Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Se, ettei näemmä voi enää treenata kunnolla kun paniikkihäiriö hyökyy salilla päälle ja treenit jää puoliväliin. Silmissä pyörii, polvia heikottaa ja pumppu hakkaa hulluna. Teehän siinä sitten mitään muuta kuin häröilet pois. Juuri salilta tulin aikaisemmin kun oli pakko, tuskin enää menen takaisin ollenkaan. Mitäpä tuota tyhjästä maksamaan.

Tiedän tunteen, perseestä. Onko sulla lääkkeet siihen? :) Ne auttas kummasti.

Tänään potutti se kun joka vitun ikinen levytanko oli varattuna. Tuntui että kaikki salillaolijat teki joko mavea, riveä tai penkkiä.
Taljat ja muut laitteet huusivat tyhjyyttään.

Sama täällä. Tai siis käyn pelkästään työpaikan/business-parkin pikkusalilla. Treeni menee sekaisin jo muutaman muun kanssatreenaajan läsnäolosta kun kaikki varasuunnitelmankin mukaiset suorituspaikat ovat varattuina: tuolla on kans outo kulttuuri tehdä jotain ihme kuntopiiriä tai neljän liikkeen supersettejä (ja tietysti varata kaikki neljä suorituspaikkaa 15 minuutiksi). Liekö joku firma palkannut "trainerin" joka moisen harjoittelutavan on opastanut. Onneksi tuolla saa olla yleensä aivan yksin. Liekö samasta salista kyse :)

Veikkaan, että täällä "meikän" firmassa noista treenimetodeista on vastuussa talon fysioterapeutit. Ehkä ne on kiertoharjoittelun ystäviä. Pakko sanoa, että fyysisen olemuksen perusteella nää talon fyssarit harrastaa lähinnä keppijumppaa ja sauvakävelyä :D Tuolla salilla tuota asiaa pahentaa vielä se, että huolimatta siitä hienosta ylätalja-penkki-vatsalaite-pystypunnerrus -kombosta huolimatta nuo matamit ei koskaan tunnu olevan fyysisesti rasittuneita. Se siitä intensiteetistä.

Mikä lie radiokanava soinut, mutta eräs päivä siellä oli ohjelmassa "ärsyttävin Vielä on kesää jäljellä -karaoke", eli kuuntelijoita pyydettiin soittamaan ohjelmaan ja esittämään mahdollisimman hirvittävä versio. Kun se rääkyminen alkoi, käännyin katsomaan kaijutinta ja totesin puoliääneen: "Mitä v*ttua?" Sain kanssatreenaajalta hymähdyksen ja hymyn. Joku muukin on sentään pannut merkille, mitä salilla soitetaan... :curs:

Ehkäpä, ite olen ottanut sellasen asenteen että kun käy salilla niin käy sielä salin takia. Toki siis tekee sen kunnon treenin ja syö että kehittyminen olisi mahdollista. Ei ole pakko ymmärtää, vaikee selittää. Onhan se hyvä pitää mielessä kuinka hidasta tämä on ja tähtäin on pidettävä siellä vuosien päässä.

Tällä hetkellä vituttaa kun paino on pudonnut sinne mitä se oli 3viikoo sitten, vaikka bulkki päällä. Tosin peilin ja maksimitoistojen mukaan kehitystä on tullut.

Oletko varma, että syöt plussilla, jos paino on pudonnut? Toki tuohon painonmuutokseen vaikuttaa moni muukin asia, mutta peilistä et kyllä 3viikossa näe mitään tai jos näet, niin suosittelen optikkoa. Eikä maksimitoistot kerro kaikkea, kyllä miinuskaloreillakin pystyy saamaan niitä toistoja enemmän ja isompia rautoja liikkeelle. Kokemusta on.

pystyhackki ei sovellu kyllä yhtään mun polville, heti alkoi tuntumaan kipua polvessa ensimmäisestä sarjasta lähtien, pakkohan ne 4 sarjaa oli silti loppuun tehdä... Vaakahackissa ei ole mitään ongelmia ollut koskaan eikä atg taka/etukyykyissäkään.

Nyt sitten buranaa ja kylmägeeliä että saa tuon polvikivun pois, seuraavassa etureiska treenissä jätän kyllä kaikki vemputukset pois ja keskityn vain etukyykkyyn :rock:

Positiivisena ihmisenä ajaudun kirjoittamaan ensimmäisen viestini foorumille tähän ketjuun.

Aloitin käymään kuntosalilla nyt, 26-vuotiaana. Olen tehnyt enemmän tai vähemmän fyysistä työtä pikkupojasta lähtien, mutta nyt konttorityö vaatii veronsa. Salille siis. Aloin heti ihmettelemään, että yllättävän moni mies tulee salille vain hengailemaan. Tehdään kolmen vartin aikana ehkä kolme sarjaa, loput ajasta keskitytään juomaan jotain palautusjuomaa ja tuijottamaan naisten perseitä (mitä en sinänsä tuomitse). Istutaan laitteissa tekemättä mitään ja juorutaan, jos mukana on kaveri.

Onko ihmisillä ylimääräistä rahaa ja aikaa noin paljon? Kun itse väännän duunipaikan liikuntaseteleillä rahoitetun 45-60 min treenin, valutan rapakuntoisena salin lattialle pari litraa hikeä ja pelkään että kuolen, tuntuu tuollainen todella oudolta. Kai ne kaverit ovat sitten "valmiita" tai jotain. En tajua. Lähden tästä parin tunnin päästä taas väistelemään näitä hapentuhlaajia ja kyselemään "Teetkö sä tässä laitteessa mitään?"

Aloin heti ihmettelemään, että yllättävän moni mies tulee salille vain hengailemaan. Tehdään kolmen vartin aikana ehkä kolme sarjaa, loput ajasta keskitytään juomaan jotain palautusjuomaa ja tuijottamaan naisten perseitä (mitä en sinänsä tuomitse). Istutaan laitteissa tekemättä mitään ja juorutaan, jos mukana on kaveri.
Onko ihmisillä ylimääräistä rahaa ja aikaa noin paljon? Kun itse väännän duunipaikan liikuntaseteleillä rahoitetun 45-60 min treenin, valutan rapakuntoisena salin lattialle pari litraa hikeä ja pelkään että kuolen, tuntuu tuollainen todella oudolta. Kai ne kaverit ovat sitten "valmiita" tai jotain. En tajua. Lähden tästä parin tunnin päästä taas väistelemään näitä hapentuhlaajia ja kyselemään "Teetkö sä tässä laitteessa mitään?"

Itse ihmetelly samaa asiaa moneen otteeseen. Mut kaipa tuo on ajantappoa sitten. Ei oo kiireitä/perhettä tai mitään kotona odottamassa. Jäädään vaan hengailemaan salille ja kyyläilemään ihmisiä. Mistäpä minä tiedän mut tuo on oma arvioni. Kukin tavallaan..

Ai niin, onnittelut ensimmäisestä viestistä :)

Mulla on tapana tehä leuanvetotreenit vain miesten kiusaksi, siinäs motivaatiota miehillekki! :whip: :lol2:

Mutta tosiaan, itseäki ihmetyttää nämä jotka tulee salille vain huilimaan ilman, että syke edes nousee. :wtf:

Mulla on erikoinen ongelma.

Teen Arnoldin G6 tällä hetkellä, mutta lantio on paskana niin kyykyt on taas bannassa. Saan tehtyä KAIKEN alakerrassa taloyhtiön salihuoneessa, mutta en saa jaloille tehtyä mitään, jos en matkaa helvetin kauas maksulliselle salille. :( En saa motivoiduttua itseäni maksamaan salikortista vielä, ja niinpä jalat jäävät täysin treenamatta tällä hetkellä. Kaikkeen muuhun tuo huone on upea, ei ketään koskaan mun lisäksi.

Mitä tekisitte tilanteessani? Pakotan itseni vaan maksulliselle salille? Vai olisiko harrastelijalle kohtalainen kompromissi se, että menisi kerran viikkoon oikealle salille ja 2 krt viikossa tekisi G6 miinus jalat "kotona"?

Teen Arnoldin G6 tällä hetkellä, mutta lantio on paskana niin kyykyt on taas bannassa. Saan tehtyä KAIKEN alakerrassa taloyhtiön salihuoneessa, mutta en saa jaloille tehtyä mitään, jos en matkaa helvetin kauas maksulliselle salille. :( En saa motivoiduttua itseäni maksamaan salikortista vielä, ja niinpä jalat jäävät täysin treenamatta tällä hetkellä. Kaikkeen muuhun tuo huone on upea, ei ketään koskaan mun lisäksi.

Mitä tekisitte tilanteessani? Pakotan itseni vaan maksulliselle salille? Vai olisiko harrastelijalle kohtalainen kompromissi se, että menisi kerran viikkoon oikealle salille ja 2 krt viikossa tekisi G6 miinus jalat "kotona"?

Tee quad blasteja, kannattaa tehä varmaan viimeisenä, vie mehut aikas hyvin. 25 kyykkyä, 12 askelkyykkyä/jalka, 12 askel kyykkyhyppyä/jalka, 15 kyykkyhyppyä. Kaikki putkeen, 3 rundia, toimii.

Pistoolikyykkyä, jos lantio kestää ja yhdellä jalalla (mahd. lisäpainojen kanssa) pohjepumppailua. Niillä voisi pärjätä jonkin aikaa.

Penkatessa sattuu olkapäähän, habaa tehdessä sattuu olkapäähän, nukkuessa sattuu olkapäähän. Niin ja tänään pieretti penkatessa ja hotti muija takana, oli vähän raskasta tehdä kun pinnistää piti kahdesta paikkaa.

Ihan oikeasti menee motivaatiot treenaamisesta kun seuraava yö on yhtä helvettiä nukkua. AC-niveltä fysioterapeutti epäili, käski hierojalle. Hieronta auttoi, tosin olihan tässä hartiat hyvinhyvinhyvin pahasti jumissa.

Penkatessa sattuu olkapäähän, habaa tehdessä sattuu olkapäähän, nukkuessa sattuu olkapäähän. Niin ja tänään pieretti penkatessa ja hotti muija takana, oli vähän raskasta tehdä kun pinnistää piti kahdesta paikkaa.

Ihan oikeasti menee motivaatiot treenaamisesta kun seuraava yö on yhtä helvettiä nukkua. AC-niveltä fysioterapeutti epäili, käski hierojalle. Hieronta auttoi, tosin olihan tässä hartiat hyvinhyvinhyvin pahasti jumissa.

Pidä 2 viikkoo taukoo penkistä yms. liikkeistä, jotka rasittavat olkapäätä ja vedä samalla tulehduslääkekuuri. Varmasti auttaa, vaikka tuntuukin masentavalta skipata penkit, habat yms. Niin muuten ja kannattaa vaihtaa normipenkki alavinopenkkiin. Huomattavasti parempi olkapäille ja kasvattaa rintaa enemmän. :)

Back
Ylös Bottom