Tuo Redditin kaveri on aivan kun Japi. Työskenteli vähän aikaa sitten Nokialla (eli jos on oikeasti työskennellytkin Nokialla, niin on nyt saanut potkut) ja nyt selittelee, että UX on ihan eri planeetalta Androidissa ja iOS:ssä. Katkeruus naamioidaan epämääräisiin kommenteihin, joista osa itsestään selvyyksiä ja osassa mennään metsään aika huolella. En tiedä millainen tuo kaveri on graafisena suunnittelija mutta kun katsoo UX liittyviä kommentteja niin aika pihalla herra tuntuu olevan. Muutenkin mulla olisi muutama sana sanottavana UX asiantuntijoista ylipäätänsä.
Mutta sinähän tiedät varmasti paremmin kuin Mokian graafikko miten hommat sujuu siellä? Tätä tarkoitin fanilaseilla, nyt on asiakkailta mielipiteitä, firman johdolta siinä mielessä että paska myytiin pois, arvostelijoilta useasta lähteestä ja vielä firman suunnittelijoita jotka haukkuu paskan pystyyn mutta vielä löytyy uskoa. Ihan kuin uskovaiset jumalansa kanssa vaikka todisteet näyttää mitä niin silti vakuutellaan että se oli jumala joka hautasi dinosaurusten luut kiveen hämätäkseen muita. Sinua toolate ei auta mikään et pysty näkemään kuinka schaissea tuo systeemi on, olet ehkä onnellisessa asemassa kun et ymmärrä älypuhelimista mitään niin pärjäät tuollakin.
Hyvää kans tuo Japin läppä, että talon sisällä olevatkin ovat tuota mieltä. Tämä ei tainnut enään työskennällä Nokialla ja toiseksi tuon UXn ja suunnittelun hoitaa MS. Eli miksi edes vaivautuu sanomaan, että työskenteli Nokialla. Olisi nyt edes saanut potkut MS:ltä.
Ei taida Mokialla työskennellä enää yhtään puhelinsuunnittelusta vastaavaa kaikki ovat mikkisoftalla. Mutta jos epäilet että tuo kaveri ei ole lumian graafisena suunnittelijana toiminut niin se on oma asiasi, kerro vaikka omin sanoin mikset usko että tämä mies on ollut siellä duunissa.
Sitten asia joka tuntuu olevan hankala ymmärtää on se, että harvapa meistä työntekijöistä (työskennellään nyt missä tahansa firmassa) on samaa mieltä kaikista firmassa tehtävistä päätöksistä/tuotteista/palveluista jne. Kyllä itsekkin hämmästelen omalla työpaikalla päivittäin sellaisia juttuja joihin en voi itse vaikuttaa. Eiköhän nuo Korean pojatkin ole hämmästelleet Samsungilla, että mitä helvettiä me taas julkaistaan kun tuotiin esimerkiksi Zoom markkinoilla.
Niin ei tässä nyt ollut kyse siitä että yksi juttu kusi, kyllä tää vakuutti että moni juttu kusi ja että kilpailijoilla hommat skulaa paremmin. Jos joku tulee sanomaan cittarin työntekijänä että prismassa on hommat paremmin, niin syytätkö heti sitä cittarin työntekijää katkeruudesta vai voiko olla niin että asiat silloin ovat niinkuin se sanoo, vaikka se olisi cittarissa töissä?
Ihme kaveri tämä Japi. Kommenteista voisi luulla, että on täysi trolli tässä ketjussa mutta muutamat kommentit paljastavat, että katkeruuttaan täällä länkyttää jatkuvasti. Mutta ihan hyvä lähde taas katkeruus läpälle, Reddit... please..