Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Olen tässä hieman tipahtanut kärryiltä näissä puhelimissa, mutta olisi tarkoitus vaihtaa uudenpaan ja olen miettinyt tämmöisiä vaihtoehtoja: Nokia lumia 900, Iphone 4s, Nokia N9 ja Samsung galaxy s3 mitähän näistä suosittelisitte?

Perus käyttöä, välillä kuvaamista ja lähes joka päivä netin selailua.

iPhone 4s on aika eilispäivää (ja pieni näyttö). Nokia N9 on ihan jees, mutta eilispäivän puhelin sekin.. Ja Android, noh tämä olisi ehkä viimeisin valintani.. Eli jos minulta kysyttäisiin niin Lumia 900 ehdottomasti. Tai sitten odotat seuraavaa iLuuria.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
iPhone 4s on aika eilispäivää (ja pieni näyttö). Nokia N9 on ihan jees, mutta eilispäivän puhelin sekin.. Ja Android, noh tämä olisi ehkä viimeisin valintani.. Eli jos minulta kysyttäisiin niin Lumia 900 ehdottomasti.
Ja jos otetaan pois se henkilökohtainen vamma Androidia kohtaan, niin SGS3 ja Lumia 900 on ainoat järkevät vaihtoehdot noista. Androidissa ei oikeasti ole mitään vikaa.

E: nää asiat selvästi herättää tunteita. Joku fanittaa Applea ja joku toinen boikotoi sen takia iphonea. Jollakin toisella se vihan kohde on Nokia ja kolmannella Android jne. Kaikki näistä on vain tunteita.

E: nää asiat selvästi herättää tunteita. Joku fanittaa Applea ja joku toinen boikotoi sen takia iphonea. Jollakin toisella se vihan kohde on Nokia ja kolmannella Android jne. Kaikki näistä on vain tunteita.

Mä olen fanittanu vähän kaikkia (paitsi androidia). Käytin vaan Nokiaa vuositolkulla kunnes hommasin iPhonen, jonka jälkeen jokaikinen käyttämäni Nokia tuntui todella surkeelta. Sitten pääsin testailemaan Lumia 900 ja samantien mun iPhone alko tuntumaan tylsältä ja "nähdyltä". Sen verran mitä olen Androideja käpistellyt niin niistä on jäänyt vähän sellainen fiilis että yhdistetään vähän molempia, mutta ei hirveesti tuoda mitään omaa. Ehkä olen skipannu ne just siksi että on jäänyt sellanen hajuton väritön mauton - fiilis? Pitäis toki käyttää enemmän että voisi antaa parempaa palautetta mutta...

^Vähän pintaraapaisulta toi tosiaan näyttää. Et ole päässyt sisään Androidiin, etkä ole nähnyt sen monipuolisuutta. Lisäksi avoimena käyttöjärjestelmänä se antaa muroille aika vapaat kädet ja minä saan taas nauttia niistä tuotoksista. Siinä on mun näkökulmasta aika iso valtti muihin verrattuna. Kaikille se ei tietenkään ole tärkeää.

Mä olen fanittanu vähän kaikkia (paitsi androidia). Käytin vaan Nokiaa vuositolkulla kunnes hommasin iPhonen, jonka jälkeen jokaikinen käyttämäni Nokia tuntui todella surkeelta. Sitten pääsin testailemaan Lumia 900 ja samantien mun iPhone alko tuntumaan tylsältä ja "nähdyltä". Sen verran mitä olen Androideja käpistellyt niin niistä on jäänyt vähän sellainen fiilis että yhdistetään vähän molempia, mutta ei hirveesti tuoda mitään omaa. Ehkä olen skipannu ne just siksi että on jäänyt sellanen hajuton väritön mauton - fiilis? Pitäis toki käyttää enemmän että voisi antaa parempaa palautetta mutta...
Tuossako uusi iPhone?
http://macmaa.com/2012/05/29/iphone-5n-ulkomuoto-paljastui/
Tuota noin:wtf:
En tiedä ketä tuossa kusetetaan, mutta jos ei tuota 4" näyttöä tuohon laitteeseen tule, niin kyllä lähtölaskenta alkaa jopa Apple-leirin keskuudessa.
Toki jos porukka on vahva, niin jopa tuo kuulokepaikan vaihtaminen voi riittää megahysteriaan:rolleyes:

jos ei tuota 4" näyttöä tuohon laitteeseen tule, niin kyllä lähtölaskenta alkaa jopa Apple-leirin keskuudessa.
No jos se tuuman tuhannesosasta on kiinni, niin sitten.
"The screen resolution is said to be 1136 x 640, with a screen size of 3.999 inches (diagonally)"

Täältä peukkua applelle jos tajuavat olla lähtemättä vehkeenmittauskisaan.

No jos se tuuman tuhannesosasta on kiinni, niin sitten.
"The screen resolution is said to be 1136 x 640, with a screen size of 3.999 inches (diagonally)"

Samallla linjalla olen ,että antaisi mennä vanhoilla kuorilla ja koolla.
Ainoastaan vaihtaisivat tuon kuulokepaikan, niin siinä olisikilpailijoille purtavaa, kun Apple keksi tuollaisen idean:D
Miksi hyvää tuotetta, jota saadaan myytyä, tarvitsee muuttaa:jahas:

Jos meinaat vehkeenmittauskisalla ruudun kokoa, niin tuskin sillä mitään vehkeitä mittaillaan. Kenellä vain valmistajalla kun on valmiudet tehdä puhelin vaikka satatuumaisella näytöllä. Kyse on siitä mitä ihmiset haluaa ja tällä hetkellä se on ihan selkeästi isompia näyttöjä. Jossain kohtaa tulee stoppi ja sitä rajaa tässä kai haeskellaan. Tyhmää Applelta jos ei kuunnella ihmisiä ja tehdään edelleen pieniä näyttöjä. Neljä tuumaakin on nykymittapuulla auttamattomasti liian pieni.

Omaan makuun 4" alkaa olla aika sweet spot niin luettavuuden, käytettävyyden + taskuun mahtuvuuden suhteen. Jonkin aikaa kannoin Lumia 900 luuria taskussa ja se vielä meni mutta omilla sormilla ei edes ylety isommalle näytölle yhellä kädellä. Itse en ostaisi kyllä yli 4,3" näyttöä ainakaan tällä hetkellä. Tabletit sitten erikeens.

Aika hyvin on porukka jakautunu ison ja pienen näytön välille. Kyl sen ymmärtää jos ei vaan tarvia tai halua sitä isompaa näyttöä. Itte en kyl enää ostais alle 4.3 tuumasta. Kaverin iphonen näyttökin tuntu ihan onnettoman pieneltä kun kokeilin sitä. Tottumiskysymyshän toi on ja aivan varmasti tolla 4 tuumasellakin pärjäisi.

Toi vaan ihmetyttää, et porukka käyttää aina noita kahta asiaa, kun puhuu isommista näytöistä. Eli sitä ettei voi kunnolla yhdellä kädellä käyttää ja ettei puhelin mahdu enää taskuun. Paskapuhetta molemmat. Mulla on nyt htc desire hd ja mun kädet on kokoluokkaa pikkutyttö ja pystyn ihan hyvin käyttämään yhdellä kädellä tota. Ja taskuun toi mahtuu ihan huomaamattomasti vaikka en käytäkkään mitään lökäpöksyjä vaan perus housuista vähän tiukempia housuja.

Seuraavassa puhelimessa on 4.7 tuuman näyttö todennäköisesti ja uskon, et se on just sopivan kokonen.

Mulla on garminin navigaattorissa 5" näyttö ja en perkele kyllä haluaisi puhelinta sen kokoisena :D
4"-4,5" alkaa olla maksimi, silloin on riittävän iso näyttö, mutta kulkee vielä kohtuu mukavasti taskussakin.

Mulla on garminin navigaattorissa 5" näyttö ja en perkele kyllä haluaisi puhelinta sen kokoisena :D

Onko näyttö koko laitteen pinta-alan kokoinen?

Hyvä muistaa että vaikka näyttöalaa suurennetaan se ei (tällä hetkellä) tarkoita sitä että puhelimen ulkomitat kasvaa samassa suhteessa. Niin kauan kun näyttökoko ei vastaa koko puhelimen ulkomittoja niin näyttöä voi suurentaa niin ettei ulkomitat kasva yhtä paljoa. Tämä pätee esimerkiksi Lumia 800 ja Lumia 900 välillä. Vaikka Lumia 900 on isompi näyttö kuin Lumia 800, sitä tilaa on hyödynnetty paremmin, eli se ei ole ulkomitoiltaan kuitenkaan vastaavaasti yhtä paljon isompi.

Lumia 900 4,3" näyttö on mielestäni aivan minimi, kaikki sitä pienemmät on liian pieniä. Miten paljon tuosta vielä voi kasvattaa näyttökokoa ilman että puhelimen ulkomitat on "liian suuret", sitä tässä varmaan vielä haetaan jonkin aikaa. Mutta suuremmat näytöt puhelimissa tulee olemaan trendi, uskokaa pois. Ja Apple ei varmasti tuo alle 4" näyttöä uuteen iPhoneen (mutta jos tuo niin peli on heidän osaltaan aika lailla game over.)

Mulla on 4s ja ajoittain ruvennu tuntuu että isompi näyttö olis ihan jees mutta vaan nettisurffailun takia. Toi 4 vois olla ihan jees, yli 4,3tuumasta tuskin haluaisin kuitenkaan ihan vaan kun taskussa toi nykynen on just passeli. FM-virittimen puute ajoittain vituttaa jos haluaa radioo kuunnella, ku jostain syystä noi nettilähetykset pätkii... Nokialle FM-virittimistä pisteet, onkohan niitä ees muilla. En tiiä eikä varmaan kiinnostakaan. Noi androidit alkanu vaikuttaa enemmän sellaselta hylkiöyksilöiltä, tosin johtuu varmaan siitä ettei omas kaveripiiris niitä ookaan. Faijalla on ja se on joku vanha ni en siihe haluu vertailla, ties kuinka on ajan saatossa muutunut.

Onko näyttö koko laitteen pinta-alan kokoinen?

Hyvä muistaa että vaikka näyttöalaa suurennetaan se ei (tällä hetkellä) tarkoita sitä että puhelimen ulkomitat kasvaa samassa suhteessa. Niin kauan kun näyttökoko ei vastaa koko puhelimen ulkomittoja niin näyttöä voi suurentaa niin ettei ulkomitat kasva yhtä paljoa. Tämä pätee esimerkiksi Lumia 800 ja Lumia 900 välillä. Vaikka Lumia 900 on isompi näyttö kuin Lumia 800, sitä tilaa on hyödynnetty paremmin, eli se ei ole ulkomitoiltaan kuitenkaan vastaavaasti yhtä paljon isompi.

Lumia 900 4,3" näyttö on mielestäni aivan minimi, kaikki sitä pienemmät on liian pieniä. Miten paljon tuosta vielä voi kasvattaa näyttökokoa ilman että puhelimen ulkomitat on "liian suuret", sitä tässä varmaan vielä haetaan jonkin aikaa. Mutta suuremmat näytöt puhelimissa tulee olemaan trendi, uskokaa pois. Ja Apple ei varmasti tuo alle 4" näyttöä uuteen iPhoneen (mutta jos tuo niin peli on heidän osaltaan aika lailla game over.)
Luultavasti Apple saa pelkästään tuolla kuulokeliittimen paikan vaihdolla sen Wauh ilmiön aikaiseksi ja puhelin myy kuin häkä:D

Eli sitä ettei voi kunnolla yhdellä kädellä käyttää ja ettei puhelin mahdu enää taskuun.

Kyllä hyvin mahtuu omakin Galaxy S2 taskuun. Välillä ärsyttää kun pitää kännykkää vasemmassa kädessä (vasenkätinen) niin peukalolla mahdoton ylettyä ruudun oikeean yläkulmaan vaihtamatta asentoa kädessä.

Luultavasti Apple saa pelkästään tuolla kuulokeliittimen paikan vaihdolla sen Wauh ilmiön aikaiseksi ja puhelin myy kuin häkä:D
Selittäkääs ny tyhmälle mikä siin on paremmin jos se liitäntä on alapuolella vs yläpuolella? Kylhä siin se piuha on kuitenki kiinni roikkumas

Suositut

Back
Ylös Bottom