Pitaiskohan mun pikkuhiljaa myos taipua, kun alkaa akkukin vahan vedella viimeisia. Olen periaatteen vuoksi ollut sita mielta, etta puhelimella soitetaan ja se on siina. Yksi opiskelija nauroi mulle pain naamaa tassa viime viikolla, koska sille selvisi, etta mulla on Nokian 3310. ;)
Eli sanotaanko, etta en pida Applesta, koska sulkevat kaikki heidan tuotteensa ja ovat kontrollifriikkeja. Tasta syysta luurissa on siis oltava Android. Yhdysvalloissa kun ollaan, niin kytkyna tuo tietty tulee hankittua, kun ei muutenkaan taida saada. Eli mika puhelin pitaisi ostaa? Vaatimuksena on kaytannossa siedettava puhe- ja valmiusaika, kaikki muu on vain plussaa.
Korjaan, niitä saa ilman kytkyä vaikka operaattorit näyttävät aina 2-vuoden kytkysopimushintaa, mutta pienellä kaivamisella löytyy kertamaksuhinnat. Olen käyttänyt nokia n900 siitä saakka, kun se julkaistiin, nyt olen pohtinut viimeiset pari kuukautta, että olisi myös aika ostaa uusi luuri. Tuntuu vain ettei mikään "puhelin" oikeen vedä vertoja tolle, mä itkin silloin verta, kun nokia kuoppasi meegon, kun odotin nykysestä puhelimesta meego versiota.
Itse olen ruvennut lämpenemään WP:lle, kun tuntuu, että android on aika buginen ja siitä on miljoona eri versiota ja niiden päivitys on mitä on... Vaihtoehtoina olen punninnut htc:n fyysisellä näppiksellä olevaa puhelintahtc 7 pro ja lumia 900. Akkukesto on kuulemma lumia 800 aika älytön ja 900 pitäis olla vielä parempi. Jos jaksat loppuvuoteen odottaa niin Samsung on huhuillut, että julkaisee jonkun WP puhelimen. Tällä hetkellähän Galaxy s3 on aika kova juttu, mutta itseä toi androidi hirvittää niin en ole siksi ostamassa.
Sitten vielä, täällä jenkeissä jokaisella operaattorilla on vähän eri versioita noista puhelimista. Esim Samsung galaxy s2 on jopa aika huomattavia eroa riippuen miltä operaattorilta sen ostaa. Pahoittelen ettei ole linkittää dataa tähän hätään. Ja sitten tohon lumia 900 mitä tossa aikasemmin on mainittu. Tässä 49$(kytky) ja 99$(kytky) lumiassa on eroja. Muistaakseni halvempi mitä esim walmart kauppaa, niin siitä puuttuu wlan tuki ja joitain muitakin eroja siinä oli.
Jos et ihan uusimpaa huviketta kaipaa niin kavereilla on hyvin monilla samsung galaxy s2, kokeilematta uskaltaisin melkeen suositella sitä. Hyvää rautaa varmaan aika sopivaan hintaan tänä päivänä.
PS. Suurinosa opiskelijoistahan täällä on kunnon apple fanipoikia ja tyttöjä
Ainakin tuntuu, että 90%:lla on se uniikki iPhone, mitä itse ihan periaatteesta halveksin. Btw, missä päin jenkkejä sä oot ?
Nyt oon kahen vaiheilla, että kumman ostas: Samsung Galaxy Note vai Samsung Galaxy S2? Hinta ei tässä tapauksessa ratkaise. Ja kyseessä mulle ensimmäinen android älypuhelin, tähän asti menty perus nokialaisilla.
Tosiaan, jos hinnalla ei ole väliä, niin odota muutama viikko ja osta galaxy s3, niinkuin tuolla aikasemmin mainittiin. Kovaa rautaa, mutta en tiedä mitä sillä oikeasti tekee. Androidia en ole käyttänyt, mutta pidän sitä hyvin rajoittuneena, niinkuin kaikkia markkinoilla olevia puhelimia.
Haluaisin jonkun linux-puhelimen, onneksi toivoa vielä sellaiseen on, mutta se on eriasia milloin tulee markkinoille. Joutuu tässä välissä varmaan jonkun lelun ostamaan.