Mikä on mielestäsi kova kunto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Herman
  • Aloitettu Aloitettu
10 leukaa 60 kilon lisäpainoilla, 20 kyykkyä 180 kilolla, 15 toistoa vinopenkissä 140 kilolla ja vähintään 300 kilon mave.

Ja ylläolevan vartalon saavuttaminen ei tosiaankaan vaadi kymmentä vuotta jos vain muistaa treenata salilla pallit seinälle ja syödä hyvin. Ohi mennään rytisten Danten opeilla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vana sanoi:
Tuota viimeisenä postattua kuvaa vois pitää mun mielestä ihan hyvänä kuntona.
Itseäni ei kiinnosta kuinka kauan mulla menis aikaa esim. puolimaratonilla.

:offtopic:

Eiks se ollutkaan A. Peura??
Saattoi ollakin, mietin etunimeä pitkään, mikäs se olikaan? Muistin, että juha peura.

Tuommosessa kunnossa mistä postasin esimerkki kuvan on se hyvä puoli, että liikkuvuus eikä aerobinen kunto kärsi niin paljoa kuin mitä 130 kiloisilla jässiköillä. Kyllä minä haluan vielä säbääkin pelata tulevaisuudessa ;)

Taidanpa olla harvinaisuus täällä siinä että en oo juossut cooperia (tai mitään muutakaan matkaa) sitten -97. Nykyään jos yrittäisinkään juosta edes 100 metriä niin polvet kirkuisivat armoa. Mielestäni valinta on jossain vaiheessa tehtävä: joko alkaa maratoonariksi tai sitten rakentaa lihasta. Ei tule mitään jos tavoitteina on yhtä aikaa hirmuinen kyykkytulos ja nigerialaisen juoksumahti.

Tromm sanoi:
Taidanpa olla harvinaisuus täällä siinä että en oo juossut cooperia (tai mitään muutakaan matkaa) sitten -97. Nykyään jos yrittäisinkään juosta edes 100 metriä niin polvet kirkuisivat armoa. Mielestäni valinta on jossain vaiheessa tehtävä: joko alkaa maratoonariksi tai sitten rakentaa lihasta. Ei tule mitään jos tavoitteina on yhtä aikaa hirmuinen kyykkytulos ja nigerialaisen juoksumahti.

En tiedä oleno minäkin sitten harvinaisuus, mutta en näköjään ainakaan ainutlaatuinen. ;) Eli en edes muista milloin olen cooperin viimeksi juossut, varmaan joskus peruskoulussa ja silloinkaan tuskin meni yli 2500 m. Olen aina VIHANNUT juoksemista. Ja samaa mieltä tosta valinnasta. Yritän kuitenkin pitää yllä hyvää aerobista kuntoa (kävely, pyöräily, crosstrainer), mutta mitään kummempia tavoitteita tuossa lajissa ei ole.

NPH sanoi:
Tollanen miellyttää omaakin silmää enemmän kuin kehonrakentaja.

Kyllähän tuo minun mielestäni jo aika lihaksikas kroppa on. Optimaalisen näköinen kaikin puolin. Suuremmasta lihasmassasta ei ole muuta kuin haittaa. Tuollaisella kropalla voit harrastaa/ treenata vielä muitakin lajeja. Lavakunnossa olevilla bodareilla ei varmaankaan ole edes muuta elämää kuin puntti näin karrikoiden ilmaistuna.

Dbol sanoi:
Kyllähän tuo minun mielestäni jo aika lihaksikas kroppa on. Optimaalisen näköinen kaikin puolin. Suuremmasta lihasmassasta ei ole muuta kuin haittaa. Tuollaisella kropalla voit harrastaa/ treenata vielä muitakin lajeja. Lavakunnossa olevilla bodareilla ei varmaankaan ole edes muuta elämää kuin puntti näin karrikoiden ilmaistuna.

Niin tätä minäkin ajoin takaa. Koitappa juosta maraton 130 kilon massoilla. Ehkä sitä joskus löytyy itseltäkin noin paljon lihaa, mutta tiukkuuteen pääsy voi jäädä haaveeksi. :(

Tromm sanoi:
10 leukaa 60 kilon lisäpainoilla, 20 kyykkyä 180 kilolla, 15 toistoa vinopenkissä 140 kilolla ja vähintään 300 kilon mave.

Ja ylläolevan vartalon saavuttaminen ei tosiaankaan vaadi kymmentä vuotta jos vain muistaa treenata salilla pallit seinälle ja syödä hyvin. Ohi mennään rytisten Danten opeilla.
paljos olis vielä matkaa näihin?? :)

paljos olis vielä matkaa näihin??

No, aika helvetin paljon. :(

Mutta tuo olikin vain mun määritelmä kovasta kunnosta, ei kuvaus tämänhetkisistä kyvyistäni.

ace-oo- sanoi:
Saattoi ollakin, mietin etunimeä pitkään, mikäs se olikaan? Muistin, että juha peura.

Etunimi oli Arto. Voisin laittaa sissihavuni siitä pantiksi :). Peuran vetämiä harjoituksia ei varmaan kukaan unohda :D

Vana sanoi:
Etunimi oli Arto. Voisin laittaa sissihavuni siitä pantiksi :). Peuran vetämiä harjoituksia ei varmaan kukaan unohda :D
Vahvistatko aikaisemmin mainitsemani A.Peuran suorituksen?

Jos voisi sotatilanteen sattuessa valita yhden tyypin, jonka kanssa pitäisi lähteä sotimaan(taistelupariksi), niin se olisi joko John Rambo tai A.Peura :D

mulla oli 1,5v treenillä 6,3 rasvat 174 pituutta ja paino 81.. voimaa ei juuri mitään mutta kestävyys ihan huippu.. cooper 3150 intis.. tuntu hyvältä ja näytin hyvältä.. nyt vuosi ilman treeniä ja 1 1/2v seurustelua.. paskalta näytän ja paskalta tuntuu.. i rest my case..

ace-oo- sanoi:
Vahvistatko aikaisemmin mainitsemani A.Peuran suorituksen?

Ite en tuolloin vielä ollut intissä, mut kyllähän kouluttajatkin tuosta sanoivat, joten kyllä ite ainakin siihen uskon, tosin en sitte muista oliko painoa 40 kiloa vai minkä verran. Ja eikö se kuulu yhtenä lajinakin siihen sotilasviisinotteluun, juosta paino selässä, mut voin toki olla väärässäkin.

Totta tai ei, kyllähän se mies oli kovassa kunnossa, eikä ollut myöskään mikään hernekeppi.

p.s. Ehken ei mikään mahdottomuus, kyllähän muutkin kouluttajat toimi "jäniksinä" ainakin kahdesti peräkkäin cooperissa. Molemmille juoksuryhmille sanottiin, että aikoo vetää 3000m vauhtia, joten peesissä vaan jos kiitettävä kiinnostaa. Sitten sen verran taukoa että toinen puoli komppaniasta valmistautui juoksemaan, ja sama kouluttaja veti toiset 3000 metriä "jäniksenä", taisi vielä vahingossa juosta hieman enemmänkin :)

Tiedä sitten onko tuokaan juoksijoiden mielestä kova suoritus vai keskivertokamaa, itelle ainakin mahdotonta tällä hetkellä.

Pitäisin hyvän kunnon mittarina mielummin esim rankkaa työsuoritusta, selviääkö esim 12 tunnin raskaasta fyysisestä työstä. (metsätyöt yms)
En käsitä hyvänä kuntona todellakaan pelkkiä salilla otettuja ykkösnostoja tai jotain tiettyä juostua matkaa. Hyvä kunto on kokonaisuus.

Itselleni en aseta mitään aikoja/kiloja/matkoja mittariksi kunnolle, huomaan varmasti sitten kun olen mielestäni kovassa kunnossa.

Vana sanoi:
Ite en tuolloin vielä ollut intissä, mut kyllähän kouluttajatkin tuosta sanoivat, joten kyllä ite ainakin siihen uskon, tosin en sitte muista oliko painoa 40 kiloa vai minkä verran. Ja eikö se kuulu yhtenä lajinakin siihen sotilasviisinotteluun, juosta paino selässä, mut voin toki olla väärässäkin.
Täysi SKV=sissikoulutusvarustus oli selässä.

Vana sanoi:
Joo, elikkäs varma tapaus. Kyllä kouluttajia kannattaa uskoa. :D

Mä en kyllä usko edelleenkään tuohon kumisapaas, pyssy, täyspakkaus & 3000m juttuun. Oikeasti se on kumminkin menny tyyliin: Maiharit, reppu päällä jossa yksi ruisleipä painoa ja ehkä se rynkky on voinut olla mukana. ;)

toolate sanoi:
Joo, elikkäs varma tapaus. Kyllä kouluttajia kannattaa uskoa. :D

Mä en kyllä usko edelleenkään tuohon kumisapaas, pyssy, täyspakkaus & 3000m juttuun. Oikeasti se on kumminkin menny tyyliin: Maiharit, reppu päällä jossa yksi ruisleipä painoa ja ehkä se rynkky on voinut olla mukana. ;)
No älä sitten usko, ei ole divx:ää tapahtuneesta.
Siis mahdoton tehtävähän se on kovista kisoista mitalin ottaneelle ;) Jos näkisitten ko. tyypin, niin voisitte uskoakkin.

toolate sanoi:
Joo, elikkäs varma tapaus. Kyllä kouluttajia kannattaa uskoa.

No, liekö tuo niin vakavaa onko ihan totta vai ei :) Ainakin hyvänkuuloinen tornihuhu jossei muuta. Joka tapauksessa, kyseinen kouluttaja ei liikoja komppaniassa viihtynyt, liekkö ollut paljon harjoitusvapailla tjsp..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom