Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Teillä on vaan liian isot letkut, kun vie taskustakin tilan.
... tai liian pienet housut. Itse käytän low waist farkkuja, joissa etutasku sattuu aika huonoon kohtaan minitabletti taskussa istumista ajatellen.

Älypuhelimista kun puhutaan niin mielestäni 4,3" (esim Lumia 900) on aika hyvä koko. Jos vähänkään enemmän käyttää nettiä ym multimediaa puhelimella niin näytönkoko ratkaisee aika paljon. Ainakaan en itse huoli pienempinäyttöistä seuraavaksi puhelimeksi. Itseasiassa jos Apple tekee sen mokan iPhone 5 kanssa että pitää näytönkoon samana kun aiemmin, niin otan Lumia 900 mielummin.

Muutenkaan en koe että pieni koko on millään mittarilla hyvä ominaisuus tai kriteeri älypuhelimessa.

Itselläni kännykkä toimii netti / peli / videolaitteena vain silloin kun ei ole tabletti messissä, ja se kyllä tulee tuupattua reppuun aina jos on päivää pidemmästä reissusta kyse. lähinnä tsekkailen Gravityllä Facebook ja Twitter päivityksiä ja siihen ei todellakaan tarvita isoa ruutua. Tämän takia itseäni vähän harmittaa, että laittoivat Pureview 808:iin isomman näytön kuin N8:ssa, minulle olisi kelvannut pienempikin oikein mainiosti.

Experia S tekee kaiken mitä pitääkin.
http://www.gsmarena.com/sony_xperia_s-4369.php
sony-xperia-s-main_large_verge_medium_landscape.jpg

Komps. Lumia 800 on vielä OK, mutta 900 on liian iso housujen etutaskuun.
Tuollainen 800 kulkee nykyään matkassa mukana;)
Kyllä tuo vanha Nokialainen muistaakseni 7230 "sellainen liukuläpällinen" se mahtui hyvin taskuun kuin taskuun ja toiminta aika oli jopa 2vk yhellä latauksella.
Nyt on toisin:(
Jos leikkii puhelimella enmmän, niin vrk on kova saavutus.
Pisimpään on ollut päällä tuon diagnostiikan mukaan 3vrk 10h ja näytti 2h jäljellä( silloin muutama lyhyt puhelu, muutama tekstiviesti/sähköposti)
Takapakkia mennään puhelimien koossa ja noissa toiminta ajoissa, mutta tälläisiä kai nykyään ihmiset haluaa:(
Kaverilla on Samsungin jokin malli missä on toi reilu 5" näyttö, niin on se kyllä järkyttävän näköinen kun se sillä soittaa.
Melkein saman kokoinen, kun meidän muksuilla autossa tuo dvd näyttö.
Sitäkään en ymmärrä, kun jotkut jopa nauttii elokuvien katsomisesta tuollaisilta näytöiltä, kun itsellä tuntuu 51" tv pieneltä:D

Itekki hyppään hieman myöhässä älypuhelimien maailmaan. Perjantaina siis hakemaan 900 omaksi. Otin nyt alkuun vaa 1M netin tuohon. Uskosin että riittänee perustarpeisiin, kuin myös se 5Gt etuoikeutettu data. Saahan sen sitten vaihettua jos ei riitä.. Nokia siksi, että omenaan en koske ja tuo winukkakäyttis vaikuttaa mielenkiintoselta ratkaisulta sen mitä nyt olen paria 800 kokeillut. Toivottavasti tossa ysisatasessa on nyt paranneltu tota akun kestävyyttä ja muita pieniä puutteita.

Nyt 2 vuotta onnellisena iPhone 3GS käyttäjänä laitoin juuri Lumia 900 (valkoisena) tilaukseen. Myynti alkaa huomenna. Toivottavasti ei nyt joutuis pettymään. Pääsin kyllä tänään kyseistä laitetta käpistelemään ja olihan tuo pikaisella testillä varsin maukas laite (jos vertaa tuohon vanhaan iLuuriin). 4,3" näyttö on todella jees tossa.

Minähän sitten menin ja tiputin rakkaan HTC:n järveen eilen iltaisella kalastusreissulla :jahas: Vaikka yritin kuivatella sitä niin vaikka muuten puhelin toimii niin kosketusnäyttö ei toimi eikä pääse näpyttelemään pin-koodia :(

Mikä puhelin seuraavaksi, kriteerit:

- Kamera
- Kohtuullinen näyttö
- Akun kesto

Ohjelmat ovat suunnilleen sähköposti, netti, sporttracker ja tapatalk mitä käytän normi puheluiden ja tekstiviestien lisäksi. Eli en tarvitse miljardia sovellusta. HTC:n android versiosta olen kyllä tykännyt ja muut ovat tuntuneet kököltä mitä olen kokeillut. Joku HTC, muu android puhelin vai jopa Nokia :wtf: (iPhone ei ole vaihtoehto)

e: jos päädyn lumiaan (se kiinnostaisi kokeilumielessä) niin saako kuukkeli tililta synkattua ne miljoona yhteystietoa noksuun...

Jamin kokemukseen sellainen kommentti, että jos jollakulla puhelin sattuu veteen tippumaan, niin sitä ei missään nimessä kannata heti yrittää käynnistää!
Vähintään 24h kuivumista, akku irti, jos irrotettava akku on. Jokatapauksessa virrat pois kytkettynä. Sitten, kun puhelin on varmasti kuiva, voi kokeilla kuinka käy. Tämä siksi, että märässä puhelimessa syntyy todella helposti oikosulkuja, joten muuten vielä ehjä laite saattaa hajota vain sen takia, että omistaja oli turhan innokas testaamaan toimiiko se värkki vielä :D

Jos puhelin sattuu lipsahtamaan mereen, niin sitten se pitää ensin huuhtoa kunnolla (suolavesi pois) ja sitten jättää kuivumaan rauhassa.

Joo otin vielä omastani akun pois ja ajattelin antaa kuivua vielä ensi yön.

En tiedä paljonko auttoi mutta mulla on tuossa sellainen tiukka kuminen suojakuori joka tulee näytön reunojenkin yli. Varmaan hieman hidastaa veden menoa puhelimeen...

Olen tässä hieman tipahtanut kärryiltä näissä puhelimissa, mutta olisi tarkoitus vaihtaa uudenpaan ja olen miettinyt tämmöisiä vaihtoehtoja: Nokia lumia 900, Iphone 4s, Nokia N9 ja Samsung galaxy s3 mitähän näistä suosittelisitte?

Perus käyttöä, välillä kuvaamista ja lähes joka päivä netin selailua.

Aika pilipali testiltä vaikutti, s2 kuitenkin esimerkiksi super amoled näyttö, joka on nimenomaan tehty terassikelejä varten. Itse ainakin pärjään.

Nokian luureissa on polarisoiva kalvo näytössä, ihan pätevälle testille näytti. Omienkin kokemuksien perusteella Nokian CBD-näytöt ovat parhaat auringonvalossa.

Aika pilipali testiltä vaikutti, s2 kuitenkin esimerkiksi super amoled näyttö, joka on nimenomaan tehty terassikelejä varten. Itse ainakin pärjään.

Niin perus. Kun oma ei pärjää jossain testissä niin testin vika :D

Suositut

Back
Ylös Bottom