Mikä on mielestäsi kova kunto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Herman
  • Aloitettu Aloitettu
Aika vääristyneitä nuo tavoitteet ovat kun nykyisin voimanoston ammattilaiset kyykkäävät melkein tuplasti sen mitä vetävät ja penkkaavatkin reilusti enemmän kuin vetävät, eikö olisi syytä vähän muokata tavoitteitasi? :D

Jonas Rantanen kyykky 575, penkki 390, maastaveto 375

Tosiaan nuo penkin tuplapaidat ja kyykyn uusi teline ja siteet yms, apuvälineet vääristävät tuloksia ihan helvetisti.
Raw kisoissa on ihan eri paino-/tulossuhteet noissa liikeissä.
Niin varmaan tässä threadissa kuitenkin tavoitteet on raakana eikä ritarin asussa.

edit. hyvin editoitu!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lyle McDonaldin UD2.0 kirjassa sanotaan, että terveet normaalit rasvat ovat 10-15%.
Siitä alle ja etenkin alle 10% tulee ongelmia. Aineenvaihdunta hidastuu, tulee hormonaalisia ongelmia (kilpirauhanen, testosteroni, ym.)
Aivojen nälkäkeskus rekisteröi rasvakudoksen tuottaman leptiinin ja kun rasvat putoavat alle tietyn yksilöllisen pisteen tulee ongelmia.

6% rasvoilla sulla pitäisi näkyä jo gutsit perseessä. Kuvia :)
Ok, se voi pitää paikkansa. Kuitenkin jos saan riittävästi hyviä rasvoja, eipä tunnu olevan testotasoissa ainakaan mitään ongelmia.

Mun persuksissa ei näy säikeitä, vaikka muuten oisinkin kohtuu hoikassa kunnossa. Suomalaisella miehellä on monesti keski-iässä tikkujalat ja vitun iso kaljamaha, mutta mulla taitaa käydä niin, että mahaa ei ole lainkaan ja ohrapirtelöt varastoituu persuuksiin.

Viimeisin mitattu inbody on muuten 6 %. Pihdeillä puolestaan 6,6 %. Mutta sillä nyt ei sinällään ole mitään itseisarvoa...

Hyvät muistisäännöt nuihin peilin kertomiin rasvoihin on:
- alta 18 verisuonet on näkyvissä kyynärvarsissa
- alta 15 näkyy ylimmät vatsapalikat jo selvästi
- alta 12 näkyy alimmatkin palikat selvästi ja etupuolella verisuonet jo ala vatsassakin
- alta 9 näkyy "joulukuusi" selässä
- alta 6 pakaratkin on revityn kireet

Ei nämä vain päde lähellekkään kaikille. Rasvan kertyminen eri vartalonosiin on niin yksilöllistä. Esim. mulla itselläni on matalin pihdeillä mitattu lukema ollut 5.8 ja silloin vartalon etupuoli+raajat kyllä näytti aivan saatanan kireältä, mutta selässä oli edelleen rasvaa kuin syöttöporsaalla..

Aika vääristyneitä nuo tavoitteet ovat kun nykyisin voimanoston ammattilaiset kyykkäävät melkein tuplasti sen mitä vetävät ja penkkaavatkin reilusti enemmän kuin vetävät, eikö olisi syytä vähän muokata tavoitteitasi? :D

Jonas Rantanen kyykky 575, penkki 390, maastaveto 375

Tosiaan nuo penkin tuplapaidat ja kyykyn uusi teline ja siteet yms, apuvälineet vääristävät tuloksia ihan helvetisti.
Raw kisoissa on ihan eri paino-/tulossuhteet noissa liikeissä.

Ei ne kyllä mun mielestä ole ollenkaan vääristyneitä. RAWRAW...

Ok, se voi pitää paikkansa. Kuitenkin jos saan riittävästi hyviä rasvoja, eipä tunnu olevan testotasoissa ainakaan mitään ongelmia.

Mun persuksissa ei näy säikeitä, vaikka muuten oisinkin kohtuu hoikassa kunnossa. Suomalaisella miehellä on monesti keski-iässä tikkujalat ja vitun iso kaljamaha, mutta mulla taitaa käydä niin, että mahaa ei ole lainkaan ja ohrapirtelöt varastoituu persuuksiin.

Viimeisin mitattu inbody on muuten 6 %. Pihdeillä puolestaan 6,6 %. Mutta sillä nyt ei sinällään ole mitään itseisarvoa...

Suoraan sanoen kondiksesi ja rasvaprosenttisi on todella hieno ja tuohon haluan itsekkin päästä, melko optimi kunto.

Ei nämä vain päde lähellekkään kaikille. Rasvan kertyminen eri vartalonosiin on niin yksilöllistä. Esim. mulla itselläni on matalin pihdeillä mitattu lukema ollut 5.8 ja silloin vartalon etupuoli+raajat kyllä näytti aivan saatanan kireältä, mutta selässä oli edelleen rasvaa kuin syöttöporsaalla..

Mullä taas keskiikäisenä miehenä olkapäissä näkyy koloja selässä joulukuusi, mutta vatsassa näkyy vain ylimmät palat ja navan alla selvää läskiä.
Vituttaa muutenkin kun diettaa niin naama on jo "säikeillä" kun mahassa olisi vielä paljon töitä.
Pelkään että kun pääsen tavoitteeseeni, lärvi on kuin tällä herralla.
jack_palance.jpg

Frank Drebin: -Juu, eroja on toki yksilöiden välillä miten se rasva jakaantuu, mutta kyllä mä sanoisin että jos ne rasvat on tosiaan pihtimittauksella (esim. 4-piste) 5.8%, niin sitä rasvaa ei satavarmasti ole enää siellä selässäkään mainittavaksi asti.

Useille kymmenille, taitaapi mennä pitkälle toiselle sataakin eri henkilölle on nuita pihtimittauksia tullut tehtyä (lähinnä nuoria, alle 30v urheilijoita suurin osa) ja huomattua, että toisilla tosiaan voi olla esim. haupereissa pelkkä nahka ja ojentajissa heti reilummin. Mutta kyllä ne, ketkä sitten oikeasti on kireässä kunnossa, eli sanotaan nyt reilummin alta ysin, niin kyllä sitä rasvaa ei enää ole missään juuri mainittavaksi asti. Voi toki olla, että tuohon mun "muistisääntöihin" löytyy huomattaviakin poikkeuksia, mutta kyllä nuo vähintäänkin hyvin suuntaa antavat on laajemmalla otannalla.

Mutta jo, samapa tuo. Taitanee mennä jo ohi aiheen ja lujaa, onhan näistä turistu jo aiemminkin muissa ketjuissa, jatkukoon niissä jos on jatkuakseen.

Kova kunto on aika laaja käsite. Toisille se tarkoittaa sitä, että juoksee yli 3000 cooperissa, ja toisille sitä, että nostaa 200kg penkistä tai, että rasvat=0. Vaikka itse treenaankin bodaus tyyliin, niin kyllä se kova kunto on minun mielestä sitä, että juoksee sen 3000 cooperissa. Arvostan toki paljon kaikkia urheilijoita tikanheittäjistä painonnostajiin. :)

Nykyään kun on tullut tuota cross fittiä vähän seurattua, niin väittäisin että nuo kärkimiehet siinä lajissa on aika perkeleen kovakuntoisia.

Kyllä sitten on kovassa kunnossa kun ollaan Mikko Salon tasolla.

3700m cooperissa ja maastaveto 240kg.

Mikko Salo mullakin tuli mieleen heti ekana! Harva kaveri juoksee 3700 metriä ja vetää siihen päälle vielä 240 kiloa maasta. On kyllä monipuolinen urheilija, mutta sitähän tuo crossfit lajina on.

Kyllä, nuissa 6 pintaan rasvoissa tosiaan näkyy säikeet jo pakaroistakin ja jo tuossa 9 alle mentäessä selkä on jo säikeillä kauttaaltaan.

Hyvät muistisäännöt nuihin peilin kertomiin rasvoihin on:
- alta 18 verisuonet on näkyvissä kyynärvarsissa
- alta 15 näkyy ylimmät vatsapalikat jo selvästi
- alta 12 näkyy alimmatkin palikat selvästi ja etupuolella verisuonet jo ala vatsassakin
- alta 9 näkyy "joulukuusi" selässä
- alta 6 pakaratkin on revityn kireet

Tarkoitatko tässä, että nuo repeytymät ovat melkein samanlaisia kun raskausarvet ?

Mun mielestä penkki 1.5x omapaino, kyykky 1.75x omapaino, mave 2x omapaino ja coopperi 3000m sellasissa alle 12 rasvoissa on aika hyvä kunto jo.

Penkki 2x
Kyykky 2,5x
Mave 3x
+30 puhdasta leukaa
Leuka lisäpainoilla 0.75x
Yhden käden leuka
Voimapyörää varpailta
Cooper yli 3000m
Maratoni 4-5h (:D)
Paino yli 85kg
Rasvat alle 10%

Siinä alkaa olla jo aika hyvissä kuosissa. Itsellä tavoitteena nuo 10vuoden sisään. Juoksua en sillein harrasta, mutta hyvä olis jos kykenis maratonin juoksemaan (yhden olen juossut).

Penkki 2x
Kyykky 2,5x
Mave 3x
+30 puhdasta leukaa
Leuka lisäpainoilla 0.75x
Yhden käden leuka
Voimapyörää varpailta
Cooper yli 3000m
Maratoni 4-5h (:D)
Paino yli 85kg
Rasvat alle 10%

Siinä alkaa olla jo aika hyvissä kuosissa. Itsellä tavoitteena nuo 10vuoden sisään. Juoksua en sillein harrasta, mutta hyvä olis jos kykenis maratonin juoksemaan (yhden olen juossut).

Siinä on vaatimattomat tavotteet ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom