Mikä on mielestäsi kova kunto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Herman
  • Aloitettu Aloitettu
Äläs nyt haastele höpöjä. Itse jaksan tyydyttää naisia paremmin hoikkana kuin potrana poikana.

Mut ihan oikeesti, mihin tuo perustuu?

Pistäppä kuvia itsestäsi niin arvioidaan rasvaprosenttisi.

Testotasot alkavat laskea heti alle kympin mentäessä.
Mikko Salosta nyt näkee päälle suoraan että rasvat ovat yli 12%

Edit: löysinkin susta kuvia kyllä ne voivat olla noin kympin rasvoilla, mutta ei alle, äläkä usko mihinkään Inbody lukemiin, olen itse saanut niissä rasvaprosentiksi usein 9% hujakoilla vaikka todellinen on ollut lähempänä 14%.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pistäppä kuvia itsestäsi niin arvioidaan rasvaprosenttisi.

Testotasot alkavat laskea heti alle kympin mentäessä.
Mikko Salosta nyt näkee päälle suoraan että rasvat ovat yli 12%

Edit: löysinkin susta kuvia kyllä ne voivat olla noin kympin rasvoilla, mutta ei alle, äläkä usko mihinkään Inbody lukemiin, olen itse saanut niissä rasvaprosentiksi usein 9% hujakoilla vaikka todellinen on ollut lähempänä 14%.
Mulla on kuvassa fläsät jossain 6½ % tienoilla pihtimittauksen perusteella. Inbody näytti melko samaa viime mittauksessa. Tosin enpä enää itse juuri rasvoja seuraile, peili kun kertoo missä mennään. Todellista ihmisen rasvaprosenttia ei muutenkaan millään käsipeleillä mittailla.

Edelleen, mihin tuo väite perustuu, että testot laskee rasvaprosentin alenemisen myötä?

Joo on kyllä todellakin ennemmin 6-7 rasvaprossa tossa kuvassa mitä 10. Samaten Salon rasva% lienee kyllä alempi kuin >12%, varmaan se kymppi lähempänä totuutta.

Eikä varmasti olisi ainut urheilija, joka pitää <10% rasvoja. Esimerkiksi pikajuoksijoista ja hyppääjistä suurin osa maailman huipulla mennee kyseiseen joukkoon.

kyllä toi 120kg penkistä on melkee jokaselle haasteellisempi ku 3000m cooper. Jos muutaman kerran viikossa käy lenkillä vaikka 3kk ajan ni kevyehkö ihminen juoksee sen 3000 cooperissa, mut 120kg penkistä 3kk treenillä ei puhettakaa. Vaikka ite painan sen melkee 90kg ni ei tarvinnu montaa lenkkii vetää et meni se noin 3000 coopperissa

Kannattaa muistaa semmonen fakta, että kuinka moni ihminen on kävellyt/juossut ennen elämässään? Kuinka moni ensikertalainen on tehnyt jotain punnertavienlihasten treenaamiseksi "no tein mä kerran punnerruksia koulussa kun oli joku testi..".

Tottakai se on selvä, että monet saavuttaa 3000 coopperin NOPEAMMIN kuin 120kg penkin, mutta kummatkin suoritukset ovat omasta mielestäni yhtä helppoja saavuttaa ja niihin jokainen terve pystyy suht pienellä treenillä ja vaivalla. (toki eri asia juosta esim coopper jos painoa 150kg tai penkki jos painoa 50kg.)

e: pointtina siis, että ihan yhtälailla se 3000m coopper kun 120kg penkki ovat niin keskivertopaskoja suorituksia, ettei niistä kumpikaan osoita mitään erikoista "kuntoa".

Mulla on kuvassa fläsät jossain 6½ % tienoilla pihtimittauksen perusteella. Inbody näytti melko samaa viime mittauksessa. Tosin enpä enää itse juuri rasvoja seuraile, peili kun kertoo missä mennään. Todellista ihmisen rasvaprosenttia ei muutenkaan millään käsipeleillä mittailla.

Edelleen, mihin tuo väite perustuu, että testot laskee rasvaprosentin alenemisen myötä?

Lyle McDonaldin UD2.0 kirjassa sanotaan, että terveet normaalit rasvat ovat 10-15%.
Siitä alle ja etenkin alle 10% tulee ongelmia. Aineenvaihdunta hidastuu, tulee hormonaalisia ongelmia (kilpirauhanen, testosteroni, ym.)
Aivojen nälkäkeskus rekisteröi rasvakudoksen tuottaman leptiinin ja kun rasvat putoavat alle tietyn yksilöllisen pisteen tulee ongelmia.

6% rasvoilla sulla pitäisi näkyä jo gutsit perseessä. Kuvia :)

Lyle McDonaldin UD2.0 kirjassa sanotaan, että terveet normaalit rasvat ovat 10-15%.
Siitä alle ja etenkin alle 10% tulee ongelmia. Aineenvaihdunta hidastuu, tulee hormonaalisia ongelmia (kilpirauhanen, testosteroni, ym.)
Aivojen nälkäkeskus rekisteröi rasvakudoksen tuottaman leptiinin ja kun rasvat putoavat alle tietyn yksilöllisen pisteen tulee ongelmia.

6% rasvoilla sulla pitäisi näkyä jo gutsit perseessä. Kuvia :)
Kyllä sen tuosta kuvastakin näkee, että lähempänä 5% kuin 10%;)

Kyllä sen tuosta kuvastakin näkee, että lähempänä 5% kuin 10%;)

Olen nähnyt salilla kilpailuihin valmistautuvia kehonrakentajia niissa 6% rasvoissa ja silloin lihassäikeet näkyvät jo joka puolella olkapäissä rintalihaksissa ojentajissa ja persiissä, iso ero tuohon kuvaan nähden.

Jo kahdeksan rasvoilla näkyvät lihasten kiinnityskohdat, aika pehmeä on kuva vielä siihenkin verrattuna.
Six päkkihän tulee esiin jo 14-16% rasvoilla.

Äläs nyt haastele höpöjä. Itse jaksan tyydyttää naisia paremmin hoikkana kuin potrana poikana.

Mut ihan oikeesti, mihin tuo perustuu?

Kyllä useimmilla kilpabodareilla 6% ja alle rasvoilla on halut aika alhaalla ja muutenkin aika heikko olo.

Kyllä, nuissa 6 pintaan rasvoissa tosiaan näkyy säikeet jo pakaroistakin ja jo tuossa 9 alle mentäessä selkä on jo säikeillä kauttaaltaan.

Hyvät muistisäännöt nuihin peilin kertomiin rasvoihin on:
- alta 18 verisuonet on näkyvissä kyynärvarsissa
- alta 15 näkyy ylimmät vatsapalikat jo selvästi
- alta 12 näkyy alimmatkin palikat selvästi ja etupuolella verisuonet jo ala vatsassakin
- alta 9 näkyy "joulukuusi" selässä
- alta 6 pakaratkin on revityn kireet

Eli pihtimittaukselle ette anna mitään arvoa? Kumma kun teidän universaalit totuudet siitä miltä peilistä kukakin näyttää missäkin rasvoissa menee parilla eri metodilla mitattujen arvojen edelle.

Eli pihtimittaukselle ette anna mitään arvoa? Kumma kun teidän universaalit totuudet siitä miltä peilistä kukakin näyttää missäkin rasvoissa menee parilla eri metodilla mitattujen arvojen edelle.

Pihtimittaus heittelee aika paljon myös ja suurin virhemarginaalin aiheuttaja on se mittaaja.

Predah: -Toki annan, tarpeeksi kun on itsekkin niillä pihdeilla niitä mittauksia tehnyt, moudostuu jo aikalailla hyvä silmämääräinen arvio miltä milläkin rasvoilla näyttää. Kuvien perusteella tuo arviointi on aikasta arpapeliä, mutta livenä mennään aikasta hyvällä " arvausprosentilla".

1.8xBW Penkki
2.5xBW Kyykky
3xBW Mave

Noilla tuloksilla alkaa olla kaveri kun kaveri aikas rajussa kunnossa.

Aika vääristyneitä nuo tavoitteet ovat kun nykyisin voimanoston ammattilaiset kyykkäävät melkein tuplasti sen mitä vetävät ja penkkaavatkin reilusti enemmän kuin vetävät, eikö olisi syytä vähän muokata tavoitteitasi? :D

Jonas Rantanen kyykky 575, penkki 390, maastaveto 375

Tosiaan nuo penkin tuplapaidat ja kyykyn uusi teline ja siteet yms, apuvälineet vääristävät tuloksia ihan helvetisti.
Raw kisoissa on ihan eri paino-/tulossuhteet noissa liikeissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom