BB PRO Mika Sihvonen

Mahtavaa olisi nähdä Mika 212 sarjassa. Toivottavasti kaikki menee niin kuin suunnittelet. Olis aikakin jonkun suomalaisen kävästä mr. olympia lavalla, jos sinne on kiinnostusta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyykky on omastakin mielestä Se liike, mutta polvetpa ei enää kestä moista. Jostain syystä smithissä pystyy kyykkäämään ilman polven pettämistä ja kipua ja menee reisille(siis hyvällä tavalla) oikein hyvin.

Jos Smith toimii paremmin niin jatka siinä, itse en näe tarpeelliseksi tehdä kyykkyä välttämättä vapaalla mutta jokin kyykky variaatio kuitenkin olisi hyvä olla jos vain pystyy tekemään, vapaa, etu tai taka tai sitten Smith.

Polvi lämppäreitä suosittelen myös kokeilemaan, ei siteitä vaan hieman tukea tuovat neopreeni tai sitten kangasmateriaalista valmistetut joita käytän itse.
 
Mahtavaa olisi nähdä Mika 212 sarjassa. Toivottavasti kaikki menee niin kuin suunnittelet. Olis aikakin jonkun suomalaisen kävästä mr. olympia lavalla, jos sinne on kiinnostusta.
Kyllä ja hack kyykkyä teen usein miten viimoisena isona liikkeenä juuri siksi että on polville rankka.

Itse olen vielä sitä mieltä että jos vain pääsee ns. pohjaan kyykyssä eli syväkyykkyyn niin se on kaikista paras polville, 90 asteen kulmaan jättäminen tekee todella suuren staattisen paineen polviin ja itse en edes pysty jättämään 90 asteeseen kyykkyä enää.

Ja väkisin ei tosiaankaan kannata sitä kyykkyä viedä pohjaan jos raajojen välitykset ei suosi tai liikkuvuus riitä siihen turvallisesti, se 90 astettakin kyllä riittää.
 
Uskoisin, että suurin vaikuttava tekijä on ollut se kova duuni joka sisältää tekniikoiden harjoittelua, priorisointia, hermotuksen parantamista ja ns. muscle and mind connectionin luomisesta, koska jalat eivät todellakaan ole ollut se vahvin lihasryhmä, eikä myöskään pohkeet, perse taas ollut aina hyvä :D se ehkä johtuu alkuaikojen kyykyistä jotka menivät suurimmalta osin perseelle ja alaselälle. Geeneillä ja lihasmallilla myös osuutta mutta kun sain kyykky tekniikan hiottua lähemmäs Tom platzin tyyliä ja pitämällä tekniikan kunnossa isommillakin painoilla alkoi reidet kasvamaan. Jossain vaiheessa siirryin Smith kyykkyyn eristämään työtä vielä enemmän reisille. Smithissä en tee kyykkyä perinteisellä Smithkyykky tavalla jossa jalat kauempana edessä yleensä vaan yritän apinoida vapaan kyykyn tekniikkaa ja kyykyt teen aina "ass to grass" tyyliin niinkuin olympianostajat ja se on myös yksi keskeisimmistä tekijöistä reisien kehitykseen. kyykkään myös vapaalla silloin tällöin mutta lähes aina Smithissä. Itse en uskaltaisi jättää kyykkyä pois kokonaan, vapaata enkä Smith versiota koska en usko, että kyykkyä liikkeenä korvaa mikään muu liike tai laite täysin, toki hack on myös yksi suosikeitani ja saatan joskus tehdä sitä kykyyn tilalla mutta siinäkin tuntuma on eri ja pakarat jää suurimmaksi osaksi ilman työtä kuten prässissäkin. Etukyykkyä olen suositellut niille joilla ei liikkuvuus riitä takakyykkyyn, itse en tee etukyykkyä koska se ottaa niin kovasti keskivartalolle jota yritän pitää kapeana:)

Hyvin pitkälti samaa mieltä itsekin, eli kyykyn tekniikan hiominen etureisille, on tärkein pointti siinä liikkeessä jos bodauksesta on kyse. Vähän niinkuin sain vastauksesi semmoisena kuin ajattelinkin, koska tommoisia reisiä ei saa vasurilla kyykkäämällä tai suoraa kohdistuvaa kipua välttelemällä.

Savolainen kun tuli Golds gymille aikanaan, niin taidettiin aika samaa kaavaa noudattaen reidet rakentaa Makelle. Jari tais mainita, että Makella liikkui hurjat painot prässissä, mutta liike meni lähinnä pakaroille ja etureidet vältti työtä ko. liikkeessä voimakkaasti. Hackissa ensin haettiin etureisille "tuntumaa" kun tämä onnistui, eli saatiin menemään etureisille siirryttiin Smith kyykkyyn ja kun tämäkin liike saatiin paukkumaan etureisiin siirryttiin vapaaseen kyykkyyn ja komeet reidethän tuolla tehtiin.
 
Nythän on juttu niin, että Kille ei voi olla oikeasti suomalainen. Oikea suomalainen™ olisi nimittäin sanonut, että ei kannata tulla ulkomaille kisaamaan, ei susta oo mihinkään ja et sä sitä pro-korttia tule näkemään muualla kuin jonkun oikean bodarin IG-kuvassa. :hyper:

Olet Tomi ihan oikeassa, tuommoinen ei ole yleensä normaalia käyttäytymistä suomalaiselta :hyper: mutta onneksi on vielä nitäkin ihmisiä olemassa jotka voivat olla myös toisten menestyksestä iloisia ja eivät vain ajattele aina omaa etuaan vaan haluaa auttaa ja tukea, jos vain pystyy jollain tavalla :)
 
Kyllä ja hack kyykkyä teen usein miten viimoisena isona liikkeenä juuri siksi että on polville rankka.

Itse olen vielä sitä mieltä että jos vain pääsee ns. pohjaan kyykyssä eli syväkyykkyyn niin se on kaikista paras polville, 90 asteen kulmaan jättäminen tekee todella suuren staattisen paineen polviin ja itse en edes pysty jättämään 90 asteeseen kyykkyä enää.

Itsellä täysin sama homma kyykyn kanssa. 90 asteeseen jos jättää niin polvet huutaa samantien, kun taas pohjasta ei tunnu lainkaan polvissa.
 
Sama kiinnostaa täälläkin. Onko reidet ollut se helpoin kehityksen kohde vai onko priorisoitu jossain vaiheessa isollakädellä? Miten usein jalkoja on viikkoon treenattu ja millaisella ohjelmalla? Mielellään kuulisi juttua myös ruokapuolesta. Miten makrot ja kalorit, niin offilla kuin kiristelykaudella? Isosti tsemppiä treeneihin!

Vastattu noihinki kysymyksiin mutta täydennän. Jalkoja olen priorisoinut mutta en niin että treenaisin reisiä useammin kuin yhden kerran viikossa, pohjeet pois lukien ne teen 2x. Priorisointi ollut lähinnä tuntuman hakemista, hermotusta ja liikkeiden ja tekniikoiden hakemista.

Kalorit viikko keskiarvoltan dieetillä alimmillaan noin 2600-2800 ja Offilla siellä +-4000 paikkeilla. Hiilareilla pelaan ylös alas painoa ja rasvat pidän melko alhaalla.
 
Minä kysyn sen mitä kaikki täällä miettii.

Millaset raudat on parhaimmillaan liikkunu kyykyssä, penkissä ja vedossa?

Joskus jaksoi vielä välittää tuloksista ja tuli kokeiltua ykkösiä mutta nykyisin ei kiinnosta, nostan niin isoilla kun jaksan enkä mene alle 6 toiston ellei sitten vahingossa puhti lopu :)

Penkissä olen 2x oman painon saanut, paino silloin joku 74 ehkä, paras sarja on ollut 140kg 9toistoa joskus Offilla, silloin ei tullut ykköstä kokeiltua ja ykkönen taitaa olla minkä joskus kokeillut niin 160-165. Enkä siis koskaan panostanut varsinaisesti penkkiin muuta kuin alottanut rintapäivän sillä.

Kyykyssä olen kerran testannut 200kg, olisi tullut varmasti ehkä 10kg enemmänkin mutta 200kg riittää :)

Mavea en tee paitsi sjmv kässäreillä mutta on sekin kokeiltu joskus vuosia sitten 220kg ihan ok kun en kyseistä liikettä edes tee :hyper:
 
Savolainen kun tuli Golds gymille aikanaan, niin taidettiin aika samaa kaavaa noudattaen reidet rakentaa Makelle. Jari tais mainita, että Makella liikkui hurjat painot prässissä, mutta liike meni lähinnä pakaroille ja etureidet vältti työtä ko. liikkeessä voimakkaasti. Hackissa ensin haettiin etureisille "tuntumaa" kun tämä onnistui, eli saatiin menemään etureisille siirryttiin Smith kyykkyyn ja kun tämäkin liike saatiin paukkumaan etureisiin siirryttiin vapaaseen kyykkyyn ja komeet reidethän tuolla tehtiin.

Moni valitettavasti takertuu liikaa siihen raudan määrään jolloin unohdetaan se tuntuma lihakselta, tietenkin se "tuntuu" myös isoilla painoilla mutta ei välttämättä aina siellä missä sen toivotaan tuntuvan.

Tosin jotkut saattaa voida räiskiä miten sattuu isoillakin painoilla ja lihas silti hermottaa hyvin ja osua kohteeseen ja vaikka joillain saattaa tekniikka näyttää epäpuhtaalta mutta silti se tuntuma voi olla siellä missä pitääkin mutta se räväkämpi treenityyli vain sopii joillekin eikä siinä mitään vikaa ole jos niin toivottuja tuloksia saa, hermostua pelaa ja paikat pysyy ehjänä.

Itse suosin yleisesti isoja painoja mutta en tekniikan kustannuksella.
 
Tuon voisi jossain vaiheessa toteuttaa vai mitä mieltä Mike on?
Tottakai heti kun vain saadaan onnistumaan, samoin jalkatreenin olen valmis kuvaamaan ja vetämään sun kanssa anytime.
 
Mitä teet työksesi?

Miten usein tulee syötyä vapaammin/herkuteltua?

Ainakin tällä hetkellä vielä perus duunarihommia, tuotteiden viimeistelyä, pakkausta/lähetystä, päivätyö, vklopput vapaat, semi fyysistä, mutta en ole kokenut haitaksi, ei niin fyysistä mutta sen verran, että en tee aeroobista dieetillä :D

Tietyn ruokavaliopohjan mukaan syön ympäri vuoden aina kun mahdollista mitä sitten muokkaan tavotteiden mukaan mutta saatan korvata jotain välillä kunhan pysyn suurin piirtein makroissa ja tietysti välillä sitten ihan vapaasti mutta en kovin usein kuitenkaan IHAN vapaasti.
 
Videoilla ei tartte koskaan olla kunnossa, ne on treenipätkiä. Sitten stillikuvaukset on asia erikseen. Podcastiin pitää varaa pari tuntia aikaa.

Katsotaan jos saataisiin järkättyä joku lauantai ennen Arskaa niin saadaan sitten matskua ulos. Ollaan asiasta yhteydessä yv
 
Jos satutaan samaan aikaan samoihin kisoihin ja ollaan samassa sarjassa niin sitten varmaan:)
Miten realistisena pidät sitä, että pystyt kisaamaan vielä tämän vuoden jälkeen alle kasissa? Ja onko se sinun ja Teemun mielestä miten pitkään ylipäätään kannattavaa? Suomessa veisit joka tapauksessa jokaista alle ysin jannua kuin litran mittaa vaikka painaisit 80,1 kg puntarilla. Ja tämä ei millään pahalla alle ysin kisaajia kohtaan – on se Mika nyt vain yksinkertaisesti niin uskomaton friikki!!! :hyper:
 
Kyykyn pitäis käytännössä olla polville kaikista helpoin, koska siinä ei olla mitenkään tuetussa lukitussa asennossa kuten monissa muissa kyykyn variaatioissa. Hacki on pahin polville loppujen lopuksi.
Niinhän sen pitäis. Mulla ei kuitenkaan polvet pidä, kun ristisiteet yms. paskonut molemmista polvista. Siis "isoilla" romuilla alkaa tulla sivulle flappia ja menee se varmuus hommasta. Kipua ei kyllä tunnu
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom