Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Pakko vähän kiusata Nokia/Windows faneja. ;)

Onhan tää ajatuksena hassu. Tosiasiahan on se, että Windows käyttis Nokian puhelimiin on yhtä todennäköistä kun Apple ottaisi Linuxin tai Windowsin puhelimiinsa. Saman voi toki sanoa niillekkin jotka haaveilevat Androidista Nokiassa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mielestä Noksun pitäisi tarjota luuria eri alustoille, eritoten Androidille. Ja mennä mukaan OHAan kehittää androidjuttuja eikä tehdä noita omia surkeita viritelmiään. Ei noksu pysty vastaamaan googlelle sisällössä, joten sen pitäisi olla ihan hardwarepuolen tekijä. Aika selkeetä on että Android tulee olemaan se isoin juttu lähivuosina johon goole vyöryttää kaiken mahdollisen hakutoiminnon, sitä vastaan ei noksu pysty kilpailemaan mitenkään.

Mun mielestä Noksun pitäisi tarjota luuria eri alustoille, eritoten Androidille.

Jotta näin kävisi niin pitäisi dumpata joku niistä kolmesta OS:stä mitä Noksu pyörittelee. Paljon on myös kiinni siitä tahdotaanko olla kuinka muiden talutusnuorassa. Itse povaan Meegolle tulevaisuutta mutta tulevaisuushan sen näyttää pitkässä juoksussa. Mukava olis nähdä mikä näiden kommenttien toteutuvuus on esim. 3-4 vuoden säteellä :)

Voi sillä olla tulevaisuus kyllä mutta vähän epäilyttää sen olevan vain sitten tietokoneen jatke. Normi käyttöpuhelimet varmaan menevät enemmän siihen suuntaan että ne vain informoivat mobiilisti ympäristön tapahtumista ja tuon paketin nivominen yhteen on kyllä enemmän googlen heiniä.

Just näin. Lisäksi Google on ihan aidosti innovatiivinen firma josta on oikeasti laittamaan kampoihin Applelle.

Nokialla taitaa vain olla softan kehitys niin syvällä juurissa ettei suuntaa ihan heti johonkin Googlen kelkkaan käännetä.

Ai että tarkkuus kuvaa katsottaessa on numeroita? Ai että saturaatio on numeroita? Nyt rafu menee vähän ohitse.
Sähän näin sanoit. Kuten sanottu mä olen noiden kuvia möllöttänyt rinnakkain enkä nähnyt eroa. Sulla ei taida olla juttujen perusteella muuta referenssiä kuin noiden näyttöjen resoluutiot.

Sampassa näyttö ylisaturoitunut, iPhonessa suunnilleen saman verran alisaturoitunut. Kumpi sitten hyvä juttu...
Se kumpi ei tuhoa sitä informaatiota kuvasta. Ja tuota voi pitää ihan faktana. Jos väreissä on tekstuureja, niin niiden varmaan kuuluu olla siinä. Jos esim. toisen puhelimen kaiutin leikkaisi vastapuolen äänestä jotain pois enemmän kuin toinen, niin ei sitä voi paremmaksi ainakaan sanoa. Tai kai sen jollain logiikalla voi kääntää ympäri.

Jep. Silloin kun mittailee kännyköiden näyttöä Spyderillä niin näiden asioiden merkitys tulee esille.
Kyllä sun Rafael pitäis melkolailla pysyä poissa tästä värikeskustelusta, joko sä olet umpisokea, tai sitten sulla ei ole mitään hajua mitä sulle selitetään. Joten mitä helvettiä sä puhut mistään mittareista kun et edes tajua mitä saturaatio tarkoittaa.

950fa17fdcff7443336d67451254b675.jpg

Tai sitten tajuan varsin mainiosti. Ja ymmärrän myös sen merkityksen erilaisissa laitteissa enkä ala selostaa Adobe-tason värienhallinnasta kännyköiden näytöissä. Vähennä pikkuisen kierroksia.

Ihmettelin vain mittareiden mukaan tuomista, koska niillä säädellään väriprofiilit kuntoon, ei saturaatioita varsinaisesti. Kyse ei siis ole luonnollisen harmaan piirtämisestä näytölle, vaan saturaatiosta, joka ylivedettynä kadottaa kuvasta tekstuureja.

Mjoo, totta. Mutta eipä saturaatiosta mun osalta sen enempää tässä vaiheessa. Amoled ylisaturoi ja Retina alisaturoi jonkin verran. Merkitystä sillä ei oo kummankaan kohdalla kun kyse on kuitenkin kännyköistä. Eri juttu sitten jos noilla oikeasti vahtaa jotain valokuvia tai vieläpä käsittelee niitä. Ei paljoa itteäni semmonen kiinnosta 4" näytöllä.

Ei sillä siis mullekaan nyt merkitystä isompaa olisi, koska harvoin tulee kuvattua tosissaan mitään kirkkaita värejä ja kännykkäkuvissa aivan sama onko ne sitten puhki vai ei. Mutta siis otin asian puheeksi alunperin, kun puhuttiin miten hyvä väritoisto Amoledissa on, vaikka se teknisesti on vajavaista.

Ei sillä siis mullekaan nyt merkitystä isompaa olisi, koska harvoin tulee kuvattua tosissaan mitään kirkkaita värejä ja kännykkäkuvissa aivan sama onko ne sitten puhki vai ei. Mutta siis otin asian puheeksi alunperin, kun puhuttiin miten hyvä väritoisto Amoledissa on, vaikka se teknisesti on vajavaista.
Vaikka se onkin teknisesti vajavaista, niin mitäs sitten jos se ei ketään häiritse?
Ei puhelimien suhteen kannate alkaa hifistelemään teknisten asioiden kanssa liikaa.
Hyvä on hyvää 99,99 prosentille ihmisistä, oli se teknisesti sitten vaikka väärin toteutettu. Sitten löytyy aina jotain laserkatse- ja kultakorvatyyppejä joita on hankala tyydyttää mitenkään.
Esimerkiksi Iphone 1:n ja 3gs:n näytöthän oli resoluution suhteen jäljessä muita, mutta kyllä ne minun silmääni silti näytti hyviltä.

Kännyköiden näytöt, prosessorit, näytönohjaimet ja kamerat ovat kaikki jäljessä jos verrataan niitä niihin yksittäisiin tuotteisiin. Aina voi valittaa kaikesta, mutta ennemmin tai myöhemmin jokaisella osa-alueella saavutetaan hyvin suurta enemmistöä tyydyttävä aste, johon esim. retina- ja amoled -näytöt ovat päässet. Turhanpäiväistä vänkäämistä, vaikkakin viihdyttävää sellaista, se kuitenkin on :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom