Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Maastavetoa ja SJMV:tä ei pysty tekemään kun alaselkä on ollut nyt kuukauden verran kipeä. Kulmasoudut, alatalja ja kyykytkin aivan hirveätä tuskaa.
+ penkissä sarjapainot on pysynyt 5 kuukautta samana (50-55kg)
Keksi jotain uutta. Luulis että joku asia on pielessä jos noihin painoihin tyssää. Meikäläisen vaarivainaakin nostaa varmaan enemmän. Ja se on kuollut.penkissä sarjapainot on pysynyt 5 kuukautta samana (50-55kg)
Ja sä oot tiputtanu painoja alaspäin etkä oo vain väkisin runtannut niitä suurimpia painoja? Jos juu, niin kokeile vaikka keventää sit ihan huolella pariksi viikoksi, jos oot vaikka tukottanu ittes.Juu on kokeiltu vähän kaikkea, ja juuri tuo 5x5 ollut nyt noin kuukauden käytössä.
Penkistä on mullekin tullut varsinainen päänvaiva. Mulla on kyllä aina ollut järjettömän kova penkki verrattuna kyykkyyn ja vetoon. Ja ei johdu siitä, että penkkiä hakkaisin enemmän. Kaikkiin sitä tulee panostettua tasapuolisesti. Oma rakenne vain on sellainen. Lyhyet kädet ja vahva hartian seutu ja mulla on aina ollut hyvin potkua ojentajissa mikä näkyy myös dipissä. Mutta kuitenkin. Vedossa ja kyykyssä saa hyvin nousua, mutta tuo samperin penkki soutaa ylös ja alas. Vaikka vaihtelee treeniä. Tekee käsipainoilla, dipillä, vinopenkkiä ym ja panostaa tekniikkaan niin penkissä on vaan vaikea saada tulosta ylös. Mun maksimi on pitkään nyt ollut 140kg penkissä ja en tiedä miten sen saisi tuosta nousemaan.
Tekisi mieli heivata välillä kokonaan koko penkki mäkeen ja tehdä vain dippiä, vinopenkkiä ja käsipaino penkkiä niin paljon välillä ketuttaa koko penkki :D
t. velitieteilijä pertus^Tämä auttoi mullakin. 2kk ilman penkkiä sai ykkösmaksimin nousemaan noin 5kg (100kg => 105kg). Samalla kavensin otetta siten, että kun ennen etusormi oli merkin kohdalla, niin nyt pikkusormi on merkin kohdalla, mikä tuntuu huomattavasti luonnollisemmalta. Tällaisia juttuja kannattaa ehdottomasti kokeilla jos junnaa pitkään samoissa painoissa. Oon myös kokemuksen kautta huomannut ettei 5x5 tai muu sen tyylinen voimapainotteinen ohjelma ole kovinkaan hyvä aloittajalle, jolla perusvoimatasot ovat vielä pienehköt, ts. sarjapainot eivät päätä huimaa. Pysyttelisin siis toistoalueella 8-15.
Perusvoimaahan tolla just haetaan. Ei toi nyt kovin lähellä piikkaustakaan ole. Mä oon huomannu päinvastaista.Oon myös kokemuksen kautta huomannut ettei 5x5 tai muu sen tyylinen voimapainotteinen ohjelma ole kovinkaan hyvä aloittajalle, jolla perusvoimatasot ovat vielä pienehköt, ts. sarjapainot eivät päätä huimaa. Pysyttelisin siis toistoalueella 8-15.
:D Saattaa olla broscienceä pahimmasta päästä joo, kiitos kun huomautit. Mutta tuollasia havaintoja itse tein silloin kun sarjapainot huiteli tuolla välillä 40-60kg. Ei tullut femmoilla juurikaan mainittavaa kehitystä sarjapainojen saati lihaskasvun(?) osalta. Tosin itse tein todennäköisesti kaikki asiat päin mäntyjä siihen aikaan (ja varmaan teen vieläkin :D), joten voipi olla viisaampaa kuunnella tässä asiassa asiantuntevampia ihmisiä kuin meikäläistä. :piis:t. velitieteilijä pertus