Mikä on mielestäsi kova kunto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Herman
  • Aloitettu Aloitettu
Squinkyltä yhtä laadukasta juttua täälläkin kuin tuolla aerooppisella osastolla "keskiverto aika 100m juoksuun"-ketjussa.

Oisko herralla heittää omia tuloksia, kuin kerta alta 11sek satasen juoksut on ryönää ja sama vaihtaa lajia moisen amatöörin jolla ei ole edes lahjoja hommaan, 10sek planche pikkutyttöjen hommaa, 3000m menee kuupperissa kun vain käveleskelee pari kertaa viikkoon, 2.5xkehonpaino penkit ei ole mitään jossei paina sataa kiloo jne.

Ei ole heittää mitään tuloksia, tiedän että olen maailman paras tekemättä yhtään mitään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kanna joskus vaikka autojen vaihdelaatikoita tai isoja renkaita niin äkkiä muuttuu mieli. Voimaa ei ole ikinä liikaa.

200 kilon penkkii tarvii kuitenkin TREENATA. 3000 Cooperin juoksee köykönen kaveri sillä että se jaksaa kävellä pari kertaa viikossa. Naurettavaa.
Tais mennä vähän viestin pointti ohi. 200kg penkkiä voisi ennemmin verrata yli 4000 cooperiin.

Kunhan toin ilmi mielipiteeni miksi kaikki eivät pidä kovimpana mahdollisena kuntona suurinta habaa ja penkkitulosta.
Koska jos aletaan oikeasti moniouolisesti vertailemaan erilaisten vartalotyyppien toiminnallisia eroja niin se vertailussa parhaiten suoriutuva ei ole 120kiloinen penkkipunnertaja.

Näin intti tuoreena mielessä kovana kuntona voisin pitää parhaiten nykyaikaisessa kaupunkitaisteluympäristössä taisteluista suoriutuvaa tyyppiä. Varusteet painaa sen 35-45 kg + aseet ja välillä sai kantaa isoa rälläkkää tai murtosarjaa selässä sekä kiivetä tikkaita yms. Tarvetta on roimalle määrälle voimaa ja kestävyyttä. Mun cooperi on luokkaa 3200 ja penkkitulos 125. Voimaa ois tarvittu lisää mutta ei kyllä kestövyyskään tuon verran cooperissa juoksevalla usein riittänyt.

Kovaa kuntoa voi arvioida ihan liian monelta kantilta että siitä kannattaisi edes ajatella alkavansa kinastella täällä.

Huomaa, että jätkä ei ole eläissään juossut kolmea tonnia coopperissa... En ole minäkään ja olen sentään kerran "hölkännyt" puolimaratonin.

Täytyy tosin sanoa että kevyenä kaverina tuo on helppo suoritus. 53 kilosena meni melkein enkä ollut (enkä ole) koskaan käynyt lenkillä :)

salon paino oli 2009 mestaruudessa 80kg noin 8% rasvoilla
nykyään paino on 83kg 7-9% rasvoilla ja pituutta on 174cm joten kyllä noi tulokset on mun korvaan aika kovat ja kestävyydestä ei tarvii ees mainita. :worship:

Minusta 120kg penkki on yhtä kova suoritus kun 3000m coopperissa. Mutta joku 3500m alkaa olla semmonen että siihen pitää monen jo oikeasti reenata aivan helvetisti. 2500m nostaminen 3000m on monella todella helppoa, mutta toi 3000m jälkeen tuottaa yleensä monille tuskaa, saati sen 3400m jälkeen.

sohvapooli-510x346.jpg

V224464~Refrigerator-Posters.jpg

Oven vielä kun saa auki ja pääsee takaisin sohvalle ja leposyke ei nouse yli 10 lyöntiä, niin sanoisin jo kohtuu kunnoksi:rolleyes:

Minusta 120kg penkki on yhtä kova suoritus kun 3000m coopperissa.

Mulla 120kg penkin saavuttaminen vaati ainakin viisinkertaisen määrän treeniä verrattuna 3000m coopperin saavuttamiseen, eli ei nyt ihan noinkaan voi sanoa, koska se on erittäin yksilöllistä mikä on kellekin helppoa. Enkä menis takuuseen siitäkään, että vertaillessa lahjakasta penkkaajaa ja lahjakasta juoksijaa 120kg penkki vastais 3000m coopperia, mutta tällaisessa asettelussa ne voisi olla melko lähellä toisiaan.

kyllä toi 120kg penkistä on melkee jokaselle haasteellisempi ku 3000m cooper. Jos muutaman kerran viikossa käy lenkillä vaikka 3kk ajan ni kevyehkö ihminen juoksee sen 3000 cooperissa, mut 120kg penkistä 3kk treenillä ei puhettakaa. Vaikka ite painan sen melkee 90kg ni ei tarvinnu montaa lenkkii vetää et meni se noin 3000 coopperissa

salon paino oli 2009 mestaruudessa 80kg noin 8% rasvoilla
nykyään paino on 83kg 7-9% rasvoilla ja pituutta on 174cm joten kyllä noi tulokset on mun korvaan aika kovat ja kestävyydestä ei tarvii ees mainita. :worship:

Miksi Salo pitäisi 7-9% rasvoja kun kympin rasvoissakin alkaa olla raja testotasojen putoamiseen ja suorituskyvyn heikkenemiseen.

Mulla 120kg penkin saavuttaminen vaati ainakin viisinkertaisen määrän treeniä verrattuna 3000m coopperin saavuttamiseen, eli ei nyt ihan noinkaan voi sanoa, koska se on erittäin yksilöllistä mikä on kellekin helppoa. Enkä menis takuuseen siitäkään, että vertaillessa lahjakasta penkkaajaa ja lahjakasta juoksijaa 120kg penkki vastais 3000m coopperia, mutta tällaisessa asettelussa ne voisi olla melko lähellä toisiaan.

Itselläni vei sen kolme vuotta treeniä 120kg penkki, mutta tosiaan aikaisemmin 2900 m cooperissa ikinä lenkkeilemättä, ns. "lähtötaso". Ainot vaan että omapaino muuttui lähes 40 kg tuossa välillä :D

Miksi Salo pitäisi 7-9% rasvoja kun kympin rasvoissakin alkaa olla raja testotasojen putoamiseen ja suorituskyvyn heikkenemiseen.
Äläs nyt haastele höpöjä. Itse jaksan tyydyttää naisia paremmin hoikkana kuin potrana poikana.

Mut ihan oikeesti, mihin tuo perustuu?

In hard condition, I try to be safe and try to spend the most of the time in a all alone condition.
In this way i show my patience and remove the angry situation.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom