Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
lähentäjiinhän luetaan add. magnus, add. brevis, add. longus, pectineus ja gracilis. Osa noista lihaksista on kyykyn ala-asennossa venyttyneenä ja kyykyn yläasennossa lyhentyneenä, mutta en kyllä siltikään saa päähäni miten niiden vahvistaminen pitäisi polvet paremmin erillään toisistaan. Stabiloivana lihasryhmänä ehkä.

e: oon joskus lukenu tuon artikkelin minkä linkitit ja silloin jo erään fysioterapeutin kanssa mietittiin, että onko tuolla kirjoittajalla adductorit ja abductorit menneet sekaisin.

e: oon joskus lukenu tuon artikkelin minkä linkitit ja silloin jo erään fysioterapeutin kanssa mietittiin, että onko tuolla kirjoittajalla adductorit ja abductorit menneet sekaisin.

Oho! Osasko tämä fysioterapeutti selittää, miksi heikot lonkan abduktorit olisivat selitys asialle?

abduktorien tehtävähän on loitontaa lonkkaa ja sillon kun polvet kääntyy sisäänpäin niin loitontajista loppuu ruuti pitää polvet erillään. polvien lähentyessä lonkka menee myös hieman sisäkiertoon, joten lonkan ulkokiertäjät tällä samalla ajattelutavalla olisivat myös heikot.

Joku tutkimus aiheesta oli taas sitä mieltä, että kyseessä ois vaan yliaktiiviset sisäreidet eli ne lähentäjät. Siinä oli mitattu eri lihasten aktiivisuutta kyykyissä. Erot olivat lähinnä sellaset, että kun polvet meni sisään päin, toimi lähentäjät liian lujaa. Pakaroiden (eli ne ulkokiertäjät ja loitontajat) aktiivisuudessa ei ollut mainittavia eroja. Tämän mukaan kyseessä ei olis siis minkään heikkous, vaan virheellinen (epätasapainoinen) lihasten aktivointi.

näin se suurinpiirtein omankin päättelykyvyn mukaan menisi, että lähentäjät tekisi liikaa töitä kuin liian vähän, jos polvet kääntyy sisäänpäin.

Viestin pointti: Se lihas kasvaa vaikka et treenaiskaa sitä niin, että se on ihan paskana/siihen sattuu vitusti seuraavana päivänä. Miks tehä muuta ku se mikä riittää kasvuun ? (joku sano ettei pysty kävelee kunnol pohjereenin jälkee yms.)
No kasvaahan ne reidetkin pyöräillessä, mutta ei niin hyvin kuin bodaillessa. Eli se ei kaikille riitä, että treenataan sen verran että ne kasvaa, vaan on treenattava sen verran ja sillä tavalla, että ne kasvaa mahdollisimman hyvin. Tottahan se on, että se riittää kun treenaa siihen pisteeseen, että ne kasvaa mahdollisimman hyvin, mutta kuka tietää mikä se piste on? Ei kukaan. Siksi parempi vetää niin että on ainakin tarpeeksi, eli ihan piippuun. Toisaalta tämä riippuu myös treenitavasta ja jaosta hyvin paljon. Ei yksijakoisella voi vetää jatkuvasti loppuun ja nelijakoisella taas on lähes pakko. Yksijakoisella kova kertarasitus korvataan tiheämmällä frekvenssillä ja viikkovolyymi on suunnilleen samoilla tasoilla nelijakoisten ja vastaavien kanssa. Yleistäen. Tietysti yksijakoisia ja nelijakoisiakin on niin paljon kuin treenaajiakin.

No kasvaahan ne reidetkin pyöräillessä, mutta ei niin hyvin kuin bodaillessa. Eli se ei kaikille riitä, että treenataan sen verran että ne kasvaa, vaan on treenattava sen verran ja sillä tavalla, että ne kasvaa mahdollisimman hyvin. Tottahan se on, että se riittää kun treenaa siihen pisteeseen, että ne kasvaa mahdollisimman hyvin, mutta kuka tietää mikä se piste on? Ei kukaan. Siksi parempi vetää niin että on ainakin tarpeeksi, eli ihan piippuun. Toisaalta tämä riippuu myös treenitavasta ja jaosta hyvin paljon. Ei yksijakoisella voi vetää jatkuvasti loppuun ja nelijakoisella taas on lähes pakko. Yksijakoisella kova kertarasitus korvataan tiheämmällä frekvenssillä ja viikkovolyymi on suunnilleen samoilla tasoilla nelijakoisten ja vastaavien kanssa. Yleistäen. Tietysti yksijakoisia ja nelijakoisiakin on niin paljon kuin treenaajiakin.

No, jokainen tyylillään. :)

Ihmiset, jotka raahaa lapset mukanaan salille. Vitun hienoa tehä penkkiä ku pään päältä lentää jumppapallo ja lapsi juoksee perässä hakemaan sitä kattomatta yhtään. Eikä tänäänkään ollut kovin kaukana, että oisin kolauttanu yhtä tän samaisen tyypin kullannupuista käsipainolla päähän. Ja mikä siinä painojen laittamisessa takaisin samaan paikkaan, mistä ne on ottanutkin, on niin pirun vaikeaa?

Siis, teenkö mä jotain pahasti väärin, vai minkä takia jalkapäivät on dietillä ihan saatanasta? Nyt tosiaan ensimmäinen viikko takana uutta ylä/alakroppa ohjelmaa ja molemmat alakroppapäivät on ollut ensimmäisestä liikkeestä lähtien semmosta via dolorosaa että tiedän miltä Jeesuksesta tuntui. Ei oikein motivoi, kun vielä 18 alakerran treeniä edessä tällä dietillä ja niiden ainoa funktio on yrittää ylläpitää vähäisiä voimatasoja ja lihaksia, joita olen saanut tässä raavittua kasaan. Massalla jalkojen treenaus on ihan ok.

No jotain hyvääkin. Aamupaino oli tänään 82,8kg, eli 2kg lähtenyt ekalla viikolla. Nesteitä tietysti suurin osa, lihaksia toivottavasti ei ollenkaan. Energiatasot tietty on ollu mitä on, duunissa se on eniten näkynyt.

"egobooost" bodarit. varsinkin yksi joka alkanut taas kulkemaan samalla salilla. kävelee kuin omistaisi kys paikan ja katsoo muita pitkin nenänvartta ja kyttäilee tekemisiä.
vajaa Pari vuotta siten kun olin parhaassa kunnossa niin päätin näpäyttää. tein kässäripenaa ja lämmittelin aluksi. tämä "egoboost" teki 50kg kässäreillä, 6 toistoja. tuttuun tapaansa kyttäili siinä.
Noh nappasin 55kg kässärit ja tekkiin 6toistoa onnistuneesti ja vilkaisin egoboostia, jonka jälkeen alkoikin katselemaan muualle lopputreenin ajan..

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
"egobooost" bodarit. varsinkin yksi joka alkanut taas kulkemaan samalla salilla. kävelee kuin omistaisi kys paikan ja katsoo muita pitkin nenänvartta ja kyttäilee tekemisiä.
vajaa Pari vuotta siten kun olin parhaassa kunnossa niin päätin näpäyttää. tein kässäripenaa ja lämmittelin aluksi. tämä "egoboost" teki 50kg kässäreillä, 6 toistoja. tuttuun tapaansa kyttäili siinä.
Noh nappasin 55kg kässärit ja tekkiin 6toistoa onnistuneesti ja vilkaisin egoboostia, jonka jälkeen alkoikin katselemaan muualle lopputreenin ajan..

Teitähän on ollut siellä kaksi.

Siis, teenkö mä jotain pahasti väärin, vai minkä takia jalkapäivät on dietillä ihan saatanasta? Nyt tosiaan ensimmäinen viikko takana uutta ylä/alakroppa ohjelmaa ja molemmat alakroppapäivät on ollut ensimmäisestä liikkeestä lähtien semmosta via dolorosaa että tiedän miltä Jeesuksesta tuntui. Ei oikein motivoi, kun vielä 18 alakerran treeniä edessä tällä dietillä ja niiden ainoa funktio on yrittää ylläpitää vähäisiä voimatasoja ja lihaksia, joita olen saanut tässä raavittua kasaan. Massalla jalkojen treenaus on ihan ok.

No jotain hyvääkin. Aamupaino oli tänään 82,8kg, eli 2kg lähtenyt ekalla viikolla. Nesteitä tietysti suurin osa, lihaksia toivottavasti ei ollenkaan. Energiatasot tietty on ollu mitä on, duunissa se on eniten näkynyt.

Samat tuntemukset itellä.. Jalkapäivät ihan pelkkää vastatuuleen kusemista ja tuntuu että tekis mieli käyttää jalkapäivien energia johonkin muuhun reeniin. Tekis mieli näin kesäaikana lopettaa koko jalkareenien tekeminen kun se vaan vituttaa niin perkeleesti. Ihan fiilispohjasia noi jalkareenit. Jos ei oo fiilistä niin lämmittelypainot tuntuu ihan hirveiltä ja reeni menee vituiks, jos fiilis on hyvä niin jalkareeni on hyvä. 5 kiloo tippuu paino nii se on 20 kiloo reenipainoista pois heti.

Aika ymmärrettävää että ei jaksa puskea normaalisti eteenpäin dieetillä. mitä itse voisin kokeilla tässä tilanteessa:

-keskitä treenipäivän hiilarit treenin ympärille
-aloita ns. dieettiprogressio, eli älä jatka vaan treenaamista normaalisi, vaan tiputa painoja ja aloita taas alempaa
-tee lyhyempiä sarjoja ja vähemmän toistoja, ehkä hieman isommilla painoilla kuitenkin, hermostollista treeniä hiukan enemmän painottaen
-kreatiinia ja suolaa naamaan, pitää nesteitä lihaksissa. Rasvaa kai yrität vähentää etkä lihassolujen sisäistä nestettä.

Aika ymmärrettävää että ei jaksa puskea normaalisti eteenpäin dieetillä. mitä itse voisin kokeilla tässä tilanteessa:

-keskitä treenipäivän hiilarit treenin ympärille
-aloita ns. dieettiprogressio, eli älä jatka vaan treenaamista normaalisi, vaan tiputa painoja ja aloita taas alempaa
-tee lyhyempiä sarjoja ja vähemmän toistoja, ehkä hieman isommilla painoilla kuitenkin, hermostollista treeniä hiukan enemmän painottaen
-kreatiinia ja suolaa naamaan, pitää nesteitä lihaksissa. Rasvaa kai yrität vähentää etkä lihassolujen sisäistä nestettä.

-tee jalkatreenit kokonaan uusilla liikkeillä, niin on mahdollista saada niissä progressiota?

Hieman rupesi ärsyttämään kun treeniä tehdessä salille astelee n. 60v mies jonkun romaani kirjansa kanssa ja toisessa kädessä 2 pulloa pepsiä. Ei siinä sinällään mitään, mutta kerkesi olemaan salilla muutaman minuutin ja alkoi kyselemään mistä saa musiikkia hiljemmalle (sattui olemaan sillä hetkellä vielä normaalia hiljemmalla kuin yleensä). Sanoin etten tiedä ja mies lähti kyselemään joltain toiselta apua, takaisin tultuaan laittoi musiikit niin hiljaiselle ettei sitä kuullut lainkaan ja rupesi itse tyytyväisenä juomaan pepsiä, lukemaan kirjaa ja polki kuntopyörällä... :down::face:

Tosi inhottavaa :face:

Tällä hetkellä kyllä ottaa aivoon, kun lyötiin tikit selkään enkä voi reenata selkää ollenkaan kahteen viikkoon. :face:

Kylläpä näpäytit!
Mun salireissu peruuntui just, kun tajusin, että joku perkele saattaa tulla näpäytteleen. Sit joutuu katselemaan koko treenin ajan muualle...

Ei meinannut millään löytyä 2,5 ja 1,25 kg kiekkoja tänään. Kaikki jossain käytössä. Salilla on tangot vaihtelevan painoisia ja 17,5kg tangon saa kätevästi tasattua 20kg:ksi noilla 1,25 kiekoilla. Eipä niillä muuten paljoa itse tee ja yleensä ovatkin kaikki vapaana. Kävin hakemassa toiselta puolelta salia parit tommoset kiekot ja takaisin tullessa huomasin ison määrän niitä olevan jalkaprässissä. Toisella puolella oli kympin ja vitosen kiekko, toisella puolella ehkäpä sama määrä painoa, mutta pikkukiekkoina. Tässä mietin vain, että miksi.... (Nyt vaikka kokonaan unohtaen sen, että prässissä 30kg on yhtä tyhjän kanssa.)

Ärsyttää egoboostnäpäyttelijät.

Suositut

Back
Ylös Bottom