Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Kyllähän se tautitartuntariski kasvaa, mitä useamman virusta kantavan kanssa on tekemisissä, koska viruksista on tuhansia tai miljoonia variaatioita, ja ennemmin tai myöhemmin tulee vastaan virus, jota vastaan elimistöllä ei ole immuniteettia.

Harvoin vituttaa mikään salilla sen suuremmin pieniä poikkeuksia lukuunottamatta, mutta tänään joku treenaaja raahasi lapsensa mukaan salille. Oisko ollut ikää 7 vuotta? Lapsi leikkii ja pomppii laitteissa ja välillä touhu näytti suhteellisen vaaralliselta kun kersa roikkui esimerkiksi ylätaljassa. Kenen vika jos jotain sattuu? Miksi niitä lapsia pitää raahata sinne salille, kun todennäköisesti ukon treeni meni myöskin ihan reisille kun lasta pitää katsoa siinä sivussa. Ei riitä minulla järki tähän touhuun.

Joo, muistan joskus nuorempana nähneeni salilla - jossa oltiin jonkun koulun liikuntatunnin yhteydessä ns. varatreenissä(ei uimavehkeitä mukana) - pikkukersoja, jotka rölläilivät siellä ympäriinsä. Se on ihan kiva jonkun mielestä tehdä kässäripenaa tai flyessejä kun ei koskaan tiedä milloin sieltä juoksee vaahtosammutin sen 40 kilon käsipainon liikeradalle.

Harvoin vituttaa mikään salilla sen suuremmin pieniä poikkeuksia lukuunottamatta, mutta tänään joku treenaaja raahasi lapsensa mukaan salille. Oisko ollut ikää 7 vuotta? Lapsi leikkii ja pomppii laitteissa ja välillä touhu näytti suhteellisen vaaralliselta kun kersa roikkui esimerkiksi ylätaljassa. Kenen vika jos jotain sattuu? Miksi niitä lapsia pitää raahata sinne salille, kun todennäköisesti ukon treeni meni myöskin ihan reisille kun lasta pitää katsoa siinä sivussa. Ei riitä minulla järki tähän touhuun.

Omalla vastuullasi viet kersasi salille. Olen pari kertaa meidän ensikuussa 6 vuotta täyttäneen kanssa salilla ollut. Mutta silloin onkin homma mennyt niin, että poika on päässyt kattomaan mitä siellä tapahtuu eli mä en edes ole yrittänyt treenata silloin kunnolla. Tiukka kuri siihen, että missään ei härvätä eikä todellakaan roikuta muualla kuin puolapuissa.

Lasten paikka ei ole salilla leikkimässä, mutta mielestäni on aivan ok että iskä ottaa pojan salille jos sitten keskittyy 101% siihen lapseensa. Ja jos siellä ei osaa käyttäytyä, niin sitten lähdetään veke. Ei mulla ainakaan tulis mieleenkään antaa pojan seikkailla laitteissa treenaajien seassa.

Pari kertaa muutenkin ollut lapsia ja siellä ne on olleen aina nätisti vanhempien valvovan silmän alla. Jotkut jumppailleet jumppamatolla tai iskeneet säkkiä tai sitten istuvat penkillä ja lukeat jotai lehtiä ja kirjoja.

Mikä siinä on, kun pitää jättää painot mihin sattuu?Tulin käsipaino-alueelle ja KAIKKI käsipainot oli ympäri lattiaa..(12,14,16,18,20,22,24,26,28,30,32,34 kiloset + monia pienempiä yksittäin..) Kysyin siinä sitten vähän vanhemmalta herralta, tekeekö joku näillä jotain ja hän vastasi, että lapset (tarkoitti varmaan niitä kahta juuri alueelta poistunutta 14-15v jätkää) oli leikkinyt niillä..Kerättiin sitten kaikki takaisin räkkiin..On muuten kaupungin liikuntatila ja sulkemisaika oli lähellä, ois joutunut työntekijät laittaa kaikki paikoilleen..(Oli siellä myös jotain tankoja vähän joka puolella..)

Eniten mua ärsyttää sellaiset treenaajat, jotka varaa useita laitteita kerralla. Yritä siinä sitten itse treenata, kun useissa laitteissa on jonkun painot jo valmiina. Oma lukunsa on tietysti nämä, jotka jättävät tavarat paikoilleen eikä jaksa korjata niitä pois.

Sitten tietysti henkilöt, joiden hygienian taso on olematon. Vaikka salilla treenataan ja hikoillaan, silti vanhan hien hajua on karmea. Tai sitten on näitä ihania naisia, jotka lemuavat hajuvedelle niin, että meinaan tukehtua pukuhuneeseen.

Eniten mua ärsyttää sellaiset treenaajat, jotka varaa useita laitteita kerralla. Yritä siinä sitten itse treenata, kun useissa laitteissa on jonkun painot jo valmiina. Oma lukunsa on tietysti nämä, jotka jättävät tavarat paikoilleen eikä jaksa korjata niitä pois.

Nämä kyllä syövät miestä pahasti. Varsinkin Hämeenlinnan Kuntokeitaalta tuttu Ykä on aina kyllä vituttanut treenillään. Mies on vanha, mutta vahva ja treenaa sitten isoa circuittia. Tämä treeni ei onneksi tuki omaa treeniäni muuta kuin leuanvetojen osalta, mutta ärsyttävää on se että Ykä vie treeniinsä lähes 20 isoa kiekkoa eri pisteisiin ja laitteisiin, joiden jälkeen saakin etsiä koko salilta että onko siellä enää mitään jäljellä.

Vitun hiihtolomaviikko. Mun vakiaikaan eli kahden jälkeen salilla niin paljon porukkaa että päät kolisi yhteen. No eipä tuo käsitreenissä haitannut, mutta huomenna voi tulla pitkä selkätreeni... Ei jaksas millään herätä neljältä aamullakaan.

Hooh, salilla oli taas keski-ikästen tehotiimi, jätkiä tais olla viis ja tekivät mavea ja penkkiä kaks tuntia putkeen. Ensimmäisen tunnin puolet teki mavea ja puolet penkkiä, sitten vaihtu. Sitten pukukopissa suunnittelivat, kuinka aikovat ottaa olutta kaksin käsin perjantaina.

Toisinaan meinaa ottaa päähän omalla salilla pyörivät ihan oikeesti hyvät tyypit joilla olisi penkissä kisa- ja salinoston välissä joku päälle parikymmentä kiloa erotusta. Siinä vaiheessa kun jokaikisessä toistossa sinne takapuolen alle mahtuisi 20:n kilon kiekko pystysuunnassa ja tanko käy rinnassa semmosella vauhdilla & voimalla, että ihan oikeasti hirvittää niin ei voida enää puhua penkkipunnerruksesta. Eikä rintalihasten tai ojentajien harjoittamisestakaan, kyseessä on koko kroppaa vaativa eeppinen lantiotyöntö mitä en kyllä itse uskaltaisi kokeilla ikimaailmassa.

Kateellisten puhettahan tää on, kaverit vaan penkkaa enemmän.. vittu.

Vitun hiihtolomaviikko. Mun vakiaikaan eli kahden jälkeen salilla niin paljon porukkaa että päät kolisi yhteen. No eipä tuo käsitreenissä haitannut, mutta huomenna voi tulla pitkä selkätreeni... Ei jaksas millään herätä neljältä aamullakaan.

Nonih, siitähän se väenpaljous johtuikin. Kerkesin jo viime viikolla tuumata, että taitaa olla uuden-elämän-aloittajat lopettaneet, mutta tänään ei meinannut sekaan mahtua.

Lisäksi saatoin hieman reväyttää alaselän jotain lihasta, kun rimpuilin tyhmästi tangon ja painojen kanssa.... :nolo:

Se, että viimeset 5-6 viikonloppua putkeen ollaan kaverien kanssa oltu vakaassa uskossa, että kun vetää tarpeeks karhun tölkkejä saa karhun voimat mutta eihän se ikinä oo saatana salilla kapitalisoitunut. Ei edes tosivaffa oo auttanu.

-Eli se nakertaa jonnin verran, että aina mennään viikonloppuna kovaa ja salilla sit katellaan kun on reisistä puhti pois. Pikkuhiljaa tosin tuntuu, että rupee kroppa tottuu "reenisykliin" niin, että kehittyy ihan ok:sti jo vaikka vetääkin kännit kerran viikossa. Eipä oo onneks elämän ykkösjuttu tää sali.. Silti harmittaa että tänäänkin oli tarkotuksena kyykystä ottaa lihasmuistiturboboosterilla kevyt 150x6 niin oli jo 140kg niin raskas et piti lopettaa leikit. :face:

Salilla oli tasan 2 tyyppiä mun lisäksi ja jompi kumpi näistä homppeleista meni vaihtamaan MUN laittaman CD:n johonkin vitun NRJ:n. Saivat kummatkin vihaisia katseita koko sen lopun 20 min mitä treenistä oli jäljellä. Ja toi mun CD siis ehti soida 2 kappaleen verran... Teki mieli mennä repii se mankka seinästä irti ja heittää jonnekkin. (Agret mave sarjojen jälkeen)

Mutta näin OT tulee perkelee hyvät motivaatiot, kun vieressä on kaveri joka kyykkää sarjoja 315kg :) Siinä ja hänen varmistajallaan (joka on tuttuni) oli kunnon meno päällä. Respectit heille!

Ihmiset jotka tulevat kesken sarjan häiritsemään. Tänään vitutti ja huvitti kun vipareita tekevälle nuorelle sanottiin tylysti että vaihdappa paikkaa. Teini lopetti sarjan kesken että toinen pääsee leuanvetotankoon venyttelemään. Vittu mitä touhuu saatana!

Tuota pystyy kyllä ennakoimaan sillä tavalla että linnoittautuu tekemään niitä liikkeitä asianomaiseen laitteeseen tai sellaiseen paikkaan ettei ole kenenkään tiellä. Kyllä minäkin ajaisin hittoon jonkun vipari-villen, jos se olisi jumittamassa leuanvetotangon alla..

(Toivottavasti em. viesti ei ollut vitsi, niin kuin olen vähän aistivinani viestin lievästi taivastelevasta sävystä ;) )

Ihmiset jotka eivät maksa! Hyvin usein salin käytävälle eksyy pieni ihmisporukka (yleensä ulkomaalaisia) tsekkaileen, onko salilla ketään valvojaa tai muuta paikalla, kuka tarkastaisi onko sisäänpääsymaksu maksettu. Jos ketään valvojaa ei ole paikalla (varsin yleistä), porukka vaan ryntää sisälle, valtaa puolet koko salista ja alkaa huutamaan omaa kieltänsä salin toisesta päästä toiseen päähän. Oikeen odotan sitä päivää että tämä porukka eksyisi salille juuri silloin kun valvoja tulee tsekkaamaan maksut. :D

Toinen mikä potuttaa, on egoiliat. Pitääkö ne kymmenen kilon kiekot paiskata siihen maahan niin että koko sali huomaa!? Ja myöskin jotkut mave-egoiliat. Ymmärrän sen kyllä jos tekee raskasta sarjaa ja ei jaksa käyttää loppuvoimiansa hillittyyn tangon laskuun, mutta kun jotkut suorastaan paiskaavat sen tangon maahan, käyttäen voimaa siihen suunnilleen enemmän, kuin hillittyyn tangon laskemiseen... :face:

Minkä takia salitreenin jälkeen menee pakki sekaisin ja pitää juosta paskalle? Oon käyny muutaman vuoden salilla ja viimeiset pari vuotta ollu tämä ongelma, eli treenin jälkeen paskalla käynti ei ole mitään siistiä hommaa vaan pönttö vaatii siivousta ja pitää päästä suihkuun. Hankaloittaa hieman elämää kun salilla ei viitsi käydä suihkussa vaan pitää päästä kotiin ja ajoittaa suihku vessareissun jälkeen. Useimmiten tapahtuu niin että treenin jälkeen meen himaan venyttelemään ja sitten syön, jonka jälkeen menee hetki niin vatsa ilmoittaa että nyt pöntölle ja sitten suihkuun. Pelkästä syömisestä tuskin johtuu koska aina ei ehdi treenin jälkeen edes syödä ennen vessareissua. Yleensä syön noin 1-2 tuntia treenin jälkeen, aikalailla heti venyttelyn jälkeen. Olen kokeillut myös erilaisia vaihtoehtoja ennen treenejä syömisen kanssa mutta lopputulos on yleensä sama.

Oli tossa selän välilevyongelmien takia salitaukoa puolisen vuotta ja vessassa käynti sujui normaalisti. Nyt oon taas alkanu palata salille hakemaan treenituntumaa, enkä oo vetänyt millään isoilla painoilla ja silti sama juttu eli paska tosiaan lentää. Usein tämä tasoittuu ensimmäisen vessakäynnin jälkeen joskus saatta joutua käymään vielä tunnin-parin päästä uudestaan paskalla ja saattaa vielä roiskua mutta useimmiten se on jo helpompi kuin ensimmäinen käynti, ja seuraavana päivänä pakki on yleensä taas normaali. Joskus ilmiö esiintyy myös juoksulenkin jälkeen mutta varmimmin se tapahtuu juuri punttisalitreenin jälkeen.

Onko tietoa syistä tai vastaavanlaisia tapauksia?

Back
Ylös Bottom