Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuota One S on kehuttu suht. helvetisti. Tai siis, sehän on yhtä vikkelä tai jopa vikkelämpi kuin quad-core One X. Toki näytössä on eroa resoluution mielessä, mutta riittävä tuossakin jos Sensation oli myös harkinnassa.

Vertailua One S vs. Sensation, kyllä uskon että rahalle saa vastinetta:
http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=3875&idPhone2=4574

Itsellä One X, ja One -sarjan luulisi olevan samaa laatua kaikki, joten voinen sanoa että onnistuneita luureja.

Tuota.. mihin te niitä prosessoritehoja tarvitsette puhelimessa? Eikös se käyttöliittymän nopeus ja sulavuus kuitenkin ole se oleellinen asia? Eikä prosessorin speksit ym. :)

Sitä sulavuutta tulee lisää kun prosessori on parempi.

Ahaa. :)

Esimerkiksi Lumia 900 ei ole mitään neliytimisiä vesijäähdytteisiä prosessoreita, silti käyttöliittymä on salamannopea. Ehkä hain tässä sitä, että puhelinta valittaessa on ehkä muita tärkeämpiä asioita mitä kannattaa huomioida ja vertailla.

Kyllä se neliydin, tai ainakin tuplaydin, tulee aivan vakiona näissä kärkipään vehkeissä jossa juurikin 720p näyttö. En minä ainakaan mennyt prossu eellä, vaan resoluutio ja muut kilkkeet. Sekin on täysin harhaluulo, että enemmän ytimiä on automaattisesti suurempi virrankulutus. Näyttö tuota syö, ja koska usein on isompi/tarkempi näyttö näissä tupla/neliydin luureissa, niin tietenkin niissä akku kestää heikommin.

Tuo kasvanut teho tulee aivan luonnostaan, ei sen ehdoilla tarvitse puhelinta valita.

Onko tossa HTC One ässässä radiolähetintä. Olisi hitosti iloa kesän venetouhuissa kun voisi kuunnella musiikkia stereoista puhelimelta lähettimen kautta.

En ainakaan löytänyt spekseistä...

Tietääkö muuten joku miksei uusissa puhelimissa ole radiolähetintä?

Ei ilmeisesti kosiskele tarpeeksi suurta yleisöä ?!?

No lähti kuitenkin HTC One S tilaukseen. Mielenkiintoista nähdä paljonko on eroa nykyiseen HTC Wildfireen josta olen tykännyt kuin hullu puurosta. Näytönkin kanssa olen tullut toimeen kun en parempia katsele ja oikeestaan ainut miltä odotan valmiiksi paljon on toi ässän kamera kun se nyt on aika huono wildfiressä ja kuitenkin paljon kameraa käytän puhelimessa.

(Katkonut toi nykyinen HTC paripäivää virtoja ihan solkenaan että piti jo välillä ottaa vanha noksu virka-aikana käyttöön. Tottakai nyt kun aloin uuden puhelimen tilausta suunnittelemaan se alkoi toimimaan moitteettomasti ja on pysynyt päällä jo iltapäivästä asti. Tilasin siitä huolimatta :D )

e: ei varmaan kuulu tähän ketjuun mutta onko jotain järkevää tapaa ja laitetta kytkeä puhelin fm-lähettimeen ja sitä kautta radioon. Jollain bluetooth hässäkällä ?!?

e2: näyttäähän noita olevan mutta hintaa on mukavasti useampia kymppejä. Pitäisi ainakin satavarmasti tietää jos tollaisen hankkii että se toimii :)

Sekin on täysin harhaluulo, että enemmän ytimiä on automaattisesti suurempi virrankulutus. Näyttö tuota syö, ja koska usein on isompi/tarkempi näyttö näissä tupla/neliydin luureissa, niin tietenkin niissä akku kestää heikommin.
Etenkin kun noita moniytimisiä kaupataan luureihin sillä, että niissä olisi pienempi virrankulutus kuin tavallisessa yksiytimisessä. Ja tähän minäkin uskon, kun en muustakaan tiedä. Ja kyllä omassa SGS3:ssa tuntuu akku kestävän paremmin kuin vanhassa SGS1:ssä koskaan, vaikka näyttö on 20 % suurempi ja paljon tarkempi ja vääntöä kolme kertaa niin paljon kuin vanhassa.

e: ei varmaan kuulu tähän ketjuun mutta onko jotain järkevää tapaa ja laitetta kytkeä puhelin fm-lähettimeen ja sitä kautta radioon. Jollain bluetooth hässäkällä ?!?

mä oon käyttäny ihan vaan puhelimen nettiä ja sieltä nettiradioita, eipähän ritise ja rätise niiku radiot herkästi ja kuuluu missä vaan...missä vaan missä on 3g. Kai nyt on jo joka paikassa. Miinuksena tosin sit ku on heikompaa taajuutta ni sit radio pätkäsee kokonaa.

Nokia taitaa olla ainoo jolla noita FMvastaanottimia on.

Ei ilmeisesti kosiskele tarpeeksi suurta yleisöä ?!?

No lähti kuitenkin HTC One S tilaukseen. Mielenkiintoista nähdä paljonko on eroa nykyiseen HTC Wildfireen josta olen tykännyt kuin hullu puurosta. Näytönkin kanssa olen tullut toimeen kun en parempia katsele ja oikeestaan ainut miltä odotan valmiiksi paljon on toi ässän kamera kun se nyt on aika huono wildfiressä ja kuitenkin paljon kameraa käytän puhelimessa.

(Katkonut toi nykyinen HTC paripäivää virtoja ihan solkenaan että piti jo välillä ottaa vanha noksu virka-aikana käyttöön. Tottakai nyt kun aloin uuden puhelimen tilausta suunnittelemaan se alkoi toimimaan moitteettomasti ja on pysynyt päällä jo iltapäivästä asti. Tilasin siitä huolimatta :D )

e2: näyttäähän noita olevan mutta hintaa on mukavasti useampia kymppejä. Pitäisi ainakin satavarmasti tietää jos tollaisen hankkii että se toimii :)
Itse meinasin myös hankkia Bluetooth FM lähettimen. En halua piuhaa luurin ja lähettimen väliin, ja autossa ei AUX-in paikkaa ole. Joskus bongasin autotelineen joka tietenkin piti puhelinta, mutta myös latasi puhelinta ja oli samalla FM lähetin. Toi ois aika unelma combo.

mä oon käyttäny ihan vaan puhelimen nettiä ja sieltä nettiradioita, eipähän ritise ja rätise niiku radiot herkästi ja kuuluu missä vaan...missä vaan missä on 3g. Kai nyt on jo joka paikassa. Miinuksena tosin sit ku on heikompaa taajuutta ni sit radio pätkäsee kokonaa.

Nokia taitaa olla ainoo jolla noita FMvastaanottimia on.
Tokihan näissä kaikissa FM vastaanotin on... lähetin eri asia. :) Olen muuten lukenut että käytännössä HTC luuritkin tukee FM lähetystä mutta se ei ole päällä, ja jostain syystä ei koodifakiiritkaan ole saaneet sitä toimimaan. Luin tuosta jo 2 vuotta sitten kun HTC Desiren hankin.

Tokihan näissä kaikissa FM vastaanotin on... lähetin eri asia. :)

ää what? öö. Jaa nii ilmeisesti olikin jostain muusta kyse kun mitä käsitin. Oukei. Siis musiikin siirtämisestä esim mankkaan soivaksi ilmeisestikin kun pari kertaa yritin lueskella. Ei toi lukutaito oo kyl ennenkää ollu se luotettavin osa minua.

Mikähän siitä laittoman voi tehdä?

Laiton useassa maassa ilmeisesti.
Näin taitaa olla. Suomessakin ollut laillisia vasta hetken. Max 2 vuotta?

Tietääkseni suurin osa tosiaan toimisi hyvin lähettiminä, mutta se ei ole päällä eikä helposti softallakaan oteta käyttöön.

Mikähän siitä laittoman voi tehdä?

Sama kuin piraattiradioista.

Sen takia noissa sallituissa FM-lähettimissä on lähetysteho rajoitettu naurettavan pieneksi. Käytännössä jos auton antenni on katon takaosassa tai takalasissa, ei puhelinta juuri saa radiosta kuulumaan, ellei käy säkä ja antennijohto kulje riittävän lähellä hanskalokeroa tai jotain muuta sopivaa puhelimen jemmauskoloa. Meillä on niin vanha soitin, että siinä on vielä kasettipesä, ja puhelin mahtuu juuri hiukan aukosta sisään. Silloinkin pitää asennon olla kohdallaan.

Jep, N900:seen sai softan joka boostasi lähettimen tehon. Kaveri käyttää lähetintä joka päivä autossaan, mutta itse en saanut kunnolla kuulumaan vaikka antenni on ihan kattoluukun vieressä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom