Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Tämäkin lievää off topicia, koska kyseessä pikemminkin ahkeran salilla käynnin seuraus, joka varmasti huvittaa ja joillain mahdollisesti samoja kokemuksia..Elikkä, koska on niin "iso ja vahva", niin pitää satsata työmatkapyörässä korkealuokkaiseen suomalaiseen Helkamaan, koska halpis-carrarot ei kestä alla. Nykysellä 700 euron Helkamalla ei joudu koko ajan pelkäämään, että poljin pettää alta. No, toisella ajokerralla ohjaustanko lähti pois paikoiltaan ruuvin löystyessa (mahdollisesti brutaalin ajotyylin seurauksena). Tuon kokemuksen viisastamana kannan nykyään aina sopivaa kuusiokoloavainta ja jakaria mukana duunimatkalla, jos joutuu kiristelyhommiin kesken kaiken.

Mutta siitä edellisestä Carrarosta. Poljin tosiaan hajosi kerran ja siihen jäi vaan se nuppi jälelle, sillä sitten kiva polkea loppumatka. Liian kovaa polkemistako? Satula petti 2 kertaa alta ja toinen kerta sitten riitti mulle tota pyörää. Siinä ei siis ollut sellasta perusjykevää systeemiä, vaan kyseisessä pyörässä oli tärkeässä roolissa myös sellainen noin 1,5 cm halkasijaltaan oleva metallinen tappi, joka sitten napsahti pari kertaa poikki kesken matkan. Liian painava persekö?

All in all, ei tuo pyöräily oikein kehonrakentajan hommaa taida olla, mutta säästää ainakin bensassa. Tosin jos paljon joutuu huollattamaan erinäisten hommien kautta, niin voi jopa tulla kalliimmaksi, kuten edeltä voidaan havaita.

Tänään meni sitten taas hetkeksi itseluottamus penkissä.:itku: Olin aamulla ollut kaverin kans hakkaamassa tennistä ja sitten menin tuossa kahden maissa salille, ja olo oli sellainen, ettei nyt ihan paras adrenaliinitulva ollut veressä, joten vähän lattealla fiiliksellä lähdettiin nostamaan. Lämmittelin siinä aluksi ja lähdin tekemään penkkiä nostamalla painoja vähitellen, ja ajattelin vetäistä siinä kevyehkön 6x85kg:n. Aloin painamaan, ja alku menikin ihan välttävästi mitä nyt tunsi heti, että koordinaatio ei ole ehkä parhaassa iskussa tänään, koska tangolla oli vähän taipumusta mennä vinossa ylös. Kuitenkin kun viimeistä toistoa lähdin nostamaan, niin loppui voimat aivan totaalisesti ja rinnallehan se sitten lopulta jäi. Pakko oli rullailla pois, koska ketään ei näkynyt lähelläkään, mutta onneks ei ollut lukkoja, että sain sitten kiepautettua painot pois munien päältä. Yritin nimittäin nousta istumaan tanko lantion päällä, mutta iski yht'äkkiä kipua vähän siihen sukukalleuksien tienoille, joten oli pakko kaataa painot. Hirveän kolinan jälkeen kyllä tuli porukkaa kattelemaan, että vieläkö oon elossa.

Tollasen failuren jälkeen on kyllä erittäin vaikea enää psyykata itseään kovaan sarjaan ja penkki ainakin oli sen jälkeen aivan yhtä leikkimistä. Ei oikein muissakaan liikkeissä meinannut saada yhtään mitään voimaa esiin.:(
Johan toi kehitys oli hetken ollutkin vähän liian vauhdikasta, niin nytten tuli takapakkia.

Ihmiset, jotka päästelevät ääniä huomiota saadakseen. Tämän huomaa siitä, kun jo lämmöissä pitää äristä tai kun iso mies pikku kilistimiä nostellessa ärisee. Vituttaa.

