Mikä on markkinoiden "paras" pokkari?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Toi Nikonin 1 sarjalla jo sitten kuvaileekin vähän enemmän normi pokkaariin nähden. Siinä on jopa niinkin pieneksi kennoksi, dynamiikkaa yllättävän paljon. Ja pääsee kuvaamaan rawina!

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Itse kun pähkäilin pokkarin hommaamista niin päädyin sitten Fujin X100-mallin. Ehkä vähän ylimitoitettu tollaseen loma/jurri/random-näppäilyyn..

Mut kyllähän sillä kuvailee ihan ilokseen :D

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Ok. Kiitos!

Nyt minulle ainakin selvisi tuon f-jutun takana oleva viisaus.. :) Varmaan kaikki noin 300 euron tienoilla pyörivät kamerat ovat kuitenkin parempia kuin nykyiseni vuonna 2005 ostamani powershotti.

Niin mäkin luulin, että mikä tahansa on parempi kuin 2002 vuoden Ixus v2. No 2012 Fuji pokkari XP30 on paljon huonompi. No onhan siinä 12M enempi pixeleitä, siihen se "paremmuus" jäikin.

http://www.engadget.com/2011/08/24/fujifilm-finepix-xp30-hands-on-a-week-of-underwater-testing-vi/

Paskin digikamera mitä olen käyttänyt, jopa aivan ensimmäisten Casioiden jne rinnalla.

Toi Nikonin 1 sarjalla jo sitten kuvaileekin vähän enemmän normi pokkaariin nähden. Siinä on jopa niinkin pieneksi kennoksi, dynamiikkaa yllättävän paljon. Ja pääsee kuvaamaan rawina!

Missä kulkee raja pokkarin ja minijärkkärin välillä?

Olympus XZ-1 on nykyään halpa, 250€. Kumpiko on parempi yleispokkari XZ-1 vai Canon S110?
XZ on loistava valovoimainen kamera, mutta itse petyin tuohon videon laatuun(Lumia 920 hakkaa mennen tullen videokuvauksessa tuon XZ)
Itse ottaisin nyt ehdottomastin tuon Canonin S110, kun siinä on tuo Wifi ominaisuus ja full HD;)
Koko on pienempi ja video-ominaisuudet oli paremmat jo tuossa S100:kin
http://www.dpreview.com/products/co...y_xz1&products=canon_s100&products=canon_s110

Eilen hain XZ-1:n Rajalalta. Hinta 199,- (+saa halvalla muistikortin pakettiin) alkaa tosiaan olla kohdillaan ja kun olen kaikkea muuta kuin "viimeisimmän ja uusimman mallin perässä ravaaja" niin luulisi riittävän. Äkkikokeilulla pätevältä tuntuu, arvosteluista kun luin niin hyväähän tuosta puhuttiin, ainoat varsinaiset kritiikit tuntui olevan nimenomaan videokuvauksesta, jolla itse en tee yhtään mitään.

Eilen hain XZ-1:n Rajalalta. Hinta 199,- (+saa halvalla muistikortin pakettiin) alkaa tosiaan olla kohdillaan ja kun olen kaikkea muuta kuin "viimeisimmän ja uusimman mallin perässä ravaaja" niin luulisi riittävän. Äkkikokeilulla pätevältä tuntuu, arvosteluista kun luin niin hyväähän tuosta puhuttiin, ainoat varsinaiset kritiikit tuntui olevan nimenomaan videokuvauksesta, jolla itse en tee yhtään mitään.
Aika tarkkaan 2v sitten hommasin kanssa Rajalalta tuon ja silloin oli tarjouksessa 449€:D
Tosiaan videokuvaus ei ole kärkipäätä ja esim tuo Lumia920 hakkaa sen mennen tullen videossa, mutta kuvat onkin sitten aivan loistavia ja pokkariksi tuo syväterävyys on huippua!

Uploaded with ImageShack.us

Äipälle hommattiin synttärilahjaksi tuommoinen (myöskin Rajalalta), kun hänen edellinen Canon PS A520 (ostettu 2005 tai 2006 :D) alkoi olla jo hitusen rupuinen, ja varmasti haluaisi ottaa hieman parempia kuvia ensimmäisestä lapsenlapsestaan. Hyviä kuvia tuntui ottavan ihan automaattiasetuksillakin, eikä tarvinnut hyvän valovoiman takia edes salamaa räpsäytellä. Tyttiskin alkoi vongata tuommoista pokkariksi, vaikka vasta hommattiin Nikonin D5100, "kun olisi kauhean kiva, jos olisi kunnon järkkäri, kun kaikilla muillakin on" :rolleyes:

Äipälle hommattiin synttärilahjaksi tuommoinen (myöskin Rajalalta), kun hänen edellinen Canon PS A520 (ostettu 2005 tai 2006 :D) alkoi olla jo hitusen rupuinen, ja varmasti haluaisi ottaa hieman parempia kuvia ensimmäisestä lapsenlapsestaan. Hyviä kuvia tuntui ottavan ihan automaattiasetuksillakin, eikä tarvinnut hyvän valovoiman takia edes salamaa räpsäytellä. Tyttiskin alkoi vongata tuommoista pokkariksi, vaikka vasta hommattiin Nikonin D5100, "kun olisi kauhean kiva, jos olisi kunnon järkkäri, kun kaikilla muillakin on" :rolleyes:
Automaatilla kanssa meen, kun en jaksa säätää.
Tuokin toukka kuva on otettu XZ-1 automaattiasetuksella, niin omasta mielestä hyvä kuva ja tulee sellainen "järkkäri" fiilis:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom