Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Ärsyttää ne tyypit, jotka suihkuttelevat sitä spraymallista kärpäsmyrkylle haisevaa Axeaan holtittoman pitkään pukkarissa :david: Yli puolet menee tietenkin ohi kainalosta ja koko hikinen pukkari haisee tuolta kärpäsmyrkyltä. Tuo harmittaa itseäni, koska lähes poikkeuksetta tuo tärpätti käy yskittämään. Onhan tästä täällä jo puhuttu, mutta miksi jotkut eivät ymmärrä, että joukossa voi olla vaikka astmaisia ihmisiä, joille tuollainen kemikaalimyrkky ei tee hyvää?

Hieman offtopicinna täytyy todeta että olisi kyllä aika unelma lanit jos pääsis joskus yön pikkutunteina vähän mavea vetäämään :D

Ennen tuli salilla käytyä yksikseni ja sinne pääsi tavallaan rauhottumaan, nyt kuitenkin monet kaverit änkee mukaan ja treeni on niiden osalta laiskaa. Tuntuu että sinne tullaan vain siksi että voisi sanoa käyvänsä salilla. Tämä ottaa päähän ja pitää harkita taas yksikseen treenaamisen aloittamista...

Itekseen saa parhaite tehtyä, ainaki mun mielestä. Toki ei siitä haittaa jos joku kaveri varmistaa ja treenaa kovaa samal. Mut yleensä se menee niillä paskanjauhannaks..

Itekseen tykkään minäkin käydä. Mulla kun ei ole mitään kiinteitä treenipäiviä, vaan täysin tuntuman mukaan menen tai olen menemättä salille. Jos kävisi kaverin kanssa, joutuisi lähtemään huonoinakin päivinä. Useimmille ei myöskään sovi yhtä harvakseltaan treenaaminen kuin mulle. Pidän ylimääräisiä lepopäiviä pelkästään hyvänä asiana, eikä vaikkapa neljän päivän treeniväli haittaa mitään. Joillekin kun iskee "reenipaniikki" jo kahden päivän huilin jälkeen.

Yksin reenaamisessa on oikeastaan vain yksi huono puoli, epävarmuus varmistajista. Tosi kiva kun on mennyt salille tekemään kovia kyykkyjä, eikä paikalla ole ketään potentiaalisia varmistajia. Tämän voi tietty välttää tekemällä kriittiset treenit sellaiseen aikaan, jolloin körmyjä yleensä pakkaantuu salille. Itselleni paras aika harjoitella on kuitenkin aamu...

Itekseen tykkään minäkin käydä. Mulla kun ei ole mitään kiinteitä treenipäiviä, vaan täysin tuntuman mukaan menen tai olen menemättä salille. Jos kävisi kaverin kanssa, joutuisi lähtemään huonoinakin päivinä. Useimmille ei myöskään sovi yhtä harvakseltaan treenaaminen kuin mulle. Pidän ylimääräisiä lepopäiviä pelkästään hyvänä asiana, eikä vaikkapa neljän päivän treeniväli haittaa mitään. Joillekin kun iskee "reenipaniikki" jo kahden päivän huilin jälkeen.

Yksin reenaamisessa on oikeastaan vain yksi huono puoli, epävarmuus varmistajista. Tosi kiva kun on mennyt salille tekemään kovia kyykkyjä, eikä paikalla ole ketään potentiaalisia varmistajia. Tämän voi tietty välttää tekemällä kriittiset treenit sellaiseen aikaan, jolloin körmyjä yleensä pakkaantuu salille. Itselleni paras aika harjoitella on kuitenkin aamu...
no nouseeko tolla treeni huili metodilla painot ja kasvaako lihas?

Mun mielestä toi tummennettu kertoo jotain enemmän asenteesta kuin hienosta treenimetodista... Mutta tottakai jos teet jotain HIT treeniä ja tuottaa tulosta niin miksei.

En vain näe järkeä lähteä tekemään puolivillaista reeniä, jos todennäköisesti seuraavana päivänä voisi olla täydessä iskussa. Sitä paitsi aina paremmin se reeni lähtee, jos on palautunut yhden päivän "liikaa" verrattuna liian aikaiseen reeniin. Kolmijakosella teen ja kierto kestää noin kymmenen päivää. Silloin tällöin olen yrittänyt tehdä viikossa läpi ja joka kerta saanut todeta pidemmän kierron toimivan paremmin. Lienen sitten jokin luonnonoikku, kun kerran kulkee tällä tavalla. Salikokemusta on kertyny himpun yli 20 vuotta.

joku ihme ennen näkemätön kaksoisleuka uppotukkijoulupukki tuli salille ja alkoi tekemään alataljaa, ensinnäkin päin vi.... kiskoi liian isoilla painoilla ja paukutti painopakkaa, toiseksi alataljan vasemmalla puolella oli poika 13-14v. vatsalaitteessa tekemässä, tämä saakelin mulkosilmä kolistelija hyppäs siihen eteen ja nakkas sormeaan tyyliin "painu vittuun siitä" ja meni itse laitteeseen ja mulkoili "vihaisen" näköisenä. *ittu mikä *ulkku. olis antanu pojan tehdä.

eikä siinä vielä kaikki, seurailin eläkeläisiä.. nuori tyttönen meni semmoiseen reiden loitontaja koneeseen tekemään niin eräs vanhapieru meni siihen eteen reiden ojentaja koneeseen kyttäämään sitä tyttöstä.. suoraan tuijotti jalkoväliin. tyttö oli vaivautunut ja meni toiselle puolelle alataljaa tekemään.. tämä vanhus seurasi ja meni vastapäiseen laitteesee(ylätalja) ja kyttäs sieltä tätä tyttöä. melko sankareita liikkeellä. #¤&¤/"#¤/!!!

Sälli joka on viimeisen puoli vuotta aloittanut treeninsä sillä että sanoo kovaäänisesti lähimpänä olevalle (kiinnosti tai ei): "jahs, pitääki ottaa rennosti kun on kuuden kuukauden tauko. Siis kuusi kuukautta ilman treeniä, mieti!"

Kaveri käy siis salilla sen kolmesti viikkoon vähintään, puoli vuotta on nyt samaan aikaan osunut mun kanssa. Havainnette pienen konfliktin.

Joka treenikerta on siis niinkuin THE eka treeni kuuden kuukauden tauon jälkeen. Öristään ja tehdään penaa 30kg kässäreillä, kuten viimeisen puoli vuotta, paiskotaan painoja, puhutaan kännykkään, haahuilaan omenat kainaloissa, voivotellaan kun on niin paikat kipeenä varmaan seuraavana päivänä kun on niin pitkä tauko takana... ja sitten lähdetään pois.

Mikä siinä on että pitää heittää tollasta tarinaa? Samaan kastiin kuuluu tyypit jotka selittelee pieniä treenipainojaan muilla vastaavilla syillä, esim loukkaantuminen tai känni-ilta tai mitä vain. Siis kokevat tarpeelliseksi ryhtyä selittämään jotain muille vaikkei kukaan kysy.

EI TARVII SELITTÄÄ.

Saatana. Ei mua kiinnosta pätkääkään miksi joku treenaa kuin treenaa, ellen sitä sitten ITSE KYSY.

Salille kun vääntäytyy vaikka väsyttää...
Ensin ihmettelet vaikka kyykyssä, että mitenkä tuntuu näin rankan tuntuiselta, jätät pari sarjaa tekemättä ja siiryt vaikka tekemään penkkiä.
Ensin tangolla vähän lämpöjä, huomaat, että pelkkä tankokin yllättävän raskaan tuntuinen, mietit, että ei kai sitä kipäksi ole tulossa.
Kuitenkin sarjat loppuun, painojen tuntuessa ainakin 10kg painavemmilta, kun yleensä...

Kotiin pääsee ja mittari kainaloon, 38,...

Tietää taas treeniputken hetkeksi keskeytyvän.

Tuttua täälläkin tuo, kohta kolmisen viikkoa ollut taukoa reeneistä kun koko ajan oltu kipeä tai vähemmän kipeä.. No, jospa se siitä sitten lähtee kun vain jaksaisi odottaa että on täysin terve.

joku ihme ennen näkemätön kaksoisleuka uppotukkijoulupukki tuli salille ja alkoi tekemään alataljaa, ensinnäkin päin vi.... kiskoi liian isoilla painoilla ja paukutti painopakkaa, toiseksi alataljan vasemmalla puolella oli poika 13-14v. vatsalaitteessa tekemässä, tämä saakelin mulkosilmä kolistelija hyppäs siihen eteen ja nakkas sormeaan tyyliin "painu vittuun siitä" ja meni itse laitteeseen ja mulkoili "vihaisen" näköisenä. *ittu mikä *ulkku. olis antanu pojan tehdä.

eikä siinä vielä kaikki, seurailin eläkeläisiä.. nuori tyttönen meni semmoiseen reiden loitontaja koneeseen tekemään niin eräs vanhapieru meni siihen eteen reiden ojentaja koneeseen kyttäämään sitä tyttöstä.. suoraan tuijotti jalkoväliin. tyttö oli vaivautunut ja meni toiselle puolelle alataljaa tekemään.. tämä vanhus seurasi ja meni vastapäiseen laitteesee(ylätalja) ja kyttäs sieltä tätä tyttöä. melko sankareita liikkeellä. #¤&¤/"#¤/!!!

Kiesus mitä hyypiötä. Tajuaakohan noi hyypiöt itse olevansa hyypiötä. Joskus olen vastaavien kaverien kanssa jotain haastanut eikä niillä yleensä kaikki muumit laaksossa ole.

Se että raahautuu salille odottavaisin mielin että tänään vois kulkee hyvin.. jolloin heti ensimmäiset sarjat tuntuu mahdottoman raskailta ja menee päin vittua, sarjapainot tuntuu vaan laskevan/junnaavan paikoillaan, treeni into alkaa muuttua suorastaan vitutukseksi jolloin kaikki loputkin liikkeet ja sarjat tuntuu menevän helkkarin huonosti ja salilta lähtiessä tuntuu kun ei olisi tehnyt mitään... VITTU :wall: Muutenkin melkein koko viimeviikon treenit menny päin persettä tai sitte mulla on vaa liian kovat odotukset itestä..

Se kun herää aikasin, syö aamupalan ja lähtee puntille hyvillä fiiliksillä että saadaan hyvä treeni tänään...
...Ja sitten ovella onkin lappu, "kuntosali suljettu tänään 3.11 Pyhäinpäivänä". Blaaaaaah.

joo tosta vanhojen miesten tuijottelusta on kyllä paljon esimerkkerjä esim bussissa joku teini tyttö tulee nii mies vaan katsoo, ja sitten jos se istuu siinä lähellä se tyttö niin sitä täytyy sitten tuijotella koko ajan.

- - - Updated - - -

joo tosta vanhojen miesten tuijottelusta on kyllä paljon esimerkkerjä esim bussissa joku teini tyttö tulee nii mies vaan katsoo, ja sitten jos se istuu siinä lähellä se tyttö niin sitä täytyy sitten tuijotella koko ajan.

Salilla ei ole oikeastaan potuttanut mikään pitkään aikaan... Jos jotain pitäisi sanoa niin työntävät lihakset vähän junnaavat, mutta vetävissä ja jaloissa (joo tiedän jalat eivät ole vetäviä eivätkä työntäviä :rolleyes:) tapahtuu kehitystä hyvin.

Tänään potutti se että jotenkin penkkitulos onnistui tipahtamaan viikon aikana 5x6x80kg ---> 5x5x75kg. Viikko sitten sunnuntaina tuli tuo hyvä tulos tehtyä ja edellispäivänä tein 2x8x70 + 5x70 ja sillon huomasin että voimat taas hävinny jostain kumman syystä.

Hyvin on tullut syötyä/nukuttua. Voiko se, että on ollut käyttämättä kreatiinia 4 päivään vaikuttaa paljon tulokseen?

Back
Ylös Bottom