Mikä on markkinoiden "paras" pokkari?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Hankin juurikin tuon LX-3:n ja nopean testaamisen jälkeen olen erittäin tyytyväinen. Valovoimaa on hyvin ja optiikka on muutenkin kohdallaan. Pitää tietenkin muistaa, että kyseessä on vielä pokkariluokan kamera, joten olin ennakko-odotuksiinkin nähden positiivisesti yllättynyt.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Ostin tuossa viikko sitten Panasonicin TZ7:n. Vaikuttaa kyllä perhanan hyvältä kameralta. Odottelin tuon tyylistä kameraa varmaan parisen vuotta ja näyttäisi kannattaneen. Pitkästä aikaa tulee otettua kuvia ihan siitä ilosta että se on niin helppoa ja jälki on hienoa. On totta että kamera on suht kallis ja sillä alkaisi saamaan jo järkkärinkin jolla kuvien laatu on 1:1 koossakin tietokoneen näytöllä loistavaa mutta ongelma on siinä että järkkäriä ei tule ikinä otettua satunnaisesti mukaan. Niin ja sitäpaitsi edellisestä 4 mpix olympus c4000:sta maksoin lähes 600 euroa :D

En ole vieläkään saanut ostettua mitään kameraa, joten päätin tänne tulla taas kyselemään vinkkejä.
Nyt olisi tähtäimessä MikroBitissä kehuttu Fuji Finepix F200EXR. Hintaa ois näköjään reilut 300€ eli kannattaisko säästää vielä vähän ja ostaa ~200€ kameran sijasta tuollainen reilun satasen kalliimpi?

En ole vieläkään saanut ostettua mitään kameraa, joten päätin tänne tulla taas kyselemään vinkkejä.
Nyt olisi tähtäimessä MikroBitissä kehuttu Fuji Finepix F200EXR. Hintaa ois näköjään reilut 300€ eli kannattaisko säästää vielä vähän ja ostaa ~200€ kameran sijasta tuollainen reilun satasen kalliimpi?
ainakin mun canon powershotissa A520 on parempi valovoima laajassa päässä....
Canon-Powershot-A520.jpeg

3.3 vs 2.6, illalla siis vähän fifti siksti saako kuvia esim tähän aikaan tuntia ennen auringonlaskua ilman salamaa.. eli sit ois parempi että toi kohinanpoisto toimii kuin luvattu.. ja telepäässä sitten kyllä vähän parempi valovoima 5.1 vs 5.5

WDR käsivarakuvauksessa vähän epäilyttää, järkkärillä kokeilin HDR:ää (about sama juttu) käsivaralta ja ihan päin vittuahan se meni kun sopivasti heiluu kuitenkin kamera ellei se ole jalustaan pultattu..

...ihan päin vittuahan se meni kun sopivasti heiluu kuitenkin kamera ellei se ole jalustaan pultattu..

Kannattaako muuten ihan täysnoobin hankkia joku hassu jalusta kameralleen vai onko se järkkäriexperttien juttu? :D

Kannattaa hommata. Itse ostin lidlistä 5€ laserin+plus jalustan. Laseri taitaa edelleen olla iskemätön mutta jalusta toimii pokkarin jalkana. Eikä jostain kevyestä 3-jalasta paljoa tarvitse maksaa.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Kannattaako muuten ihan täysnoobin hankkia joku hassu jalusta kameralleen vai onko se järkkäriexperttien juttu? :D
Jos tykkäät ottaa kuvia paikallaan olevista kohteista, ja ongelmana on se että kuva joko tärähtää tai salama vesittää koko kuvan pointin, niin kannattaa imo se jalusta hommata. Jalusta pitää kameraa paikoillaan jolloin kamera ei vatkaa samaan malliin kuin kädessä -> voi ottaa kuvan pitemmällä valoitusajalla -> voi kuvata hämärämmässä ilman salamaa. Tulee tosin sen jalustan säätämisessä ylimääräistä hommaa eli kuvaus ei ole enää osoita ja paina nappia - tyylistä. Lisäksi jalustan avulla saa otettua esim koskikuvia joissa virtaava vesi näyttää "hassulta". Tai kuvia esim rakennuksien (mahdollisesti taiteellisista) valaistuksista hämärän aikaan.

Ja kannattaa muistaa että kalleimmaksi tulee ostaa 5 jalustaa. Eka anttilasta halvin rihkama ja sit kun se osoittautuu huono niin tilalle aina vähän parempaa kunnes lopulta on joku 500e jalusta alla. Eli jos tahtoo hyvän ja halvan, kannattaa suoraan etsiä käytettyjä.

Gigantissa olis Canon IXUS 95 IS 169e, olisko edullinen tarjous? Oon lähdössä piiiitkälle matkalle oseaniaan ja pitäs joku KESTÄVÄ,edullinen ja pieni kokoinen kamera hommata tässä. IXUS 40 vaikutti aika kestävältä aikoinaan niin onko noi nykyiset ixuset yhtä kestäviä? Oma Canon powershot s1 is lensi välimereen ku alkoi vittuileen Kreikassa lomaillessani. Meni se lcd näyttö pimeäksi ja tuli vain mustia kuvia otettaessa, välissä toimi niin kuin pitääkin, mutta tuolloin päätin etten sijoita 500e kameraan joka lentää mereen.

Nyt ois aika hankkia uus kamera vanhan tilalle... Jostain syystä olen mieltynyt Canonin PowerShotSX200 IS! Mahtaisko olla hankinnan arvoinen laite...?

Kuvaamista en sen suuremmin harrasta, kunhan matkoilta saa nyt jotain muistoja ikuistettua!

Kameran tiedot

Katselin halpaa, jotain 100€ pintaan olevaa peruskameraa.
En ymmärrä noista spekseistä mitä on kinovastaavuus, valovoima ja herkkyys.
Mahdollisimman tarkkoja ja rakeettomia kuvia haluaisin saada, en mitään taidetta kuitenkaan ajatellut tehdä.

Osaako joku näistä kahdesta samanhintasesta poimia sen paremman, vai onko mitään merkittävää eroa tän hintaluokan kameroissa?

Casio Exilim EX-Z19 digikamera, hopea.

Suositun EX-Z18 -mallin seuraaja entistä paremmalla akunkestolla nyt saatavilla useissa eri väreissä!

* 1/2.5" CCD, 9.1Mpix
* 3x optinen zoom, 37,5-112,5mm kinovastaavuus
* valovoima: F2.8 - 5.5
* 848x480@30fps videokuva äänellä, AVI MJPEG
* herkkyys: ISO64 - 800
* SD/SDHC -korttipaikka, 18.6MB sisäinen muisti
* etsin: 2.6" LCD, 115k
* mitat: 92.5 x 55 x 23.2mm
* paino: n. 127g

vs.

Panasonic Lumix DMC-FS4 digikamera, musta.

Pienikokoinen kamera, jossa litium-akku. Akunkesto jopa 410 kuvaa (CIPA). Helppokäyttöinen automaattitila, kasvojentunnistus ja laadukas videokuvaus.

* 1/2.5" CCD, 8.1Mpix
* 4x zoom, 33-132mm kinovastaavuus
* valovoima: F2.8 - 5.9
* herkkyys: ISO 80 - 1000
* videokuva: 640x480@30fps monoäänellä (MJPEG)
* sarjakuvaus: 3fps / 5.5fps(3M)
* etsin: 2.5" LCD, 230k
* SD/SDHC -korttipaikka, 50MB sis. muisti
* mitat: 97.6 x 55.4 x 22.3mm
* paino: 112g
* Suomenkieliset valikot!

Kameroita tuntematta ottaisin tuon Panasonicin koska 33mm on itselle sopivampi yleiskäyttöön kuin 37,5mm. Ei kait noi 100€ kamerat kovin kummosia tosin ole...

Tänks, kävin ton Panasonicin hakemassa.
Yllättävän hyvätasoisia kuvia tulee, ei näy noisea tai muuta kräppiä mitä tottunut näkemään halvemmissa kameroissa.

Mulla on nyt jokusen aikaa ollut PowerShot SX200. Vähän huokeamman hintainen kuin joku G10 esim, mikä kyllä näkyy. :jahas: Muuten kyllä jees pokkari, mutta jatkuvasti esillä olevaan salamaan on totuttava ja videota kuvatessa ei voi käyttää optista zoomia. :(

Noi Canonin Powershotit on kyllä hyviä joo kun monissa niissä on kaikki tarvittavat manuaalisäädöt. Se halpuus tosin vähän näkyy joo mutta hinta laatu suhde on hyvin kohallaan silti. Itellläkin vielä vanha 720IS ja ei mukavammasta vehkeestä kuvailla kyllä tiedä, toi SX200 on aika samanlainen mitä sitä oon vähän kokeillu.

Päätin tuossa luopua järjestelmäkamerasta. Nyt olisi hakusessa ihan tavallinen digikamera, kameralla pitäisi myös saada korkeatasoista videota. hinta saisi olla alle 200€. Itellä käynyt nää mielessä

Canon Digital IXUS 100 IS ~200€
Sony DSC-W220

Auttakeeha valinnassa.
Laittaisin tuon jo tässä threadissa mainitun Panan TZ7:n mukaan. Hintaa on enemmän, mutta videot on AVCHD:ta. Itsellä on edellinen generaatio (TZ5) ja näyttäisi seiska ne mun vähät ruinaukset tästä mallista fiksaavan.

Canon Uusi Powershot S90 vaikuttaa lupaavalta ainakin paperilla. Hintaakin tosin sitten jo 450€ luokkaa. Ei HD-videokuvaukseen vaan valokuvaukseen.

Vanha ketju, mutta kamera on uusi;)
Taitaa olla tämän hetken parhaimpia "pokkareita" mitä markkinoilta löytyy:jahas:
olympus_xz1-550x330.jpg

Olen tässä katsellut uutta pokkaria, kun toi vanha alkaa oleen jo sen verta huono. Jos näistä kahdesta pitäisi valita, niin kumpi ja miksi?
lumix fx-70 vai canon ixus 300

saa tietenkin sanoa, jos samassa hintaluokassa on parempaakin tarjolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom