Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Miksi? Mikä siinä voi vituttaa ihmistä niin paljon, jos toinen tykkää applesta?
Niin kuin mä jossain näistä ketjuista aiemmin sanoin, niin mun apple-vihaaja-työkaveri kertoili, että sitä ei itse puhelin tai firma oikeastaan vituta, eikä Applen käyttäjät, vaan ne todelliset omenafanit, joille Apple ja sen puhelimet on aina ja ikuisesti maailman parhaita ja siisteimpiä ihan sama mitä sieltä tulee. Mä oon vähän samoilla linjoilla, vaikken voi sanoa vihaavani Applea ja siihen liittyviä asioita. Ja sama pätee moneen muuhun juttuun. Ihmisillä on tapana alkaa herkästi fanittaan asioita ja puolustelemaan omia hankintojaan ja pitämään juuri niitä parhaina. Sellaiset yli-innokkaat fanit, joihin sinäkin muuten kuulut, on se mikä aiheuttaa niitä vastareaktioita.

Muistikortin reikä on taas yksi ylimääräinen reikä designiin. Enkä kyllä tajua oikein, että mikä hinkun sitä korttia on käyttää jos kerran on tarjolla eri kokoisia muisteja kiinteenä. Muistikortit on melko väsynyttä tekniikkaa, kyrsii kamerassakin veivaa niiden kanssa. Ja jos joku väittää, että 64 gigaa on liian vähän, niin paskaa puhuu. Eiköhän noi ole melko tutkittuja juttuja, sillä ei taida kamalammin isommilla muisteilla varustettuja luureja olla. Jos 64 gigaa tulee täyteen, niin aivan salettiin siellä on karsittavaa pois jo.
No onhan se yksi reikä lisää, mutta ei ylimääräinen. Eikä se haittaa ketään, kun se on piilossa kuoren alla. Teettäähän se vähän lisää hommaa saada kaikki mahtuun kuorien väliin, mutta ei se mua kiinnosta, kunhan on siellä. Sä et tajua mikä hinku on käyttää korttia, jos puhelimia saa eri kokoisilla muisteilla. Mä taas en tajua mikä idea on tehdä puhelimia eri kokoisilla muisteilla, kun muistikorttikin on keksitty. Tai tajuan tietysti ja rahahan se syy on. Paljos 16 gigaisella ja 64 gigaisella iPhonella on hintaeroa? Pitkälti toistasataa? Sillä rahalla saisi jo aaaaika ison muistikortin, mutta eipä valmistaja anna sun ostaa puhelinta halvalla, vaan kerää voitot kalliimmista malleista. Hyvää bisnestä, mutta kuluttajana en tykkää.

E: Tähän voi tietysti kommentoida, että köyhille kallista, mutta se on vielä rahaakin enemmän se periaate.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miksi niin moni toivoo Nokian epäonnistuvan? Minun mielestäni olisi ihan mukava, jos onnistuisi ja alkaisi menestyä taas kunnolla.
Ne vatipäät eivät tajua, että jos Nokia ei tee voittoa ja pistää porukkaa pihalle, niin he joutuvat maksamaan veroja tuonkin edestä.

Ihanne tilannehan kai olisi kun "kaikki" älyföönien valmistajat olisivat suunilleen samoissa myyntiluvuissa niin kilpailu olisi kovinta!

Niin kuin mä jossain näistä ketjuista aiemmin sanoin, niin mun apple-vihaaja-työkaveri kertoili, että sitä ei itse puhelin tai firma oikeastaan vituta, eikä Applen käyttäjät, vaan ne todelliset omenafanit, joille Apple ja sen puhelimet on aina ja ikuisesti maailman parhaita ja siisteimpiä ihan sama mitä sieltä tulee. Mä oon vähän samoilla linjoilla, vaikken voi sanoa vihaavani Applea ja siihen liittyviä asioita. Ja sama pätee moneen muuhun juttuun. Ihmisillä on tapana alkaa herkästi fanittaan asioita ja puolustelemaan omia hankintojaan ja pitämään juuri niitä parhaina. Sellaiset yli-innokkaat fanit, joihin sinäkin muuten kuulut, on se mikä aiheuttaa niitä vastareaktioita.

No onhan se yksi reikä lisää, mutta ei ylimääräinen. Eikä se haittaa ketään, kun se on piilossa kuoren alla. Teettäähän se vähän lisää hommaa saada kaikki mahtuun kuorien väliin, mutta ei se mua kiinnosta, kunhan on siellä. Sä et tajua mikä hinku on käyttää korttia, jos puhelimia saa eri kokoisilla muisteilla. Mä taas en tajua mikä idea on tehdä puhelimia eri kokoisilla muisteilla, kun muistikorttikin on keksitty. Tai tajuan tietysti ja rahahan se syy on. Paljos 16 gigaisella ja 64 gigaisella iPhonella on hintaeroa? Pitkälti toistasataa? Sillä rahalla saisi jo aaaaika ison muistikortin, mutta eipä valmistaja anna sun ostaa puhelinta halvalla, vaan kerää voitot kalliimmista malleista. Hyvää bisnestä, mutta kuluttajana en tykkää.

E: Tähän voi tietysti kommentoida, että köyhille kallista, mutta se on vielä rahaakin enemmän se periaate.
Käyppä ostaan iso muistikortti, niin hupsista keikkaa, ei olekaan paljoa hintaeroa. Vai meinaatko saada 32 gigaisen eurolla? Ja miten meinasit sinne sitten laittaa 16 gigaseen vaikka 64 gigaa kortilla? 16+32 on 48 gigaa. Seuraava on sitten 64 gigan kortti ja en ees tiedä onko sellaisia ja jos on, niin maksaa varmaan mansikoita jos nopean kortin haluaa. 64 löytyy varmaan hitaampana halvalla, mutta nopeana hinta on sama mitä kiinteellä. Eroa ei kuitenkaan ole paskanvittua kun ajatellaan, että puhelin on kiinteä, eikä mikään muistikortinlukija.

Käyppä ostaan iso muistikortti, niin hupsista keikkaa, ei olekaan paljoa hintaeroa. Vai meinaatko saada 32 gigaisen eurolla? Ja miten meinasit sinne sitten laittaa 16 gigaseen vaikka 64 gigaa kortilla? 16+32 on 48 gigaa. Seuraava on sitten 64 gigan kortti ja en ees tiedä onko sellaisia ja jos on, niin maksaa varmaan mansikoita.
64gb $56.

Eroa siis 150 euroa ja vähän extramuistia. Eipä ole hääppöinen ero kun verrataan laitteeseen, joka on kiinteä ilman korttireikiä tai kortin kanssa puljaamista. En ymmärrä.

No kyllä köyhälle tollanen 150 ekiä on jo paljon ja jos ei käyttäjää haittaa kortin kanssa puljaaminen. Itsellä Lumiassa vaan 16gigaa ja sekin on toistaiseksi riittänyt, mutta tuo 920:n 32gigaa riittäis mulle satavarmasti hamaan loppuun asti. Eipä tule edes paljon kuvia otettua ja Spotify ja Nokia Music joten...

Miksi niin moni toivoo Nokian epäonnistuvan? Minun mielestäni olisi ihan mukava, jos onnistuisi ja alkaisi menestyä taas kunnolla.

Itse en sinällään toivo, että Nokia epäonnistuisi. Ennemmin, että Windows Phone -epäonnistuisi. Ei ole kuluttajan kannalta ollenkaan hyvä tilanne, että sama yritys hallitsisi PC ja puhelinkäyttöjärjestelmämarkkinoita.

Kylmä totuus on myös, että Windowsin kerneli ei yllä yhtä hyvään suorituskykyyn ja vakauteen, kuin Linuxin ja OS X:n kernelit. Tiedostojärjestelmästä ja rekisteristä nyt ei varmaan kannata edes aloittaa. Mutta ei siinä - paskaa softaa on tunnetusti helppo kompensoida tehokkaammalla raudalla!

Tietoturvan kannalta Windows pystyy kantamaan historiansa taakkaa paremmin Puhelin-puolella, kuin mitä PC-puolella. Windows Phonen kohdalla on voitu aloittaa ohjelmistojen suhteen puhtaalta pöydältä: Standardisoidut ja sertifioidut ohjelmien asennuspaketit, keskitetty ja moderoitu (=luotettava) ohjelmistolähde - Windows Market Place.

Henkikökohtaisesti liputan Androidin (Linuxin) puolesta, mutta näen kyllä iPhonen parhaana, viimeistellyimpänä ja varmimpana kuluttajatuotteena.

Missä on Windows Phone 8 päivitys vuoden vanhoihin Lumioihin? - Sitä ei ole, eikä tule.

Androidin puolella useiden valmistajien kohdalla sama juttu. (Mutta koska kyseessä avoimen lähdekoodin järjestelmä, niin yhteisö tuo epävirallisia päivityksiä. Tämä ei tietysti perus-kuluttajaa lämmitä.)

Apple sen sijaan tuo täysiverisiä ohjelmistopäivityksiä vielä iPhone 3GS:äänkin, 2009 vuoden puhelimeen.

Sori vain, mutta kun ei ole, vaan Samsungilla ja siinä se on niinQ tosi makee juttu. nixdorf Owned!
Taisi mennä minun pointti ohi eli ei tässä mitään ole 'ownattu'. Väännetään nyt sitten rautalangasta eli jos jumalainen Apple olisi esitellyt ky.ominaisuuden niin täällä olisi Appletardit kilpaa hehkuttamassa kuinka loistava ja hyödyllinen ominaisuus se on ja naureskeltaisiin ja paukuteltaisiin henkseleitä kuinka Apple on niin innovatiivinen.
Mutta kun tuommonen ominaisuus nyt sattuu olemaan Samsungissa niin eihän sillä mitään tee Appletardien mukaan.

Eroa siis 150 euroa ja vähän extramuistia. Eipä ole hääppöinen ero kun verrataan laitteeseen, joka on kiinteä ilman korttireikiä tai kortin kanssa puljaamista. En ymmärrä.
150 egee on mulle aika paljon, kortin reiällä ei ole mitään merkitystä, koska se on piilossa ja kortin kanssa ei tarvitse puljata muuta kuin laittaa se sisään kun otat puhelimen käyttöön ja ottaa se pois kun vaihdat puhelinta. Eli kerran vuodessa tai kahdessa ja pienempi se puljaus on kuin siirrellä kaikki tiedostot puhelimesta toiseen. Tiedon siirto kortin, puhelimen ja tietokoneen välillä tapahtuu luonnollisesti ihan täysin korttiin koskematta. Ja mulla on sellainen kutina, että jos Apple lisäisi puhelimiinsa korttipaikan, niin 16 gigan mallin myynti nousee rajusti ja 32 ja 64 gigan romahtaa. Suurin osa varmasti ottaa halvemman, eikä halua maksaa turhasta.

Taisi mennä minun pointti ohi eli ei tässä mitään ole 'ownattu'. Väännetään nyt sitten rautalangasta eli jos jumalainen Apple olisi esitellyt ky.ominaisuuden niin täällä olisi Appletardit kilpaa hehkuttamassa kuinka loistava ja hyödyllinen ominaisuus se on ja naureskeltaisiin ja paukuteltaisiin henkseleitä kuinka Apple on niin innovatiivinen.
Kyllä mä ton tajusin, mutta sä et taida tajuta sitä, että se on Samsungissa ja sitä hehkutetaan innoissaan. Idea nyt vain on vähän typerä. Eiköhän tossa nyt ole ihan pätevä syy minkä takia video pausettaa automaattisesti jos tehdään jotain muuta. Tolla tapaa poistetaan se pause napin painaminen, joka taitaa olla vallitseva tilanne. Ja tosiaankin, Samsung sitä edelleen hehkuttaa, ei Apple. Höpiset siis Appletardeista jotka hehkuttaisivat ominaisuutta joka tällä hetkellä on Samppojen hehkuttama :D

Millonhan tulisi älypuhelin kahdella sim korttipaikalla. Tai ehkä sellainen on jollain kinuski valmistajalla jo olemassa. Olis älyttömän hyödyllinen. Vielä kun olisi älytekniikkaa sen verran että molemmat simmit olisi päällä samaan aikaan ja puhelin vaan valitsisi mitä kautta puhelut ja data kannattaa reitittää...

e: ja toinen simmi korttipaikka nimenomaan sellainen "lisäkorttipaikka" jonku simppelin läpän alla että voisi lennosta vaihtaa korttia.

Ainakin nää edelliset Lumiat on tuntunut omaan käteen niin "halvoilta" ja kohloilta.

Nokialla oli aikoinaan esimerkiksi malli 6500 ja 8800. Jossain vaiheessa unohtui, kuinka tehdään tyylikkäitä ja laadukkaan tuntuisia puhelimia. Nyt Apple esittelee mainoksissaan, kuinka alumiinista tehdään hienoja puhelimia.

Mä vedän tolla ja katon koska vie mut väärin.

En tiedä miten paljon noita käytännössä tulee vastaan, mutta oli tuolla kokoelmassa muutama aika hilpeä kuva. Etenkin pisti hymyilemään se lontoosta otettu kuva, jossa tarjottiin paperikarttoja ios6 käyttäjille :D

Nokia Politely Points Out Why the Lumia 920 is Better than the iPhone 5 with a Cute Graph

247647_10151074409611523_2136048253_n.jpg

HTC nöyrytettiin jo aikasemmin. :D

Nokia Politely Points Out Why the Lumia 920 is Better than the iPhone 5 with a Cute Graph

HTC nöyrytettiin jo aikasemmin. :D
^
Hyvin vammaisia tälläiset vertailut.
Eiköhän Accessory listalla iphonella ole HIEMAN enemmän tuotteita kuin Nokialla tulee koskaan olemaankaan.

Nokia vittuilee applelle kaapeleista? Varmaan 20 vuotta piti Noksun puhelimiin ostaa 30€ Nokian datakaapeli jos halusi sen liittää tietokoneeseen. Tietty monessa puhelimessa oli erilaisia liittimiä ettei Nokia pystynyt luomaan standardia edes omaan mallistoonsa.

Unique live tiles customization? Kuinka paljon tuota voi käyttäjä modata mieleisekseen? Ei varmaan ihan Andoid-tason muokkaukseen päästä? Voiko laatikoiden väriä muuttaa? Voiko niiden kokoa suurentaa? Pääseekö laatikoista tarvittaessa eroon? Voiko taustakuvia vaihtaa? Millä uniikilla tavalla laatikoita voi muokata?

Toivon Noksun menestystä, mutta en pidä tälläisistä vertailuista.

Hyvin vammaisia tälläiset vertailut.

Noh, ei näistä kannata niin hermostua :) Mutta kylmä totuus on se, että Lumia 920 on kova laite, vaikka sitä miten haluaisi kierrellä.

Nokia vittuilee applelle kaapeleista? Varmaan 20 vuotta piti Noksun puhelimiin ostaa 30€ Nokian datakaapeli jos halusi sen liittää tietokoneeseen.

Tässä esitellään nyt uutta Lumia 920 puhelinta, ei vanhoja malleja. Turha katsoa taakse, kun tulevaisuus näyttää näin hyvältä.

Unique live tiles customization? Kuinka paljon tuota voi käyttäjä modata mieleisekseen? Ei varmaan ihan Andoid-tason muokkaukseen päästä?

Tässä verrattiin Lumia 920 iPhone 5:een, ei Androidin.

Toivon Noksun menestystä

Kuin myös.

Suositut

Back
Ylös Bottom