Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Pitaiskohan mun pikkuhiljaa myos taipua, kun alkaa akkukin vahan vedella viimeisia. Olen periaatteen vuoksi ollut sita mielta, etta puhelimella soitetaan ja se on siina. Yksi opiskelija nauroi mulle pain naamaa tassa viime viikolla, koska sille selvisi, etta mulla on Nokian 3310. ;)

Eli sanotaanko, etta en pida Applesta, koska sulkevat kaikki heidan tuotteensa ja ovat kontrollifriikkeja. Tasta syysta luurissa on siis oltava Android. Yhdysvalloissa kun ollaan, niin kytkyna tuo tietty tulee hankittua, kun ei muutenkaan taida saada. Eli mika puhelin pitaisi ostaa? Vaatimuksena on kaytannossa siedettava puhe- ja valmiusaika, kaikki muu on vain plussaa.

Kelpaako Windows Phone? Nokia Lumia 900 lähtee AT&T:n kytkynä ainakin AmazonWirelessistä hintaan $49.99.
Mutta jos sen Androidin haluat, niin ei liene eroa, minkä valitset. Ne on samanlaisia kaikki.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitaiskohan mun pikkuhiljaa myos taipua, kun alkaa akkukin vahan vedella viimeisia. Olen periaatteen vuoksi ollut sita mielta, etta puhelimella soitetaan ja se on siina. Yksi opiskelija nauroi mulle pain naamaa tassa viime viikolla, koska sille selvisi, etta mulla on Nokian 3310. ;)

Eli sanotaanko, etta en pida Applesta, koska sulkevat kaikki heidan tuotteensa ja ovat kontrollifriikkeja. Tasta syysta luurissa on siis oltava Android. Yhdysvalloissa kun ollaan, niin kytkyna tuo tietty tulee hankittua, kun ei muutenkaan taida saada. Eli mika puhelin pitaisi ostaa? Vaatimuksena on kaytannossa siedettava puhe- ja valmiusaika, kaikki muu on vain plussaa.

Korjaan, niitä saa ilman kytkyä vaikka operaattorit näyttävät aina 2-vuoden kytkysopimushintaa, mutta pienellä kaivamisella löytyy kertamaksuhinnat. Olen käyttänyt nokia n900 siitä saakka, kun se julkaistiin, nyt olen pohtinut viimeiset pari kuukautta, että olisi myös aika ostaa uusi luuri. Tuntuu vain ettei mikään "puhelin" oikeen vedä vertoja tolle, mä itkin silloin verta, kun nokia kuoppasi meegon, kun odotin nykysestä puhelimesta meego versiota.

Itse olen ruvennut lämpenemään WP:lle, kun tuntuu, että android on aika buginen ja siitä on miljoona eri versiota ja niiden päivitys on mitä on... Vaihtoehtoina olen punninnut htc:n fyysisellä näppiksellä olevaa puhelintahtc 7 pro ja lumia 900. Akkukesto on kuulemma lumia 800 aika älytön ja 900 pitäis olla vielä parempi. Jos jaksat loppuvuoteen odottaa niin Samsung on huhuillut, että julkaisee jonkun WP puhelimen. Tällä hetkellähän Galaxy s3 on aika kova juttu, mutta itseä toi androidi hirvittää niin en ole siksi ostamassa.

Sitten vielä, täällä jenkeissä jokaisella operaattorilla on vähän eri versioita noista puhelimista. Esim Samsung galaxy s2 on jopa aika huomattavia eroa riippuen miltä operaattorilta sen ostaa. Pahoittelen ettei ole linkittää dataa tähän hätään. Ja sitten tohon lumia 900 mitä tossa aikasemmin on mainittu. Tässä 49$(kytky) ja 99$(kytky) lumiassa on eroja. Muistaakseni halvempi mitä esim walmart kauppaa, niin siitä puuttuu wlan tuki ja joitain muitakin eroja siinä oli.

Jos et ihan uusimpaa huviketta kaipaa niin kavereilla on hyvin monilla samsung galaxy s2, kokeilematta uskaltaisin melkeen suositella sitä. Hyvää rautaa varmaan aika sopivaan hintaan tänä päivänä.

PS. Suurinosa opiskelijoistahan täällä on kunnon apple fanipoikia ja tyttöjä :) Ainakin tuntuu, että 90%:lla on se uniikki iPhone, mitä itse ihan periaatteesta halveksin. Btw, missä päin jenkkejä sä oot ?

Nyt oon kahen vaiheilla, että kumman ostas: Samsung Galaxy Note vai Samsung Galaxy S2? Hinta ei tässä tapauksessa ratkaise. Ja kyseessä mulle ensimmäinen android älypuhelin, tähän asti menty perus nokialaisilla.

Tosiaan, jos hinnalla ei ole väliä, niin odota muutama viikko ja osta galaxy s3, niinkuin tuolla aikasemmin mainittiin. Kovaa rautaa, mutta en tiedä mitä sillä oikeasti tekee. Androidia en ole käyttänyt, mutta pidän sitä hyvin rajoittuneena, niinkuin kaikkia markkinoilla olevia puhelimia.

Haluaisin jonkun linux-puhelimen, onneksi toivoa vielä sellaiseen on, mutta se on eriasia milloin tulee markkinoille. Joutuu tässä välissä varmaan jonkun lelun ostamaan.

kun tuntuu, että android on aika buginen ja siitä on miljoona eri versiota ja niiden päivitys on mitä on...

...Haluaisin jonkun linux-puhelimen
Kokeile, niin saat varmistuksen sille tunteelle, että oletko oikeassa vai onko se vain tunne. Mulla ei oo ollu oikeastaan mitään bugeja. On kai pari kertaa luuri bootannu ittensä, mutta ei mulla toisaalta ole sellaista puhelinta ollutkaan, mikä ei olisi joskus niin tehnyt.

Ja Androidejahan on vasta ihan muutama versio, mutta Android-puhelimia sitten onkin paljon. Jos hankit jonkun kunnon luurin, niin voit olla varma, että kyllä siihen päivityksiä tippuu aika hyvin.

Niin ja Android =Linux. Ainakin melkein. Näissä on Linux järjestelmäydin. Siinä sulle Linux-puhelin.

Itellä on kanssa Android puhelin ja koko kaksivuotisen yhteiselomme aikana olen kahdesti joutunut boottaamaan sen. Toisen kerran "jäätyi" ja toisen kerran dataliikenne ei suostunut menemään päälle.

Itse kun hoidan yhteystiedot, kalenterisynkkaukset, sähköpostit ja tietysti sen puhumisen tällä HTC:llä työmatkoilla musiikin kuuntelun ja videoiden katselun ohella niin ihan kiinnostaisi että mitä ne "oikeat" jutut on mitä puhelimella pitäisi pystyä tekemään ettei tartis tällaisiin "leluihin" tyytyä :) Tietysti jollakin fyysisellä näppiksellä voisi teoriassa alkaa jotain rapsaa vääntämään mutta kyllä se aika teoreettista on.

Android alkaa nyt vasta olemaan siinä pisteessä että ei voida enää puhua bugisesta kokemuksesta.

Tähän ei lasketa sitä, että lataa jonkun paskan softan joka sitten itekseen sekoilee.

Ne on samanlaisia kaikki.
:lol2:

Henkilöautot on kans kaikki ihan samanlaisia. Neljä pyörää, ratti, lista on lähes loputon.

Android hyi. Lumia 900 tai iPhone 5 mulle, muut ei kiinnosta. Koska se uus iPhone tulee? Tai eihän kukaan täällä varmaksi tiedä mutta voiskohan sitä odotella Suomen markkinoille jo ennen elokuuta?

Htc Desire Hd käytössä ja on ylivoimaisesti paras puhelin mitä oon ikinä käyttänyt ja on tullu kopastua iphonet, nokiat sun muut. Seuraava luurikin on htc, saatan tosin ostaa myös iPhone 5 kunhan tulee.

Android hyi. Lumia 900 tai iPhone 5 mulle, muut ei kiinnosta. Koska se uus iPhone tulee? Tai eihän kukaan täällä varmaksi tiedä mutta voiskohan sitä odotella Suomen markkinoille jo ennen elokuuta?
Mitäs uutta hypetystä tuo uusi "sardiinipurkki" tuo rintamalle:jahas:

Htc Desire Hd käytössä ja on ylivoimaisesti paras puhelin mitä oon ikinä käyttänyt ja on tullu kopastua iphonet, nokiat sun muut. Seuraava luurikin on htc, saatan tosin ostaa myös iPhone 5 kunhan tulee.

Mulla HTC Desire-Z ja sitä ennen oli koko aikuisiän Nokialaisia, viimeisenä N97. Ei sitten voi samana päivänä puhua Nokialaisten kanssa. Minäkään en ole tätä luuriani buutannut kuin vissiin kerran tai pari puolen vuoden aikana. Nokialaisia sai buuttailla vähintään kerran viikossa. Ja tuo N97 oli ainakin ihan törkeen hidas, siis oikeasti ihan sairaan hidas.

Suattaapi mennä vuosi jos toinenkin ennenkuin Nokialaiseen sekaannun uudelleen...

Mulla HTC Desire-Z ja sitä ennen oli koko aikuisiän Nokialaisia, viimeisenä N97. Ei sitten voi samana päivänä puhua Nokialaisten kanssa. Minäkään en ole tätä luuriani buutannut kuin vissiin kerran tai pari puolen vuoden aikana. Nokialaisia sai buuttailla vähintään kerran viikossa. Ja tuo N97 oli ainakin ihan törkeen hidas, siis oikeasti ihan sairaan hidas.

Suattaapi mennä vuosi jos toinenkin ennenkuin Nokialaiseen sekaannun uudelleen...
Niin ja ikinä en japanilaista autoa ota, kun ne ruostuu..:D
Mullakin 101 pätki joskus 90luvulla aikas huolella;)

Niin ja Android =Linux. Ainakin melkein. Näissä on Linux järjestelmäydin. Siinä sulle Linux-puhelin.

Niin se android pyörii siinä päällä, mutta kun nykysellä puhelimella onnistuu tyyliin kaikki mikä työpuhelimella. Viittauksella useisiin versioihin viittasin siihen, että se pyörii niin monen erilaisen raudan päällä, että lähellekkään kaikille puhelimille ei ole pitempi aikaista tukea, mutta toki jos ostaa high-end puhelimen niin siihen kyllä tulee päivityksiä jne.

Kannattaa antaa Nokialaiselle mahdollisuus, voit jopa yllättyä kuinka hyviä nykyään ovat.

Mitäs uutta hypetystä tuo uusi "sardiinipurkki" tuo rintamalle:jahas:

Mitään tietojahan ei ole vielä julkaistu mutta villi veikkaus on että sieltä tulee: nopea, sulava, helppokäyttöinen ja toimiva luuri vähintään 4,3" näytöllä. Toivoisin jopa isompaa ruutua tuohon, jää nähtäväksi. Siihen kylkiäiseksi kohtuullisen hyvä kamera ni avot.

Kannattaa antaa Nokialaiselle mahdollisuus, voit jopa yllättyä kuinka hyviä nykyään ovat.

Melkein kannattaa ajatella Lumiaa uutena puhelimena kokonaan, pyyhkiä mielessään koko Nokia sana häiritsemästä. Lumiat on erittäin hyviä puhelimia.

Melkein kannattaa ajatella Lumiaa uutena puhelimena kokonaan, pyyhkiä mielessään koko Nokia sana häiritsemästä. Lumiat on erittäin hyviä puhelimia.

Melkein samaa mieltä. WP käyttöliittymä on ihan eri joka tuo sen suurimman muutoksen verrattuna entisiin. Nyt itellä käytössä Lumia 800, ollu viikon ja tyytyväinen olen ainakin tähän asti ollut. Mielenkiinnolla odotan ensimmäisiä WP8 puhelimia joiden pitäisi tuoda vielä jotain uutta verrattuna nyky Lumioihin.. Nokia kuitenkin tekee HW:n ja siinä ei olla aiemminkaan menty hirveesti metsään poislukien joitain satunnaisia malleja.

Niin ja ikinä en japanilaista autoa ota, kun ne ruostuu..:D
Mullakin 101 pätki joskus 90luvulla aikas huolella;)

No mulla oli niitä Nokialaisia 90 luvun lopusta alkaen. Ei nyt viimevuosina oikein voinut kehua...

Ja mun auton on Japanialainen, ihan siellä Japaniassa valmistettu vielä. Toinen Ranskalainen ja parhaat ranskalaiset saa tunnetusti grilliltä.

Ehkä. No tuosta on kytkyä vielä 2013 syksyyn että sitten voi kattoa antaako Nokialaiselle mahdollisuuden.

Ehkä. No tuosta on kytkyä vielä 2013 syksyyn että sitten voi kattoa antaako Nokialaiselle mahdollisuuden.

Aattelin emännälle pistää Lumian kun se tarttis uuttaa puhelinta ja vanha on joku nokialainen. Eipähän tartte itse kärsiä testistä jos ei toimikkaan odotetulla tavalla :D

No mulla oli niitä Nokialaisia 90 luvun lopusta alkaen. Ei nyt viimevuosina oikein voinut kehua...

Ja mun auton on Japanialainen, ihan siellä Japaniassa valmistettu vielä. Toinen Ranskalainen ja parhaat ranskalaiset saa tunnetusti grilliltä.

Nämä on sitten näitä mielipide-eroja taas. Itellä on vuoden 2005 farkku 307, ei siis SW:tä jossa on se panoramakatto ja saa ne lisäpenkit, mutta muuten täysin samat korit noissa on.

Mun mielestä tuo on suorastaan erinomainen ajettava! Vakaa tienpäällä ja melutkin kohdillaan. Tosin tuo 1,6 litranen on vähän turhan kesy jos auto on kuormattu kunnolla, taas se 2,0 tuo hintaakin lisää aika kiitettävästi.

Itse olen pitänyt ja voin omien kokemusteni perusteella suositella.

Näitä parhaat ranskalaiset saa grilliltä, Opel on maailman huonoin auto Fordin jälkeen yms. tason kommentteja voisi vähän välttää. JOKAISESSA automerkissä on vikansa ja ne on toki hyvä mainita. Mutta kaikkia kaverinkaverilta kuultua ei välttämättä kannata totuutena julistaa. Lisäksi kannattaa musitaa, että joku 95 vuoden auto ei ole sama asia kuin 05 vuoden auto. Eli varmaan ovat tehtaalla jotain vanhoja vikoja mahdollisesti korjanneet...ehkä...luulisin. :D

Ei mennä sinne grillille.

Ei mennä sinne grillille.

Ja tämä liittyi puhelimiin miten? Tuo oli lähinnä kommentti tuohon japsijuttuun...

Taitaa täällä olla Nokian osakkeenomistajia joukossa kun joitain kaivelee niin kovasti se että porukka siirtynyt toisiin leireihin. Mulla ainakin paloi käpy noihin Nokialaisiin tosi pahasti. Toivottavasti saavat rivinsä ja luurinsa kuntoon.

Jami: Itse annoin emännälle tuon mun N97:n. Se meni toiseksi viimeisenä takuupäivänä huoltoon ja ne joutu vaihtaan siihen käytännössä kaiken muun paitti kuoret, näyttökin oli vaihdettu uuteen. Siinä ei muuta ollut kun vikaa vian jälkeen. No aika hitaalla se käy edelleen ja tiltissä pari kertaa kuukaudessa tahtiin, mutta vissiin ihan kohtalaisesti kuitenkin pelittänyt kun se ei vielä ole "tippunut wc pönttöön" tai mitänä muuta vastaavaa. :D

Puhelimet on sen luokan tuotteita, että ihan turha vertailla yli vuoden vanhoja malleja nykyisiin. Kaikilla valmistajilla tapahtuu kehitystä kokoajan, joten uusimmat mallit ovat lähes poikkeuksetta parempia kuin edelliset.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom