Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
3CC0_4E1A0906.gif

Valitettavastin minä en fanita mitään puhelinta!
Edes 10v tyttöni ei toistaiseksi fanita muuta kuin Rihannaa.
Katsotaa alkaako fanittaminen siinä 16-17v iässä;)

Joo...

Ei näköjään toiminu mun linkki. :D Sen piti olla riitelystä nauttiva michael jackson nauttimassa popkornia.

Ai Airplayna?

Androidille ainakin löytyy miljoona appsia jotka striimaa kamaa pihalle AirPlay/DLNA -vehkeisiin tai vehkeistä:
https://play.google.com/store/search?q=AirPlay&c=apps

Mut se on tietty ihan tuskasta muroilua kun joutuu PlayStoresta sen appsin hakemaan. Ja vielä ikävämpää että ne tukee sitten avoimiakin standardeja ja ei tarvii esim. kyläillessä olla kaiken AppleAppleApple, jotta homma toimii.

Androidille ainakin löytyy miljoona appsia jotka striimaa kamaa pihalle AirPlay/DLNA -vehkeisiin tai vehkeistä:
https://play.google.com/store/search?q=AirPlay&c=apps

Mut se on tietty ihan tuskasta muroilua kun joutuu PlayStoresta sen appsin hakemaan. Ja vielä ikävämpää että ne tukee sitten avoimiakin standardeja ja ei tarvii esim. kyläillessä olla kaiken AppleAppleApple, jotta homma toimii.

Olihan mulla noita Airfoileja ja kaikenlaista tuhannen paskaa. Sit kun on Apple niin ei tartte mitään softia. Sen kun klikkaa valikosta Airplayn päälle. Eikö toi nyt jumalauta oo helpompi noin? Etkö tajua ettei kaikki tahdo muroilla, tunkata, säätää ja asentaa ja päivittää koko vitun ajan? Mitä vittuu mä teen DLNA:lla? Alan warettamaan teratolkulla kamaa ja tunkkaan PS3:lla ne verkkolevyltä ulos? Miksi? OSX ja iOS hoitaa kaiken ja backupitkin automaattisesti Time Machinella. Sen kun kliksuttelee. Kai se tuntuu vaikeelta jollekin ymmärtää kun rakentaa Applesta koko ympäristön toimivana. Se ympäristö on jo valmis, tartten vain sen iPhonen. Pitäskö ostaa sit WP8 ja alottaa koko roska alusta vain kun Apple on liian tavallinen ja siinä on huonot kartat ja se naarmuttuu kun vedät sitä sirkkelillä takakanteen? Vähän ku kasais PC:n osista itse eikä tajuais että valmiitakin saa. Ei toi nyt rahasta oo kiinni, muutama satku, mitä sitte? Sonos vois olla kans vaihtoehto mutta Apple on halvempi ja monipuolisempikin.

Mä nään ipadilla ohjattuna esim. valokuvakirjastot OSX:sta missä tahansa telkkarissa, kuuntelen musaa missä tahansa huoneessa millä tahansa applen vekottimella soitettuna jne.

Olihan mulla noita Airfoileja ja kaikenlaista tuhannen paskaa. Sit kun on Apple niin ei tartte mitään softia. Sen kun klikkaa valikosta Airplayn päälle. Eikö toi nyt jumalauta oo helpompi noin? Etkö tajua ettei kaikki tahdo muroilla, tunkata, säätää ja asentaa ja päivittää koko vitun ajan? Mitä vittuu mä teen DLNA:lla? OSX ja iOS hoitaa kaiken ja backupitkin automaattisesti Time Machinella.
Eikös tuo Airplaykin ole jokin softa. Ero lienee siinä, että se on asennettu valmiiksi.

Mulla toimii DLNA televisiossa niin, että kaukosäätimestä painan nappia ja televisio alkaa toistamaan tiedostoja tietokoneelta. Ei tarvitse mitään softia joka kerta asennella. Riittää, että kerran on asentanut tietokoneeseen ja määrittänyt minkä kansion haluaa jakaa. Tämän jälkeen homma hoituu television kaukosäätimellä.

Eikös tuo Airplaykin ole jokin softa. Ero lienee siinä, että se on asennettu valmiiksi.

Mulla toimii DLNA televisiossa niin, että kaukosäätimestä painan nappia ja televisio alkaa toistamaan tiedostoja tietokoneelta. Ei tarvitse mitään softia joka kerta asennella. Riittää, että kerran on asentanut tietokoneeseen ja määrittänyt minkä kansion haluaa jakaa. Tämän jälkeen homma hoituu television kaukosäätimellä.

No jos se tuosta on kiinni niin saanhan mä nassin tonne talojakamoon ja telkut RJ45:llä verkkoon. Pitäs vaan ostaa kaikki telkut uusiks, vaikka kahdeksalla tonnilla telkkuja sit, pääsispähän eroon 99 euron Apple TV:stä. Miten toi nyt liittyy siihen että ostanko mä iPhonen vai Lumian? Voinko ohjata WP8:lla vahvistimiani ja telkkareitani? Ainiin en voi, kun eihän sitä edes OLE OLEMASSA. iPhonella voin.

PS. Airplay on integroitu käyttöjärjestelmään nimeltä iOS. Vähän ku miinaharava windowsiin, mutta ei aivan.

Airplay pitäis saada kaikkiin laitteisiin, loistava feature. Hyvä Apple!

Vielä tähän brändi juttuun. Tässä vähän todellista vertailua brändeistä. Apple ei ole maailman arvokkain brändi joten varmaan tuo Applen käsittämätön maailmaa mullistava jne brändi ajattelu on juuri Apple miesten päässä koska heidän elämäähän se brändi on mullistanut. mm. Vihokki Mikkisoftan brändikin on yläpuolella :D

http://fi.wikipedia.org/wiki/Brändi

Ja pliis, ei sitten mitään vasuriväitteitä etteikö se brändin arvo ole nimenomaan brändin mittari...

Jos tulisit tähän päivään. Tuo sinun listasi on vuodelta 2011. Tällä hetkellä maailman arvokkain brändi on APPLE!! Voit ihan googlettaa tämän faktan. Esim. mikkisoftan brändiarvo on puolet applesta!!

No jos se tuosta on kiinni niin saanhan mä nassin tonne talojakamoon ja telkut RJ45:llä verkkoon. Pitäs vaan ostaa kaikki telkut uusiks, vaikka kahdeksalla tonnilla telkkuja sit, pääsispähän eroon 99 euron Apple TV:stä. Miten toi nyt liittyy siihen että ostanko mä iPhonen vai Lumian? Voinko ohjata WP8:lla vahvistimiani ja telkkareitani? Ainiin en voi, kun eihän sitä edes OLE OLEMASSA. iPhonella voin.

Jaa, en tiedä. Kommentoin vain tuota sinun ongelmaasi, siitä että apple on plug-andplay, että näin toimiia DLNA:kin ilman sen suurempia murottamisia. Mistä minä tietäisin millaiset vehkeet sulla on. Jos sun vehkeet eivät tue DLNA:ta niin lienee järkevää ostaa sellainen laite joka tukee omaa standardia.

Jaa, en tiedä. Kommentoin vain tuota sinun ongelmaasi, siitä että apple on plug-andplay, että näin toimiia DLNA:kin ilman sen suurempia murottamisia. Mistä minä tietäisin millaiset vehkeet sulla on. Jos sun vehkeet eivät tue DLNA:ta niin lienee järkevää ostaa sellainen laite joka tukee omaa standardia.

Nii, itselleni tämänhetkiseen käyttöympäristöön iPhone on kyllä ylivoimaisesti paras.

Jos tulisit tähän päivään. Tuo sinun listasi on vuodelta 2011. Tällä hetkellä maailman arvokkain brändi on APPLE!! Voit ihan googlettaa tämän faktan. Esim. mikkisoftan brändiarvo on puolet applesta!!

Totta.

Mutta mitäs me nyt tästä kostutaan?

Olihan mulla noita Airfoileja ja kaikenlaista tuhannen paskaa. Sit kun on Apple niin ei tartte mitään softia. Sen kun klikkaa valikosta Airplayn päälle.
Samsungillakin on sellainen näppärä vakiosofta kuin allshare. Mulla on linkitetty sen kautta yhteen kaksi puhelinta, tietokone, telkkari ja tabletti. Ei tunkkausta. Sen kun laittaa telkkarin päälle ja katsoo mitä muista laitteista on jaettu tai streamaa puhelimen kuvaa suoraan telkkarin ruudulle. Tai katsoo puhelimesta valokuvia tai leffaa tietokoneelta.

Nykyään kaikki laitteet alkaa oleen DLNA yhteensopivia, tunkkaus on historiaa. Tässä(kin) asiassa. Suurin erohan tulee siinä että Airplay on Applen oma sisäsiittoinen juttu kun DLNA:ta tukee sitten koko muu maailma.

..big difference between AirPlay and DLNA is their connectivity factor with the rest of devices. Basically, AirPlay technology is focused on Apple ecosystem (sharing with AirPlay is only possible from an iOS device or an iMac via iTunes) while DLNA aims to be more universal. The DLNA technology results from a consortium of major electronic manufacturers - including Ericsson, Hewlett-Packard, Huawei, Intel, LG Electronics, Microsoft, Samsung Electronics, Sharp, Sony. As of today, the DLNA organization is claiming to have over 4,000 DLNA-certified television models ...

Sen verran lisäyksenä että tuo on vuoden vanha teksti, ja nykyään Airplay-enabloituja laitteita on kyllä laajemminkin. Mutta silti, enemmän rajoitteita se Applen suosiminen elämään tuo.

Totta.

Mutta mitäs me nyt tästä kostutaan?

Äskön kyllä kostuttiin, kun ei ollukkaan arvokkain, mutta heti kääntyi toisinpäin.. :D

brandz-millard-brown.png

Ei vaan voi käsittää applen arvoa .

En minä paljon noista teknologioista ymmärrä, mutta ihan hyvin Lumia 800 striimaa Nokian Play To -ohjelman avulla WiFin yli ihan mihin tahansa DLNA-laitteeseen jo nyt. Ei siihen mitään WP8:a tarvita. Ja aivan hyvin niitä äänien voimakkuuksia jne. voi siitä säätää.

Äskön kyllä kostuttiin, kun ei ollukkaan arvokkain, mutta heti kääntyi toisinpäin.. :D

Ei vaan voi käsittää applen arvoa .

Ei varmaan voi käsittää, kun tuskin tajuat edes mitä tuo mittaa tai miten tuo mitataan. Itelläkään ei ole hajua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom