Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
olettaen, että kuvan prosessointi on sitten laadukasta, jota se esim Samsungissa ei ole, koska siinä ylisaturoidaan kuvaa.

Uteliaisuudesta (enkä ketjun luonnetta vastaan vittuillakseni) kysyn, että saturoiko Samsung kuvaa kuvatessa, vai näytöllä vai molempia? Nääs kun seuraavalla sivulla (eli tässä jossain yläpuolella) on noita asimerkkikuvia näyttöjen paremmuudesta ja Samsungin sanotaan olevan siinä ylisaturoitu.

Onko siis nuo esimerkkikuvat kuvattu itse laitteella, jolloin Samsungin kuva on ylisaturoitu jo kuvatessa?
Vai onko se jollain muulla vehkeellä otettu laadukas kuva, sama molemmissa laitteissa - oka tietenkin olisi järkevää näyttöjä verratessa - jota Samsung sitten ylisaturoi näytöllään?
Vai ylisaturoiko Samsung sekä kuvatessa, että näyttäessä?

-k

Kuinka monta videopuhelua ip4:sen käyttäjät on tehnyt? Sitähän hehkutettiin lähes maailman tärkeimpänä toimintona :)

Sanotaan näin, että olen käyttänyt kahden viikon aikana facetimea enemmän kuin muissa puhelimissa ikinään. Jännä juttu, mutta kyllä tota tosiaan tulee käytettyä.

Uteliaisuudesta (enkä ketjun luonnetta vastaan vittuillakseni) kysyn, että saturoiko Samsung kuvaa kuvatessa, vai näytöllä vai molempia? Nääs kun seuraavalla sivulla (eli tässä jossain yläpuolella) on noita asimerkkikuvia näyttöjen paremmuudesta ja Samsungin sanotaan olevan siinä ylisaturoitu.

Onko siis nuo esimerkkikuvat kuvattu itse laitteella, jolloin Samsungin kuva on ylisaturoitu jo kuvatessa?
Vai onko se jollain muulla vehkeellä otettu laadukas kuva, sama molemmissa laitteissa - oka tietenkin olisi järkevää näyttöjä verratessa - jota Samsung sitten ylisaturoi näytöllään?
Vai ylisaturoiko Samsung sekä kuvatessa, että näyttäessä?

-k
Sitä ei tiedä saturoiko itse kamerasofta jo valmiiksi, vai onko näyttö vain ylisaturoitu. Sen saisi helposti selville ulostamalla sama kuva kummastakin.

Mutta HDR:ään takaisin. iPhonen HDR testattu ja se tekee todellakin oikeaa HDR:ää, eli ottaa kaksi kuvaa eri valotuksilla ja yhdistää ne. Mutta edes Apple ei kykene fysiikanlakeja muuttamaan, joten siis liikkeessä kuvasta ei tule priimaa, vaan se on tärähtänyt ja siinä näkee selvästi kahden valotuksen erot. Autosta kuvatessa kahden framen ero on vajaa puoli senttiä, mikä tekee kuvasta kelvottoman.

Mutta jos liikettä ei liiemmin ole, riittää haarukointi ja kuvista tulee kyllä varsin hyviä tällä uudella viritelmällä.

Kuten sanoit, vaikka joku on aikanaan keksinyt auton, ei se meinaa, etteikö nykyiset hybridit olisi innovatiivisia. Apple tekee noista tekniikoista mielenkiintoisia. On esim kosketusnäyttöjä ja "kosketusnäyttöjä".

Voi helvetti, miksi eksyin tähän ketjuun vaikka olen sitä aktiivisesti väistellyt.

Sä olet kyllä Mike ehkä fanaattisin ihminen johon olen tässä aihessa törmännyt. "Tekee noista tekniikoista mielenkiintoisia, blaah, blaah,". Jos jaksaisit ottaa sen pään sieltä Applen siemenkodasta hetkeksi ja miettiä asioita objektiivisesti jaksaisi sinunkin juttujasi ehkä taas lukea. (olethan esim. tietoinen kapasitiivisen ja resistiivisen näytön eroista?)

Ja joo, Applen mighty mousehan oli niin saatanan hieno vehje, se vain toimi. Kolme minuuttia. Mutta eihän se mitää, se vaan oli niin helvetin siistiä. Mutta en kai vain tajua kokonaiskuvaa kun hiiri ei toimi. Se vaan on niin siistiä.

Kaikki on vain niin siistiä.

Tämä viesti kirjoitettu iMacilla, joka on toiminut viisi vuotta. Se ON siistiä. Mutta iMac ei ole puhelin

Voi helvetti, miksi eksyin tähän ketjuun vaikka olen sitä aktiivisesti väistellyt.

Sä olet kyllä Mike ehkä fanaattisin ihminen johon olen tässä aihessa törmännyt. "Tekee noista tekniikoista mielenkiintoisia, blaah, blaah,". Jos jaksaisit ottaa sen pään sieltä Applen siemenkodasta hetkeksi ja miettiä asioita objektiivisesti jaksaisi sinunkin juttujasi ehkä taas lukea. (olethan esim. tietoinen kapasitiivisen ja resistiivisen näytön eroista?)

Ja joo, Applen mighty mousehan oli niin saatanan hieno vehje, se vain toimi. Kolme minuuttia. Mutta eihän se mitää, se vaan oli niin helvetin siistiä. Mutta en kai vain tajua kokonaiskuvaa kun hiiri ei toimi. Se vaan on niin siistiä.

Kaikki on vain niin siistiä.

Tämä viesti kirjoitettu iMacilla, joka on toiminut viisi vuotta. Se ON siistiä. Mutta iMac ei ole puhelin
Käys kaivaan loputkin mun viestit ja kuittailet niihin kun näyttää olevan trendi päällä. Ja olen fanaattinen, ihan mielettömän fanaattinen, mut mitä sitten, en mä sun olohuoneessa ole iPhonea räpläämässä joten hiekka pois vaginasta.

No jonkunverran on tullut valokuvausta harrastettua ja kuvia katseltua, sekä tutustuttua valokuvaan ylipäätänsä, niin voisin väittää sen olevan tällä hetkellä ylivoimaisesti paras näyttö.

Värienhallinta jäkätijää.
Vastasitko sä nyt ihan tosissasi mun kysymykseen myöntävästi? No mutta, katsotaan edelleen mielellään sitä kokonaisuutta. Ja mielellään matkapuhelimen näyttönä. Mua ei ihan hirveästi kiinnosta digitaaliseen formaattiin veivatessa edes työkäytössä olevan näytön pilkuntarkka värintoisto, koska ihmisten näytöt on kuitenkin säädetty pitkin vittua eikä niitä katsella optimaalisissa olosuhteissa. Käsitteletkö sä valokuvia printtiä varten sillä kännykälläs?

"Kenenkään on turha olla eri mieltä kanssani, koska olen oikeassa ja sanani on absoluuttinen totuus" on jotenkin pösilö asenne.

Vastasitko sä nyt ihan tosissasi mun kysymykseen myöntävästi? No mutta, katsotaan edelleen mielellään sitä kokonaisuutta. Ja mielellään matkapuhelimen näyttönä. Mua ei ihan hirveästi kiinnosta digitaaliseen formaattiin veivatessa edes työkäytössä olevan näytön pilkuntarkka värintoisto, koska ihmisten näytöt on kuitenkin säädetty pitkin vittua eikä niitä katsella optimaalisissa olosuhteissa. Käsitteletkö sä valokuvia printtiä varten sillä kännykälläs?

"Kenenkään on turha olla eri mieltä kanssani, koska olen oikeassa ja sanani on absoluuttinen totuus" on jotenkin pösilö asenne.
En mä nyt tiedä mitä sä selität, tai mikä ei mennyt perille. Joo, mun mielestä iPhonen retina on tällä hetkellä paras näyttö. Isoin reso, tarkin kuva, paras väritoisto ja kosketusherkkyys erinomainen. Ei se tee siitä absoluuttista faktaa, vaikka numeroita nyt ei voi edes Rafael muuttaa. Sua ei ehkä kiinnosta jos kuvasta katoaa informaatiota, mutta se, että sua se ei kiinnosta, ei tee Samsungin informaatiota tuhoavasta näytöstä parempaa.

Sun perusteluita ei ole tosin kuultu, että millä se Amoled nyt päihittää Retinan?

En mä nyt tiedä mitä sä selität, tai mikä ei mennyt perille. Joo, mun mielestä iPhonen retina on tällä hetkellä paras näyttö. Isoin reso, tarkin kuva, paras väritoisto ja kosketusherkkyys erinomainen. Ei se tee siitä absoluuttista faktaa, vaikka numeroita nyt ei voi edes Rafael muuttaa. Sua ei ehkä kiinnosta jos kuvasta katoaa informaatiota, mutta se, että sua se ei kiinnosta, ei tee Samsungin informaatiota tuhoavasta näytöstä parempaa.

Sun perusteluita ei ole tosin kuultu, että millä se Amoled nyt päihittää Retinan?

Hankala sanoa, kumpi on parempi, iPhone 4:n näyttö vai Sampan Super Amoled. Retina on tarkempi, Super Amoledissa on parempi kontrasti. Retina on kirkkaampi, Super Amoled kuluttaa vähemmän virtaa ja siinä on parempi mustan taso jne. Tuo väritarkkuus retinassa taitaa olla jotain markkinamiesten höpötystä, ei ainakaan srgb profiiliin osu retina.

Omin silmin en kyllä osannut sanoa kumpi olisi parempi, molemmat on hyviä.

En mä ole väittänyt (enkä väitä) että se päihittää. Rinnakkain vertaillessa en vain itse pystynyt noita laittamaan paremmuusjärjestykseen vaikka useempi päivä rävellettiin. Onko sulla molemmista käyttökokemuksia? Yhdessä jos toisessakin arvostelussa Amoledejä on pidetty miellyttävämpänä pällistellä kuin Retinaa numeroista huolimatta.

Sä itse aloit melskaamaan tuolla aiemmin että ihmiset tuijottavat liikaa numeroita eivätkä katso kokonaisuutta. Sitten kun siteeraan arvostelua, jossa sanotaan että numeroista huolimatta Amoled on miellyttävämpi, aloit tuijottaa itse numeroita. Mä oon jauhanut pelkkää metatekstiä enkä ottanut kantaa oikeastaan mihinkään tai väittänyt mitään.

Yllättävän rentoa tälläinen pieni vänkääminen. Itsehän vänkäisin vaikka vauvan vaipoista, jos vastapuolelle saisi tarpeeksi fanaattista porukkaa ja asiasta jotain ymmärtäisin.

Nyt tuli omasta mielestä äärimmäisen vittumainen asia desiressä mieleen - miksei virtanappi voi olla heron tavoin alhaalla muiden nappien vieressä? Olisi kätevä kun luurin saisi heräämään vaikkapa trackballista yhdellä kädellä.

Melko säälittävää jos pitää vihata jotain yritystä. Eikö se oo enempi kettutyttöjen hommaa? Toivottavasti Nokia saa vähän uutta potkua toimintaansa tj:n vaihdoksella.

Melko säälittävää jos pitää vihata jotain yritystä. Eikö se oo enempi kettutyttöjen hommaa? Toivottavasti Nokia saa vähän uutta potkua toimintaansa tj:n vaihdoksella.

Onhan apple vihaajia vaikka kuinka..

En mä ole väittänyt (enkä väitä) että se päihittää. Rinnakkain vertaillessa en vain itse pystynyt noita laittamaan paremmuusjärjestykseen vaikka useempi päivä rävellettiin. Onko sulla molemmista käyttökokemuksia? Yhdessä jos toisessakin arvostelussa Amoledejä on pidetty miellyttävämpänä pällistellä kuin Retinaa numeroista huolimatta.

Sä itse aloit melskaamaan tuolla aiemmin että ihmiset tuijottavat liikaa numeroita eivätkä katso kokonaisuutta. Sitten kun siteeraan arvostelua, jossa sanotaan että numeroista huolimatta Amoled on miellyttävämpi, aloit tuijottaa itse numeroita. Mä oon jauhanut pelkkää metatekstiä enkä ottanut kantaa oikeastaan mihinkään tai väittänyt mitään.
Ai että tarkkuus kuvaa katsottaessa on numeroita? Ai että saturaatio on numeroita? Nyt rafu menee vähän ohitse.

Kuinka saataisiin puhelin täysin pilalla? Näin...

"Jones huomauttaa, että Microsoft-pomon siirtyminen Nokian palvelukseen saattaa tarjota mahdollisuudessa Nokialle ja Microsoftille yhdistää voimat..."
http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/article499623.ece

Tein pikaisesti photshopilla mahdollisen tulevan näyn.

n97blue.jpg

Pakko vähän kiusata Nokia/Windows faneja. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom