkoittaa high ja low reps, eli kuinka monta toistoa on pitkässä ja lyhyessä sarjassasi? Ja teetkö saman verran toistoja istuen ja seisten? Ja vielä, kuinka monta sarjaa per treeni teet istuen ja seisten?


Sarja määrät vaihtelee mutta yhteensä yleensä sen noin 8-12 sarjaa mikä tekee 4-6sarjaa per liike. Low on 8-10 ja high +15-25 ja joskus teen myös +25-50 sekä erikoistekniikoita, pudotuksia ja pakkoja. Joskus jos mehut loppu niin teen pikapohjetreenin, 100-120 toistoa yhteensä niin, että aloitus painoilla saan sen max 15-20 toistoa ja jatkan siitä 10s palautuksilla sinne 100-120 toistoon total! Eli niin monta kuin vaan saan 10-15 toistoa ja 10s palautus ja jatkuu kunnes se 100-120 toistoa täynnä. Nopea ja tehokas shokki treeni pohkeille, suosittelen kokeilemaan mutta aloituspainon täytyy olla tarpeeksi raskas, että saat max sen 15-20. Sekä jos toistot jää alle 10 niin sitä mukaan poistan vähän painoa mutta jos tulee vielä 10 ripisteltyä niin en puita painoa. Tein kyseisen treenin joskus kaverille ja sillä tulehtui pohkeet niin pahasti, että ei pystynyt kävelemään vaan kontaten sohvalta jääkaapille, eli ei myöskään pystynyt tulemaan töihin :hyper: ja tietysti olin itse siinä katsomassa ja varmistamassa että joka sarja menee varmasti loppuun muutamien pakkojen saattelemana ;) En tiennyt, että pohkeet voisit tulla oikeasti niin kipeiksi kun Tommilla mutta Tommi kysyi, että miten saan pohkeet kasvamaan niin avuliaasti näytin vain miten itse olen tehnyt ja minkälaista eforttia se vaatii jotta ne sitkeet paskiaiset saa ehkä kasvuun. true story :D jos Tommi foorumilla niin voi vahvistaa tarinan, tuskin on unohtanut sitä pohjetreeniä ;):hyper: Tommilla tosin geneettisesti ja luonnostaan jo isot pohjeet.
 
Kokeiltu on. Ei vaan polvet pidä. No paljon toistoja alle 150 pystyy tekemään, kun hyvät lämmöt alla ja sitä smithiä

Onko korjattu ne ristisiteet? Noh, oli tai ei, niin henkkohtaisesti suosittelen kuntoutusmielessä yhden jalan liikkeitä, kuten bulgarialaista kyykkyä, yhden jalan prässiä, ja askelkyykkyä eri suuntiin. Eteen, taakse, sivuille.
Tekee stabilaattoreille ihmeitä.

Itse ristisiteen katkaisseena ja yhden polven kuntouttaneena voin varauksetta suositella noita.
 
Ja sit Miken jalkatreenin jälkeen tuut siihen lupaamaani hierontaan samalla reissulla.. : )

Juu ei sitä unohdettu olla :D Mike on tulossa Kouvolan suuntaan niin en voi yhdistää siihen :( mutta olen kyllä liikkumassa Helsinkiin päin muutamia kertoja vielä ennen kisoja niin ilmoittelen jos pystyn yhdistämään sen niihin reissuihin :)
 
Pakko muistuttaa henkilöitä jotka kyselee taianomaisia pohjetoistoja, niin opetelkaa ensin nousemaan päkiöillenne, että teidän pohje oikeasti on viittä vaille kramppaamassa ja eliminoikaa ''jousi''efekti pohjasta eli pysäyttäkää mieluiten jokainen toisto.
 
Pakko muistuttaa henkilöitä jotka kyselee taianomaisia pohjetoistoja, niin opetelkaa ensin nousemaan päkiöillenne, että teidän pohje oikeasti on viittä vaille kramppaamassa ja eliminoikaa ''jousi''efekti pohjasta eli pysäyttäkää mieluiten jokainen toisto.

Hyvä huomio, en muistanut mainita edellisessä tai olen jo maininnutkin asiasta, että suoritus tekniikka täytyy olla kunnossa, koskee myös pohkeita! Mielellään niin ylös joka toisto, että se jo kramppaakin :D
 
Erittäin informatiivinen postaus Mikalta.
Pakko muistuttaa henkilöitä jotka kyselee taianomaisia pohjetoistoja, niin opetelkaa ensin nousemaan päkiöillenne, että teidän pohje oikeasti on viittä vaille kramppaamassa ja eliminoikaa ''jousi''efekti pohjasta eli pysäyttäkää mieluiten jokainen toisto.
Tässä mitään taianomaisia toistoja kysytä, vaan haetaan uusia ajatuksia pohjetreeniin Sihvosen tasoiselta tekijältä. Sinänsä kyllä hyvä pointti tuo, koska hyvinkin moni treenaa pohkeita heikolla tekniikalla ja vajaalla liikeradalla nytkyttäen. Mutta joo, "opetelkaa ensin..":rolleyes:
 
Erittäin informatiivinen postaus Mikalta.

Tässä mitään taianomaisia toistoja kysytä, vaan haetaan uusia ajatuksia pohjetreeniin Sihvosen tasoiselta tekijältä. Sinänsä kyllä hyvä pointti tuo, koska hyvinkin moni treenaa pohkeita heikolla tekniikalla ja vajaalla liikeradalla nytkyttäen. Mutta joo, "opetelkaa ensin..":rolleyes:
Hackissa tehtävässä pohjeliikkeessä näkee varsinkin välillä sellasia nylkytyksiä että ihan hirvittää..saatetaan latoa 300kiloa ja sitten kauhealla vauhdilla tehdään muutaman sentin liikettä eikä pienintäkään toivoa siitä että liikkeen voisi yläasentoon pysäyttää ja kokeilla jännittää sitä pohjetta..no jokainen tietty tyylillään
 
Onko korjattu ne ristisiteet? Noh, oli tai ei, niin henkkohtaisesti suosittelen kuntoutusmielessä yhden jalan liikkeitä, kuten bulgarialaista kyykkyä, yhden jalan prässiä, ja askelkyykkyä eri suuntiin. Eteen, taakse, sivuille.
Tekee stabilaattoreille ihmeitä.

Itse ristisiteen katkaisseena ja yhden polven kuntouttaneena voin varauksetta suositella noita.
Ristisiteetpä hyvinkin ja kierukat ja kulumaa. Toisesta korjattu ja kuntoutettu, toisesta vaan paskat siivottu tähystyksellä. Eivät leikkaa, kun kävely onnistuu.
Hyvin pärjää jalkatreeneissä ojennuksilla, smith-kyykyllä ja prässihommilla.
 
Ikävä juttu. Jos uskaltaa tai edes kannattaa tehdä niillä "isoimmilla" niin ihan kunnon voimanosto siteet varmaan fiksuimmat. Jotain ratkaisua tietysti voisi kysyä joltain spesialistilta onko mitään tehtävissä tai mitä suosittelisi, jos olisi jotain vahvistavia/stabiloivia harjotteita tukemaan polvea.
Täytyy ehkä tiedustella. Luulen kuitenkin, että isommat romut ainakin kyykyssä taakse jäänyttä elämää. Mutta eikös se ollut niin, että bodataan tuntumalla, pienillä painoilla...
 
Video tulossa kanssa.

Raju ukko on.

Screen Shot 2017-07-23 at 21.18.25.png
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom