Mikä on markkinoiden "paras" pokkari?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Mites Panasonicin DMC-LX2? Tuollaista olen katsellut nykyisen powershot A510 tilalle vaikka hyviä kuvia tuolla canonillakin saa kun vaan viitsii perehtyä.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
:david:-kysymys:

Eikös tuon kameran voi ihan hyvin napata mukaan jenkeistä? Englannista ostettaessa voisi latauksen kanssa tulla Suomessa ongelmia (jaksaisi mitään adaptereita) mutta eikös jenkeistä ostetun pitäisi pelittää täällä ihan normaalisti?

Niin no, sitähän tässä koitin kysellä:nolo:
Sellanen kutina on ettei se ihan suoraan Suomessa skulaisi, mutta kun en ihan satavarma ollut... ilmeisesti ei siis toimi Suomessa ilman adapteria. Kieltämättä olisi mennyt ehkä paremmin tonne tyhmät kysymykset -ketjuun.

Ennenkö ostatte kameraa, niin menkää oikeasti kokeilemaan niitä liikkeessä käteen. Itse olin jo melkein tilaamassa Canon S3 IS, mutta verkkokaupassa käynnin jälkeen totesin sen aika rimpulaksi kilpailijoihin nähden. Ei muutenkaan sopinut mun käteen, tuntui liian pieneltä.

Ylivoimaisesti paras omaan käteen oli Fuji S6500fd. Siinä nyt ei ole sitten kuvanvakainta jne., mutta on se halvempi ku Canon (434e vs 352e). Pointtini nyt kumminkin oli, että tosiaan kannattaa testata luonnossa sitä käytettävyyttä, eikä nettitestien perusteella tilata.

eikä nettitestien perusteella tilata.

Itseasiassa ihan kehuttu laitehan tuo fuji on, herkkyyttäkin piisaa aivan eri tavalla kuin canonissa. Eli siis kuvanvakainta ei välttämättä tarvitse... Jos olisin itse aikanaan tajunnut fujin olemassaolon niin ihan speksien perusteella olisin ostanut sen ennemmin kuin canonin.

Mun mielestä s3 on paljon jämäkämpi kuin esim. panan vastaava, tuon fujin täytyy olla sitten kamala panssarivaunu. Kokonsa ja muiden ominaisuuksien puolesta olen ostamassa s3 ja kyllä, olen pitänyt kädessä. Oli hyvä.

Jos hämärässä tahto kuvata niin fuji ehdottomasti, s3 ainakin näyttää ihan hirveältä jos ISO800 joutuu käyttämään.

Tuo s3 laukaisusormella toteutettu zoomi ei ole minusta mikään miellyttävä kokemus, aina menee ohi siitä mihin on ajatellut ja muutenkin käyttö kömpelöä. Vasemmalla kädellä pyöritettävä zoomi on minusta ainakin aivan ehdoton...

Fujin arvostelu http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms6000fd/ 6 sivulla hyvä vertailu fujin ja canonin välisessä kohinassa.

Ja jos pikkukameraa tarvitsee niin fujin F30 vaikuttaisi erittäin mielenkiintoiselta.

Itselläni oli s3:ssa tälläinen raynoxin lisäputkihässäkkä mutta silti kamera tuntui onnettomalta, varsinkin juuri tuo zoomaus.
PFR-S30.jpg

Edit: vielä lisäyksenä että tuo canonin 36mm laajakulmapää ei oikein sovellu sisällä kuvaamiseen, fuji tarjoaa jo 28mm.. tosin telepäässä sitten jääkin 100mm.

Tuo s3 laukaisusormella toteutettu zoomi ei ole minusta mikään miellyttävä kokemus, aina menee ohi siitä mihin on ajatellut ja muutenkin käyttö kömpelöä. Vasemmalla kädellä pyöritettävä zoomi on minusta ainakin aivan ehdoton...

Jäi itseltänikin mainitsematta tuo seikka, että Fujissa on tosiaan manuaalinen nestevaimennettu zoomi ja tarkennus, ominaisuus johon ihastuin heti kun sitä kokeilin. Aivan eri fiilis zoomata vasemmalla kädellä pyörittäen putkea, kuin kuunnella sähkömoottorin ääntä nappulaa painaessa.

Edit: Jesuiitta, varmaan tarkoitit Panasonicin FZ7 ? Kokeilin sitä käteen ja vähän räpläilin, se oli kyllä niin muovisen ja halvan oloinen, että en edes vaivautunut tutkimaan sitä sen tarkemmin, vaan hylkäsin sen siltä paikalta. Kokeile piruuttasi tuota Fujin tuotettakin käteen, ja vertaa Canoniin, mikäli mahdollista. Kelkkasi saattaa kääntyä...

Uudessa Tekniikan Maailmassa oli laajakulmazoomilliset pokkarit vertailussa

Voittajat oli Canon IZUS 850 IS ja Panasonic Lumix FX07
Kolmas Ricoh R5

Kiitoksia setae linkistä!

Päätin tuossa jo aiemmi että jos kameran ostan niin tosiaan normipattereilla mennään tuo reissu ja kotomaasta ostan sitten laturin+patterit.

Canonin S3 IS tuntui ihan hyvältä kameralta omiin käsiini kun Stockalla sitä kävin vilkaisemassa. Täytyy lukea tuo Fujin s6000fd arvostelukin läpi kun sekin spekseiltään vastaavalta kameralta vaikuttaa ja käydä kattomassa jossain millanen kamera se oikein on. Pitää myös vielä tsekata mitä eroa noiden kameroiden zoomeissa on keskenään, käytännön kokemuksia?

Erinomainen thread, kiitoksia kaikille osallistuneille, tällainen kuvaamisen total noob saa paljon hyödllistä vinkkiä :)

Edit: Jesuiitta, varmaan tarkoitit Panasonicin FZ7 ? Kokeilin sitä käteen ja vähän räpläilin, se oli kyllä niin muovisen ja halvan oloinen, että en edes vaivautunut tutkimaan sitä sen tarkemmin, vaan hylkäsin sen siltä paikalta. Kokeile piruuttasi tuota Fujin tuotettakin käteen, ja vertaa Canoniin, mikäli mahdollista. Kelkkasi saattaa kääntyä...

Juu tuo se oli/on, noita on vaan niin montaa mallia ja merkkiä, että ei voi muistaa kaikkia. Tuossa fujissa vähän hämää kun ei ole sitä kuvanvakaajaa ja muistikortti on väärän mallinen, SD pitäisi olla. Canonissa ne on ja toimii vielä kaiken hyvän lisäksi pattereillakin, kuten fuji.

Uudessa Tekniikan Maailmassa oli laajakulmazoomilliset pokkarit vertailussa

Voittajat oli Canon IZUS 850 IS ja Panasonic Lumix FX07
Kolmas Ricoh R5
Mistäs jommankumman saisi halvimmalla, jos nyt pansua ja canonia miettii?

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom