Mikä on mielestäsi kova kunto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Herman
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tbm sanoi:
Toolate on aika lailla samoissa mitoissa mitä minäkin, pituus mulla 178 ja painoa nyt noin 86 ...
Painoa 90 suht pienillä rasvoilla olisi mulle kova kunto.

Itsekkin olen melkoisen samoissa mitoissa. 178cm / 89kg/ rasva% jossain 15tietämillä. Tosin heikko kuin mikä. Mutta eihän minulla vielä kunnon treeniä olekkaan takana kuin syyskuun alusta vuoden verran. Sitä ennen puoli vuotta silloin-tällöin-jollain-tavalla-treeniä.
Niin no eipä tuota kunnolla pystynyt treenaamaan kuin huhtikuuhun asti, kun kävin silloin leikeltävä ja siitä ei nyt olla ihan kokonaan vieläkään parannuttu. Tosin nyt saa taas suht hyvin treenata, jopa jalkojakin.

Oiskohan tossa pohjustusta tarpeeksi ( selitystä miksi olen näin pieni ja heikko :( ).
Elikkä sitä voisi itsekkin ottaa osaa tämmöiseen 90kg-10%rasvoilla-kisaan ainakin puoli virallisesti. Olisipa tavoiteltavaa moneksi vuodeksi eteenpäin, ja ei varmaan antaisi niin helposti periksi.

Treenaan 3-jakoisella ja se tuntuu toimivan ihan kivasti niin eiköhän sillä jatketa niin kauan kuin ilmenee tarvetta vaihtaa.

toolate sanoi:
On taas syöttöporsaalla ihme luulot omista mitoista. Kyllä tohon vyötäröön saa lisätä n. 10 senttiä (aamulla varmaan hieman vähemmän). muut mitat näin iltapäivään (ilman pumppia):
Hanska: ~39 cm
Rinta: ~113 cm
Reidet: ~64 cm

Eli tässä ollaan pieni syöttöporsas... ja todellakin painitaan ihan eri sarjassa Larzanin kanssa :jahas:
Heilahtelin tässä itsekin tuon mittanauhan kanssa. Ei pumppia.

Hanska 39 cm
Rinta 111 cm
Reidet 67 cm paksuimmasta kohin, vasen reisi vähän pienempi :eek:
Vyötärö 86 cm, eli fläsääkin on.

Edit: Ei niissä reisissä olekaan hirveätä eroa, riippuu jalan asennostakin että millaisia lukemia sieltä tulee.

Pistetään nyt jotain mittoja kun kerran muutkin niitä laittaa. :D

Reisi paksuimmasta kohtaa: 64 cm
Hauis: 43 cm
Vyötärö 83 cm
Rinta: 108 (vitun vaikee mitata itekseen, että en tiedä paljonko heittää)

Ihan surkeat mitat siis, no ehkä tuo käsi nyt on jonkin kokoinen.

EDIT: Mittaatteko muuten tuon vyötärön silleen, että maha on vedetty sisään ja yritetään saada mahd. pieni mitta, vai rentona? Mä mittasin rentona.

"Kova"kunto johon pyrin on raakana 225-160-250 ja olisin tyytyväinen, ja tietenkin natuna. Jos tuon saavuttaa niin sitten tavoitellaan kovempaa kuntoa.

Timba79 sanoi:
Pistetään nyt jotain mittoja kun kerran muutkin niitä laittaa. :D

Reisi paksuimmasta kohtaa: 64 cm
Hauis: 43 cm
Vyötärö 83 cm
Rinta: 108 (vitun vaikee mitata itekseen, että en tiedä paljonko heittää)

Ihan surkeat mitat siis, no ehkä tuo käsi nyt on jonkin kokoinen.

EDIT: Mittaatteko muuten tuon vyötärön silleen, että maha on vedetty sisään ja yritetään saada mahd. pieni mitta, vai rentona? Mä mittasin rentona.
Rinnan mittaileminen on kyllä melkoista säätämistä yksin. Menin peilin eteen ja katoin että nauha menee suurinpiirtein vaakatasossa torson ympäri. Pötsin mittasin rentona, eli miten se normaalisti on. Ei sisäänvetoa muttei myöskään pömpötetä. Kädet sulla on kyllä reilusti edellä jos esim. minuun verrataan. :)

Tbm sanoi:
Rinnan mittaileminen on kyllä melkoista säätämistä yksin. Menin peilin eteen ja katoin että nauha menee suurinpiirtein vaakatasossa torson ympäri. Pötsin mittasin rentona, eli miten se normaalisti on. Ei sisäänvetoa muttei myöskään pömpötetä. Kädet sulla on kyllä reilusti edellä jos esim. minuun verrataan. :)

Joo, saattaa heittää jonkinverran tuo rinnanympärys, mutta aika lähellä se tota on, mittasin useamman kerran.

Ja kädet on varamaan paras lihasryhmä mulla, enkä niihin ole koskaan mitenkään panostanut, ne vaan kasvaa hyvin. Jokaisellahan se on joku hyvä lihasryhmä. Selkä taas valittavasti on aina ollut mulle hankala, tosin nyt olen löytänyt ainakin hyvin perille menevän treenin, joten toivotaan että kasvua sinne suuntaan on luvassa.

Kova kunto. Itse käsitän sen lähinnä kestävyyskunnolla. Esim. että jaksaa juosta vaikkapa maratoonin. Nopeudellakaan ei ole niin väliä :) Itse olen paskakunnossa. Vaikka olisin kuinka vahva ja lihaksikas ja vähärasvainen enkä jaksaisi juosta edes 5 kilometriä, olisin huonokuntoinen. IMO vaan.

Timba79 sanoi:
Joo, saattaa heittää jonkinverran tuo rinnanympärys, mutta aika lähellä se tota on, mittasin useamman kerran.

Ja kädet on varamaan paras lihasryhmä mulla, enkä niihin ole koskaan mitenkään panostanut, ne vaan kasvaa hyvin. Jokaisellahan se on joku hyvä lihasryhmä. Selkä taas valittavasti on aina ollut mulle hankala, tosin nyt olen löytänyt ainakin hyvin perille menevän treenin, joten toivotaan että kasvua sinne suuntaan on luvassa.
Jokaisella on vahvat lihasryhmät, mulla ne taas on jalat. Aina ovat olleet aika paksut. Liha tarttuu helposti, vaikka kyykkytulokset ovatkin aivan naurettavia. Kädet taas on ollut mulle se murheenkryyni, mutta minäkin olen nyt huomannut että ehkä nuo narut tuosta vielä kasvavat joku päivä. :)

Pitäisiköhän näitä :offtopic: juttuja siirtää siihen ehkä-joskus-ilmestyvään omaan threadiinsä. Kun rupee noita mittoja jne tulemaan. On kohta kokonaan aiheesta ulkona. Kun ei kellään vielä postanneella kuiteskaan omasta mielestä ole kova kunto. :D

ÄmS sanoi:
Pitäisiköhän näitä :offtopic: juttuja siirtää siihen ehkä-joskus-ilmestyvään omaan threadiinsä. Kun rupee noita mittoja jne tulemaan. On kohta kokonaan aiheesta ulkona. Kun ei kellään vielä postanneella kuiteskaan omasta mielestä ole kova kunto. :D

Sopii hyvin. Lopetetaan täällä tuo mittojen ja tulosten julkaisu, jos se ei liity itse aiheeseen. Sitä kisaa voi sivuta, jos haluaa, mutta ei tehdä siitäkään mitään tämän ketjun ykkösjutta. Eli palataan alkuperäiseen aiheeseen. :)

Pistin VIP-forumille ketjun tästä kisa-aiheesta. Jatketaan juttua ja spekulointia ohjelmista, tuloksista yms. siellä.

njietro sanoi:
Mites tommonen kymmenottelijan kunto? Kai niilläkin lihasta ja kestoo riittää. Tai en tiä, en oo kunnon kuvaa nähny.

Multa ainakin :worship: kymppiottelijoille. Noilta varmaan onnistuisi vielä maratoonikin ja taitaa cooperkin kulkea kohtuudella kun katseli noita 1500 m aikoja. Clay tosin päälle viiden minuutin, mutta ei tainnut olla tarvettakaan juosta sen kovempaa.

Kymppiottelijoissa yhdistyy vielä taito (esim. seiväshyppy) hienosti voima-, nopeus- ja kestävyysominaisuuksiin. Eli todella monipuolisia kavereita. Eihän noi mitään fitnessmalleja ole, mutta ihan hyvältä toi kunto näytti ainakin mun silmään :kei:

Jos voimailusta puhutaan, niin kyllähän se kyykky 3x omapaino, penkki 2x omapaino ja mave 3x omapaino on kova kunto. Nämä vielä rawwina ja täysin natuna, niin hatunnosto kaikille jotka ton tekevät.

Oma tavoitekunto voisi olla ensi kesään mennessä pp 120 jk 150 ja cooper 2800, aika kohtuulliset tavoitteet moniin muihin verrattuna. :D
Monetkin huippu-urheilijat tekee ihan uskomattomia tuloksia mutta kymmenottelijat on minunkin mielestä todellisia monipuolisuusihmeitä, sellainen voisi olla ihanne noin yleisesti.

Herman sanoi:
Niin, mitä pidätte kovana kuntona? Onko se kovalta näyttävä kunto, kova tuloskunto, kova aerobinen kunto vai jokin yhdistelmä näistä?

Tuloskunnon ja aerobisen kunnon yhdistelmä. Tietysti ikä pitää ottaa huomioon ja samoin harjoitustausta. Jos joku kokee valaistumisen näihin terveysasioihin vasta 30-vuotiaana niin ei häntä pidä verrata kaveriin joka on treenannut säännöllisesti 15-vuotiaasta saakka.

Mielestäni kovaan kuntoon päässyt 35-vuotias sohvaperuna voisi tehdä tämäntasoisia tuloksia:

2000 metriä krooliuintia ajassa 40 minuuttia
30 toistoa vatsalihasliikettä omaa kehonpainoa käyttäen
30 toistoa selkälihasliikettä
penkkipunnerruksessa oma paino, sarjapituus 15 toistoa
jalkakyykyssä 1,5 x oma paino, sarjapituus 15 toistoa
leuanveto ilman lisäpainoja 20 toistoa

Tuo viimeinen kohta eli leuanveto on täysin mutua koska en ole harrastanut kyseistä liikettä juuri laisinkaan. Pitääpä kokeilla sitten joskus kun paino on ns. kaksinumeroisella. :)

Mun mielestä hyvä kuntoisella ihmisellä on edellytykset elää pitkään, joten ei se rautojen yhteistulos ja alhainen rasvaprosentti ole niin tärkeä. Tutkimukset kertovat, että juoksuharrastusta harrastavat elävät keskimäärin muita pidempään. Joten hyvä aerobinen kunto on tärkeä eli kova kunto on ehkä 3400 cooper. Mutta kyllä on hyvä jos lihaksistokin on kunnossa että ei sitten vanhana pääse paikat pettämään niin nopeasti, eli penkissä 2x oma paino kyykky ja mave noin 3x oma paino. Noi on mun tavotteet kymmenen vuoden sisään. oon 17v. Ja paska on kunto ja tyytyväinen oon jos menis ees lähelle noita, mutta tavoitteet kannattaa olla korkealla että mielenkiinto pysyy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom