Mikä ottaa päähän salillanne?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SirVili
  • Aloitettu Aloitettu
Täytyy kyllä sanoa ettei tule kun kaksi ongelmaa nykyisellä salilla.
1. Aukioloajat
2. Painojen kanssa riehuvat painonnostajat (onko se pelkkä tankokin pakko viskata lattiaan pään päältä?)
Kaikki painonnostajat ei tietty ole tuollaisia, mutta joukkoon mahtuu noitakin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Patrick Bateman sanoi:
Mulla on brassijutsu aiheuttanut sen että niskoja on "pakko" pyöritellä, muuten tuntuu että ne on vitun jumissa. Ei se mitään mainostusta ole, perkele. :)
Itelläkin on tapana pyöritellä päätä ja rusautella yläselkää jatkuvasti ihan yleisen jumituksen takia. Joskus 10-12 tuntisen toimistotyöpäivän jälkeen niskat on niin jumissa, että jos menen johonkin vehkeeseen ilman paikkojen avaamista, niin rintalasta tulee selästä läpi.. tai ainakin tuntuu siltä. Se on voi voi, jos jonkun kulmien alta kyttäävään henkinen tasapaino järkkyy tuosta.

Salilla ottaa päähän:
- Turhan pitkään laitteita varailevat, eli yli viiden minuutin palautukset jossain rimpulalaitteessa.
- Musiikki nyt on mitä on, ok, mutta pitääkö sen soida niin saatanan kovalla? Mä missään yökerhossa halua treenata.
- Rasvaiset laitteet ja painot. Hikoilu tietty ok, mutta peskää ne ranskalais- ja voileipärasvat helvettiin niistä käsistä!
- Painot jätetään lojumaan tai kiinni tankoihin. Joltain ekakertalaiselta ymmärrettävää, mutta täällä päin tätä harrastavat ns. kovat sedät.
- Haisevat juntit. Aivan sama mitä porukka pitää päällään, mutta jotkut vaan haisee niin järkyttävälle viikon vanhalle hielle, että on pakko ottaa etäisyyttä. Peskää niitä rättejänne!
- Ruuhkat. Parkkipaikka täynnä, pukuhuone täynnä ja kaikki laitteet varattuna. Tosin oma moka jos tunkee paikalle klo18, vaikka myöhemminkin ehtisi.

Plussaa:
- Jäsenille 24h
- Laaja lisäravinnevalikoima, eikä hinnat paina.
- Edullinen vuosikortti.
- Laitteita piisaa. Kohta sali laajentuu ja saadaan kenties lisää värkkejä.
- Salin pitäjä ja henkilökunta mukavaa porukkaa. Kaikilta saa vinkkejä pyydettäessä ja omistaja antaa usein alennusta jauhoista.

Itse treenaan 4 kertaa viikossa duunipaikan salilla lounasaikaan (klo 11-12 välillä). Ajankohdasta johtuen saa yleensä treenata aika rauhassa; samoihin aikoihin käy minun lisäkseni ainoastaan pari-kolme vakionaamaa samassa korttelissa sijaitsevista firmoista / virastoista. Salin omistaa yksityisyrittäjä, jolta sitten korttelissa sijaitsevat firmat ja virastot ostavat palvelun. Itselleni salilla käynti ei siis maksa mitään. Suits me! :)

Jotain miinuksia mitä nyt tulee yhtäkkiä mieleen:
- Sali on aika pieni, mistä johtuen laite- ja punttivalikoimakin on aika suppea
- Käsipainoissa ei ole raskaampaa osastoa ollenkaan, painavin taitaa olla jotain vähän yli 30kg. Tämä tietysti rajoittaa treenaamista tiettyjen liikkeiden suhteen.
- Kunnollinen vatsapenkki (nimenomaan säädettävä vinopenkki) puuttuu
- Pari turhaa "akkojen laitetta" saisi kyllä heittää pihalle, tilalle vaikka käsipainoja tai kunnollinen "perinteisen tyylin" jalkaprässi
- Ilmanvaihdossa parantamisen varaa, jos on vähänkin enemmän porukkaa treenaamassa

Hyviä puolia
- Sali erittäin siistissä kunnossa, siivoojakin tekee työnsä tunnollisesti
- Kostar ingenting!
- Kanssatreenaajat mukavaa ja asiallista porukkaa
- Salin sijainti; sen kun käy vaihtamassa treenivaatteet päälle ja kävelee parkkihallin poikki salille. Treenin jälkeen taas takaisin töihin. Ja ruoka maistuu intensiivisen treenin jälkeen!
- Musiikkipolitiikassa ei valittamista; yleensä voi kyllä heittää sen iänikuisen KissFM:n tai Novan tilalle jonkun CD:n soimaan vaikkei itse olisikaan tullut ensimmäisenä salille. Tai sitten kukaan vaan ei uskalla sanoa vastaan tämmöiselle isolle ja rumalle äijänkoriläälle :D

- Monet kun on valittaneet tuuletuksen puutetta niin minun salilla kesäisin on mukava reenata ku tuuletus toimii mutta näin talvella tuulettimen lähellä treenattaessa tekisi mieli laittaa pitkät jalmarit jalkaan ettei tule kipeäksi. Ja T-paidassa on turha kuvitella hyppivänsä
- Naiset jotka ovat salilla vain sen takia että joku kaveri käy siellä tai sitä varten kun siitä on tullut tapa ja sitten hinkataan jotain jalkalaitetta kymmenen sarjaa ja niissä kaikissa tehdään 30 toistoa vähintään.
-Sankarit ketkä jättävät kaikki painot koneisiin ja vaihtavat vaan laitetta ja sitten kun yrittää kysellä teköökö kukaan tässä laitteessa kukaan ei tiedä.
-"Isot ja kovat" (jotka ei oo oikeasti isoja eikä kovia) jätkät ketkä tekevät miljoonassa eri laitteessa kymmeniä sarjoja helvetin pitkien palautuksien kanssa ja yleensä näitä on vähintään kaksi. Yksin ei uskalleta tulla salille. Ja joka kerta on tietenkin eri vaatteet.

Ja onhan näitä muitakin ärsyttäviä asioita mutta nämä tuli juuri mieleen. :evil:

Vanhalla salilla pyöri yks pikku-tyttö. Kukaan ei uskaltanut sanoa mitään, kun sen iskä oli salin suurin mies.

Äiskä sanoi:
Kun on sekasali, ei voi miehet olettaa, että mimmit haluu kuunnella Iron Maidenia. Onko pojat järkeen käypää?

Seksististä paskaa...KAIKKI tuntemani naiset kuuntelee miljardi kertaa mieluummin Rammsteinia tms. kuin NRJ:tä.

Itse pitäisin eniten siitä, ettei salilla olisi ollenkaan musiikkia. Jos joku haluaa kuunnella, ottakoot walkmanin mukaan.

Patrick Bateman sanoi:
Mulla on brassijutsu aiheuttanut sen että niskoja on "pakko" pyöritellä, muuten tuntuu että ne on vitun jumissa. Ei se mitään mainostusta ole, perkele. :)

Pyörittelisit perkele kotonas. ;)

No ette kai te koko hereillä olo ajan pyörittele niitä päitänne ja hytky sillai hölmösti, jotkut jopa nyrkkeilee peiliä vastaan salilla. Siis kyllä mä ymmärrän, että se on hyvää tekniikkatreeniä, mutta tuskin se mitään oikeata treeniä on kun lyödään pari kertaa ja sit väistetään pari kertaa ja that's it. Eikö sitä tekniikkatreeniä voi tehdä kerralla kunnolla ettei sit tarvi salilla huitoa. Ja luulen, en tiedä korjatkaan jos olen väärässä, että oikeasti nämä "varjonyrkkeilysessiot" kestävät kauemmin kuin tuon kaksi lyöntiä ja kaksi väistöä.

Musiikki näyttää olevan aika monelle kynnyskysymys salilla.
Itselleni se on myös aiheuttanut suunnatonta stressiä, kun salilla soi aina ja vain KISS FM. Hermostuttaa joskus todella paljon kun samat biisit kuulee tunnin treenin aikana kolme kertaa.

Radio Nova. Voiko mistään tulla Paskempaa treeni musiikkia? Mielummin vaikka mankka hiljaa ja ikkunasta pihalle kuin tuo lässynlässyn kieli korvassa kanava.

Vaihdoin juuri uudelle salille, joten hirveästi harmituksen aiheita en ole vielä ehtinyt kerätä - paitsi sen, että salilta puuttuu powerrack :evil: Muutan vaikuttaisi ihan asialliselta mestalta, hinta on edullinen ja sali sijaitsee yhtä lähellä kotiani kuin edellinenkin, jolla kävin. Ja niillä kaikilla kahdella kerralla, mitä nyt olen tuolla uudella salilla treenannut, on radiokanavana ollut City, joten ei valittamista musiikinkaan suhteen - Cityltä tulee joskus jopa sitä Rammsteinia! :hyper:

:offtopic: Kerran melkein vaivuin ekstaasiin, kun viimeisen tiukan penkkisarjan jälkeen cityltä lävähti soimaan Dion Holy Diver :rock:

Kylmyys. Ulkona 6 astetta ja ovet täysin auki. Tulee outo tunne kun treenissä tulee hiki ja kylmä samaan aikaan. Gollegepaita ei pelkästaan auta, pitää varmaan hommata hupullinen gollege. Ihmettelin tänään mitä termogeenejä porukka vetää kun tarkenevat treenaamaan hauista hihattomassa.

Minä olen kanssa varmaan ainoa joka ottaa painot pois tangoista. Olen ajatellut alkaa kanssa jättämään ne paikoilleen jos se on kerta tapana. Ei vaan jotenkin osaa jättää painoja tankoon, tangon tyhjennys kuuluu treeniin.

Meidän salilla lukee "painot takaisin telineisiin" ja silti eilen löysin jalkaprässistä jotain kolme ja puolisataa kiloa ladottuna... :curs:... laiskat paskat tekevät kyllä sarjoja jättipainoilla mutta eivät jaksa ottaa niitä rautoja pois... :david:

vitvall sanoi:
-naiset (ei pysty keskittymään treeneihin :rolleyes: )
-paska musa (välillä tämä voi olla hyvää psyykkausta. paska musa -> vitutus -> agre -> hyvä treeni)

I agree, naisille vois olla omat salit kokonaan, sillä saa olla aika lapsenmielinen jos koskaa ei häiritse joku reisi-laite kun siinä on kaupungin kaunein tytskä...

Ei toi aina vaivaa mut välillä :)

Musa kanssa, vois olla vaikka ilman musaa, kun joku 50 cent lätisee jotain scheizee korvan juuressa... =(

Sali on muuten mainio ja käytännössä ilmainen, mutta pistää
hiukan kiehuttamaan jalkakyykkypaikan puute :jahas: sekä parhaillaan
käynnissä oleva remontti joka on sulkenut osan paikasta.

Mutta. Remontin jälkeen pitäisi kyykkytelineet, kuuleman
mukaan, ilmaantua paikalle. Sitten ei vituta enää yhtään.

- Ilmastointi perseestä (sitä ei siis ole).
- Musiikki, vaihtoehdot ovat joko Kiss FM tai YLE Suomi.
- Ajoittain ruuhkaa, kerta viikkoon salille pamahtaa varoittamatta lätkäjunnu-porukka ja n.25 kundia vetää tunnin kuntopiiriä valmentajansa huutaen heille koko ajan kuin mikäkin Gestapo.
- Jotkut tyypit ei vaan perkele tajua laittaa niitä painoja takaisin paikoilleen,
vaan ne jätetään tasan siihen mihin ne sattuu käsistä putoomaan.

Plussana taas et sali on mulle ilmainen.

Se ottaa päähän meidän salilla,että sinne voi yhtäkkiä tupsahtaa esim.jonkun firman yksityisvuoro viikolle parhaaseen treeniaikaan.Sit siel käy treenaamas 3 ihmistä eikä sekaan voi mennä millään.
Tietty samat naamat alkaa joskus vituttamaan joka treenikerralla,mut voihan sitä treeniaikaa silloin hieman muuttaa ;)

Meidän salilla kaksi noin 22-26 vuotiasta jätkää hieroo pelkkää penkkiä 140kg noin 4 toistoa. Ja siinä menee tunti .Ja tämä tapahtuu 4 kertaa viikos. :curs:

No niin. Kun tässä nyt on ollut puhetta näistä naskaleista salilla niin pitääpä kertoa omakin tarina.

Olin tänään tekemässä tiukkoja kyykkysarjoja. Siinä sitten semmonen 4-5-vuotias tytön tyllerö alko pyörimään jaloissa ja yhtäkkiä päätti sujahtaa painojen alta kun olin yläasennossa. No sarjahan oli lopetettava tietysti siiihen, ennen kun kukaan loukkaantuu. Kävin sitten huomauttamassa tästä turvallisuusriskistä vesselin äidille joka paineli menemään stepperillä ja näki vallan hyvin mitä on tekeillä.

Äiti lupasikin kattoa tenavan perään, mutta kas kummaa, seuraavan sarjan aikana ihan sama juttu -> sarja kesken. Tää äiti vaikutti niin umpiluupäältä, joka ei puhetta ymmärrä, että katsoin parhaaksi siirtyä suunnitelmaan b, aloin flirttailemaan tytön mutsille niin oksettavasti ja imelästi kun ikinä osasin. Pari viekasta silmäniskua, katsekontakti suoraan silmiin ja pieni ylähuulen lipaisu kielellä :kuola:.

Tämän jälkeen lapsonen olikin tiukasti järkyttyneen äidin vartioinnissa ja "pysy kaukana tästä sedästä".

Suunnitelman b riskit tulivat mieleeni vasta jälkeenpäin. Mitäs jos se olisikin ollut puutteessa oleva YH-äiti johon jopa minun likainen charmi ois tehonnut. Naista kun ei hyvälläkään tahdollakaan voinut sanoa nätiksi...tai edes tavalliseksi.

detox666 sanoi:
Äiti lupasikin kattoa tenavan perään, mutta kas kummaa, seuraavan sarjan aikana ihan sama juttu -> sarja kesken. Tää äiti vaikutti niin umpiluupäältä, joka ei puhetta ymmärrä, että katsoin parhaaksi siirtyä suunnitelmaan b, aloin flirttailemaan tytön mutsille niin oksettavasti ja imelästi kun ikinä osasin. Pari viekasta silmäniskua, katsekontakti suoraan silmiin ja pieni ylähuulen lipaisu kielellä :kuola:.

Tämän jälkeen lapsonen olikin tiukasti järkyttyneen äidin vartioinnissa ja "pysy kaukana tästä sedästä".

Hehee! :lol2:
Joo ei saisi nauraa. Vaarallinenhan toi tilanne on kyllä ollut siinä vaiheessa kun tyttö on tangon alla juoksennellut, mutta ei olisi kyllä tullut tollasta keinoa mieleen! Mitenköhän tuo toimis, jos tyttö olisikin äidin sijasta isin kanssa siellä salilla hyppimässä..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom