Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Turhasta hedelmien syömisestä ei oo iloa, fruktoosia täynnä mokomat. Tulee kaloreitakin niin pirusti.

Nälkään tottuu ja alku on dieetissä pahin. Syöt järkevästi niin se nälkä ei välttämättä edes piinaa. Myös napostelu ja makeanhimo menee parissa viikossa ohi. Kysymyshän on tottumuksesta :)

Kiitos kannustuksesta. :) Taidan tosin jättää (mahdollisen) uuden yrityksen yhden ison projektin deadlinen jälkeiseen aikaan eli parin viikon päähän. Kyse nyt ei kuitenkaan ole siitä että pitäis ylipainoa saada pois tms. terveysjuttu, vaan enempi kehonkoostumuksen optimoinnista omaa lajia ajatellen. Ja tätäkin vissiin voi tehdä kahta kautta, joko hakemalla lisää lihasta tai karistamalla "kuollutta painoa" pois.

- - - Updated - - -

Ps. Tänään vituttaa vuorostaan tempaukset: miksi se on niin vaikea oppia????

Eniten vtuttaa kaikki "supersarjojen" tekijät. Varsinkin ne, jotka jättää superfitness-juomaputelinsa yhdelle puolelle salia, ovat itse toisella puolella heiluttelemassa käsiä, henkinen olemus on kolmannella puolella, ovat kohta matkalla neljännelle puolelle salia ja mieli on jo viidennellä puolella, ja kun minä yritän mennä johonkin väliin tekemään jotain, niin olen tiellä kun "anteeks mulla on siinä sarja kesken". Supersetit on fine, samoin giantit ja kaikki muutkin, kunhan vaan ymmärretään ettei siellä salilla olla yksin.

Toisekseen vtuttaa myös ihmiset, jotka eivät osaa korjata jälkiään, eli yleensä painojaan, takaisin paikoilleen. Kiva tulla salille, jossa 4 tankoa ja kahdeksat käsipainot ovat "varattuja", ja joudut jokaiselta treenaajalta kysymään, että mahtaakohan nää olla sun.

Kolmanneksi, ei vtuta vaan lähinnä ihmetyttää sama mitä joku aiempi täällä jo puhui, eli ihmiset jotka tekevät liikkeet aivan päin mehtätaloutta. Pieni perehtyminen liikkeisiin ennen niiden tekemistä olisi oikeasti suotavaa jokaiselle treenaajalle, vaikkei tarkoitus olisikaan saada 50kiloa lihaa runkoon.

Eniten vtuttaa kaikki "supersarjojen" tekijät. Varsinkin ne, jotka jättää superfitness-juomaputelinsa yhdelle puolelle salia, ovat itse toisella puolella heiluttelemassa käsiä, henkinen olemus on kolmannella puolella, ovat kohta matkalla neljännelle puolelle salia ja mieli on jo viidennellä puolella, ja kun minä yritän mennä johonkin väliin tekemään jotain, niin olen tiellä kun "anteeks mulla on siinä sarja kesken". Supersetit on fine, samoin giantit ja kaikki muutkin, kunhan vaan ymmärretään ettei siellä salilla olla yksin.

Toisekseen vtuttaa myös ihmiset, jotka eivät osaa korjata jälkiään, eli yleensä painojaan, takaisin paikoilleen. Kiva tulla salille, jossa 4 tankoa ja kahdeksat käsipainot ovat "varattuja", ja joudut jokaiselta treenaajalta kysymään, että mahtaakohan nää olla sun.

Kolmanneksi, ei vtuta vaan lähinnä ihmetyttää sama mitä joku aiempi täällä jo puhui, eli ihmiset jotka tekevät liikkeet aivan päin mehtätaloutta. Pieni perehtyminen liikkeisiin ennen niiden tekemistä olisi oikeasti suotavaa jokaiselle treenaajalle, vaikkei tarkoitus olisikaan saada 50kiloa lihaa runkoon.

Mua vituttaa se, että sua vituttaa samat asiat mitkä mua vituttaa, tosin ne vituttaa myös 90% pakislaisista ja sehän se vasta mua vituttaakin varsinkin kun unohdin eilen kässärit vinopenkin viereen ja vasta pois lähtiessä tajusin että multahan ne jäi.. ps. alkoi toi vitun jankkaaminen panettaa ja sehän se nostaa taas vitutusta kun ennen iltaa ei oo toiveitakaan vitunvilauksesta ja silloinkin jään varmaan ilman kun oon illan vitun pahalla päällä

Turhasta hedelmien syömisestä ei oo iloa, fruktoosia täynnä mokomat. Tulee kaloreitakin niin pirusti.

Nälkään tottuu ja alku on dieetissä pahin. Syöt järkevästi niin se nälkä ei välttämättä edes piinaa. Myös napostelu ja makeanhimo menee parissa viikossa ohi. Kysymyshän on tottumuksesta :)

Tää on kyllä just tätä "nälkään tottuu" ei dieetillä ole tarkoitus nähdä nälkää ellei halua, että lihakset palaa ja lopussa näytät löysältä ruipelolta. Hedelmien syömisessä ei ole mitään pahaa. Ei niitäkään toki nyt voi ahmia, mutta pari banaania vaikka päivässä ei kenenkään dieettiä kaada. Samoin hiilareitakin voi syödä ihan hyvin. Se, että keho huutaa nälkää on vakava merkki siitä, että dieetti on nyt menossa päin persettä. Saahan siinä painon varmasti alas. Mutta jos sitä lihasta on kertynyt niin lopputulos on kyllä huonompi dieetin jälkeen kuin ennen dieettiä jos tuollaisella menolla jatkaa.

Tää on kyllä just tätä "nälkään tottuu" ei dieetillä ole tarkoitus nähdä nälkää ellei halua, että lihakset palaa ja lopussa näytät löysältä ruipelolta. Hedelmien syömisessä ei ole mitään pahaa. Ei niitäkään toki nyt voi ahmia, mutta pari banaania vaikka päivässä ei kenenkään dieettiä kaada. Samoin hiilareitakin voi syödä ihan hyvin. Se, että keho huutaa nälkää on vakava merkki siitä, että dieetti on nyt menossa päin persettä. Saahan siinä painon varmasti alas. Mutta jos sitä lihasta on kertynyt niin lopputulos on kyllä huonompi dieetin jälkeen kuin ennen dieettiä jos tuollaisella menolla jatkaa.
Se että keho huutaa nälkää ei ole mikään vakava merkki että nyt mennään metsään. Siihen voit vaikuttaa onko nälän tunnetta usein ja millasta. Lämpösellä ruualla, jos syöt lihan kylkeen makaronia/riisiä, saat siitä reippaasti kaloreita. Kun lyöt ruuan kylkeen vain vähän sitä lisuketta ja täytät sen mahan vihanneksilla, saat mahaan enemmän täytettä ja näin nälkä ei vaivaa. Näin saa syödä useammin ja nälkä ei kalva.

Henkilökohtaisesti mielipiteeni on se, että ajoittainen nälkä kuuluu diettiin. Mietityillä valinnoilla voit sitä poistaa.

Se miksi sanoin että "turha" hedelmien napsiminen on hölmöä, perustuu siihen, että yksi banaani nälkään on aivan yks ja sama. Se nälkää mihinkään vie. Napostelu on opittu tapa ja siitä pääsee eroon itsekurilla. Tottakai hedelmiä kannattaa syödä. Mutta puolirasiaa viinirypäleitä leffan lomassa ja saat kurottua päivän miinuksen umpeen. Eli kaikki pitää olla suunniteltua tai homma hallussa ja tiedossa.

Jos makrot sekä energian saanti on turvattu, niin ei se nälkä kyllä tarkoita että kiristelijästä tulee laiha ruipelo.

Loppuu paukut kesken treenien, vaikka onkin tullut syötyä yli suunnitelmien. kyykky ja penkki kun on tehtynä alkaa kädet ja jalat tärisemään ja tuntuu loput kultaisesta kutosesta aika ylitsepääsemättömältä vaikka onkin aika maltilliset painot.

Loppuu paukut kesken treenien, vaikka onkin tullut syötyä yli suunnitelmien. kyykky ja penkki kun on tehtynä alkaa kädet ja jalat tärisemään ja tuntuu loput kultaisesta kutosesta aika ylitsepääsemättömältä vaikka onkin aika maltilliset painot.

Oisko kevyen viikon tarpeessa, vai ootko jo tehny lähiaikoina?

Mä viel ymmärrän supereiden tekijät ja vastaavat, mutten herra mamua tai suomalaista senioria, joka hautoo jotain laitetta hyvänä istuinpaikkana. Yhden mamun enkka oli vartti ja siis ilman itse laitteen käyttöä. Ja joo, mä en mene hätyyttämään ketään niin kauan kuin vehkeelle on vaihtoehtona joku toinen laite tai painot. Kysyn "voiko käyttää välissä" ihan tarpeeksi jo nyt.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Oisko kevyen viikon tarpeessa, vai ootko jo tehny lähiaikoina?

En ole edes alkua pidemmälle päässyt, ekan kerran jälkeen iski oksennustauti ja siihen päälle vajaa kaks viikkoa ripulia. Sitten pääsin vissiin kaksi kertaa käymään jonka jälkeen menikin viikko reissussa ja viikko pääsiäistä.Päälle vielä vuorotyö ja perhe niin ei siitä ole oikein rutiinia saanut aikaiseksi. Joka toinen päivä pitäis käydä, mutta jalat menee niin jumiin ettei pytylle taivu, kolmantena päivänä pystyis jo jollekki. Positiivinen asia on että vatsoja olen muistanut joten kuten tehdä.

En ole edes alkua pidemmälle päässyt, ekan kerran jälkeen iski oksennustauti ja siihen päälle vajaa kaks viikkoa ripulia. Sitten pääsin vissiin kaksi kertaa käymään jonka jälkeen menikin viikko reissussa ja viikko pääsiäistä.Päälle vielä vuorotyö ja perhe niin ei siitä ole oikein rutiinia saanut aikaiseksi. Joka toinen päivä pitäis käydä, mutta jalat menee niin jumiin ettei pytylle taivu, kolmantena päivänä pystyis jo jollekki. Positiivinen asia on että vatsoja olen muistanut joten kuten tehdä.

Jos ihan alkuvaiheessa oot vielä, niin kyllä se kroppa siihen rasitukseen tottuu :) Paikatkaan ei tuu enää niin kipeäksi hetken päästä kunhan ei tuu just noita pitkiä taukoja :)

Voisko vaikka johtua tosta sairastelusta ja epäsäännöllisestä treenaamisesta paukkujen loppuminen?

Itse olin viikon flunssassa ja paluu normi tehohoihin/rytmiin vei toisen viikon.

Turhanpäiväinen egoilu painojen tai muiden salin käyttäjien kohtelun suhteen.

se kyllä pistää harmittaan muiden puolesta kun ihan perus riskit jantterit vetää hyvällä boogiella ja sittten otetaan kyykkyenkkoja 15cm liikkellä tai työnnetään penkistä 45cm perseen irtiotolla... tuntuu olevan perus settiä nostaa painoja ja lyhentää liikettä

Salilla jossa käyn olen nähnyt vain yhden kaverin käyttävän ikinä magnesiumia ja kaveri oli tänään aamulla treenaamassa.. Noh, mankkaahan löyty sitten lattialta useammastakin paikalta ja lisäksi luonnollisesti kaikista mahdollisista paikoista 10kg kässäristä eteenpäin... Helvetti jos noita urpoja olisi kaksi tai kolmekin niin miltähän sali sitten näyttäisi.. (joo olen selkeesti hienopieru kun en diggaa).

Tietyt ohjatut tunnit. Onhan se hyvä, että tarjotaan tällaista palvelua ja yritetään aktivoida pitkäaikaistyöttömiä, masentuneita ja mielenterveyskuntoutujia, mutta voisi ohjaaja pitää vähän parempaa huolta suojateistaan. Tänään tosin ohjaaja taisi loistaa poissaolollaan.. Porukka sääti aikansa peck deckin kanssa, kovaäänisiä ohjeita satelee joka puolelta, sitten kolahtaa ja joku toteaa: "Oho, ei siihen voikaan enää istua..." :face: Onneksi ehdin tehdä oman rintatreenin alta pois...

En ole täysin varma olivatko nämä treenaajat mielenterveyskuntoutujia vai mitä, mutta vahva hiki haisi jo salille tultaess. jotkut treenasivat farkuissa ja paksuissa collegeissa. Yksi sankari ei vaivautunut riisumaan edes takkia päältään ja lippistä päästään, kengät sentään oli jäänyt eteiseen...

se kyllä pistää harmittaan muiden puolesta kun ihan perus riskit jantterit vetää hyvällä boogiella ja sittten otetaan kyykkyenkkoja 15cm liikkellä tai työnnetään penkistä 45cm perseen irtiotolla... tuntuu olevan perus settiä nostaa painoja ja lyhentää liikettä

Kenen puolesta sua harmittaa, niiden puolesta ketkä tekee sun mielestä liian lyhyttä liikerataa vai?
Ja miksi?

Mieluummin haistelen hikeä kuin oikein polttavaa kusenhajua. Yks paikallisen salin vakiomaahanmuuttaja jamppa haisi melko raskaasti urealle. Onneks ei ole vakiohaju kuitenkaan.

Kenen puolesta sua harmittaa, niiden puolesta ketkä tekee sun mielestä liian lyhyttä liikerataa vai?
Ja miksi?

Juurikin näiden puolesta... onhan se harmi että aikuisilla ihmisillä on niin huono itsetunto että pitää sen takia nostaa loukkaantumis riskiä ettei luonto anna periksi penkata alle satasella ja uskoisin noiden surkeiden tekniikoiden tuhoavan myös mahdollisen kehityksen mikä sinällään selittää miksi sillä 80kg painolla ei kyykyssä niiausta kummempaa saada aikaiseksi. Potenttiaalia ois mut menee hukkaan

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom