Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Timo Haikarainen kirjoittaa vetoremmeistä ihan asiallisesti: "voi rauhassa keskittyä oikeaan tekniikkaan, sillä otteen kanssa tuskailu on selkeässä yhteydessä esimerkiksi selän pyöristymiseen harjoitteessa."

Pikkutyttö olen ja käytän vetoremmejä 70 kilon mavessa. Jos joku katsoo vinoon, niin enpä sitä onneksi edes huomaa, kun keskityn siihen nostamiseen.

"Vikkelästi vetoremmit käyttöön: Uppiniskaisuuteen siinä, kuten muissakaan treeniin liittyvissä asioissa ei kuitenkaan kannata mennä. Puristusvoiman rajoittamana treenaaminen ei aina ole tehokasta tai edes turvallista. Puristusvoiman taso nimittäin muodostuu selkeästi kehittymistä hidastavaksi rajoitteeksi erityisesti naistreenaajilla."

- - - Updated - - -

Se on osa sitä.

Tää alkaa olee jo naurettavaa.En kysynyt onko se osa sitä. Kysyin: Onko mavessa prioriteettina treenata grippiä/forkkuja?
Outoa että aikuiselle miehelle pitää vääntää rautalangasta.

Tuo vetoremmien käyttö on itsensä huijaamista maastavedossa. Sitten ymmärrän jos rautaa 300+ mutta muuten ihan käsittämätöntä.. jos käydään salilla niin eikö ole tarkoitus vahvistaa lihaksia ja jos 100kg ei pysy näpissä niin silloin jossain on heikompi kohta mitä peruspentillä joka ei ole salia nähnytkään.

Voi vittu antakaa nyt noitten vetoremmien olla. Pitääkö muutaman sivun jälkeen aina jonku tuoda nuo vitun remmit taas esiin. Ketä kiinnostaa jos joku vetää maasta remmeillä jos se itelle sopii. Sama koskee vaatetusta, miten te ihmiset jaksatte kyylätä toisten vaatteita (poikkeuksena: salille TÄYSIN kuulumattomat vaatteet), antaa treenata vaikka black horseissa. Itse treenaan aina pipo tai lippis päässä.... saa nauraa saatana.

Ja sitten aiheeseen: Saamarin intialaiset vaihto-oppilaat valtasivat smith-telineen kyykkyihinsä 2 tunniksi.

Kumpi noilla 100kgn remmimavettajilla kantaa kauppakassit? Tyttöystävä varmaan? Miten voi olla mahollista et ite olen käyny vuoden salilla ja voin tehdä kohautuksia 130 kilolla ilman remmejä? Täällä jätkät pitää hyvänä asiana et laitetaa remmit 3kg vipareihin "et voi kato keskittyä sivudeltsiin ku ei tartte puristaa"

Vahva yläkroppa lähtee sormenpäistä, ja vahva alakroppa jaloista. On se kivaa ku 200kg nousee remmeillä maasta, mut käsissä ei pysy edes normaali levykiekot :hyper:

Kumpi noilla 100kgn remmimavettajilla kantaa kauppakassit? Tyttöystävä varmaan? Miten voi olla mahollista et ite olen käyny vuoden salilla ja voin tehdä kohautuksia 130 kilolla ilman remmejä? Täällä jätkät pitää hyvänä asiana et laitetaa remmit 3kg vipareihin "et voi kato keskittyä sivudeltsiin ku ei tartte puristaa"

Vahva yläkroppa lähtee sormenpäistä, ja vahva alakroppa varpaista(?). On se kivaa ku 200kg nousee remmeillä maasta, mut käsissä ei pysy edes normaali levykiekot :hyper:
Tää on mikä potuttaa salilla ketju..en oikein ymmärrä sun logiikkaa..sua potuttaa se että joku käyttää remmejä? Ja mietit että kukakohan kantaa siinä taloudessa kauppakassit? HALOO. Sua potuttaa salilla että jonkun tyttöystävä mahdollisesti kantaa kauppakassit?! Aika ontuvaa verrata 200 kilon mavea levykiekkoihin..
Korjasin tuosta sun yhdestä lauseesta sanan.

Ja edelleenkin rautalangasta vääntäen. Jos ei jollain riitä grippi 100 kilon mavea pidemmälle niin hänen ei ilmeisesti kannata treenata mavea esim 120 kilolla remmeillä koska jotakin ahdasmielistä saliperttiä (esim.lakipiste) remmien käyttö potuttaa? :hyper:

Kirjota sit tänne ku 100kg pysyy näpeissä. Ja kirjoitin ihan oikein. Sormista alkaa käsivarsien kautta yläkropan voima. Varpailla sä et kanniskele esineitä ne on vain tasapainottamassa liikkumista jalkaisin. Mitä treenattua kroppaa se on jos puristusvoima on perhosten keräilijän tasolla?

Timo Haikarainen kirjoittaa vetoremmeistä ihan asiallisesti: "voi rauhassa keskittyä oikeaan tekniikkaan, sillä otteen kanssa tuskailu on selkeässä yhteydessä esimerkiksi selän pyöristymiseen harjoitteessa."

Bullshit. Remmeillä aloittelijat kiskoo yleensä ylisuuria painoja selkä pyöreenä kun kuvitellaan voimien kehittyvän otevoimaa nopeammin. Remmit ymmärrän isoilla romuilla, mutta että jos ei laiskuuttaan VIITSI edes 100 kiloa treenillä pitää sormissaan niin mun mielestä on vitun naurettavaa. MUN MIELIPIDE!

Olis kiva tietää millä salilla muutamat tämän ketjun tyypeistä treenaa ni kävisin siellä käyttämässä vetoremmejä penkissäkin :evil:
Kyllä se näppivoima kehittyy vaikka käyttää remmejä mavessa. Ite käytän melkein aina mavessa remmejä, koska haluan säästellä
näppivoimia muihin liikkeisiin missä remmien käyttö on minusta hankalampaa. Hyvin on muissakin liikkeissä näppivoima kehittynyt, kun
mavessa tanko pysyy käsissä ilman remmejäkin.

Ai kun osuttaisiin lakipisteen kanssa samalle salille joskus. Se tukehtuisi ja käpertyisi rusinaksi vitutuksesta kun löisin 80kg tankoon, kiristäisin mun BetterBodies tukivyön ja alkaisin kietoa remmejä tankoon.

Ai kun osuttaisiin lakipisteen kanssa samalle salille joskus. Se tukehtuisi ja käpertyisi rusinaksi vitutuksesta kun löisin 80kg tankoon, kiristäisin mun BetterBodies tukivyön ja alkaisin kietoa remmejä tankoon.

Mä tekisin vieressä 2,5kg lukoilla vipunostoja remmeillä + ketjukiinnityksellä ranteissa.

Näitä remmien väärinkäyttäjiä vaan vituttaa kun niistä kritisointi on täyttä asiaa. :)

Mun mielestä on naurettavaa meuhkata, että 100kg pitää pysyä kaikkien näpeissä. Omissani ihme kyllä pysyy, mutta yhtä naurettavaa olisi meuhkata, että jos ei saa 150kg penkistä, niin ei saa käyttää rannetukia, Hack-kyykkyä ei saa tehdä, ellei kyykkää vapaalla tangolla 300kg:tä yms. Eniten ihmetyttää edelleenkin, mitä väliä sillä jonkun randomin remmimavella ja puristusvoimalla on mihinkään. Jos tämä on nyt jotain isojen forkkujen ihailemista, niin kiinnitän käsipainon ranteeseen, kun seuraavan kerranvedän hanskaan.

Mikä "tosimiehien" valittaminen täällä taas on käynnissä? Minä voin n. 170-180 remmimavettajana sanoa että ei, en pysty tekemään edes sillä 100 kilolla mavea ilman remmejä. Ja tähän ei vaikuta mikää grippi tai forkkujen teho, kokeilkaapa itse mavettaa ilman remmejä kämmenillä jotka ovat samankokoiset kuin 155 senttimetrisellä hoikalla tytöllä (kokeiltu on). Että helppohan se on huudella. Ja toisekseen, vaikka jotenkin pystyisinkin tekemään ilman remmejä, en silti tekisi. Ainakaan ennen kuin joku kertoo mitä siitä hyötyy bodytyyppisessä treenissä. En minä mitään otevoimaa tai grippiä ole salilla kehittämässä, ainoa tavoitteeni on kasvattaa lihasta.

Mikä "tosimiehien" valittaminen täällä taas on käynnissä? Minä voin n. 170-180 remmimavettajana sanoa että ei, en pysty tekemään edes sillä 100 kilolla mavea ilman remmejä. Ja tähän ei vaikuta mikää grippi tai forkkujen teho, kokeilkaapa itse mavettaa ilman remmejä kämmenillä jotka ovat samankokoiset kuin 155 senttimetrisellä hoikalla tytöllä (kokeiltu on). Että helppohan se on huudella. Ja toisekseen, vaikka jotenkin pystyisinkin tekemään ilman remmejä, en silti tekisi. Ainakaan ennen kuin joku kertoo mitä siitä hyötyy bodytyyppisessä treenissä. En minä mitään otevoimaa tai grippiä ole salilla kehittämässä, ainoa tavoitteeni on kasvattaa lihasta.

oot niin väärässä.

Bullshit. Remmeillä aloittelijat kiskoo yleensä ylisuuria painoja selkä pyöreenä kun kuvitellaan voimien kehittyvän otevoimaa nopeammin. Remmit ymmärrän isoilla romuilla, mutta että jos ei laiskuuttaan VIITSI edes 100 kiloa treenillä pitää sormissaan niin mun mielestä on vitun naurettavaa. MUN MIELIPIDE!
No huhhuh. Sä oikeesti väität että selkä/takareisi osaston voimat ei ole mahdollista kehittyä nopeammin kuin otevoima?? WTF.
Näitä remmien väärinkäyttäjiä vaan vituttaa kun niistä kritisointi on täyttä asiaa. :)
No nää sun pointit on kyllä täyttä bullshittiä. Kuten aikasemmin kommentoin että naurettavaa että jotakin niin ku sua voi noin paljon vituttaa toisten treenareiden remmien käyttö.

Edit. Vielä naurettavampaa on kehitellä jotkut "rajat" milloin on hyväksyttyä käyttää remmejä/rannetukia/polvitukia/vyötä. Voimatasot kun ei voi jokaisella treenaajalla olla samalla tasolla.
Toiselle se maven 250kg on normi sarjapaino, toisella se maksimi ykkönen saattaa olla se 100kg.

Mä en vaan tajua, jos ei saa 100 kiloa pidettyä käsissä niin missä vaiheessa on alkanut käyttää remmejä... jossain 60 kilon mavessa? Viittaa siihen ettei oo koskaan annettu puristusvoimalle mahdollisuutta kehittyä? Koskakohan noi remmit edes tuli osaks voimailua?

Mä en vaan tajua, jos ei saa 100 kiloa pidettyä käsissä niin missä vaiheessa on alkanut käyttää remmejä... jossain 60 kilon mavessa? Viittaa siihen ettei oo koskaan annettu puristusvoimalle mahdollisuutta kehittyä? Koskakohan noi remmit edes tuli osaks voimailua?

No voin vastata omasta puolestani. 80kg mavetin ja vitutti kun sormiin sattuu ja pari vimeistä toistoa sai tehdä tanko valuen sormenpäille. Sitten lainasin tyttiksen remmit ja sai ladata lisää painoa samantien, kun ei tarvinut murehtia otetta enää.

Ja kyllä, se tangon puristamiseen kulutettu huomio on pois muusta tekniikan kasassa pitämisestä. Ainakin mun on helpompi vahtia selän asentoa, kun tangon näpeissä pysymisestä ei tarvi murehtia.

Btw, ei mulla "omia" remmejä ole vieläkään. Yhdet tässä taloudessa. Viimeksi kun unohtui toisen treenikassiin, vitutti läpsytellä taas pienemmillä painoilla vain sen takia.

Back
Ylös Bottom