Ja ärisiöille selvennykseksi, että kun romuja on kunnolla liikkeessä, asia on täysin ymmärrettävää.

Se kyl vituttaa enite ku tekee oikee "kunnon painoil" melkee pakkotoistoihi asti ja sit jotkut mammat ja papparaiset kattoo kuntopyörien takaa tyylii et "mitä toi tosa nyt ähisee".

se kun reeni ei kulje ja alkaa turhauttaa!!

tänää vitutti liikkamylly!!! kello 19:15 salille, SALI IHAN TÄYNNÄ. joo takas kotii. Eli aamusin vaa järkee käydä.

[Polkupyörätarina]
Tämän tarinan jälkeen omat vanhat haavat aukesivat.

Ostin aika tarkkaan vuosi sitten uuden pyörän (Nishiki TR-29 Bigfoot). Nimensä mukaisesti se on normaalia isompi maastopyörä ja sitä suositeltiin "isolle" miehelle 185cm->. Olen ajanut pyörällä ympäri vuoden sali <-> koti väliä, ilmasta välittämättä. Tänä keväänä pyörän ongelmat alkoivat. En edes jaksa listata kaikkia ilmenneitä ongelmia, mutta vittumaisimpana ketjujen hyppiminen. Eli poljet jyrkkää ylämäkeä ja painat jaloilla, kunnes polkimet polkaisevat kerran tyhjää ja kuuluu "KRRRTSS!".

Pyörä kävi huollossa ensimmäisen kerran 65e, aivan perushuolto. Seuraavaksi ajattelin olla tee-se-itse -mies ja ostin uudet Parkin työkalut, rataspakan, eturattaat ja ketjut (+200e). Takarenkaan takaisinlaiton jälkeen vaihteet eivät vaihtuneetkaan niinkuin elokuvissa, joten menin kajoamaan rajoitinruuveihin ja vielä sen jälkeen etuvaihtajan ruuveihin ja korkeuteen. Soppa olikin valmis, pyörä taas huoltoon +45e.

Vuoden vanhan ja 650euron Nishikin keväthuolto ~300e.

Nuo ketjut oli kyllä se kaikkein pahin murheenkryyni mullakin, sama juttu eli ylämäessä vähänkin kun polkas kovempaa nii laukesi. Ne ei lopulta kestäny enää kun n. 10 % voimalla polkemista, joka sitten lisäsi matka-aikaakin samalla ihan pirusti. Satulasoppa oli sitten jo liikaa, kuten sanoin. Voi olla, että en ollut huoltanut pyörää ihan parhaalla mahdollisella tavalla, mutta kyllä mä sitä aina sopivin ajoin olin öljynny. Duunissa sitten kyselin vähän niiltä, joilla parempaa tietoa näistä pyöristä, niin Carrarot kuuluu siihen kategoriaan, jossa hemmetin suuri osuus osista on just sitä "Made in China" -laatua. Näistähän ei mitään tietenkään kovaan ääneen puhuta..

Ei nyt salilla käyntiin liity, mutta tilasin eräästä nimeltä mainitsemattomasta yrityksestä hieman proteiinia ja vetoremmit, sain kaupan lisäksi valita haluamani bonustuotteen ilmaiseksi. Valitsin vitamiinit, mutta ilmeisesti nämä oli loppunut kun tilalle oli tyrkätty toinen pari vetoremmejä. :david: Mitä mä nyt kahdella parilla teen, vielä kun äsken noita ihmettelin niin en tajunnu äkkiseltään miten noita kuuluu käyttää.. :lol2:

On ruvennu ote pettämään ylätaljaa tehdessä, muuten olisi aina jaksanut tehdä niin ajattelin kokeilla, josko noilla vetoremmeillä saisi toivottua tulosta aikaiseksi.. täytynee yrittää etsiä käyttöohjeet jostain..

Heh nyt pitää itellä avautua.. Kertokaas miksi pitää tempausta tai rinnallevetoa tehdessä sen viimeisen toiston jälkeen pudottaa ne prkl painot siihen lattiaan että siinä vieressä treenajalla meinaa puhjeta tärykalvot korvasta? Jos se viimeinen toisto jaksetaan tempaista ylös asti niin miksi sitä ei voi tuoda alaskin hallitusti. Otetaan siitä sarjasta kaikki hyöty irti ja tuodaan ne painot alas asti hallittuna! Itsekin aikanaan tein tuota rinnallevetoa, mutta ei mun tarttenu koskaan niitä painoja pudottaa sieltä rinnalta lattiaan viimeisen sarjan jälkeen. Ei ollu ilmeisesti tarpeeksi paljon painoa.

Heh nyt pitää itellä avautua.. Kertokaas miksi pitää tempausta tai rinnallevetoa tehdessä sen viimeisen toiston jälkeen pudottaa ne prkl painot siihen lattiaan että siinä vieressä treenajalla meinaa puhjeta tärykalvot korvasta? Jos se viimeinen toisto jaksetaan tempaista ylös asti niin miksi sitä ei voi tuoda alaskin hallitusti. Otetaan siitä sarjasta kaikki hyöty irti ja tuodaan ne painot alas asti hallittuna! Itsekin aikanaan tein tuota rinnallevetoa, mutta ei mun tarttenu koskaan niitä painoja pudottaa sieltä rinnalta lattiaan viimeisen sarjan jälkeen. Ei ollu ilmeisesti tarpeeksi paljon painoa.

Jos on tarpeeksi painoa niin kyllä siinä on omat riskinsä niitä jarrutella, ainakin itellä tekee helvetin pahaa olkapäille ja minä en käytä mitään isoja painoja edes.

Eniten ottaa päähän se että puntilla on näitä "mopopoikia" jotka tulee punttisalille kiskomaan penkkiä ja valtaavat sen koko illaksi. Jos kysyy että voiko tehä välissä niin vastaus on että EI! koska me tehään nyt penkkiä! Ja toinen juttu on se kun painot jätetään tankoihin kun lopetetaan liike ja siirrytään seuraavaan. Aina sen joka tekee seuraavaks pitää sitten purkaa kiekot tangosta. : /

ja vielä tosta. Välillä jos painot jääny siihen, nii ei tiedä et onks laite varattu vai ei. Jos ei oo siis sattunu seuraamaa ku tekijä siirtyy toisee laitteesee.

tällä hetkellä vituttaa oma saamattomuus..välillä on eläimellisiä treeniputkia mut sitten kun tulee työn tai muiden tärkeiden menojen takia vaikka viikonkin paussi niin se äkkiä venyy pariin viikkoon..pahimmillaan jopa kuukauteen..varsinkin kun nyt monta vuotta treenannut treenikaverin kanssa joka meinaa olla melko velmu sluibaamaan treeneistä niin on huomattu ettei sitä yksin oikein saa tehtyä samanlaista treeniä kuin kaverin kanssa.en tiedä mistä tämä sitten johtuu..varmaankin siitä ettei uskalla tehdä sarjoja loppuun kun ei oo sitä varmistajaa. Enkä viitsi joka helvetin liikkeeseen jotain matti meikäläistä pyytää varmistamaan..varmistuskin kun on taitolaji.

Vituttaa se, että kun oon saanut nyt ruokavalion omasta mielestäni melko hyvään kuosiin ja treenikin kulkee, mutta plussalla tulee fläsää perseeseen. Pitäis varmaan kohta alottaa dieettaamaan viitisen kiloo pois. Dieetissä taas vituttaa se, ku ei oikee tuu kehitystä. Jatkuva oravanpyörä.:rolleyes:

Ulkomaalaiset ja kesälomalaiset jotka varaavat joko penkkiä tai kyykky spottia haukkariaan varten. Painukaa vittuun jookos? :itku:

Back
Ylös Bottom