Mikä on mielestäsi kova kunto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Herman
  • Aloitettu Aloitettu
Tunnen ihmisiä, jotka ovat erittäin lähellä näitä mittoja, vain sillä erotuksella että paino on karvan verran yli 100kg ja rasvat eivät tästä johtuen ole siinä 10%. Huomioi että täysijärkinen ei mene kisalavalle 10% rasvoissa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mielestäni kova kunto:

Penkki 150 tai enemmän
Syväkyykky 200 tai enemmän
Työntö 130 tai enemmän
Leuoissa sarjaa 20-30 lisureilla
Cooper 3000 tai yli

Riittää kun kaksi noista ehdoista täyttyy, ei sen kummempaa. Silloin on jo helposti siinä ihmismassan atleettisemmassa 10:ssä prosentissa.

Tunnen ihmisiä, jotka ovat erittäin lähellä näitä mittoja, vain sillä erotuksella että paino on karvan verran yli 100kg ja rasvat eivät tästä johtuen ole siinä 10%. Huomioi että täysijärkinen ei mene kisalavalle 10% rasvoissa.

Juu, tunnen minäkin vastaavissa mitoissa olevia tyyppejä, mutta eivät kyllä naturaaleja ole. Täysin hävytön kuntohan tuo LBMI 30 on natulle.

Vielä yksi näkökulma: Mikä on minun mielestäni kova kunto? Itseään tulee aina pidettyä vertailukohtana, vaikka tietää ettei itse edusta keskiarvoa.

Kova kunto on sellainen, joka ei tunnu olevan parempi kuin minun vaan aivan toisesta luokasta. Jos saan X leukaa niin 2X leukaa ei vielä tunnu kovalta, mutta leuat yhdellä kädellä ovat ikäänkuin toista suuruusluokkaa.

Kova kunto minusta on myös sellainen, jossa tehdään vaivatta jotain itselle mahdotonta. Jokaisella lie näitä oho-kokemuksia. Itse muistan viimeksi pianon kantajat. Jotenkin odotin että he tarttuvat liinoihin, vetävät henkeä, kyykistyvät vähän ja nousevat. Mutta eihän tältä parilta edes juttu katkennut, pulina vain jatkui ja piano kulki siinä mukana vähän niinkuin minulla parin maitopurkin kauppakassi.

joukoback_th.jpg

Eli suunnilleen samassa kunnossa missä Jouko Ahola oli aikoinaan? 185cm/n.115kg. Rasvat lienee ollut kympin pinnassa? Ei ainakaan alle.

"Jouko said that he really misses training and his life has been so busy that he has worked out very little since retiring from competition, but last year, preparing for his latest movie, Jouko hit a 330-kg deadlift and a 320-kg squat with just five weeks of training. His body weight, Jouko said, has stayed at about 113 - 115 kg, just slightly lighter than what he weighed when he was at the top of the food chain in the strongman world." (Vuodelta 2005)

Harvemmin on missään salilla tollasia vastaan tullut, edes dropittajia, puhumattakaan natuista :puntti:

Onhan 115 kilonen ilmestys täysin eri asia kuin 100 kiloinen, natuliha on myös aivan erilaista kuin roinaliha. Ei se olisi mikään kova kunto ollenkaan jos jokainen voisi sanoa tuntevansa ainakin yhden henkilön joka on tällaisessa kunnossa. Nämä minun tuntemat henkilöt tekee raakana yli 700kg totaalia IPF kilpailussa, eikä tämä siis todellakaan ole mikään naturaaliuden mittari, mutta kertoo kuitenkin voimatasoistakin jotain, ettei sellainen 100kg/10% ole mikään ihan paskaperse.

Onhan 115 kilonen ilmestys täysin eri asia kuin 100 kiloinen, natuliha on myös aivan erilaista kuin roinaliha. Ei se olisi mikään kova kunto ollenkaan jos jokainen voisi sanoa tuntevansa ainakin yhden henkilön joka on tällaisessa kunnossa. Nämä minun tuntemat henkilöt tekee raakana yli 700kg totaalia IPF kilpailussa, eikä tämä siis todellakaan ole mikään naturaaliuden mittari, mutta kertoo kuitenkin voimatasoistakin jotain, ettei sellainen 100kg/10% ole mikään ihan paskaperse.

Pituuteen suhteutettuna (painoindeksillä) 173cm 100kg 10%BF ja 186cm 115kg 10% BF omaavat saman verran lihasmassaa. Ite pidän tuota jo käytännössä mahdottomana naturaalille. Todella harva tuohon pääsee edes keinolla millä hyvänsä (dropeilla). Kyllä vastaavan pituisia ja painoisia löytyy, mutta kun rasvaprossaa ruetaan ihan pihdeillä mittaamaan niin huomataan ettei ne rasvat siellä kympissä olleetkaan.

Paljos noilla sm-tason kehonrakentajilla on painoa kisoissa, jos pituus ois vaikka 180 cm? Ei nyt kuulu aiheeseen, mutta tuli noista edellisistä viesteistä mielee tällänen kysymys.

Nyt puhutaan ihan täysin normaalista arkipainosta, ilman mitään tankkauksia tai tyhjennyksiä. Siis aivan täysin koskemattomasta kehonpainosta. Nesteillä voi pelailla kuitenkin aikalailla 10kg suuntaansa.

Nesteillä voi pelailla kuitenkin aikalailla 10kg suuntaansa.

What hell? Jos 90kg äijä voi vaikka viikon sisällä vaihtaa painoaan 80kg:sta 100kg:oon niin uskomattomalta kuullostaa.
-10kg pois normaalipainon nesteistä lyhyellä aikavalillä tappaa... jollei kyse ole 500kg jokinorsusta.

What hell? Jos 90kg äijä voi vaikka viikon sisällä vaihtaa painoaan 80kg:sta 100kg:oon niin uskomattomalta kuullostaa.
-10kg pois normaalipainon nesteistä lyhyellä aikavalillä tappaa... jollei kyse ole 500kg jokinorsusta.

Taas jäätävimpien kuittausten ainesta :D

100kg 10% rasvoissa tehdään ammattilaisliitossa 1100kg yhteistulosta jos oikein muistelen. Mutta tekninen mustavyö 60kg BJJ ukko niputtaa tollaisen jätkän alle minuutissa niin ihmeellistä kuin se onkin molempia kunnioitettava.

100kg 10% rasvoissa tehdään ammattilaisliitossa 1100kg yhteistulosta jos oikein muistelen. Mutta tekninen mustavyö 60kg BJJ ukko niputtaa tollaisen jätkän alle minuutissa niin ihmeellistä kuin se onkin molempia kunnioitettava.

Onko tosi?

Onko tosi?

Esimerkin omaisesti: Pedro Karlsson (145kg / 200cm), Turun Toverit (TuTo) FIN vs Sauli Heilimö (85kg / 178cm), Finnfighters´Gym Turku FIN

Voittaja Sauli Heilimö, RNC
1. erässä ajassa 4,28

Molemmat miehet elitistiä omassa lajissaan.

kyllä sillä ulkonäöllä jotain tekemistä on kunnon kanssa. mutta taas mitä enempi pattia sitä huonompi kestävyys/liikkuvuus noin yleistäen, ja taas kevyt lihaksiton kaveri voi olla hyvä lihaskunnossa, maksimithan nyt mitään kuntoa olekaan. kyllä se jotenkin verenkiertoelimistöön on (enimmäkseen) suhteutettava. sitten lihaskunto ja lliikkuvuus (oliko nyt kaikki)

Esimerkin omaisesti: Pedro Karlsson (145kg / 200cm), Turun Toverit (TuTo) FIN vs Sauli Heilimö (85kg / 178cm), Finnfighters´Gym Turku FIN

Voittaja Sauli Heilimö, RNC
1. erässä ajassa 4,28

Molemmat miehet elitistiä omassa lajissaan.

Nimenomaa kukin lajissaan. Tuohan on ihan tekniikasta kiinni kun vastassa on yhtäiso tai isompi. Isomman kun saa virheasentoon tai nurin niin eihän siinä mitään voi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom