Mikä on markkinoiden "paras" pokkari?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
teemupii sanoi:
Pokkareista löytyy F2:sta, ja niitten zoomeissa 50mm:n vastaavuutta. Ihme tosin että ei ole ilmeisesti tehty F<1 pokkareita kun linssistä ei tulisi varmaankaan kovinkaan suurta.

Ei löydy järjestelmäkamerankaan zoomi objektiivia, jossa olisi valovoimaa alle 2.8.

Voihan se olla, että jos joku firma tekisi kunnon pokkarin ilman zoomia, niin hinta olisi enemmän kuin halppisrunko + 50/1.4.

modified sanoi:
Koskakohan tehdään 1.8F 50mm kiinteä pokkari? Vois olla ostoslistalla.
No kyllähän mm. Canuunan G6-pokkarissa on 2.0 -valovoima, ja lähes vastaava löytyy todella monista. Mutta pokkareissa taas herkkyyttä ei voi nostaa oikein edes kahteensataan, joten valovoiman hyödyn kanssa on vähän niin ja näin..

Sony sanoi sopimuksen irti joten uutta kameraa tilalle.
Onkos jollain kokemuksia tuosta Panan Lumix DMC-TZ1? Testeissä on tullut aplodeja vähän joka suunnalta, mutta kellä on omaa käyttökokemusta? Verkkokaupasta tuo irtoaisi 369.90€ joten ei vissiin kannata enää tilata edes Saksasta...
10x optinen zoomi, 5megapikseliä ja optinen kuvanvakain. Kaipa tuollainen riittäisi tällaiselle sunnuntaikuvaajalle.

modified sanoi:
Ei löydy järjestelmäkamerankaan zoomi objektiivia, jossa olisi valovoimaa alle 2.8.

Voihan se olla, että jos joku firma tekisi kunnon pokkarin ilman zoomia, niin hinta olisi enemmän kuin halppisrunko + 50/1.4.
Löytyy alle 2.8 aukolla zoomaavia objektiiveja. Esim Olympukselta 35-100/2.0.

Puhumattakaan G-sarjasta, luutavasti G6 on kokonaisuutena markkinoiden parhaita pokkareita, kun puhutaan kennon ja optiikan laadusta.

Mitäs asiasta tietävät sanoo kamerasta Canon Powershot S1 SI? Onko hyvä vai ihan kuraa? Ihan harrastelijakäyttöön tulisi. 10x zoomi olis kyllä aika mukava.

e: jotain pientä pokkaria olin etsimässä joka kulkisi pyöräillessä mukana kätevästi ja meinasin jo tilata Fuji Finepix Z1:n, mutta saisin käytettynä tuollaisen Canonin parilla sadalla.

Art Vandalay sanoi:
Mitäs asiasta tietävät sanoo kamerasta Canon Powershot S1 SI? Onko hyvä vai ihan kuraa? Ihan harrastelijakäyttöön tulisi. 10x zoomi olis kyllä aika mukava.

e: jotain pientä pokkaria olin etsimässä joka kulkisi pyöräillessä mukana kätevästi ja meinasin jo tilata Fuji Finepix Z1:n, mutta saisin käytettynä tuollaisen Canonin parilla sadalla.

Itellä ollu tollanen kohta 2 vuotta, kyllä toi aloittelevan kuvaajan kamerana menee, kettumaisen pieni näyttö vain että tarkennus karkaa helposti. Olis kyllä pitäny ostaa ekaksi kameraksi G5...

Ultrakompaktii kameraa oon ostaas. Hinta noin max 300€. Oon kattelut Panan FX9 ja Sonyn w-70. En tiiä sit kumman ostais. Panan Fx9 taitaa olla jo aika vanha ilmestys kun taas w-70 on tän vuoden puolelta. Vai kannattaisiko sittenki ostaa Sonyn T9 siinä kun on se kuvanvakain nii kuin FX9:ssä. Canonia en osta, ollut huonoja kokemuksia. Tai entäs Fujin uus Finepix Z3 (hintaa vaan en löytänyt). Tarjontaa on paljon ja menee kyllä helposti sormi suuhun.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Sony sanoi sopimuksen irti joten uutta kameraa tilalle.
Onkos jollain kokemuksia tuosta Panan Lumix DMC-TZ1? Testeissä on tullut aplodeja vähän joka suunnalta, mutta kellä on omaa käyttökokemusta? Verkkokaupasta tuo irtoaisi 369.90€ joten ei vissiin kannata enää tilata edes Saksasta...
10x optinen zoomi, 5megapikseliä ja optinen kuvanvakain. Kaipa tuollainen riittäisi tällaiselle sunnuntaikuvaajalle.

Mulla on ollut pari viikkoa Panan TZ1 ja olen ollut siihen enemmän kuin tyytyväinen toistaiseksi. 10x zoom on todella mahtava ja kuvanvakaimen kanssa erittäin käyttökelpoinen. Kamera vaikuttaa käteen todella laadukkaalta metallisen runkosta ansiosta ja kun ei ole kaikista pienin ja kevyin, saa sitä ihan hyvän otteen. Kuvanlaadussa ei ole moittimista, riittää ainakin minulle. En tiedä kuinka yleinen 16:9 kuvasuhde nykyään pokkareissa on. Tosta Panasta se löytyy ja sillä saa mukavasti vähän erilaista fiilistä kuviin. Videokuvan laatu on mielestäni hyvää pokkaritasoa mutta vie valtavasti muistia. Ostin gigan kortin johon mahtuu kuvia yllin kyllin mutta videokuvaa vain noin 10 minuuttia. Videokuvaamista varten on tietysti omat vehkeet mutta mielessä on jo käynyt isomman muistikortin ostaminen.

Digitarvike.fi:stä saa muuten edullisesti tarvikeakkuja. Tilasin itselleni sieltä toisen akun mutta en ole sitä vielä testannut.

Selkeästi huonointa kamerassa on sen saatavuus. Pitkään sitä metsästin netistä mutta loppujen lopuksi ostin paikallisesta Veikon koneesta :)

Canon Powershot 710 IS vai Panasonic Lumix DMC-TZ1?

Nostetaanpas tätä ylös... Eli tarkoituksena olisi hommata uusi, hieman perustasoa parempi pokkari, josta löytyy zoomia jonkin verran. Olen pähkäillyt Canon Powershot 710 IS:n ja Panasonic DMC-TZ1 välillä. Kumpaa suosittelisitte aloittelevalle kuvaajalle, jonka kuvausinto on kasvamaan päin? Tota Panasonicia on ainakin täällä kovasti kehuttu, ja siinä olisi enemmän zoomia kuin Canonissa, mutta... Jossakin vaiheessa olin jo ryntäämässä hankkimaan Canonia, mutta rupesin epäröimään ja tutkimaan muita vaihtoehtoja, joista tuo Panasonic nousi esiin.

Vai pitäisikö sijoittaa saman tien vähän enemmän ja ostaa Canon S3 IS? :D

Tai sijoita hieman enemmän ja osta EOS 350d :) Itselläni kävi näin, eli 710is -> s3is -> eos 350d. Säästä rahaa ja hyppää noiden välivaiheiden ohi.

Järkkäriä en tosiaan (vielä) ajatellut hommata, vaan haussa olisi nimenomaan normipokkaria parempi ja helposti mukana kulkeva kamera. Taidan kuitenkin olla sen verran nälkäinen, että kallistun noiden Canonin välimallien suuntaan...

Huomaa silti että linkin kuvassa on käytetty ulkoista studiosalamaa. Mutta kuvan laadusta silti saa jotain kuvaa. (Vaikkakin kuva on varmasti photoshopilla paranneltu. Mitä sitten! niitä saa ja pitää parannella)

Nostetaanpas tätä ylös... Eli tarkoituksena olisi hommata uusi, hieman perustasoa parempi pokkari, josta löytyy zoomia jonkin verran. Olen pähkäillyt Canon Powershot 710 IS:n ja Panasonic DMC-TZ1 välillä. Kumpaa suosittelisitte aloittelevalle kuvaajalle, jonka kuvausinto on kasvamaan päin? Tota Panasonicia on ainakin täällä kovasti kehuttu, ja siinä olisi enemmän zoomia kuin Canonissa, mutta... Jossakin vaiheessa olin jo ryntäämässä hankkimaan Canonia, mutta rupesin epäröimään ja tutkimaan muita vaihtoehtoja, joista tuo Panasonic nousi esiin.

Vai pitäisikö sijoittaa saman tien vähän enemmän ja ostaa Canon S3 IS? :D

Itse olen todella tyytyväinen hankkimaani Canon Powershot S3 IS kameraan.
Varsinkin 12x optinen zoom on todella vaikuttava. Tämän jälkeen 6x zoomiset kamerat tuntuu melko onnettomalta... Kääntyvä näyttö on myös kätevä esim. kun kuvaat vaikka väkijoukon ylitse, tai vaikka itseäsi koska näyttö kääntyy myös ympäri.
Ainut miinuspuoli on, että toi ei ole aivan niin "pokkarikamera" että se helposti taskuun mahtuisi. Tossa linkissä jotain tietoja kamerasta

http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_s3-review/

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom