- Ikä
- 42
Niin kuin mä jossain näistä ketjuista aiemmin sanoin, niin mun apple-vihaaja-työkaveri kertoili, että sitä ei itse puhelin tai firma oikeastaan vituta, eikä Applen käyttäjät, vaan ne todelliset omenafanit, joille Apple ja sen puhelimet on aina ja ikuisesti maailman parhaita ja siisteimpiä ihan sama mitä sieltä tulee. Mä oon vähän samoilla linjoilla, vaikken voi sanoa vihaavani Applea ja siihen liittyviä asioita. Ja sama pätee moneen muuhun juttuun. Ihmisillä on tapana alkaa herkästi fanittaan asioita ja puolustelemaan omia hankintojaan ja pitämään juuri niitä parhaina. Sellaiset yli-innokkaat fanit, joihin sinäkin muuten kuulut, on se mikä aiheuttaa niitä vastareaktioita.Miksi? Mikä siinä voi vituttaa ihmistä niin paljon, jos toinen tykkää applesta?
No onhan se yksi reikä lisää, mutta ei ylimääräinen. Eikä se haittaa ketään, kun se on piilossa kuoren alla. Teettäähän se vähän lisää hommaa saada kaikki mahtuun kuorien väliin, mutta ei se mua kiinnosta, kunhan on siellä. Sä et tajua mikä hinku on käyttää korttia, jos puhelimia saa eri kokoisilla muisteilla. Mä taas en tajua mikä idea on tehdä puhelimia eri kokoisilla muisteilla, kun muistikorttikin on keksitty. Tai tajuan tietysti ja rahahan se syy on. Paljos 16 gigaisella ja 64 gigaisella iPhonella on hintaeroa? Pitkälti toistasataa? Sillä rahalla saisi jo aaaaika ison muistikortin, mutta eipä valmistaja anna sun ostaa puhelinta halvalla, vaan kerää voitot kalliimmista malleista. Hyvää bisnestä, mutta kuluttajana en tykkää.Muistikortin reikä on taas yksi ylimääräinen reikä designiin. Enkä kyllä tajua oikein, että mikä hinkun sitä korttia on käyttää jos kerran on tarjolla eri kokoisia muisteja kiinteenä. Muistikortit on melko väsynyttä tekniikkaa, kyrsii kamerassakin veivaa niiden kanssa. Ja jos joku väittää, että 64 gigaa on liian vähän, niin paskaa puhuu. Eiköhän noi ole melko tutkittuja juttuja, sillä ei taida kamalammin isommilla muisteilla varustettuja luureja olla. Jos 64 gigaa tulee täyteen, niin aivan salettiin siellä on karsittavaa pois jo.
E: Tähän voi tietysti kommentoida, että köyhille kallista, mutta se on vielä rahaakin enemmän se periaate.