Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Maastavetoa ja SJMV:tä ei pysty tekemään kun alaselkä on ollut nyt kuukauden verran kipeä. Kulmasoudut, alatalja ja kyykytkin aivan hirveätä tuskaa.

+ penkissä sarjapainot on pysynyt 5 kuukautta samana (50-55kg)

penkissä sarjapainot on pysynyt 5 kuukautta samana (50-55kg)
Keksi jotain uutta. Luulis että joku asia on pielessä jos noihin painoihin tyssää. Meikäläisen vaarivainaakin nostaa varmaan enemmän. Ja se on kuollut.
Jos tuuppaat vaan sillä samalla vanhalla systeemillä menemään niin eihän siitä mitään tule, kun ei ole tähänkään asti tullut. Kokeile vaikka 5x5 -systeemiä. Se toimii ihan hyvin vaikka kehonrakennustyylisemmän touhuilun pohjana, vaikka vähän voiman hankintaan enemmän onkin. Mä oon tehny tota nyt niin että mulla on kaksi penkkitreeniä viikossa ja joka treeniin korotan 2.5 kg. Siitä tulee 5 kg korotus siis viikossa. Juju on siinä että lähdetään vähän alempaa, joku 10 kg vajaa 5x5 maksimista ja korotetaan joka treeniin ja päästään toivon mukaan taas pykälä tai pari ylöspäin vanhasta enkasta. Sit taas tiputetaan ja lähdetään uudestaan nousuun jne.

Mulla on toiminut ihan luvattoman hyvin, mutta mä en olekaan ihan vertailukelpoinen ja "normaali treenaaja", koska aloitin uudestaan pitkän tauon jälkeen eikä mun ole tarvinnut nyt tämän 1.5 kuukauden aikana muuta tehdä kuin lyödä joka treeniin lisää painoa tankoon. Aina on noussut. Nyt on 5x5 sarjapainot nousseet tänä aikana 32.5 kiloa eikä loppua näy vieläkään.

Juu on kokeiltu vähän kaikkea, ja juuri tuo 5x5 ollut nyt noin kuukauden käytössä.
Ja sä oot tiputtanu painoja alaspäin etkä oo vain väkisin runtannut niitä suurimpia painoja? Jos juu, niin kokeile vaikka keventää sit ihan huolella pariksi viikoksi, jos oot vaikka tukottanu ittes.

Penkkipunnerrus

Minkä takia penkin on just oltava se miehen mitta perkele. Tuottaa liikaa paineita. Kyykky ja Mave nousee viikottain mutta toi saatanan penkki pysyy paikallaan, enkä haluu olla se heikoin mies. Lisäks, koska kyseisen liikkeen täytyy reagoida niin vitun pieniin muutoksiin. Vähänki kun väsyneempänä meet salille niin penkki ei kulje, mut mave ja kyykky kulkee ihan normaalista. Dieetin kun alotat niin penkki laskee, mut mave ja kyykky pysyy paikallaan.

Ette tiedäkkään kuinka monet yöunet oon menettäny vaan penkkiä miettiessä. Kumpa se ei olisi se miehen mitta. Ei ehkä sit harmittais jos nousis se satanen. Niinku 8kk reeniä ny takana (josta 2kk dieettiä) ja tasan kerran nostanu 100kg joka oli joulukuussa, sit lähti dieetti ja noh, bulkattu kuukausi ja satku vielä jossain 2-5kg päässä. Sen sijaan kyykyssä tulee 3x8 100kg, mavesa 3x6 150kg, ja ne noussuu nyt viikottain bulkin myötä. Ehkä joskus mäki oon viel kova jäbä ja nostan uudestaan satkun, ehkä joskus!

Käyn kyl tekeen jonkun kansalaisalotteen penkin maineen siirtämisestä miehen mitassa ja palautan mun yöunet. Tai ehkä se on just siks miehen mitta että siinä on vaikein kehittyä :(

Penkistä on mullekin tullut varsinainen päänvaiva. Mulla on kyllä aina ollut järjettömän kova penkki verrattuna kyykkyyn ja vetoon. Ja ei johdu siitä, että penkkiä hakkaisin enemmän. Kaikkiin sitä tulee panostettua tasapuolisesti. Oma rakenne vain on sellainen. Lyhyet kädet ja vahva hartian seutu ja mulla on aina ollut hyvin potkua ojentajissa mikä näkyy myös dipissä. Mutta kuitenkin. Vedossa ja kyykyssä saa hyvin nousua, mutta tuo samperin penkki soutaa ylös ja alas. Vaikka vaihtelee treeniä. Tekee käsipainoilla, dipillä, vinopenkkiä ym ja panostaa tekniikkaan niin penkissä on vaan vaikea saada tulosta ylös. Mun maksimi on pitkään nyt ollut 140kg penkissä ja en tiedä miten sen saisi tuosta nousemaan.

Tekisi mieli heivata välillä kokonaan koko penkki mäkeen ja tehdä vain dippiä, vinopenkkiä ja käsipaino penkkiä niin paljon välillä ketuttaa koko penkki :D

Penkistä on mullekin tullut varsinainen päänvaiva. Mulla on kyllä aina ollut järjettömän kova penkki verrattuna kyykkyyn ja vetoon. Ja ei johdu siitä, että penkkiä hakkaisin enemmän. Kaikkiin sitä tulee panostettua tasapuolisesti. Oma rakenne vain on sellainen. Lyhyet kädet ja vahva hartian seutu ja mulla on aina ollut hyvin potkua ojentajissa mikä näkyy myös dipissä. Mutta kuitenkin. Vedossa ja kyykyssä saa hyvin nousua, mutta tuo samperin penkki soutaa ylös ja alas. Vaikka vaihtelee treeniä. Tekee käsipainoilla, dipillä, vinopenkkiä ym ja panostaa tekniikkaan niin penkissä on vaan vaikea saada tulosta ylös. Mun maksimi on pitkään nyt ollut 140kg penkissä ja en tiedä miten sen saisi tuosta nousemaan.

Tekisi mieli heivata välillä kokonaan koko penkki mäkeen ja tehdä vain dippiä, vinopenkkiä ja käsipaino penkkiä niin paljon välillä ketuttaa koko penkki :D

Sit kannatas ihan oikeesti tehä niin. Turhaa ressiä ;)

Mullaki joskus junttas penkki paikalleen. Tuttu bodari/voimailija suositteli heittämään koko penkkaamisen pois hetkeksi. Itse pyöräytin niin, että tein 6vk tasapenkkiä käsipainoilla ja vinopenkin tangolla. Menihän siinä hetki tottua takaisin normipenkkiin mutta nousuun se vain taas lähti. Sillon olin kyllä melkolailla vasta-alkaja salihommissa, oikestaan olen vieläkin. Mahtaa kuitenkin olla parempi nostattaja tuo Powerhousun kuvailema tapa.

^Tämä auttoi mullakin. 2kk ilman penkkiä sai ykkösmaksimin nousemaan noin 5kg (100kg => 105kg). Samalla kavensin otetta siten, että kun ennen etusormi oli merkin kohdalla, niin nyt pikkusormi on merkin kohdalla, mikä tuntuu huomattavasti luonnollisemmalta. Tällaisia juttuja kannattaa ehdottomasti kokeilla jos junnaa pitkään samoissa painoissa. Oon myös kokemuksen kautta huomannut ettei 5x5 tai muu sen tyylinen voimapainotteinen ohjelma ole kovinkaan hyvä aloittajalle, jolla perusvoimatasot ovat vielä pienehköt, ts. sarjapainot eivät päätä huimaa. Pysyttelisin siis toistoalueella 8-15.

^Tämä auttoi mullakin. 2kk ilman penkkiä sai ykkösmaksimin nousemaan noin 5kg (100kg => 105kg). Samalla kavensin otetta siten, että kun ennen etusormi oli merkin kohdalla, niin nyt pikkusormi on merkin kohdalla, mikä tuntuu huomattavasti luonnollisemmalta. Tällaisia juttuja kannattaa ehdottomasti kokeilla jos junnaa pitkään samoissa painoissa. Oon myös kokemuksen kautta huomannut ettei 5x5 tai muu sen tyylinen voimapainotteinen ohjelma ole kovinkaan hyvä aloittajalle, jolla perusvoimatasot ovat vielä pienehköt, ts. sarjapainot eivät päätä huimaa. Pysyttelisin siis toistoalueella 8-15.
t. velitieteilijä pertus

Oon myös kokemuksen kautta huomannut ettei 5x5 tai muu sen tyylinen voimapainotteinen ohjelma ole kovinkaan hyvä aloittajalle, jolla perusvoimatasot ovat vielä pienehköt, ts. sarjapainot eivät päätä huimaa. Pysyttelisin siis toistoalueella 8-15.
Perusvoimaahan tolla just haetaan. Ei toi nyt kovin lähellä piikkaustakaan ole. Mä oon huomannu päinvastaista.

t. velitieteilijä pertus
:D Saattaa olla broscienceä pahimmasta päästä joo, kiitos kun huomautit. Mutta tuollasia havaintoja itse tein silloin kun sarjapainot huiteli tuolla välillä 40-60kg. Ei tullut femmoilla juurikaan mainittavaa kehitystä sarjapainojen saati lihaskasvun(?) osalta. Tosin itse tein todennäköisesti kaikki asiat päin mäntyjä siihen aikaan (ja varmaan teen vieläkin :D), joten voipi olla viisaampaa kuunnella tässä asiassa asiantuntevampia ihmisiä kuin meikäläistä. :piis:

kaksi asiaa..Se kun on joskus ollut vahva, upea tunne vetää maximi työsarjaa samoilla painoilla kuin 10v sitten lämmitteli..
Toinen asia kovissa lihoissa olevat tyypit, luuletteko ihan oikeasti että se 20kg extra lihasmassaa tekee teistä automattisesti kovan kamppailijan? Tietoisku!! jos luulet olet väärässä..

Voidaan suositella Miken 6x2 ohjelmaa penkkiin. Ja miksipä ei vähän kaikkeen. Jos tuntuu junnaavan. Ja tosiaan, kevyt viikko (tai vapaaviikko) voi tehdä ihmeitä.

Ainut mikä tällä hetkellä potuttaa on salin upeat naiset..etenkin pari yksilöä meinaa viedä mennessään. Mutta pysyn tiukkana ja keskittyminen omaan treeniin. Laitoin jopa tilaukseen bluetooth -kuulokkeet että saan rockin pauhamaan lujempaa.

Kateeksi käy niitä joilta toimiva kotisali löytyy. Tänäänkin sali täynnä kuin turusen pyssy. Kyykkypaikat varattu, penkki paikat varattu jopa hitto taljat varattu! Onneksi ei tartte kahteen viikkoon eksyä ruuhka aikaan salille. Pääsee aamupäivästä.

se kun on kova prässi sarja menossa, oot yksin salilla radiosta soi radio rock ja tulee joku hyvä biisi SOPIVALLA äänenvoimakkuudella. Salille tupsahtaa paikallinen kebabkarvakäsi (siis oikeasti kebun pitäjä ja en ole rasisti) ja käy laittamassa mankan äänet alimmalle tasolle niin et ei kappaleista sanoja erota ja tekee ton vaikka sali olis täynä.

itseä ketuttaa tuo että oikean käden ranne on saanut vähän osumaa töissä päälle viikko sitten ja on vieläkin kipeä ja kipeytyy helposti jos laittaa painoa siihen. pitäisi antaa vain levätä ja parantua, mutta itse aiheeseen... mua ketuttaa se kun ihmiset jättää painot tankoihin/laitteisiin ja lähtee menemään... viime yönäkin kun kävin salilla niin joku urpo jätti käyrätankoon 25kg painot killumaan molemmille puolille... katoin kun joku hieman pienempi tyyppi olisi halunnut käyttää sitä ja meni ottamaan painoa pois toiseltapuolelta niin tietty se kippas lattialle. hyvä ettei se tyyppi loukkaantunu siinä rytäkäs. olis voinu se aikasempi urpo ottaa ne painot pois kun on kerranki laittanut siihen.
toinen mikä on ärsyttävää on nuo tietyt ajat kun sali on ihan täynnä. ei ole kovin mukavaa jos joutuu 30-60min odottaa et pääsee penkille tai johonkin muuhun laitteeseen taikka saa joitain tankoja/painoja kun lähes kaikki on käytössä... samaten tuo että monesti salilla näkee noita 3-5henkilön porukoita ketkä lähinnä hengailee siinä ja tuijottelee ihmisiä. jokseenkin naurettavaa välillä kun näkee tiettyjä naamoja usein... yks 3hengen porukka on sellainen et siin on 1 vähän treenatumpi tyyppi ja se aina vetelee jalkaprässiä ja kaikkea muutakin ja sit siinä on 2 sellaista vähän pienempää tyyppiä hengailemas vaan vieres ja juttelemas kaikkea... :D sit ainaku naisia menee ohi niin ne vaan nojailee ja poseeraa siinä. jokseenkin häiritsevää välillä kun itse vedin pari päivää sitten maastavetoja ja ne 3tuijotti monttu auki mua ja tuli melkein viereen tuijottaa... mitä helv...?

sit näkee välillä näitä ketkä koittaa lesota jotain siel salilla et multa lähtee enemmän penkistä tai jossain muussa liikkeessä ja sit voi tulla jotain kerskumista... kai ne siitä jotain mielihyvää saa. :S

Back
Ylös Bottom