Mikä on mielestäsi kova kunto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Herman
  • Aloitettu Aloitettu
tarzani sanoi:
Joten hyvä aerobinen kunto on tärkeä eli kova kunto on ehkä 3400 cooper. Mutta kyllä on hyvä jos lihaksistokin on kunnossa että ei sitten vanhana pääse paikat pettämään niin nopeasti, eli penkissä 2x oma paino kyykky ja mave noin 3x oma paino.

No oletko sitä mieltä että vielä 50-vuotiaana pitää juosta yli kolme tonnia coopperissa? Tarkoitit varmaan sitä että oma kaikkien aikojen ennätys voisi olla noita mainitsemiasi lukemia vai kuinka?

Ja eiköhän liikunnan kohdalla avainsana ole kuitenkin monipuolisuus eli se että harrastaa niitä liikuntamuotoja jotka tuntuu hyvältä, ei se että jostain ennätyksien repimisestä tulee itsetarkoitus. Jos on polvet tai selkä paskana 50-vuotiaana niin ei paljon lohduta että "silloin 25-vuotiaana mä revin penkistä 200 kiloa ja kyykystä 250 kiloa". :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
protsku sanoi:
No oletko sitä mieltä että vielä 50-vuotiaana pitää juosta yli kolme tonnia coopperissa? Tarkoitit varmaan sitä että oma kaikkien aikojen ennätys voisi olla noita mainitsemiasi lukemia vai kuinka?

siis mun mielestä on kova kunto jos juoksee 3400 ja samaan aikaan penkkaa sen 2x oma paino ja 3x kyykky jne. Oli ikä mikä hyvänsä. Hattua nostan viiskymppiselle joka tämän pystyy tekemään :worship: Multa tuskin enää siinä iässä onnistuu.

tarzani sanoi:
protsku sanoi:
siis mun mielestä on kova kunto jos juoksee 3400 ja samaan aikaan penkkaa sen 2x oma paino ja 3x kyykky jne. Oli ikä mikä hyvänsä. Hattua nostan viiskymppiselle joka tämän pystyy tekemään :worship: Multa tuskin enää siinä iässä onnistuu.

Jos juostessaan penkkaa, kyykkää ja vetää niin on kyllä aika akrobaatti :hyper:

Mä en ihan heti usko ennen kuin nään että normaalipituinen (n. 180cm) mies tekee tuollaiset tulokset. Väittäisinpä jopa mahdottomaksi ennen kuin joku toisin todistaa. Nimittäin tuohon Cooperiin ei painoa saisi olla kovin paljoa, mieluiten alle 80, kun taas tuollaiset voimailutulokset vaativat että lihasta on paljon.

ljp sanoi:
Hyvä hermotus riittää.

Edelleen vaadin todisteita, en usko että kovin lyhyen ajan sisään noita tuloksia sama hemmo tekee, useimmat eivät välttämättä koskaan. Jos siis puhutaan raw-tuloksista, varusteilla saattaisi ollakin mahdollista mutta silti harvojen herkkua. Heppuja jotka tekevät tuollaisia voimailutuloksia on vähän, heppuja jotka juoksevat cooperissa tuon verran on vähän, ja yksinkertaisella matikalla vähän x vähän = tosi vähän, jos edes sitäkään.

Armeijassa oli yksi jamppa joka juoksi 40kg:n reppu selässä, kumpparit jalassa ja rynkky kädessä 3000metriä coopperissa. No, se olikin pohjoismaiden sotilaiden 10-ottelijoiden mitalisti. Ko. tyyppi oli äärimmäisen kireässä kunnossa. En kyllä tiedä yhtään kyykky- tai penatuloksista, mutta tuskin kovin huonoja ovat.
Sanoisin, että hänellä oli mielestäni kova kunto.

ace-oo- sanoi:
Armeijassa oli yksi jamppa joka juoksi 40kg:n reppu selässä, kumpparit jalassa ja rynkky kädessä 3000metriä coopperissa. No, se olikin pohjoismaiden sotilaiden 10-ottelijoiden mitalisti. Ko. tyyppi oli äärimmäisen kireässä kunnossa. En kyllä tiedä yhtään kyykky- tai penatuloksista, mutta tuskin kovin huonoja ovat.
Sanoisin, että hänellä oli mielestäni kova kunto.
Aaaah, ihanat inttijutut... :anssi:

ace-oo- sanoi:
Armeijassa oli yksi jamppa joka juoksi 40kg:n reppu selässä, kumpparit jalassa ja rynkky kädessä 3000metriä coopperissa.

Juu, mutta sanokaas nyt kaikki että mikä olisi teidän mielestä kova kunto 50-vuotiaalle? Entä 60-vuotiaalle? Haen tällä sitä että eihän meistä kukaan ole ikuisesti 20-vuotias testosteronikone vaan ikävuosien mukana lajit vaihtuu ja tulokset muuttuvat.

Käytännön esimerkki: palomiesten ja poliisien pitää säilyttää tietty fyysinen suorituskyky mutta nämä on porrastettu iän mukaan vai kuinka? :arvi:

OT
Jokaisella meistä on aika erilaiset käsitykset siitä, mikä on kova kondis.
Itse olen huomannut vuosien varrella "nälkä kasvaa syödessä" ilmiön. Eli, asetetaan ne tavoitteet omiin lähtökohtiin kuinka koviksi vain, kun ne saavutetaan, eivät ne enää tunnukaan miltään.
Joten en osaa sanoa henk.koht mikä olisi kova kondis, koska sen saavutettuani toteaisin kumminkin, "tossa on vielä läskiä, kyykkykään ei ole vielä kuin nnn jne"

Hei Ace!

Viitsitkö valaista milloin tuo 40kg + rynkky + lontsut + 3000m cooper tapahtui?
Missä komppaniassa ja millä paikkakunnalla?

Hauskoja juttuja tällä palstalla. Hieman realismia mukaan kiitos. Jos huomaatte jonkun liioittelevan, niin paremmaksi EI TARVITSE laittaa.

Noniin. Eli mielestäni kovin kunto mitä voi olla on se että kävelee omin avuin kantamalla kaikki omat tavaransa MtEverestin huipulle ilman lisähappea!!!

Ei tartte nostella penkistä mitään, kyykky ei kiinnosta vit...akaan ja mavella ei oo mitään väliä. Kunhan jaksaa kantaa ruokansa ja itsensä majoitusvälineensä kanssa 8800+ risat korkeuteen! (Ei mitään sherpoja auttamassa sinne 6000 asti)

tarzani sanoi:
protsku sanoi:

Tähän on nyt pakko vastata. Faija vetäs 50 kymppisenä penkistä 118 ja painoi silloin 70, juoksi 10 lenkin alle tuntiin. Ja tämäkin on kyllä aika kova suoritus sen ikäseltä äijältä! :rock: :worship:

Horemheb sanoi:
Hei Ace!

Viitsitkö valaista milloin tuo 40kg + rynkky + lontsut + 3000m cooper tapahtui?
Missä komppaniassa ja millä paikkakunnalla?

Hauskoja juttuja tällä palstalla. Hieman realismia mukaan kiitos. Jos huomaatte jonkun liioittelevan, niin paremmaksi EI TARVITSE laittaa.

luumu sanoi:
Jos yrittää kusettaa, kannattaa suunnitella. Terveisiä Acelle.

Ivalo, RJK, vuosi 2000, Vänrikki J. Peura

jeffwtr01.jpg

Tommonen fitness homo kunto ois meikäläisellä tavoitteena joskus. :david:

Spidey ja NPH: Tuo on myös imho optimikunto, bodarilook ei kiinnosta. Enää punttia ja dieettiä 10v niin ehkä näyttää tolta ;)

Tuota viimeisenä postattua kuvaa vois pitää mun mielestä ihan hyvänä kuntona.
Itseäni ei kiinnosta kuinka kauan mulla menis aikaa esim. puolimaratonilla.

:offtopic:
ace-oo- sanoi:
Ivalo, RJK, vuosi 2000, Vänrikki J. Peura

Eiks se ollutkaan A. Peura??

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom