BB PRO Mika Sihvonen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja ei tosiaan ollut mikään ihan pieni repeämä kuten tuossa leikkauskuvassa näkyy, mutta hyvä siitä varmasti tulee. Repesi Levroneltakin aikoinaan iso rintalihas lähes täydellisesti, mutta niin se vaan kursittiin kasaan ja ukko penkkasi yli 220 kiloa vielä 53-54 -vuotiaana.
 
Ai että sitähän eli hetkellisesti uudelleen omia leikkauksia läpi kun lueskeli tota päivitystä :LOL: Toivottavasti menee kuntoutus ja kaikki hyvin. Tsemii Sihvilälle!
 
Julkisella tulee kyllä kyseenalaisia diagnooseja. Minulla repes hauiksen jänne irti kyynärtaipeesta, niin ultralääkärin mukaan oli kyseessä 3,5cm repeämä joka paranee levolla. Tästä sain myös lausunnon Tätä kummastelin kun jänne oli selvästi rullalla etuolkapään alla. Yksityisellä ortopedi sanoi että poikkihan tuo on, johan sen sillmälläkin näkee. Voit pyyhkiä takapuolesi sillä lausunnolla. Magneettikuvan kautta leikkaukseen ja homma ok. Kannattaa kyllä aina pyytää toinenkin mielipide
 
Julkisella tulee kyllä kyseenalaisia diagnooseja. Minulla repes hauiksen jänne irti kyynärtaipeesta, niin ultralääkärin mukaan oli kyseessä 3,5cm repeämä joka paranee levolla. Tästä sain myös lausunnon Tätä kummastelin kun jänne oli selvästi rullalla etuolkapään alla. Yksityisellä ortopedi sanoi että poikkihan tuo on, johan sen sillmälläkin näkee. Voit pyyhkiä takapuolesi sillä lausunnolla. Magneettikuvan kautta leikkaukseen ja homma ok. Kannattaa kyllä aina pyytää toinenkin mielipide
Mä en päässyt edes lääkärille asti rintavammassa julkisella. Laskun ne kyllä laittoi penkillä istumisesta 4 tunnin ajan. Mut mitä mä olen käsittänyt kaikista palautteista päätellen, niin tommoiset vammat että on jotain jännettä irti, patellaa paskana tai vastaavaa, niin siellä on kuulemma niin paljon pahempia kuten irtiolevia jalkoja ja etenkin hengitysvaikeuksia, niin ei ne jaksa paneutua tommosiiin pikkujuttuihin jotka ei ole akuutteja. Jullkiselle kuulemma kannattaa mennä vaan jos on esim ammuttu naamaan tai muuta vastaavaa, jos siis ite pääsee. Jos taas ite pääsee paikalle, niin ne muut on edelleen pahemmassa kunnossa, niillä on hengitysvaikeuksia ja se on huomattavasti akuutimpi juttu. Ja tää on ihan totta mitä mulle on sanottu tosta kun kumpikin rinta meni poikki. Niinhän ne Mikallekin antoi lausunnon, joka oli tasoa keskisormi.
 
Viimeksi muokattu:
Mä en päässyt edes lääkärille asti rintavammassa julkisella. Laskun ne kyllä laittoi penkillä istumisesta 4 tunnin ajan. Mut mitä mä olen käsittänyt kaikista palautteista päätellen, niin tommoiset vammat että on jotain jännettä irti, patellaa paskana tai vastaavaa, niin siellä on kuulemma niin paljon pahempia kuten irtiolevia jalkoja ja etenkin hengitysvaikeuksia, niin ei ne jaksa paneutua tommosiiin pikkujuttuihin jotka ei ole akuutteja. Jullkiselle kuulemma kannattaa mennä vaan jos on esim ammuttu naamaan tai muuta vastaavaa, jos siis ite pääsee. Jos taas ite pääsee paikalle, niin ne muut on edelleen pahemmassa kunnossa, niillä on hengitysvaikeuksia ja se on huomattavasti akuutimpi juttu. Ja tää on ihan totta mitä mulle on sanottu tosta kun kumpikin rinta meni poikki. Niinhän ne Mikallekin antoi lausunnon, joka oli tasoa keskisormi.
Kyllä se valitettavasti juuri noin on. Samoin myös lääkäreillä on aika vahvat ennakkoasenteet treenaaviin ihmisiin. Minulla myös aikoinaan suht hyvässä kunnossa ollessa repesi rintalihas, ja tätä illalla menin päivystykseen näyttämään. Ensimmäinen kysymys oli että miten tollaiset lihakset saa ja siitä sit sujuvasti että käytätkö hormooneja. Noh, kun ennakkoasenne oli tämä, niin hoitona oli buranaa.... Kannattaa kyllä hoitaa vakuutukset kuntoon että voi käydä yksityisellä
 
Tiedän myös lähipiiristä tapauksen missä keuhkosyöpää hoidettiin astmana ja annettiin inhalaattoria kouraan. Oireet oli kuitenkin melkoisen kovat. Sitten kun keuhkoissa oli pari litraa nestettä niin ruvettiin tutkimaan enemmän ja tässä vaiheessa oli jo etäpesäkkeitä. Tietysti helppo täältä huudella, mutta onhan tuo julkinen puoli aika retuperällä. Varmaankin kun ei ole aikaa eikä resursseja oikeasti tutkia.
 
Julkisella saa kyl apu kun ambulassi kyydillä menee sisälle
Ei kyllä aina saa. Tai no, sain sen verran jeesiä että sain kylmäpussin ja 7h odottelun jälkeen pääsin keppien kanssa kotiin. Polvea ei kuvattu, ei tutkittu, en nähny lekuria. Todettiin vaan että kun on niin moneen kertaan operoitu että turha siellä kuvailla eikä ollut kuulemma aikaakaan. Menin sit omakustanteisesti synlabiin magneettiin sen jälkeen.
 
Päivystyksen jonoista on turha valittaa. Akuutit henkeä uhkaavat asiat menevät aina urheiluvamman edelle. Tai lapset ja vanhukset. Se pitäisi jokaisen ymmärtää. Omakin tunniksi arvioitu jonotusaika venyi viiteen tuntiin. Kävivät sanomassa että on sattunut vakava onnettomuus johon lääkärit on hälytetty. Harvoin urheiluvamma on niin akuutti että selviytyminen on tunneista kiinni. Myös MRI jonot ovat ainakin täällä kyssissä valtavat. Tekevät viikonloputkin kuvauksia eikä jonot silti lyhene. Nyt tilanne niin paha että ovat ostaneet yksityisiltä palveluita. Minutkin lähetettiin Mehiläiselle MRI kuviin ( veloituksetta ). Viimeksi jonotin ortopedille 5 kk. Hoitoon pääsy takuu aika oli 3 kk. Ei sairaala sille mitään voi jos lääkäreitä on liian vähän. Ymmärrän jos virhearviointi harmittaa. Täytyy kuitenkin muistaa että julkisella voit joutua yleislääkärille jolla on just se 30 min aikaa tutkia. Yksityisellä pääset urheilulääkärille jolla ei ole minnekään kiire. Tottakai diagnoosi on silloin tarkempi. Pistetään se yksityisen lääkäri julkisen päivystykseen niin taatusti alkaa valituksia sadella.
 
Niin noh. Siinä mua ennen oli tullut mummeli jolta tuli verta päästä ja sen sekä mun ohi meni monen tunnin odottelun jälkeen tuhannen kännissä oleva spurgu joka huuteli räjäyttävänsä kaikki. Että se siitä vanhusten edelle menosta :D Ja en mä omasta mielestäni valittanut, lähinnä totesin että ei se ambulanssikyyti takaa sitä hoidon saantia.
 
Päivystyksen jonoista on turha valittaa. Akuutit henkeä uhkaavat asiat menevät aina urheiluvamman edelle. Tai lapset ja vanhukset. Se pitäisi jokaisen ymmärtää. Omakin tunniksi arvioitu jonotusaika venyi viiteen tuntiin. Kävivät sanomassa että on sattunut vakava onnettomuus johon lääkärit on hälytetty. Harvoin urheiluvamma on niin akuutti että selviytyminen on tunneista kiinni. Myös MRI jonot ovat ainakin täällä kyssissä valtavat. Tekevät viikonloputkin kuvauksia eikä jonot silti lyhene. Nyt tilanne niin paha että ovat ostaneet yksityisiltä palveluita. Minutkin lähetettiin Mehiläiselle MRI kuviin ( veloituksetta ). Viimeksi jonotin ortopedille 5 kk. Hoitoon pääsy takuu aika oli 3 kk. Ei sairaala sille mitään voi jos lääkäreitä on liian vähän. Ymmärrän jos virhearviointi harmittaa. Täytyy kuitenkin muistaa että julkisella voit joutua yleislääkärille jolla on just se 30 min aikaa tutkia. Yksityisellä pääset urheilulääkärille jolla ei ole minnekään kiire. Tottakai diagnoosi on silloin tarkempi. Pistetään se yksityisen lääkäri julkisen päivystykseen niin taatusti alkaa valituksia sadella.
Eihän siinä mitkään resurssit riitä koska huonosti tehty työ on myöhemmin edessä entistä isompana hommana.
 
Ei ne yksityiselläkään aina osaa. Kerran menin näyttämään salitreenistä oudosti kipeytynyttä selkää työterveyslääkärille yksityiselle terveysasemalle ja lääkäri hetken tutkittuaan kysyi harrastanko jotain. Vastasin että kuntosalilla käyn. Vastaus oli: "Niin, onhan niitä muitakin harrastuksia olemassa."
 
Back
Ylös Bottom