Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Niin tai sitten touchWiz on paljon toimivampi kuin WP loppupeleissä, pysähdyittekö ikinä sitä miettimään kun hehkutitte WPtä että puhutte vain paskaa ja samppa on oikeasti tehnyt jotain hyvää mikä kelpaa ihmisille, toisin kuin Mokia. Eihän se katsos ole yhdelle ihmiselle tehty, jos se ei parille heebolle perämettistä kelpaa niin muille tuntuu kelpaavan. Täällä on monikin käynyt kehumassa Sampat ja androidit ja monet muut android valmistajat, sitä ei vain Mokiafanit ymmärrä että homma toimii pikkuvioista huolimatta, Mokialla hommat ei toimi johtuen suurista vioista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis lähestulkoon joka arvostelussa WP8 kerää kehuja käytön helppoudesta ja sulavuudesta. Ehkäpä niiden testaajienkin pitäisi lukea tuon graafikon purkautuminen, jotta tietäisivät miten väärässä ovatkaan mielipiteineen.
Tosin sen kyllä allekirjoitan, että varsinaisen heavy-userin kannalta katsottuna WP8:n käyttöliittymä ei ole ihan loppuun asti mietitty.

Siis lähestulkoon joka arvostelussa WP8 kerää kehuja käytön helppoudesta ja sulavuudesta. Ehkäpä niiden testaajienkin pitäisi lukea tuon graafikon purkautuminen, jotta tietäisivät miten väärässä ovatkaan mielipiteineen.
Tosin sen kyllä allekirjoitan, että varsinaisen heavy-userin kannalta katsottuna WP8:n käyttöliittymä ei ole ihan loppuun asti mietitty.

Sehän voi olla että pintapuolisella testillä ja lataamalla vain 3 sovellusta se hankaluus ei käy ilmi, mutta enemmän käyttäneenä ja sitten kun niitä ohjelmia alkaa olla niin homma käy suhteettoman vaikeaksi ja typeräksi. Sitähän nuo testit ei vielä kerro, mutta se näkyy kyllä tuossa markkinatilanteessa.

Niin tai sitten touchWiz on paljon toimivampi kuin WP loppupeleissä, pysähdyittekö ikinä sitä miettimään kun hehkutitte WPtä että puhutte vain paskaa ja samppa on oikeasti tehnyt jotain hyvää mikä kelpaa ihmisille, toisin kuin Mokia. Eihän se katsos ole yhdelle ihmiselle tehty, jos se ei parille heebolle perämettistä kelpaa niin muille tuntuu kelpaavan. Täällä on monikin käynyt kehumassa Sampat ja androidit ja monet muut android valmistajat, sitä ei vain Mokiafanit ymmärrä että homma toimii pikkuvioista huolimatta, Mokialla hommat ei toimi johtuen suurista vioista.

Taidan olla onnettaren suosiossa: miljoonista paskoista Lumioista mulle on sattunut yksilö jossa kaikki tarpeellinen toimii :thumbs:

Tuli hommattua Nexus 4, ja on vaikuttanut kyllä todella lupaavalta. Kameraa lukuunottamatta hakkaa kyllä hinta/laatu-suhteellaan (250€ Saksasta) jokaisen markkinoilla olevan puhelimen.

Tuo Redditin kaveri on aivan kun Japi. Työskenteli vähän aikaa sitten Nokialla (eli jos on oikeasti työskennellytkin Nokialla, niin on nyt saanut potkut) ja nyt selittelee, että UX on ihan eri planeetalta Androidissa ja iOS:ssä. Katkeruus naamioidaan epämääräisiin kommenteihin, joista osa itsestään selvyyksiä ja osassa mennään metsään aika huolella. En tiedä millainen tuo kaveri on graafisena suunnittelija mutta kun katsoo UX liittyviä kommentteja niin aika pihalla herra tuntuu olevan. Muutenkin mulla olisi muutama sana sanottavana UX asiantuntijoista ylipäätänsä.

Hyvää kans tuo Japin läppä, että talon sisällä olevatkin ovat tuota mieltä. Tämä ei tainnut enään työskennällä Nokialla ja toiseksi tuon UXn ja suunnittelun hoitaa MS. Eli miksi edes vaivautuu sanomaan, että työskenteli Nokialla. Olisi nyt edes saanut potkut MS:ltä.

Sitten asia joka tuntuu olevan hankala ymmärtää on se, että harvapa meistä työntekijöistä (työskennellään nyt missä tahansa firmassa) on samaa mieltä kaikista firmassa tehtävistä päätöksistä/tuotteista/palveluista jne. Kyllä itsekkin hämmästelen omalla työpaikalla päivittäin sellaisia juttuja joihin en voi itse vaikuttaa. Eiköhän nuo Korean pojatkin ole hämmästelleet Samsungilla, että mitä helvettiä me taas julkaistaan kun tuotiin esimerkiksi Zoom markkinoilla.

Ihme kaveri tämä Japi. Kommenteista voisi luulla, että on täysi trolli tässä ketjussa mutta muutamat kommentit paljastavat, että katkeruuttaan täällä länkyttää jatkuvasti. Mutta ihan hyvä lähde taas katkeruus läpälle, Reddit... please..

Sehän voi olla että pintapuolisella testillä ja lataamalla vain 3 sovellusta se hankaluus ei käy ilmi, mutta enemmän käyttäneenä ja sitten kun niitä ohjelmia alkaa olla niin homma käy suhteettoman vaikeaksi ja typeräksi. Sitähän nuo testit ei vielä kerro, mutta se näkyy kyllä tuossa markkinatilanteessa.

Sä vaikutatkin käyttänees paljon noita lumioita.

Tuo Redditin kaveri on aivan kun Japi. Työskenteli vähän aikaa sitten Nokialla (eli jos on oikeasti työskennellytkin Nokialla, niin on nyt saanut potkut) ja nyt selittelee, että UX on ihan eri planeetalta Androidissa ja iOS:ssä. Katkeruus naamioidaan epämääräisiin kommenteihin, joista osa itsestään selvyyksiä ja osassa mennään metsään aika huolella. En tiedä millainen tuo kaveri on graafisena suunnittelija mutta kun katsoo UX liittyviä kommentteja niin aika pihalla herra tuntuu olevan. Muutenkin mulla olisi muutama sana sanottavana UX asiantuntijoista ylipäätänsä.

Mutta sinähän tiedät varmasti paremmin kuin Mokian graafikko miten hommat sujuu siellä? Tätä tarkoitin fanilaseilla, nyt on asiakkailta mielipiteitä, firman johdolta siinä mielessä että paska myytiin pois, arvostelijoilta useasta lähteestä ja vielä firman suunnittelijoita jotka haukkuu paskan pystyyn mutta vielä löytyy uskoa. Ihan kuin uskovaiset jumalansa kanssa vaikka todisteet näyttää mitä niin silti vakuutellaan että se oli jumala joka hautasi dinosaurusten luut kiveen hämätäkseen muita. Sinua toolate ei auta mikään et pysty näkemään kuinka schaissea tuo systeemi on, olet ehkä onnellisessa asemassa kun et ymmärrä älypuhelimista mitään niin pärjäät tuollakin.

Hyvää kans tuo Japin läppä, että talon sisällä olevatkin ovat tuota mieltä. Tämä ei tainnut enään työskennällä Nokialla ja toiseksi tuon UXn ja suunnittelun hoitaa MS. Eli miksi edes vaivautuu sanomaan, että työskenteli Nokialla. Olisi nyt edes saanut potkut MS:ltä.

Ei taida Mokialla työskennellä enää yhtään puhelinsuunnittelusta vastaavaa kaikki ovat mikkisoftalla. Mutta jos epäilet että tuo kaveri ei ole lumian graafisena suunnittelijana toiminut niin se on oma asiasi, kerro vaikka omin sanoin mikset usko että tämä mies on ollut siellä duunissa.

Sitten asia joka tuntuu olevan hankala ymmärtää on se, että harvapa meistä työntekijöistä (työskennellään nyt missä tahansa firmassa) on samaa mieltä kaikista firmassa tehtävistä päätöksistä/tuotteista/palveluista jne. Kyllä itsekkin hämmästelen omalla työpaikalla päivittäin sellaisia juttuja joihin en voi itse vaikuttaa. Eiköhän nuo Korean pojatkin ole hämmästelleet Samsungilla, että mitä helvettiä me taas julkaistaan kun tuotiin esimerkiksi Zoom markkinoilla.

Niin ei tässä nyt ollut kyse siitä että yksi juttu kusi, kyllä tää vakuutti että moni juttu kusi ja että kilpailijoilla hommat skulaa paremmin. Jos joku tulee sanomaan cittarin työntekijänä että prismassa on hommat paremmin, niin syytätkö heti sitä cittarin työntekijää katkeruudesta vai voiko olla niin että asiat silloin ovat niinkuin se sanoo, vaikka se olisi cittarissa töissä?

Ihme kaveri tämä Japi. Kommenteista voisi luulla, että on täysi trolli tässä ketjussa mutta muutamat kommentit paljastavat, että katkeruuttaan täällä länkyttää jatkuvasti. Mutta ihan hyvä lähde taas katkeruus läpälle, Reddit... please..

Et vastannut yhteenkään pointtiin minkä kaveri toi esille, perus uskovainen kierrät totuutta kuin hai laivaa ja välttelet katsomasta sitä silmiin.

- - - Updated - - -

Sä vaikutatkin käyttänees paljon noita lumioita.

Aivan liikaa imo.

Et vastannut yhteenkään pointtiin minkä kaveri toi esille, perus uskovainen kierrät totuutta kuin hai laivaa ja välttelet katsomasta sitä silmiin.
Jos kiinnostaisi vastata niin vastaisin varmaankin sinne reddittiin. Jonkun verran on tullut suoritettua käyttöliittymäopintoja yliopistossa. Kunpa saisin jotenkin ajan niistä takaisin.

Tuo kaverihan itse kertoi ettei se ole enään duunissa Nokialla. Kyllä mä tiedän Windows phonen suurimmat ongelmat ja tiedän myös Androidin ja iOS:än. Sinä kuten tuo redditin tyypinkin ongelma on se, että katkeruudessaan vääristellään totuutta.

Yllättäen et kommentoi ikinä mitään noihin trolli/katkeruus kommentteihin :)

Mua ihmetyttää, miksi käytät, tai kukaan käyttäisi, noin paljon aikaa lukemalla Lumia-aiheista matskua, jos et kerran ikinä aio Nokian puhelinta ostaa? Uskontoketjussa väität olevasi ateisti, mutta tässä keskustelussa saarnaat Samsung vapahtajasta ja Nokiahelvetistä kuin pahin maallikkosaarnaaja.

Jos kiinnostaisi vastata niin vastaisin varmaankin sinne reddittiin. Jonkun verran on tullut suoritettua käyttöliittymäopintoja yliopistossa. Kunpa saisin jotenkin ajan niistä takaisin.

Tuo kaverihan itse kertoi ettei se ole enään duunissa Nokialla. Kyllä mä tiedän Windows phonen suurimmat ongelmat ja tiedän myös Androidin ja iOS:än. Sinä kuten tuo redditin tyypinkin ongelma on se, että katkeruudessaan vääristellään totuutta.

Niin eli kahden kurssin jälkeen tiedät enemmän kuin Mokialla työskennellyt ammattilainen, ei huono. Ja miksi kommentoisin trolliväitteisiin kun en sellainen ole, se on vain tietty tapa joillain yrittää nostaa itseään korkeammalle syyttämällä toista trolliksi, katkeruusjuttuja en ymmärrä, en edelleenkään ole ikinä ollut Mokialla töissä vaikka se on teillä joku tapa toistella sitä vuodesta toiseen.

Mua ihmetyttää, miksi käytät, tai kukaan käyttäisi, noin paljon aikaa lukemalla Lumia-aiheista matskua, jos et kerran ikinä aio Nokian puhelinta ostaa? Uskontoketjussa väität olevasi ateisti, mutta tässä keskustelussa saarnaat Samsung vapahtajasta ja Nokiahelvetistä kuin pahin maallikkosaarnaaja.

Suomen media on täynnä tuota Mokia hypetystä pakostikin siihen törmää minä vain jaan tänne ne helmet. Samalla kun luen taas älypuhelinalan innovaatioista niin välillä näkee noita artikkeleita joissa Mokialle naureskellaan niin niitä voi myös tänne heitellä.

Niin eli kahden kurssin jälkeen tiedät enemmän kuin Mokialla työskennellyt ammattilainen, ei huono. Ja miksi kommentoisin trolliväitteisiin kun en sellainen ole, se on vain tietty tapa joillain yrittää nostaa itseään korkeammalle syyttämällä toista trolliksi, katkeruusjuttuja en ymmärrä, en edelleenkään ole ikinä ollut Mokialla töissä vaikka se on teillä joku tapa toistella sitä vuodesta toiseen.
No sinähän tunnut tällä alueella tietävän kaikesta kaiken. Kun haet kaikki tietosi rohkalehdistöstä ja roskasivuilta ilman kritiikkiä niin onko se ihme, että vaikutat hieman yksinkertaiselta. Mun on erittäin hankala uskoa, että et katkeruudessan trollaa täällä. Tästä on mielestäni paljonkin todisteita posteissasi. Samaa paskaahan sä teet tuolla kamppailuosiollakin.

Kuten totesin haluaisin ajat niistä opinnoista takaisin. Eli en koe olevani asiantuntija sillä alueella. Maalaisjärkeä multa tosin löytyy ja kun lukee esim tuolta Redditistä niin siellä on muutama fiksumpi kaveri aika hyvin osannut vastata mikä tuon kaverin päättelyssä menee pahasti metsään. Osa ihmisistä nyt vaan osaa ajatella omilla aivoilla, että uskoako jotakin Internetissä vai ei. Osa taas uskoo kaiken lukemansa.

Suomen media on täynnä tuota Mokia hypetystä pakostikin siihen törmää minä vain jaan tänne ne helmet. Samalla kun luen taas älypuhelinalan innovaatioista niin välillä näkee noita artikkeleita joissa Mokialle naureskellaan niin niitä voi myös tänne heitellä.
Et ehkä tajua sitäkään, että sulle täällä naureskelee ainakin 90% käyttäjistä;)
Jatka samalla mallilla, niin viihdettä riittää!

Osallistumisesi tähän keskusteluun perustuu joko muiden vastaavien hörhöjen kirjoituksiin tai suht neutraaleihin artikkeleihin, jotka olet joko ymmärtänyt väärin tai joista poimit lauseita, jotka tukevat tätä sun Nokiafobiaasi. Menetelmä on täsmälleen sama kuin fundamentalistikristityillä, jotka koettavat edistää kreationismia julkisessa keskustelussa - ja "helmiä" löytyy paskan seasta yhtä paljon.

Kuten rikkinäinen kello saatat joskus olla oikeassakin, mutta 99% sun postauksista tuottaa lukijalleen lähinnä myötähäpeää. Mä luovutan.

Aika kaukaa haettua tämä katkeruusläppä. Jos kyseiset mielipiteet olisi julkaistu jonain blogikirjoituksena tai muuten näkyvämmin, tuossa voisi olla kulmaakin. Tässä tapauksessa vaan Nokian UX puolen duunari "vedettiin" mukaan keskusteluun palstalla, jossa sattuu muutenkin kirjoittelemaan. Ja kertoi omat näkemykensä.

Itsekin graafisia hommia duunailevana (en tosin käyttöliittymäsuunnittelua), IMHO monet pointeista olivat ihan järkeviä ja tosiaan perusasioita.

Jospa Japi on vähän samanlainen saarnamies kuin tuo Nokia Mission entinen pomo Markku Koivisto. Kovasti Lumia-helvetistä saarnaa, mutta suljettujen ovien takia kuitenkin näppäilee kiihkoissaan Lumiaa kuin saarnamies teinipoikaa.

image.jpg

Jospa Japi on vähän samanlainen saarnamies kuin tuo Nokia Mission entinen pomo Markku Koivisto. Kovasti Lumia-helvetistä saarnaa, mutta suljettujen ovien takia kuitenkin näppäilee kiihkoissaan Lumiaa kuin saarnamies teinipoikaa.

Niin sitähän sä toivot että enemmän ihmisiä käyttäisi lumioita ettei valmistusta lopetettaisi kokonaan. Ei ole kaukana se päivä kun WP puhelimen markkinaosuus on alle 2%. Mut ei se mitään kato, kyllä sille softia tulee joskus, vähän joulun jälkeen, vuodesta ei varmuutta.

Hienosti yritätte ton Mokia uskovaisuutenne kääntää, perus uskis meininkiä, nekin syyttävät ateisteja uskovaisiksi aina. Tässä on nyt 3 vai 4 Mokia uskovaista laulamassa samaa virttä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom