Mikä on markkinoiden "paras" pokkari?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Iltaa. Pitäs kamera hommata ja mulla ei oo oikeestaan mitään käsitystä näistä.
Hintaa sais olla max 500e ja kuvia pitäs pystyä ottaa myös veden alla. Siihen tarvii vissiin jonkun "kuoren"? Semmosen jos tarvii niin se sisältyen tohon 500 euroon.
Ei sen tietenkään pakko ole olla tota 500 euroa :) Ehdotuksia otetaan vastaan!

edit. Mitä ohuempi ja pienempi sen parempi, mutta iso näyttö.
Hehe, saa nähä mitä näillä kriteereillä löytyy.

Canonilla oli ainakin D10 malli, josta näyttää tulevan uus D20 pokkari kohta markkinoille. Sen voit viedä veteen mukanas. D10 oli joku vuosi-kaksi sitten paras useissa testeissä kun vertailtiin vedenkestäviä kameroita.

G-sarjan canoneista tykkään ite, hyvää jälkeä, voin suositella. Mut ei oo vertailukohteita.
Fujifilmin x10 kiinnostais itseäni kovasti.

Iltaa. Pitäs kamera hommata ja mulla ei oo oikeestaan mitään käsitystä näistä.
Hintaa sais olla max 500e ja kuvia pitäs pystyä ottaa myös veden alla. Siihen tarvii vissiin jonkun "kuoren"? Semmosen jos tarvii niin se sisältyen tohon 500 euroon.
Ei sen tietenkään pakko ole olla tota 500 euroa :) Ehdotuksia otetaan vastaan!

edit. Mitä ohuempi ja pienempi sen parempi, mutta iso näyttö.
Hehe, saa nähä mitä näillä kriteereillä löytyy.
Se on tuossa;)
http://www.dpreview.com/reviews/OlympusXZ1
Kamera on erittäin valovoimainen ja sillä saa erittäin hyviä kuvia!
Tuo HD video ei taasen ole niin laadukasta, mitä odotin, mutta aina ei voi voittaa.
Tuo kamera käy myös veden alle tuolla erikoiskotelolla;)
http://shop.olympus.fi/e_commerce/v...sukelluskotelot-p-850-c-151.htm?languesite=FI
Ps sukelluskeskus kauppaa kyseistä kameraa+koteloa+jotain varustepakettia 630€yht hintaan;)
Tuossa kuvia veden alta.
http://inonnews.blogspot.com/2011/05/accessory-for-olympus-pt-050.html

Mulla ois kanssa tämä homma nyt edessä. Pitäs ylipäätään miettiä että satsaako järkkäriin vai ostaako jonkun järeemmän pokkarin jolla oikeasti sais jotain järkeviä kuvia ja jossa ois kunnon zoompi. Järkkärissä hinta pomppaa kyllä ja sitten pitäs opetella oikeasti kuvaamaan. :jahas: Eli jollakin 500 euron budjetilla sais jo varmana kunnon kameran ylipäätään?

Sinuna ostaisin suoraan järkkärin. Niissäkin on automaattiasetukset eri kuvaustilanteisiin niin ei tarvi itse alkaa säätämään jos tulee nopea tilanne tai ei viitsi. Eikä se kuvaamaan opettelu mitään rakettitiedettä ole, valotusajan, aukon ja ISO-arvon säätöä lähinnä.

Laitetaan nyt vielä uusiks. Vesitiivis kamera ois hakusessa.
Onko kellään kokemuksia tosta Panasonic Lumix DMC-FT3 -kamerasta tai muista tuon sarjan kameroista? Jos noi kamerat on hyviä, mitä noista Panasoniceista suosittelisitte? Saa toki muitakin vesitiiviitä kameroita ehdotella =)

Laitetaan nyt vielä uusiks. Vesitiivis kamera ois hakusessa.
Onko kellään kokemuksia tosta Panasonic Lumix DMC-FT3 -kamerasta tai muista tuon sarjan kameroista? Jos noi kamerat on hyviä, mitä noista Panasoniceista suosittelisitte? Saa toki muitakin vesitiiviitä kameroita ehdotella =)

Huomasin vasta nyt tämän, mutta vastaan silti. Mulla on itsellä tuo kyseinen kamera. Veden alla tarkennus toimii ihan ok, mutta sitten kuivalla maalla en tykkää kamerasta. Perus-Ixuksella tulee huomattavasti parempia, tai ainakin tarkempia kuvia. Automaattitarkennus ei siis kovin usein toimi kiitettävällä tavalla. Tosin en tykkää näistä nyky-Ixuksista niin paljoa kuin jostain 60:stä, mikä on mielestäni paras Ixus mitä olen omistanut. Lähes joka kerta tuli tarkka kuva, kunhan vaan räpsäisi.

Videokuvauksessa kamera on mielestäni parempi. Veden alla toimii hyvin, mutta HD-laatua en lähtisi kehumaan. En nähnyt juuri eroa SD-kuvaan kun vertasin videoita keskenään. Akkukesto on hyvä/riittävä videokuvaukseen. Huonona puolestani mielestäni kameran linssi on väärässä kohdassa kameraa ja sormi jää todella helposti osittain linssin eteen huomaamattaan.

Kamera on mielestäni liian iso ainoaksi pokkariksi, jos sellaista nyt enää edes tarvitsee puhelimien kameroiden takia. Veden alla kameran koko on kuitenkin hyvä (verrattuna sukelluskoteloon) ja rannelenkillä kamera pysyy mukana mukavasti.

Kamera on ottanut osumaa, mutta ei ole hajonnut normaalipudotuksista. Vedenalla vesitiiviys tuntui toimivan hyvin, vaikka sukelsin syvemmällekkin. Ixuksessa mulla oli erillinen sueklluskotelo ja se hörppäsi merivedet sisäänsä lopulta, vaikka tiivisteestä piti huolta. Tuo Pansun luukun tiiviste ja mekanismi ei vakuuta, mutta ainakin yhden viikon kokemuksella toimi veden alla. Ennen tätä kameraa mulla oli pansun vedenpitävä videokamera, joka imaisi vedet sisänsä kun tiputin sen uima-altaan pohjaan. Sama mekanismi luukussa, mutta kamera alkoi vuotamaan parin vuoden ikäisenä kuin seula.

Tuolla on jotain kameralla otettuja kuvia (vaikkakin pienennetty paljon): http://www.pakkotoisto.com/matkailu/104993-koh-haa-thaimaa-snorklausta

Tämmösiä kuvia saa Fujifilm XP30 "vedenalais"kameralla maan päällä kirkkaassa auringonvalossa. Aika tarkat ääriviivat? Kuva on käytännössä editoimaton.

fuji_xp30.jpg

En suosittele. Pistin takaisin, täysin kelvoton kamera. Vanha Nokian puhelinkin ottaa tarkemmat kuvat.

Tilalle tilasin Ixus 230 HS Mikropiltin testin perusteella. Pitää katsoa tekeekö tuolla mitään.

Täältä löytyy paljon asiantuntemusta aiheesta, joten ajattelin kysyä neuvoa. En tunne kameroita tai tiedä niiden ominaisuuksista juuri mitään.

Olen miettinyt näitä Canonin kameroita (ovat suurinpiirtein samanhintaisia ja nyt alennuksessa):
IXUS 500 HS
http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/IXUS/IXUS_500_HS/

ja

PowerShot SX240HS
http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/PowerShot/PowerShot_SX240_HS/

Kumpaa suosittelisitte, vai onko kummastakaan mihinkään? Minulle tärkeää olisi mm. pimeässä otettujen kuvien onnistuminen. Sinällään esim. videokuvalla ei ole minulle niinkään merkitystä.

Ei noilla pimeässä juhlita ikinä.

IXUS 500 HS valovoima f/3,4–f/5,6 = onneton.

PowerShot SX240HS valovoima f/3,5–f/6,8 = vielä onnettomampi

Pimeessä tarttet valovoimaa sekä laadukkaan kohinattoman kennon. Se tarkoittaa tyyliin alle f2 laseja ja järjestelmäkameraa. Riippuu toki mitä pimeässä kuvaat, jos ihmisiä tai muuta liikkuvaa, niin noilla pokkareilla ei yksinkertaisesti tee mitään.

Ei noilla pimeässä juhlita ikinä.

IXUS 500 HS valovoima f/3,4–f/5,6 = onneton.

PowerShot SX240HS valovoima f/3,5–f/6,8 = vielä onnettomampi

Pimeessä tarttet valovoimaa sekä laadukkaan kohinattoman kennon. Se tarkoittaa tyyliin alle f2 laseja ja järjestelmäkameraa. Riippuu toki mitä pimeässä kuvaat, jos ihmisiä tai muuta liikkuvaa, niin noilla pokkareilla ei yksinkertaisesti tee mitään.

Pimeällä tarkoitin illalla otettuja kuvia esim. kaupunkimaisemasta tms. Nykyisellä kameralla kaikista kuvista tulee enemmän tai vähemmän tärähtäneitä. Johtunee osaamattomuudestanikin. Taitaa olla niin, ettei noilla pokkareilla oikein onnistu sellaiset hämäräkuvat. Jos unohdetaan pimeäkuvaaminen, niin onko noista muuten mihinkään?

Ok. Kiitos!

Nyt minulle ainakin selvisi tuon f-jutun takana oleva viisaus.. :) Varmaan kaikki noin 300 euron tienoilla pyörivät kamerat ovat kuitenkin parempia kuin nykyiseni vuonna 2005 ostamani powershotti.

Ok. Kiitos!

Nyt minulle ainakin selvisi tuon f-jutun takana oleva viisaus.. :) Varmaan kaikki noin 300 euron tienoilla pyörivät kamerat ovat kuitenkin parempia kuin nykyiseni vuonna 2005 ostamani powershotti.

snapsort/snaport.com:issa voi tehdä spekseistä vertailuja. Itse ottasin (kuvauksista 95% päivä/valotilanteita) pokkareista ekana panas fz 150n. hyvä linssi ja pokkariksi nopea tai halvemmista ixus 300n, vähän parempi akku kuin muissa ixuksissa tai sony hxv9n (yleisominaisuudet)

Back
Ylös Bottom