Mikä on mielestäsi kova kunto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Herman
  • Aloitettu Aloitettu
800 kilon yhteistulos on kova (kyykky ja veto 300, penkki 200)

Itellä "vähän" alhaisemmat kriteerit kovaan kuntoon voimissa. 800 raaka totaalia sanoisin helvetin kovaksi. Sanotaan, että penkki + veto yhteensä yli 400kg niin on hyvissä voimissa.

Kehonkoostumuksessa LBMI yli 25 suht kireässä kunnossa (<15% BF) niin pidän kovana kondiksena.

Eli esimerkiksi 180cm jamppa 96-kiloisena 15% rasvoissa. Tai 190cm jamppa 107-kiloisena 15% rasvoissa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täysimatkan triathlon alle 9 tuntiin, pena 150 kg, kyykky 200 kg, veto 200 kg. Nuo speksit kun joku täyttää lupaan ottaa hatun päästä ja kumartaa.

Joku laittoi aikaisemmin pätkän Barillasta ja Hannibalista, mutta tosta jannusta voi sanoa, että siinä massa liikkuu. Toki aerobinen kunto ei ole varmaan järin kova, mutta lihaskunnosta täytyy antaa propsit :worship:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
eikö kellää muulla kun puhutaan kovasta kunnosta nii tuu mieleen ulkonäköä? kutsukaa pinnalliseksi mutta ei mua kiinnostas pystyä mihinkää tässä ketjussa mainituista suorituksista jos samalla ei voi näyttää siltä. IMO todella kovat kunnot on varsinkin Undisputed 2 leffan päänäyttelijöillä, en justiisa muista nimiä mutta kuitenkin. Scott atkins tais olla toinen..?

E: scott adkins ja michael jai white, ja jos en väärin muista niin adkins taitaa olla vielä oikeastikkin kovakuntonen

jep, ei ittee kiinnosta vittuukaa vetää ESIM 200 maasta ja penkata 160kg jos ite on sellanen 100-1xxkg millä sitä ylimäärästä on aika reilusti kuitenkin vaikka ois kui vahva. Mulle kova kunto on sitä, että aerobinen kunto on selvästi keskitasoa parempi, lihaskunto myöskin, mutta se ei mun kohalla tarkota, että pitää penkata väh 130 että on ees jossai kunnossa taikka kyykätä 250. Se kun tuntuu olevan mittari täällä, ja että 80% palstalaisista iästä riippumatta penkkaa väh. 120 ja mavettaa 180-> . Sit kun sarjapainot liikkuu suht hyvissä luvuissa ni pidän itseäni hyväkuntoisena, maksimit ei ittee kiinnostaa oikeestaa yhtää. Sit kun oon joku 75kg näil 7,7 rasvoil ni oon aika tyytyväinen.

Eli mieluummin tällänen fysiikka:

3628218_18847c95-489b-4d45-89dc-b0c7a516ea08-cam-gigandet.jpg

kuin tälläinen:

P3276822-Edit-_800x600_.jpg

*note* en nyt väitä että toisen kuvan henkilö olisi läski tjsp, mutta tämä on minun mielipide */note*

^Voi huttu kuinka laiha tuo no.1 on! Söis poika perkele jotaki että sais vähä lihaa luitten päälle. Ja sitä paitti tuo on tuommonen perus rantaleijonakovajätkäiamsotoughwannabe-lookki. (pull those pants up!)
Mielummin no.2 :D

No eihän nimimerkiltä wiisel voi muuta odottaakaan:rolleyes:
Ulkonäkö ei liity mitenkään kuntoon.

^Voi huttu kuinka laiha tuo no.1 on! Söis poika perkele jotaki että sais vähä lihaa luitten päälle. Ja sitä paitti tuo on tuommonen perus rantaleijonakovajätkäiamsotoughwannabe-lookki. (pull those pants up!)
Mielummin no.2 :D

No eihän nimimerkiltä wiisel voi muuta odottaakaan:rolleyes:
Ulkonäkö ei liity mitenkään kuntoon.

Todellakin ennemmin no.2,olettaen että tuo ylempi on pelkkä mallipoika.

Mielummin toi ykkönen jos näistä pitää valita. Itse ottaisin tuohon vielä 5-10 kiloa lisää, ja pitää samat rasvat. Niin sitten! En halua tuollaiseksi möröksi muuttua :). Kaikki tavallaan.

jep, ei ittee kiinnosta vittuukaa vetää ESIM 200 maasta ja penkata 160kg jos ite on sellanen 100-1xxkg millä sitä ylimäärästä on aika reilusti kuitenkin vaikka ois kui vahva. Mulle kova kunto on sitä, että aerobinen kunto on selvästi keskitasoa parempi, lihaskunto myöskin, mutta se ei mun kohalla tarkota, että pitää penkata väh 130 että on ees jossai kunnossa taikka kyykätä 250. Se kun tuntuu olevan mittari täällä, ja että 80% palstalaisista iästä riippumatta penkkaa väh. 120 ja mavettaa 180-> .
Se varmaan vaikuttaa kun tää on tällainen voimailuun, kehonrakennukseen ja punttisalitreenaamiseen keskittynyt foorumi... Mua itseasiassa vähän vituttaakin tollasta lukee tällä palstalla, että ei oo kova kunto vaikka raakapenkkaa kaks markkaa ja jalkakyykky on neljättä sataa jos on iso maha, tai muuten vaan liian iso, siis kun en mä ainakaan haluu kasvaa liian isoks...tai jotain. Joko on iso tai sitten on pieni!! Muutenkin vähän ihmeellistä ristiriitaa, pitäis olla vitunmoinen monilahjakkuus että piisaa. Mun mielestä jätkä joka juoksee 12min 3500m on vitun kovassa kunnossa, samoin 300kg:n maastanostaja on kovassa kunnossa, ihan erikseenkin vaikkei kumpaankin pystyis yhtäaikaa. Niin tai se vasta onkin kova joka juoksee cooperissa 3500m kannatellen käsissään 300 kilon punnuksia!!! :rock:

DonW;3040447Niin tai se vasta onkin kova joka juoksee cooperissa 3500m kannatellen käsissään 300 kilon punnuksia!!! :rock:[/QUOTE sanoi:
No niin siinä olis sitten hyvä tavote.

Ehdottomasti nro1 noista parempi! Nro 2:n kuntoon pääsee kun vaan treenaa ja syö pirusti, ok jätkällä on pirusti voimaa mutta löytyypä tuota hötöäkin. Nro1:llä fyysisen kunnon eri osa-alueet selkeästi hyvässä tasapainossa. Tosin kyllä itsekin lisäisin tuohon viitisen kiloa rasvatonta massaa niin alkaa hipoa täydellisyyttä IMO :)

jep, ei ittee kiinnosta vittuukaa vetää ESIM 200 maasta ja penkata 160kg jos ite on sellanen 100-1xxkg millä sitä ylimäärästä on aika reilusti kuitenkin vaikka ois kui vahva. Mulle kova kunto on sitä, että aerobinen kunto on selvästi keskitasoa parempi, lihaskunto myöskin, mutta se ei mun kohalla tarkota, että pitää penkata väh 130 että on ees jossai kunnossa taikka kyykätä 250. Se kun tuntuu olevan mittari täällä, ja että 80% palstalaisista iästä riippumatta penkkaa väh. 120 ja mavettaa 180-> . Sit kun sarjapainot liikkuu suht hyvissä luvuissa ni pidän itseäni hyväkuntoisena, maksimit ei ittee kiinnostaa oikeestaa yhtää. Sit kun oon joku 75kg näil 7,7 rasvoil ni oon aika tyytyväinen.

*note* en nyt väitä että toisen kuvan henkilö olisi läski tjsp, mutta tämä on minun mielipide */note*

Ja mikäköhän sut pistää ajattelemaan, että kovasti nostava on heti joku plösö? :D Itse en noista olis kumpikaan, ensimmäiseen se 20-25kg kiloa lisää, mutta silti vielä hyvällä kropalla! (koska tuo 1. kaveri painaa varmaan sen 70kg).

JA oliskoha tosiaan mahollista, että voimannosto/kehonrakennus/normibodailu palstalla tuppaa porukka olla kiinnostunut myös siitä että rauta oikeasti nousee :D tai emt. kai jotkut rekisteröityy tänne ihan vaan Seksi-parisuhteet-deitti osionkin takia :)

Mutta, mutta jokainen tyylillää. Nauratti vaan kyseinen kommentti =)

Nro 2:n kuntoon pääsee kun vaan treenaa ja syö pirusti, ok jätkällä on pirusti voimaa mutta löytyypä tuota hötöäkin.
Pakko kommentoida, että olen nähnyt kyseisen kaverin livenä, satun olee itseasiassa kuvassakin:) Mutta en ole siis kyseinen kaveri vaan taustalla. Elopainoa oli n.160kg mikä ei ehkä kuvasta hahmotu. Siis kyseessä JÄÄTÄVÄN kokoinen mies, ehkä isoin mörkö keneen törmännyt, mm. pohkeet oli ihan älyttömät ja muutenkin koko ukko, mikä tietysti on luonnollista koska tuossakin kisassa veti yli 400 maasta. :eek: Suhteessa miehen muuhun kokoon maha ei todellakaan ollut mikään mieletön, vaan perus voimailijan maha.

Ja mikäköhän sut pistää ajattelemaan, että kovasti nostava on heti joku plösö? :D

En missään vaiheessa väittänyt, ettei voi olla tiukassa kunnossa, vaikka nostaisikin paljon.. Tässä taas tullaan siihen, mikä kenellekkin on tiukka kunto.

Itse en noista olis kumpikaan, ensimmäiseen se 20-25kg kiloa lisää, mutta silti vielä hyvällä kropalla! (koska tuo 1. kaveri painaa varmaan sen 70kg).

Pitääkö kaikkien painaa se 100kg+ ? Ok, itselläkin tavoitepaino siinä 75kg mutta sekin on suht "vähän", ainaki tällä foorumil.

JA oliskoha tosiaan mahollista, että voimannosto/kehonrakennus/normibodailu palstalla tuppaa porukka olla kiinnostunut myös siitä että rauta oikeasti nousee :D tai emt. kai jotkut rekisteröityy tänne ihan vaan Seksi-parisuhteet-deitti osionkin takia :)

Joo, mut kaikkii ei ehkä kiinnosta sellanen "bodaus-kaiken-edelle"-mentaliteetti taikka että päivä pilal jos paino tippunu puol kiloo taikka jäi välistä yhet reenit. Joo kyl muaki vituttaa jos jätän sen takii reenit välii etten jaksa, mut emmä vedä tätä reenailuu nii vakavasti et otan paniikkii jostai tuloksist. Good enough for you bro?

Ja yleisesti, kyllä mä ainakin tätä hommaa teen 1. koska se on jees 2. koska tykkään et on hyvä kroppa 3. koska useimmat muijat pitää reenatuist miehist. Varmaa aika monel muullekki on ainaki jossai määri merkitsevä se mitä se kauniimpi sukupuoli aattelee, koska muuten kaikki ois sellasia kaljamaha donitsipoliiseja. ;)

Enivei, hater's gonna hate :D

Viimeksi muokattu:
Kymmenottelun Suomen ennätyssarja on tällainen:

100 metrin juoksu - 10,81 s
pituushyppy - 756 cm
kuulantyöntö - 15,71 m
korkeushyppy - 197 cm
400 metrin juoksu - 46,71 s
110 metrin aitajuoksu - 13,74 s
kiekonheitto - 50,50 m
seiväshyppy - 520 cm
keihäänheitto - 59,82 m
1500 metrin juoksu - 4.37,10 min

Tuollainen on siis valtakunnan kaikkien aikojen suoritus erittäin monilahjakkaalta urheilijalta. Nähdäkseni ollakseen kovakuntoinen, ei tarvitse pystyä samaan.

McMillanin juoksulaskin (http://www.mcmillanrunning.com/mcmillanrunningcalculator.htm) antaa muuten tuolle kymmenottelun 1500 m ajalle ennustuksena 3000 m tulokseksi 9:53 (3:18 min/km) ja 4000 m:lle ennusteajaksi 13.29 (3:23 min/km) - siis jos treenaisi itsensä nimenomaan noille matkoille. Cooperissa tuolla kunnolla siis vetäisi aika tarkkaan 3600 m (3:20 min/km).

Sitä en tiedä, paljonko kymmenottelija nostaa penkistä tai kyykystä. Äijäthän ovat aika lihaksikkaan oloisia verrattuna kestävyysjuoksijoihin ja muihin varsinaisiin nylkkyihin. Esim. kisakuntoiselle Roman Sebrlelle netti tietää antaa kooksi 185 cm ja 86 kg. Kai tuollainen nyt 125 kg penkkaa ja kyykkää 200 kg?

Luulisin myös että huipputason kymmenottelija voisi muutaman kuukauden kestävyystreenillä vetäistä maratonin alle kolmen tunnin, joka on kova tulos pelkästään pitkiä matkoja harrastavalle kuntoilijalle. Yksi nelikymppinen kaverini vetää maratonin 2:55 h, mutta ei saa cooperissa 3500 m rikki. Toki hän treenaakin vain pitkille matkoille eikä 12 min pyrähdyksiin.

Alex Stubbin (42 v.) maratonenkka on muuten 3:18 h, cooper 3410 m ja täysi triathlon (3,8 km uinti - 180 km pyöräily ja 42,2 km juoksu) 10:35 h. Penkistä Alexilla tuskin nousee yli oman painon - tai jos nousee niin ei kyllä paljoa, jos ulkonäöstä voi jotakin päätellä.

Itse katson olevani tavoitekunnossa kun maraton menee alle 4:00 h, penkistä nousee 90 kg (120 % omasta painosta) ja puolikas triathlon menee 5:30. Ensi kesänä (Keba 39 v.) pitäisi mennä noista ainakin kaksi. Penkki jäänee 80 - 85 kg välille, kun punttia ei voi oikein treenatakaan kovaa kuin syksyllä ja talvella ja silloinkin lähinnä pitkiä lihaskestävyyssarjoja. Kyykky- ja maveykkösiä en ole koskaan edes kokeillut; sarjoja treeneissä toki.

jep, ei ittee kiinnosta vittuukaa vetää ESIM 200 maasta ja penkata 160kg jos ite on sellanen 100-1xxkg millä sitä ylimäärästä on aika reilusti kuitenkin vaikka ois kui vahva.
Lukuunottamatta tota viimeistä postausta niin muistuttaisin että tuolla on toinen threadi "ihannefysiikkaa" varten. Tässä threadissa on alunalkaen puhuttu tuloksista enemmän kuin ulkonäöstä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom